Kirjoittaja Aihe: Suoravärit  (Luettu 769853 kertaa)

rauhta

• Vieras
Vs: Suoravärit
« Vastaus #1440 : 27.07.14 - klo:00:17 »
Nyypälle jelppiä!

Lähtötilanteeni oli kestosävytetty mustanruskea. Laitoin Color B4:n ja tavallisen värinpoiston jälkeen päähän violetin suoravärin, jota virkistin myöhemmin viininpunertavammalla sävyllä. Huomasin jo ekan värjäyksen jälkeen että väri kuluu joistakin kohdista tukkaa vihertäväksi, ja kun laitoin kulahtaneen suoravärin päälle vaalennuksen tarkoituksenani saada pohja vaalean ruskealle tuhkasävylle, veti koko pehko juurikasvua lukuuun ottamatta turkoosiksi. Tähän heitin sitten paniikissa kokeeksi mustaa Color Maskia, koska sitä sattui olemaan kaapissa, ja sehän tarttui kiinni kuin viimeistä päivää: ajattelin lopputuloksen ehkä olevan jonkinlainen harmaa, mutta mustahan siitä tuli... Nyt olen muutaman päivän muhittanut kookosöljyllä ja syväpuhdistanut, ja musta on haalistunut niin, että vihreä kuultaa jälleen läpi. Tähän lienee turha kuvitellakaan haluamaani kylmää vaaleanruskeaa, mutta miten saisin sellaisen pohjan, johon voisi heittää edes tummemman ruskean sävyn? En millään haluaisi punertavaa tukkaa, vaikka tiedänkin että se taittaisi vihreää. Voisiko vaalennuspesu auttaa, vai onko suoravärinjämä nyt lopullisesti hiuksessa jumissa?  ???

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1441 : 27.07.14 - klo:08:40 »
^Kokeile vaalennuspesua, suoraväri lähtee sillä pois. Tarvittaessa useampi vaalennuspesu.

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #1442 : 27.07.14 - klo:10:43 »
Kokeilin joku kuukausi sitten Wellan Color Freshiä sävyssä 7.47

http://www.uusikauppa.fi/product_images/x/825/7_47__33797_zoom.jpg

Tarkoituksena oli saada liian oranssiksi mennyt henna hiukan luonnollisemmaksi ja punaisemmaksi. Toimi mielestäni oikein hyvin :) Tarttui hyväkuntoiseen hiukseen todella hienosti, oli kiiltävä ja kaunis pitkään. Kuivaan latvaan ei tarttunut niin hyvin, mikä vähän harmitti, mutta ero hennan ja sävytetyn hiuksen välillä ei kuitenkaan ollut niin järkky että olisin ryhtynyt johonkin lisätoimenpiteisiin.

Joko henna on haalistunut auringossa tai sitten tuo sävy on edesauttanut sitä, että vaikka hiukseni eivät nyt ole enää kovin punaiset, niin ne ovat sentään melko luonnollisen väriset.
« Viimeksi muokattu: 31.07.14 - klo:09:25 kirjoittanut miolla »

rauhta

• Vieras
« Vastaus #1443 : 27.07.14 - klo:11:59 »
Kiitokset Kristiinalle! Vaalennuspesun alle voi varmaankin normaalisti laittaa kookosöljyn? Alan olla vähän huolissani tukan kuunnosta, vaikka aika hyvin tuo on tuntunut kestäneen kidutuksessa mukana...

Poissa Occhi verdi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1444 : 30.07.14 - klo:17:20 »
En millään jaksa käydä koko ketjua läpi... Mulla olisi tarvetta hyväpigmenttiselle suoravärille sävy luumu/ mustikka/ violetti. Sellainen väri jolla saisi harmaat kanssa peittoon. Mitä väriä suosittelisitte, mieluiten kaupassa myytävä, hätätapauksessa nettikaupasta. Käyn kestovärjäämässä kampaajalla, mutta nyt haluaisin pidentää kampaamokäyntejä ja suoravärjätä itse.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1445 : 30.07.14 - klo:18:44 »
^Directionsin suoravärit on ihan hyviä. Mutta minun tietääkseni suoraväri ei peitä harmaata sävyä hiuksessa..? ???

Edit. Crazy Colorin suoraväri voi olla myös hyvä kokeilla.

http://poppout.blogspot.fi/2013/04/suoravarikoordinaatio.html
« Viimeksi muokattu: 30.07.14 - klo:18:49 kirjoittanut Kristiina »

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1446 : 30.07.14 - klo:20:48 »
Crestolin suoraväreissä on ihan tautisesti pigmenttiä. Kampin kauppakeskuksen Hairlekiini ainakin myy näitä. Värivalikoima on todella laaja, sieltä varmasti löytyy montakin sopivaa sävyä! Ja voihan niitä sekoitellakin keskenään.

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #1447 : 31.07.14 - klo:11:19 »
^Juu noi on hyviä jos hakee pigmenttiä ja kestävyyttä, itse ostin noita Turun Hairlekiinista silloin kun ylläpidin shokkipunaisia hiuksia. Löysin tuossa vapun aikaan sen shokkipunaisen jämät kaapin perukoilta ja laitoin yhden pienen raidan värjättyyn latvaan ja muutamaan senttiin värjäämätöntä hiusta. Tarttui kuin tauti myös värjäämättömään hiukseen, ja vieläkin näkyy punainen vivahdus siinä kohtaa jos tarkkaan katsoo. :D
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa Occhi verdi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1448 : 31.07.14 - klo:11:33 »
Kiitos vinkeistä. Mulla on joskus kaaaauan sitten ollut yksi purkki noita värejä, en muista millainen oli lopputulos. Lopetin suoravärien käytön sen sotkuisuuden takia, mutta nyt olen valmis tekemään come backin, kun hirvittää tuo kestovärin myrkyllisyys ja olen värjäyskierteessä (harmaan juurikasvun takia). Kokeilen uudestaan paremmalla onnella ja avoimin mielin. Ehkä juuri ennen rantalomaa ei kannata suoravärjätä, parempi kestoväri? Ettei valu värit uidessa selkää pitkin, :O vai mitä olette mieltä? Meinaan just lomaa edeltävällä viikolla olisi värjäyksen paikka...

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1449 : 31.07.14 - klo:12:11 »
Ei valu mihinkään jos peset shampoolla värjäyksen jälkeen. Pelkkä vedellä huuhtelu ei riitä.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1450 : 31.07.14 - klo:14:09 »
Crestolin suoravärejä (shokkivärejä sekä muita sävyjä) saa myös Prismoista.

Poissa nima

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1451 : 02.08.14 - klo:17:14 »
Kyllä mulla valuu suoravärit monta viikkoa värjäämisen jälkeen. Tosin olen tunkenut tukkani täyteen punaista väriä, joten ehkä se vaikuttaa asiaan :)
1b M ii, punainen hurjasti ohentunut kuontalo, ikuisuuskasvattaja(ko).

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #1452 : 03.08.14 - klo:12:34 »
Aikoinaan kun värjäsin kerran hennatun hiuksen päälle Crazy Colorin Vermillion Redillä, niin se valui aina kun hiukset kostuivat. Sadepäivä ja hikoilukin aiheutti värjäymät paidankauluksissa.

Poissa evet

• Haiven
  • *
« Vastaus #1453 : 09.08.14 - klo:17:15 »
Olen pitkästä aikaa alkanut värjäilemään shokkiväreillä. Olisiko ideoita, miten suojata suihkutila ettei huuhteluvaiheessa väri tarttuisi esim muovimattoon? Jostain luin, että ohut kerros öljyä auttaisi, mutta olen hieman skeptinen. Kokemuksia, ideoita? Nyt ainakin alkuun kokeiken myös vaihtaa hieman sävyä seuraavaan värjäykseen (tällä hetkellä violetti, joka oman kokemuksen mukaan aika tahraava väri merkistä riippumatta ja seuraavaksi ajattelin kokeilla ei ihan niin tahraavaa pinkkiä, kun löytyi kiva sävy kokeiluun). En haluaisi kuitenkaan samanlaista koko päivän kestävää siivousoperaatiota  ;D

En millään jaksa käydä koko ketjua läpi... Mulla olisi tarvetta hyväpigmenttiselle suoravärille sävy luumu/ mustikka/ violetti. Sellainen väri jolla saisi harmaat kanssa peittoon. Mitä väriä suosittelisitte, mieluiten kaupassa myytävä, hätätapauksessa nettikaupasta. Käyn kestovärjäämässä kampaajalla, mutta nyt haluaisin pidentää kampaamokäyntejä ja suoravärjätä itse.

Directionsin värit ovat hyviä, mutten tosiaan tiedä suoravärien harmaiden peittävyydestä. Voi olla vähän heikompaa tasoa. Directions itsellä tällä hetkellä käytössä pigmenttirikkautensa takia, tarttuu hiukseeni kaikkialle hyvin toisin kuin monet muut värit. Suojausta ei sen värin kanssa kannata tosin unohtaa, niin itseltä kuin värjäystilastakaan.

Edit: peräkkäiset viestit yhdistetty. Viestiä voi muokata Modify-namiskan avulla. - ellen
« Viimeksi muokattu: 09.08.14 - klo:18:18 kirjoittanut ellen »

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #1454 : 09.08.14 - klo:21:57 »
Miuakin kiinnostaisi tämä lattiansuojaus. Meillä on nyt pinkki lattia, enkä tiedä kuinka sitä lähtisi jynssäämään. Universal Stonella kai? Kuulostaa aika hasardilta tuo muovimaton öljyäminen. Ei olisi kiva lentää pää edeltä lattiaan hiuksia huuhdellessa.
Kaipa tuo väri kulumallakin lähtee... Mutta Universal Stonea varmaan kokeilen ensin.