Kirjoittaja Aihe: Suoravärit  (Luettu 766172 kertaa)

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
Vs: Suoravärit
« Vastaus #225 : 03.02.07 - klo:17:55 »
tuotanoin, eihän uusi kiiltävä väri näytä haalistuneelta vaikka olisikin vaalea tai vähäpigmenttinen...
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Jadele

• Hiushörhö
« Vastaus #226 : 03.02.07 - klo:17:57 »
^Ja todellakin hirvittää pestä pois kun en yhtään tiedä mikä tulee ;D
Yritän laittaa kuvaa jos tämä värjäys nyt onnistuu mutta jos tulee hirveä niin on parempi olla kuvailematta ja vetää myssy päähän:D

Lieventävä asianhaara tässä on onneksi se että nämä raidat ovat lyhyet pläntit, ihan melkein samanlaiset kuin kuvassa jota yritin jäljitellä ja jonka tuonne aiemmin useampaan kertaan laitoinkin.
Jos raidat olisi pitkät niin voisi näyttää hurjalta. Ainakaan sellaiset ei itselleni sopisi.

edit. Ice olet kyllä oikeassa, en tiedä miksi nyt tämän värin kuvittelen jo heti alkuun kulahtaneelle.

Nyt on kauhia pettymys. Väristä tuli epätasainen vaikka laitoin sen kahteen kertaan ja tunnin vaikutusajalla.
Tosiaan näyttää kulahtaneelle, ei kiillä. Yritin ottaa kuvaa mutta se vääristää sävyn niin pahoin ettei siitä saa selvää.
On varmasti pakko marssia Hairstorelle ja kysyä heiltä mitä sävyä suosittelevat ja ostan laadukkaampaa merkkiä.
« Viimeksi muokattu: 03.02.07 - klo:21:31 kirjoittanut Jadele »

Poissa Tanya

• Hiushörhö
« Vastaus #227 : 12.03.07 - klo:21:13 »
Olettekos kukaan törmännyt tällaisen Alfaparf-merkin hiusväreihin nimeltä Jean's Color? Yritin etsiä niistä tietoa netistä, mutta aika kiven alla oli... Kaverini kehui kyseistä väriä maasta taivaaseen ja sanoi sen kestävän todella pitkään päässä.

Mistä tuota Jean's Coloria saa? Myydäänkö sitä missään kampaamoissa vai pitääkö tilata jostain? Olisin kiinnostunut kokeilemaan tuota.
1cFii

Poissa Kikka

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • Antakaa määki huudan, määki olen.
« Vastaus #228 : 13.03.07 - klo:11:04 »
Mistä tuota Jean's Coloria saa? Myydäänkö sitä missään kampaamoissa vai pitääkö tilata jostain? Olisin kiinnostunut kokeilemaan tuota.

Käyppäs Mansesterissa sellaisessa putiikissa, kun Stella Speio (Nekalassa). Tuolta näkyy löytyvän Jean's Coloria. Väriä voi tilata myös netitse: http://www.stellaspeio.fi/kauppa/product_catalog.php?c=136.

Mä itse käytin punapäänä tuota Deep Redia ja Chili Rediä monta pulloa ja on kyllä loistomerkki.
Maailmassa ei ole mitään mukavampaa kuin viihtyminen eikä mikään ole helpompaa. -Mymmeli

Poissa Tanya

• Hiushörhö
« Vastaus #229 : 21.03.07 - klo:16:46 »
^
Kiitos linkistä. Kävin viime viikolla ostamassa tuota deep rediä ja laitoin päähän. Tosi hyvä tuli. :D  Kaikki ovat kehuneet mun hiuksia, jopa vähän tuntemattomammatkin. Oon pessy tän pään 3 kertaa ja väri on pysyny erinomaisena vaikka pestessä valuukin vähän punaista. Oon tosi tyytyväinen tähän. Joku color pulse mulla haalistuu jo ihan älyttömästi parin pesun jälkeen. Varmasti ostan jean's coloria uudestaankin kunhan toi pullo on käytetty. Onneksi se on myös riittoisaa, kun oli niin kallistakin. Miten erilainen väri tulee tolla chili redillä? Vai onko noilla hirveästi eroa?
1cFii

Poissa Tiahaar

• HAIRahtanut
    • Gently Out Of Time - blog about pretty things
« Vastaus #230 : 21.03.07 - klo:19:08 »
Itse suosittelen suora-/shokkiväreistä Special Effects-värejä. Se on amerikkalainen merkki, mutta ainakin Englannista saa tällaisesta paikasta: http://www.haircrazy.com. Poikaystäväni hiuksia on värjätty osittain siniseksi jo pari vuotta ja tuo väri on oikeasti pysynyt vaalennetussa pohjassa todella hyvin. Tällä hetkellä on käytössä sävy Blue Velvet, joka on todella syvä musteen sininen, joka hieman haalistuessaan muuttuu kirkkaamman siniseksi. Tuo väri kylläkin jää hiusten lisäksi päänahkaan todella tiukkaan; samoin kylpyhuoneen lattiaan tai mihin tahansa sitä vahingossa tipahtaakin...

Itse olen aiemmin värjännyt Directions:in Turkoosilla ja Pinkillä. Molemmat pysyivät hyvin vaalennetussa pohjassa, mutta tuota turkoosia oli todella vaikea saada kokonaan pois. Minulla oli pitkän aikaa sellaisen hieman homehtuneen väriset alahiukset. ;)
- What did you dream about?
- Lollipops and candycanes.
http://tiahaar.blogspot.com

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #231 : 22.03.07 - klo:14:48 »
Tanya, mä olen myös värjännyt noilla, kun olin punapää. Chili Red on lämpimämpi punainen, mutta silti todella kirkas punainen, kun taas Deep Red on paljon kylmempi sävy. Eli kannattaa miettiä omaa sävymaailmaa. Mulle Deep Red sopi paremmin, koska oon kylmä sävyiltäni.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Kikka

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • Antakaa määki huudan, määki olen.
« Vastaus #232 : 22.03.07 - klo:14:55 »
Tanya, mä olen myös värjännyt noilla, kun olin punapää. Chili Red on lämpimämpi punainen, mutta silti todella kirkas punainen, kun taas Deep Red on paljon kylmempi sävy. Eli kannattaa miettiä omaa sävymaailmaa. Mulle Deep Red sopi paremmin, koska oon kylmä sävyiltäni.

Mun mielestä Deep Red taas oli nimensä veroisesti paljon syvempi ja tummempi punainen, kun taas Chili red pinkimpi ja kylmempi. Loppupelissä mä en käytännössä huomannut noiden välillä tuloksessa paljoakaan eroa. Löysin vessasta vielä Pink-väriä, joka sekin on selkeästi punainen, vaikka nimi kertookin toista.
« Viimeksi muokattu: 22.03.07 - klo:14:59 kirjoittanut Kikka »
Maailmassa ei ole mitään mukavampaa kuin viihtyminen eikä mikään ole helpompaa. -Mymmeli

Poissa Kronia

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Turpea alkuasukas
« Vastaus #233 : 22.03.07 - klo:19:58 »
Itse suosittelen suora-/shokkiväreistä Special Effects-värejä. Se on amerikkalainen merkki, mutta ainakin Englannista saa tällaisesta paikasta: http://www.haircrazy.com. Poikaystäväni hiuksia on värjätty osittain siniseksi jo pari vuotta ja tuo väri on oikeasti pysynyt vaalennetussa pohjassa todella hyvin. Tällä hetkellä on käytössä sävy Blue Velvet, joka on todella syvä musteen sininen, joka hieman haalistuessaan muuttuu kirkkaamman siniseksi. Tuo väri kylläkin jää hiusten lisäksi päänahkaan todella tiukkaan; samoin kylpyhuoneen lattiaan tai mihin tahansa sitä vahingossa tipahtaakin...

Ostin tuota ainetta värissä Blood Red viime Amerikan reissulla. Oli kyllä hyvä aine, väri jäi todella hyvin punaiseksi kestovärillä värjättyyn pohjaan. Ja se pitää todella paikkansa, että väri jää hiusten lisäksi todella tiukkaan kiinni ihoon ja kylpyhuoneen laattoihin yms. Nimimerkki "Ostin tonkan valkaisuainetta siivotakseni hotellin kylppärin"  ;D
“Another belief of mine: that everyone else my age is an adult, whereas I am merely in disguise.” -Margaret Atwood

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #234 : 30.03.07 - klo:14:55 »
Räväkkä kuparinen suoraväri voi värjätä vaalennetun tukan latvat mustiksi. Totta vai tarua?

Kampaajatäti sanoi että takuulla vetää mustaksi tänään kun kävin hankkimassa hiusmömmöjä ja kyselin tarjolla olevista suoraväreistä..Sanoi vielä että "Tuut sitten vaikka kampaajalle laittamaan ni...läpätipäpä.."  Itse en jotenkin usko tuohon (varsinkaan tuon mainoslauseen jälkeen), mutta aattelinpa kysästä viisaampien aatoksia.
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #235 : 30.03.07 - klo:15:07 »
^ Tuota en usko sitten millään. Eihän siitä vain voi tulla mustaa. Syitä siihen en osaa sanoa miksi ei tule mustaa, mutta mun järjellä ei tule.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #236 : 30.03.07 - klo:19:01 »
Räväkkä kuparinen suoraväri voi värjätä vaalennetun tukan latvat mustiksi. Totta vai tarua?

Kampaajatäti sanoi että takuulla vetää mustaksi tänään kun kävin hankkimassa hiusmömmöjä ja kyselin tarjolla olevista suoraväreistä..Sanoi vielä että "Tuut sitten vaikka kampaajalle laittamaan ni...läpätipäpä.."  Itse en jotenkin usko tuohon (varsinkaan tuon mainoslauseen jälkeen), mutta aattelinpa kysästä viisaampien aatoksia.

Ei siitä kyllä mustaa voi tulla. Väri voi olla tarttumatta latvaan tai siitä voi tulla haaleampi kuin muualla, mutta mustaa ei kyllä millään.

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #237 : 30.03.07 - klo:19:24 »
Näinhän mää aattelin.. Siellä ei oikeastaan ollutkaan suoravärejä myynnissä, joten ei sinänsä ihme että päästeli sammakoita suustaan. ;D Mainospuheita mainospuheita... Nyt vaan pläräilen tätä ketjua läpi kunnes keksin jonkun kiinnostavan värin Color Pulsen lisäksi.
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa irso

• HAIRahtanut
  • Nyrkillinen voita kattilaan ja kossu pakkaseen
« Vastaus #238 : 30.03.07 - klo:19:30 »
^ Olisko Welan viva?
Mää olen pelkästään pulseilla värjänny tätä karvotusta melkeen puoli vuotta (ohhoh kun aika kuluu). Nyt ostin vaihtelun ja urheilun vuoksi vivaa ja kattelen tässä lähipäivinä millasta se on verrattuna pulseen.
Vyötärömittainen hennattu piikkisuora karvasto.

Poissa Surrur

• HAIRahtanut
« Vastaus #239 : 20.05.07 - klo:20:39 »
Tarttuuko teillä suoraväri hyvin juurikasvuun?

Mulla on nimittäin mustassa tukassa jo aikamoinen juurikasvu, joka pitäsisi saada lakkiaispäiväksi värjättyä.
Kestovärillä en haluaisi värjätä, kosak värjään melkein heti lakkiaisten jälkeen tukan punaiseksi, enkä haluaisi yhtä ylimääräistä värikerrosta poistettavaksi.

Tarvitsisin siis suoravärin, joka tarttuu hyvin nimenomaan juurikasvuun, mutta lähtee mahdollisimman helposti kulumalla pois.

Osaisiko joku neuvoa? Täällä oa aika paljon puhuttuu vaan punaisesta väristä, ja miten suoravärin saa kestämään mahdollisimman pitkään, en oikein niistä saanut apua  :)