Kirjoittaja Aihe: Suoravärit  (Luettu 766082 kertaa)

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
Vs: Suoravärit
« Vastaus #1500 : 05.10.15 - klo:14:30 »
Jes, kiitti! Eikun värjäämään sitten. Directionsissa on onneksi hyvin pigmenttiä.

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #1501 : 11.10.15 - klo:08:23 »
Kathyllä ihanan väriset hiukset :).
Mulla ei tuo Crazy colorin Candy floss pinkki sävy kunnolla tartu, vaikka saunassa muhitankin. Näkyy kumminkin kivasti, mutta ei kestä kuin päivän pari. Onko mitään jytympää suoraväriä?
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1502 : 11.10.15 - klo:09:16 »
^Kokemukseni näistä suoraväreistä on se, että noita pastellisävyjä ei kannata ostaa. Pigmentti on ihan samaa kuin voimakkaammissa sisarissaan, sitä on vaan roimasti vähemmän.

Ostaisin sinuna suoraan jonkun kunnolla pinkin sävyn (esim. Directionsin Flamingo Pinkin - Directionsin värit tuntuvat minusta keskimäärin pigmenttisemmiltä kuin nuo Crazy Colourit). Kestävämpään tulokseen on kaksi tietä, joko värjäät korostettavan alueen kirkkaan pinkiksi ja annat haalistua hiljalleen. Voit myös kokeilla niin, että laimennat väriä sekoittamalla sitä hoitoaineeseen (saat saman tien pastellisemman lopputuloksen), mutta käsittelet sitten korostettavaa aluetta piiiiiiitkään, käärit hiusosion vaikka folioon ja annat olla kokonaisen päivän.

Väri tarttuu myös huonosti vaalentamattomaan hiukseen. Voit valmistella osioita värjäämällä ne kevyesti vaalentavalla - ja mielellään kylmänsävyisellä - kestovärillä ennen käsittelyä. Ei siis tosiaan tarvitse olla mikään tehoblondaus, mikä tahansa kestoväri, joka lupaa astetta, paria alkuperäistä vaaleampaa lopputulosta riittää parantamaan tarttumista.

Minä laitoin eilen saunaan paketillisen Schwatzkopfin vaalennuspaketissa ollutta hopeahoitoainetta. Tämä oli tosi pigmenttistä, pinkki muuttui reippaasti kylmemmäksi! Ostaisin tätä ehdottomasti hopeahoitoaineeksi, jos tätä olisi erikseen myynnissä!

Onko Spookycatladyllä oma vai ihannetukka tuossa avassa? Kummin vaan, aivan ihana!  :l
« Viimeksi muokattu: 11.10.15 - klo:09:19 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Monfort

• Haiven
  • *
« Vastaus #1503 : 11.10.15 - klo:10:17 »
Vivianna, komppailen Lilaa: Directionsissa on myös mun kokemuksen perusteella yleensä enemmän pigmenttiä kuin Crazy Colorissa.

Onko Spookycatladyllä oma vai ihannetukka tuossa avassa? Kummin vaan, aivan ihana!  :l
Ei valitettavasti ole oma, maksaisin lähes mitä vaan saadakseni tuollaiset hiukset :D Bongasin tuon kuvan avakseni siinä vaiheessa kun kyllästyin viininpunaiseen tukkaan ja päätin lähteä hiljalleen tavoittelemaan petroolinsinistä/tummaa turkoosia, joka mulla nykyään onkin liukuvärinä latvassa.

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #1504 : 12.10.15 - klo:08:55 »
Kiitos ihanaiset ;D
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1505 : 14.10.15 - klo:19:41 »
päätin lähteä hiljalleen tavoittelemaan petroolinsinistä/tummaa turkoosia, joka mulla nykyään onkin liukuvärinä latvassa.

Oooh, kuvia!  ;D
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Kivrin

• Haiven
  • *
« Vastaus #1506 : 01.11.15 - klo:02:24 »
Onko kenelläkään kokemusta laveerausväreistä? Pastellisävy siis tavoitteena. Tähän asti olen sekoittanut suoraväriä hoitoaineeseen ja tulos ollut melko tyydyttävä. Ajaako hoitoaine siis asian vai saisiko laveerausvärillä vielä paremman tuloksen?

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #1507 : 13.11.15 - klo:14:01 »
Mikä olisi tumma, punainen väri? Siis sellainen kunnolla punainen auringossa, mutta saisi olla tumma kuitenkin. Ymmärtääköhän kukaan... :D Ehkä siis jotain 4-tasoa. Tässä pari kuvaa, jotka voisi antaa suuntaa: näistä keskimmäinen ja tässä toinen
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #1508 : 14.11.15 - klo:20:52 »
^Riippuu tietysti hiusten pohjaväristä, mutta crazy colorin burgundylla sain aika lailla kuviesi värisen tuloksen kun pohjalla oli valmiiksi kirkas punainen.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #1509 : 22.11.15 - klo:20:35 »
Joo punaista on jo valmiiksi pohjalla. :) Täytyykin katsastaa toi burgundy, kiitti!
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #1510 : 30.11.15 - klo:19:13 »
Kannattaako edes yrittää saada tukkaa mustaksi suoravärillä kun se on juuresta vaaleanruskea ja latvasta värinpoistolla vaalennettu keltablondi?
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa Mimi

• HAIRahtanut
« Vastaus #1511 : 30.11.15 - klo:21:12 »
^Pahimmassa tapauksessa tovi on harmahtava ja latva siniharmaa mahdollisesti epätasaisesti.  Tyvestä väri lähtee pesussa parissa jos siihen edes tarttuu. Ainakin kc color maskin musta on sinipohjainen ja kaverin blondattu tukka oli sen jälkeen (miusta hieno) sininen granny mutta ei musta. Kerrostamalla hius varmasti jossain vaiheessa on musta (Mie kerrostaisin ruskeeta ja punaista suoraväriä alle) mutta tyven joutuisi vaalentamaan jotta väri pysyisi parhaiten siinä. Eli voi olla mahdollista mutta ei välttämättä helppoa  :-\
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #1512 : 10.12.15 - klo:16:36 »
Tna. :# Mulla on ollut pitkään pullo CC Burgundya kaapissa, ja laitoin äsken vaalennettuun tukkaan - väriä ei tarttunut juuri ollenkaan! Onkohan se jotenkin pilaantunut/vanhentunut? Rupesin jo levittäessä ihmettelemään aineen vaahtoamista. Aine muuttui ihan valkoiseksi vaahdoksi ja arvasin jo heti, että eihän sieltä mitään väriä voi tarttua. Pestäessäkään ei irronnut väriä juuri ollenkaan, ihan kuin ne väripigmentit olisivat jotenkin hajonneet. Eipä oo ennen käynyt tällaista. Vaalennetut raitakohdat ovat nyt sitten tosi kivat, joissain kohti punertaa ja joissain kohti ei ole ollenkaan väri tarttunut. ::) Ja tietenkän tästä käpykylästä ei saa mistään mitään järkeviä suoravärejä mullenytheti, vaan nettitilaamiseksi menee ja siinä kestää taas ties kuinka kauan. Murr.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa Liselle

• HAIRahtanut
« Vastaus #1513 : 13.12.15 - klo:12:34 »
Mikä olisi tumma, punainen väri? Siis sellainen kunnolla punainen auringossa, mutta saisi olla tumma kuitenkin. Ymmärtääköhän kukaan... :D Ehkä siis jotain 4-tasoa. Tässä pari kuvaa, jotka voisi antaa suuntaa: näistä keskimmäinen ja tässä toinen

Oon kuolannu noit avihreitä hiuksia siitä asti, kun Ulrika laittoi ton viestin :-* Sitten, kun violetti suoraväri loppuu niin miulle tulee kyllä vihreet hiukset! ;) Tai teal/petrooli sävyset :D
2aM
Koukussa kynsilakkaan: http://alcyonen.blogspot.com/

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #1514 : 14.12.15 - klo:20:49 »
Huoh. Tää mun hiusten värjäysoperaatio alkaa meneen jo naurettavaksi. Nyt kun tilasin Directionsin Plum-sävyä (sävyä levittäessä tuli kyllä ihan mieleen mustikka!) ja laitoin sitä raitoihin, niin ne meni ihan mustaksi. ;D Mulla on pohjasävy toki musta (siis muualla kuin raidoissa), joten ei niin haittaa. Mutta nyt mulla ei ole enää niitä raitoja ollenkaan. Eka niihin ei tarttunut CC millään ja nyt sitten tuo Directions peitti ne ihan kokonaan. Oikeasti ei mitenkään pysty erottamaan missä on raitakohdat. Siis! I give up! ::) Pesussahan raidat varmasti haalistuu, mutta liekö ne enää sitten näyttää kivalta kun en halua mitään kulahtaneita värejä kuitenkaan.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.