Kirjoittaja Aihe: Suoravärit  (Luettu 766979 kertaa)

Poissa Giga

• Haiven
  • *
Vs: Suoravärit
« Vastaus #1425 : 02.04.14 - klo:16:31 »
Netistä näyttää löytyvän vielä joitain sävyjä, ainakin ebayssa mutta hintaa on sitte paljo enemmän. Osaa kyllä ärsyttää...

ELAU

• Vieras
« Vastaus #1426 : 12.05.14 - klo:12:24 »
Värjäsin tänään Garnierin kestovärillä numero 3 eli tummanruskealla hiukset. Mites, voiko näihin laittaa vielä jotain suoraväriä, jotta sais jotain vivahdetta tai että näistä sais vähän semmosseet suklaanruskeemmat (esim. jollain näistä väreistä: http://www.kauniitjaruskeat.fi/images/ColorMask_uudet.png) ?
Ennen tätä värjäystä olin tehnyt vaalennettuihin hiuksiin punaisella suoravärillä esipigmentoinnin ja sen päälle Loreal Recital Preference nro 5 kestovärjäyksen, josta tulos oli hyvin punertavan ruskea, enemmänkin punainen kuin ruskea.
« Viimeksi muokattu: 12.05.14 - klo:21:49 kirjoittanut ELAU »

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1427 : 12.05.14 - klo:17:57 »
^Voit laittaa, jotain lämpöisen sävyistä ruskeaa suoraväriä.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1428 : 07.07.14 - klo:16:37 »
^Varmasti riippuu hiuslaadusta, mutta veikkaisin vähästä nollaan, jos ei muut haalistelukonstitkaan pure. Mulla on ainakin jäänyt kertaheitosta Crazy Colorin sininen käsittelemättömään juurikasvuun (ei ole tapahtunut muiden suoravärien kuin CC:n kanssa) niin, ettei kolmellakaan värinpoistolla muuta kuin haalistunut hieman. Kaikki on näköjään mahdollista! Ilmoittelehan toki tuloksia. :)
Cogito ergo doleo.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #1429 : 07.07.14 - klo:18:26 »
^täälläkin jämähti sininen suoraväri yhden kerran laiton ja lyhyen vaikutusajan jälkeen ::) Yritin haalistaa öljyllä, askorbiinihapolla ja syväputsarilla heti seuraavana pvänä laiton jälkeen mutta ei lähtenyt. Luovutin ja palasin punapääksi ;D

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1430 : 07.07.14 - klo:20:07 »
^Höh, olisitte aikaisemmin kommentoineet, kun mä viime sivulla kyselin suoravärin tarttumisesta omaan väriin ;D vaikka vahinkohan on tietenkin jo tapahtunut.

Multa on jäänyt toi huomaamatta :D :( Millä merkillä sitten päädyit värjäämään? Ja mikä on tänhetkinen tilanne, onko paljoa alkuperäisestä haalistunut?
Cogito ergo doleo.

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1431 : 07.07.14 - klo:21:34 »
Mä sain kirkkaanpunaisen suoravärin pois yhdellä vahvemmalla Color B4 -käsittelyllä. Vahingossa olin siis värjännyt tukan liian kylmän sävyiseksi ja halusin lyödä lämpimän punaisen sävyn mahdollisimman puhtaaseen pohjaan.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1432 : 07.07.14 - klo:22:07 »
Ebaysta joo tilasin. Taisi tulla briteistä niin saapumisessa ei mennyt kamalan pitkään.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1433 : 08.07.14 - klo:07:08 »
Mäkin kokeilin Color B4:in vastaavaa eli Salermin Color Reverseä silloin siihen siniseen, mulla ei vaikuttanut mitenkään. Kannattaa ehkä harkita CC:n vastavärillä värjäämistä, jos tosiaan näyttää, että nappasi pysyäkseen. Itse tein tosiaan ne kolme värinpoistoa, jonka jälkeen laitoin 7-tason värin -> sain sen vihertävänä versiona. Nykyään sävyttelen heittämällä biozellin punaista Color maskia shampooseen, toimii ihan ok. Jos vaan olisin silloin heti hankkinut sen CC:n Firen, sillä ois varmaan saanut pysyvää taittoa, tuota Color maskia kun taas saa lisätä ainiaan. Enää en viitsi, kun oman värin kasvattelu taas on tuottanut hieman tulosta, ja pelkään, että kikkaillessa menetän senkin vähäisen.

Nyrkkisääntönä nyt muillekin, että jos se suoraväri tarttuu neitsythiukseen, niin se myös pysyy siinä. ;(
Cogito ergo doleo.

Poissa ankisan

• Haiven
  • *
« Vastaus #1434 : 09.07.14 - klo:16:04 »
Huutelenpas tännekin, vaikka jo jossain toisessa ketjussa ohimennen tästä mainitsinkin. Mulla sinivihreen suoravärin jämät, joita en saanut pois muhittelulla enkä edes vaalentamalla, lähti vähän puolivahingossa kahdella cassiakäsittelyllä. Voi olla ihan kokeilemisen arvoinen kikka, varsinkin jos kaikki muu on jo todettu toimimattomaksi.
1bFii, blondattu reuhka, hitaasti pituutta keräten.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1435 : 09.07.14 - klo:18:53 »
^Oi, kiitoksia vinkistä! Itsellä jäi tosiaan vielä sitä sinistä (joka paistaa kyllä vihreänä kellertävän kestovärin alta/päällä), se ei tässä puolen vuoden aikana ole haalistunut yhtään vaikka niin aluksi vielä toivoinkin. Eiköhän nyt ole hyvä syy kokeilla cassiaa. :)
Cogito ergo doleo.

Poissa ankisan

• Haiven
  • *
« Vastaus #1436 : 10.07.14 - klo:13:07 »
^^Mutta voiko cassian päältä esimerkiksi enää vaalentaa? Muutenhan tuo kuulostaisi mahdollisesti pelastukselta, jos sattuisi toimimaan minullakin. Kokeilen silti tässä nyt ensin muita keinoja.
Kyllä uskoisin, voihan hennattuakin hiusta vaalennella. Toki ehkä kannattaa odottaa jokunen viikko, että se ehtii kulua vähän alta pois. Ja tietty jos tavoitteena on ihan platina, voi cassia jättää jotain ei-toivottua keltaisuutta. Minulla cassian "vaikutus" tuntuu häviävän oikeastaan kokonaan reilussa kahdessa viikossa (sekä kemiallisesti käsittelemättömästä että noin ysiasteiseksi vaalennetusta hiuksesta). Kasvivärjäysthreadeissa on uskoakseni tästäkin enemmän infoa. :)

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1437 : 10.07.14 - klo:18:47 »
^^Mutta voiko cassian päältä esimerkiksi enää vaalentaa? Muutenhan tuo kuulostaisi mahdollisesti pelastukselta, jos sattuisi toimimaan minullakin. Kokeilen silti tässä nyt ensin muita keinoja.
Kyllä uskoisin, voihan hennattuakin hiusta vaalennella. Toki ehkä kannattaa odottaa jokunen viikko, että se ehtii kulua vähän alta pois. Ja tietty jos tavoitteena on ihan platina, voi cassia jättää jotain ei-toivottua keltaisuutta. Minulla cassian "vaikutus" tuntuu häviävän oikeastaan kokonaan reilussa kahdessa viikossa (sekä kemiallisesti käsittelemättömästä että noin ysiasteiseksi vaalennetusta hiuksesta). Kasvivärjäysthreadeissa on uskoakseni tästäkin enemmän infoa. :)

Saanko vielä udella, mistä olet cassiasi hankkinut? :)
Cogito ergo doleo.

Poissa ankisan

• Haiven
  • *
« Vastaus #1438 : 13.07.14 - klo:16:10 »

Saanko vielä udella, mistä olet cassiasi hankkinut? :)
Taisin hommata tuon Tallinnasta jostain hippiäiskaupasta keskustan läheltä. Ei oo kyllä mitään tarkempia muistikuvia kyseisen kaupan koordinaateista... ::)

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1439 : 25.07.14 - klo:17:10 »
Mulla ei toiminut cassiahaalistelut. :( Sen sijaan ostin Crazy Colorin silveriä ja lavenderia keltaisen taittoon. Eikö silver ole aikoinaan ollut nähtävästi harmaa sävy? Nyt oli vaan selvä taittosävy, siis ihan liilaa -- oikeastaan saman väristä, kuin lavenderin väritupsu. Lavender taaseen osoittautui tummanvioletiksi, wat.
Cogito ergo doleo.