Lopultakin olen (olin) päässyt tukkaprosessissani siihen vaiheeseen että hennavärjätty hius on leikattu pois ja päässä on siis oma luonnollinen väri, sellainen vaaleaan, kellertävään vivahtava harmaa. Olen käyttänyt jonkin verran suoravärejä aikaisemmin, aina vaalentamattoman hiuksen päälle ja hyvin ovat tarttuneet, pysyvyys hiukan vaihdellut merkistä riippuen mutta ainakin aluksi väri on ollut niin kirkas kuin vain tuon värisessä hiuksessa voi olla.
Nyt siis kokeilin taittaa tuota omaa kellertävää harmaata violetimpaan. Tein ensin pari testitupsua, KC Color Paintia (Deep Purple) hoitoaineeseen lantrattuna ja tupsuissa ei näkynyt juuri mitään, oikeassa valossa näki että ihan niin keltaista ei ollut. Nyt iskin sitten tavaraa koko päähän, vähän vähemmän lantrattuna, muhitin päässä yli tunnin ja joo, keltaisuus taittui pois ja tukka on _harmaa_. Tulos on siis ihan ok.
Täytyy kuitenkin sanoa että odotin että tuollainen lantraus olisi saanut aikaan vähän violetimman tuloksen. En siis ole ennen lantraillut suoravärejä vaan olen ennen aina lyönyt sellaisenaan päähän, eli odotukseni saattoivat olla hiukan vääristyneet. Mulla on kuitenkin epäilys että ongelma saattoi olla käyttämässäni hoitoaineessa.
Pesin siis tukan syväpuhdistavalla shampoolla (en laittanut hoitoainetta), kuivasin ja laitoin sekoituksen päähän. Lantrausaineena oli Lifehairin oliivihoitoaine, joka on tuntumaltaan aika lihmuista/öljyistä ja on hiukan hidas poishuuhdottava. Tämänhetkiseen hiustenpesurutiiniini ei siis kuulu hoitoaine, tuota käytin silloin kun vielä kuului ja sitä oli pari pulloa kaapissa. Ehkä se oli liian öljyistä? En ihan hirveästi ajatellut asiaa etukäteen, mutta olen pitänyt ajatuksissani silikonipommihoitoaineita huonona vaihtoehtona tähänkin, öljyisyyttä en tullut niin paljon ajatelleeksi.
Millaisia hoitoaineita te käytätte lantrinkina? Olen käyttänyt elämässäni paljon Faith In Naturen hoitoaineita, jotka ovat tosi kevyitä ja voisivat toimia tässäkin, mutta saatavuus on alueellani huono nykyään. Olen siitä vielä hankala tapaus että suosin mahdollisimman eläinkokeetonta kosmetiikkaa eli iso osa marketti- ja kampaamotuotteistakin on poissuljettua. Löytyisiköhän joltain Herbinalta tai vastaavalta joku vetinen pilipalihoitoaine joka sopisi tarkoitukseen?