Kirjoittaja Aihe: Suoravärit  (Luettu 770065 kertaa)

kettuinen

• Vieras
Vs: Suoravärit
« Vastaus #1350 : 05.08.13 - klo:20:31 »
kyllä nyt uimahallissa voi käydä!:o mulla on ollut shokkivärillä sininen tukka varmaan vuoden, eikä ois tullut kuuloonkaan, etten olis käynyt kylpylöissä tms. että heti kun värjäyksestä on kulunut useempi päivä, niin kyllä sä uimaan voit mennä! varsinkin jos sulla on vielä uimalakki. itsellä ainakaan sitä väriä sillain lähde, lähtee vaan shampoolla pestessä lähinnä, eikä silloinkaan yleensä nää veden värin vaihtuvan.

Poissa SC

• HAIRahtanut
« Vastaus #1351 : 05.08.13 - klo:22:12 »
Suoravärin ei kyllä kuuluisi lähteä pois hiuksien kastuessa vaan juuri pestessä. Oman kokemuksen mukaan Directions värin kanssa sai vältellä sadetta tai sitten oli olkapäät hiusvärissä... Crazy Color taas on pysynyt hyvin hiuksissa, vaikka olisi satanut. Jos suoraväriä ei ole värjäyksen jälkeen huuhdellut kunnolla pois väriä melko todennäköisesti irtoaa hiusten kastuessa, merkistä riippumatta.
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy

Poissa Monty

• HAIRahtanut
« Vastaus #1352 : 06.08.13 - klo:10:30 »
Special effects punainen juuri värjättynä hinkkautui valkoiseen nahkasohvaan, vaaleisiin peitteihin, ja valui hikoillessa tai sateessa.  ::) En olisi uskaltanut ko- värillä mennä uimahalliin ainakaan ilman järeätä uimalakkia.
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1353 : 06.08.13 - klo:10:36 »
Mä voisin kuvitella, että myös itse värilläkin on vuotamiseen vaikutusta. Mulla ei ole vuotanut kuin oikein kirkas oranssi, punainen ja mangenta pelkällä vedellä -- muut ovat kyllä vaatineet shampoon jättääkseen näkyvää värivanaa.
Cogito ergo doleo.

Poissa SC

• HAIRahtanut
« Vastaus #1354 : 06.08.13 - klo:12:18 »
Jos suoravärisekoitusta jää värjäyksestä yli niin kuinka pitkään se säilyy käyttökelpoisena? Sekoitan suoravärin siis hoitoaineen kanssa.
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy

Poissa Monty

• HAIRahtanut
« Vastaus #1355 : 06.08.13 - klo:14:22 »
Luulisi että "ikuisesti"? Suoraväri ja hoitsikkahan itsessään säilyy iät ajat, joten miksei ne myös yhdessä?
eri asiahan on sitten hapetevärit.
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #1356 : 06.08.13 - klo:15:31 »
Suoravärin ei kyllä kuuluisi lähteä pois hiuksien kastuessa vaan juuri pestessä. Oman kokemuksen mukaan Directions värin kanssa sai vältellä sadetta tai sitten oli olkapäät hiusvärissä... Crazy Color taas on pysynyt hyvin hiuksissa, vaikka olisi satanut. Jos suoraväriä ei ole värjäyksen jälkeen huuhdellut kunnolla pois väriä melko todennäköisesti irtoaa hiusten kastuessa, merkistä riippumatta.

Hmp, mulla on just tuota Directionsia. En oo huomannut että väriä ois ainakaan iholle tullut tukan kastuessa, mutta pyyhkeeseen jää pesun jälkeen. Siksi käytänkin nyt sinisiä pyyhkeitä hiuksissa. Mutta ainakin tukka pitää pestä muutaman kerran värjäämisen jälkeen ennen kuin uimaan uskaltaa. Pitää nyt tarkastella tätä ja miettiä miten käy uimahallisuunnitelmien. Oon menossa tänään ihan jokeen uimaan, voisin kastella tukan ja katsoa lähteekö väriä. Tosin mulla alkaa vihertää toi sininen jo sen verran, että muuton jälkeen vois laittaa lisää väriä päähän.
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #1357 : 06.08.13 - klo:20:21 »
Mulla hius päästää kastuessaan väriä pari viikkoa värjäyksen jälkeen. Ei ole värimerkillä vaikutusta. Uskoisin että hiuslaatu vaikuttaa tähän aika paljon. Ja muutenkin on varmaan väliä onko kyseessä vyötärömittainen vai olkapäämittainen hiuksisto... Väkisinkin pidempiin hiuksiin jää huuhtelematonta väriä eri tavalla kuin lyhyempään.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa Sadetanssi

• Haiven
  • *
« Vastaus #1358 : 08.08.13 - klo:22:03 »
Kirjoitanpa nyt täpinöissäni ihka ensimmäistä kertaa tänne monen vuoden hiljaiselon ja piilojuurestelun jälkeen (ja toivon etten sössi tätä mitenkään kun kirjotan vielä kännykällä..  ;D )

Elis olisko kellään kummemmin kokemusta punaisen suoravärin haalistelusta vaaleasta hiuksesta?  0_0 Mulla on iskeny yläasteelta asti aina tasasin väliajoin ihan sietämätön into värjätä koko tukka punasella, mutta on tullu kantapään kautta opittua että suurella todennäköisyydellä tahtoisin myös jossain vaiheessa tän tutun ja turvallisen n. 9-sävyisen vaalean takas  ;D Kertaakaan en oo vielä punapääks päätynyt, mutta nyt näyttää pahalta kun kaapissa odottelee 2 Biozellin ja 2 Directionsin punaista väriä.. Mietityttää vaan, että kuinkahan hanakasti se tarttuu tähän kuontaloon ja oonkin tässä asiaa testaillu jo yhteensä kolmella testiraidalla  :D

Niin ja tosiaan, tukka on värjätty hieman omaa sävyä vaaleammaksi ja värinä on viimeaikoina toiminut Schwarzkopfin 9-tasoinen purnukassa oleva helmenvaalea, värin nimi on ikävä kyllä hukassa :D

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1359 : 09.08.13 - klo:07:48 »
^Punainen -- ja etenkin lämmin sellainen -- on eräs vaikeimmista suoraväreistä saada pois. Kylmät punaiset (ts. pinkkiin haalistuvat, voi kokeilla laimentamalla suoraväriä että laimeneeko se pinkiksi vai oranssiksi) on oman kokemuksen mukaan huomattavasti helpompi haalistella, tosin niistäkin on aina jäänyt jotain jälkeen. Lämmintä punaista (eli oranssiin haalistuva) en ole koskaan täysin saanut pois, tulos on aina monien (yli viiden) väinpoistoräjäytyksien jälkeen neonkeltainen, ja se pysyy. Eikä ole mitään pitkistä värjäyskausista ollut kyse, vaan ihan 3-5 värjäyskerran päähänpistoksia.

Ja ikävintä ainakin mun suoravärikokeiluissa punaisen kanssa on tietysti se, ettei ne koskaan haalistu tasaisesti tai mitenkään mukavasti. Latvat vuotaa sitä väriä parhaiten kun ovat huonokuntoisempia, ja tyvi vuotaa/hylkii myös kovasti. Siihen väliin mahtuu kuitenkin aina se kaistale, johon suoravärit puree niin ettei tosikaan, joten haalistelujen tulos on aina ollut vaalea tyvi ja latvat, ja jotain kirkasta neonväriä siinä välissä. :-X

Jos mieli tekee kuitenkin punaista kokeilla, niin kannattaa edes jollain tasolla henkisesti varautua siihen, että myöhemmin saattaa joutua värjäämään hiuksiiaan tummemmiksi, jotta mahdolliset suoravärijäämät saa peitettyä. :)

Edit. Niin, ja piti vielä mainita, että öljyillä ja shampoilla olen haalistellut. Parhaiten toimii shampoomuhittelut, niitä kannattaa pitää päässä niin usein ja pitkään kuin päänahka vaan kestää. Se on kuitenkin hyvin yksilöllistä loppujen lopuksi, paljonko väriä hiuksiin jää vai jääkö ollenkaan.
« Viimeksi muokattu: 09.08.13 - klo:07:50 kirjoittanut zeprah »
Cogito ergo doleo.

Poissa Sadetanssi

• Haiven
  • *
« Vastaus #1360 : 09.08.13 - klo:09:56 »
Kiitos zeprah tosi nopeasta vastauksesta ja vinkeistä, pitääkin seuraavana tehdä testiraita jollain kylmemmällä punaisella ja katsoa miten se reagoi haalisteluyrityksiin  :D

Värjäsin viime kesänä jostain päähänpistosta niskasta osan hiuksista tuolla Biozellin lämpimällä punaisella ja se haalistui muutamassa pesussa tosi hyvin pois ja jäi seuraavan värjäyksen alle. Nyt samalla punaisella laitettu raita on myös haalistunu melko hyvin, Directionsin värin tukka on tuntunu imaisseen paljon tiukempaan. Huomasin eilen sitten tutkia tarkemmin noita Biozellin purnukoita ja omassa Prismassa niiden kysyntä ei ilmeisesti kovin korkealla ole - toisen parasta ennen -päiväys on umpeutunu yli vuosi sitten ja toisen yli kaksi vuotta sitten, tämä tuoreempi tapaus on ostettu alkuviikosta :D Ehkä tällä on osansa myös tuossa pysyvyydessä.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1361 : 09.08.13 - klo:11:29 »
^Pakko olla kyllä kateellinen nyt, mulla ei nimittäin ilman värinpoistoja lähtisi edes raita jos se on lämmin punainen. :D Itse olen tosin käyttänyt pelkästään Crazy-Colorin ja Stargazerin punaisia, joista Stargazer irtosi huomattavasti kiltimmin (en tarvinnut edes värinpoistoja, vaikka hento pastelliväri jäikin jälkeen paikoittain).
Cogito ergo doleo.

kettuinen

• Vieras
« Vastaus #1362 : 09.08.13 - klo:15:34 »
miten se öljy auttaa siis värin haalistumiseen? ja mikä öljy, ihanko öljyhoito vai mikä? haluaisin kanssa tätä sinistä väriä nyt saada tukasta lähtemään ja syväpuhdistava shampoo aikalailla tappoi tukan niin en sitä viittis kovin usein käyttää D:

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1363 : 09.08.13 - klo:18:26 »
^Jotkut värit tuntuisivat liukenevan öljyyn, itse olen ainakin huomannut, että jos malttaa haalistelujen välissä pitää pitkiä taukoja ettei pese tukkaa ja se pääsee rasvoittumaan, niin sitten irtoaa väriä huomattavasti paremmin, kuin esim. peräkkäisissä vaahdoitteluissa. Tämä siis lähinnä jo kovasti haalisteltuun väriin, joka ei shampoopesusta mitään värivanaa enää jätä.

Itse olen käyttänyt manteli-, riisi-, oliivi- ja avokoadoöljyä lähinnä, en ole huomannut niissä mitään eroa tehokkuudessa. Kuitenkin mielestäni haalistuminen pelkällä öljyllä on hyvin vaatimatonta, ja siinäkin teho perustuu kai lähinnä sitten öljyjen poisvaahdoitteluun. Itse olen saanut hyviä tuloksia sekoittamalla öljyä ja shampoota ja muhittelemalla sitä, silloin ei päänahka ja hiukset mene ihan yhtä korpuiksi mutta haalistustaso on kuitenkin hyvä. Toki syväputsarinkin voi hyvin vaihtaa johonkin vähän miedompaan, itsekään en pystyisi syväpuhdistavaa päänahan takia kovinkaan kauaa päässä pitämään.
Cogito ergo doleo.

Poissa Sadetanssi

• Haiven
  • *
« Vastaus #1364 : 09.08.13 - klo:19:13 »
^^ Mulla ei itsellä oo niin paljoa kokemusta öljyllä haalistamisesta (kai johtuu vaan laiskuudesta :D) mutta ite oon saanu pikkasen väriä irti myös ihan perus silikonittomalla hoitoaineella. En tiedä miten muilla tukka reagoi tähän mutta aina voi testata :)

Värinhaalisteluketjussa on myös muita vinkkejä, kannattaa tsekata sekin. Monilla on ilmeisesti toiminu muhittelut askorbiinihapolla jne.

Ainiin, tilannepäivitystä :D Sain Directionsin Vermillion Redillä värjätyn testiraidan vaalenemaan suht hyvin, jäljellä on enää tosi hailakka strawberryblonde raita. Väri oli ilmeisesti melko lämmin kun testasin zeprahin laimennustestivinkkiä ja oranssikshan se meni.. Noh, kokeilua odottaa nyt Directionsin kylmempi punainen, mulla on tätä menoa päässä pelkkiä testiraitoja ja kaikki eri haalistumisvaiheessa  0_0  :D