Kirjoittaja Aihe: Suoravärit  (Luettu 770052 kertaa)

Poissa Tuulikaappi

• Tukkaguru
Vs: Suoravärit
« Vastaus #240 : 20.05.07 - klo:23:00 »
^ Itte varmaan laittaisin Color Pulsen espressoa sinne juureen. Mulla noi CP:t tarttuu hyvin, kun pesen ennen värjäystä syväpuhdistavalla. Ihan mustaahan tuolla espressolla ei tule, mutta suht lähelle kuitenkin.
1c M ii, tjsp

Poissa Surrur

• HAIRahtanut
« Vastaus #241 : 21.05.07 - klo:00:00 »
^ Ok, pitääkin kokeilla tuota, kiitti vinkistä  :)
Tarttuuko se sulla juurikasvuun ihan sillä paketissa suositellulla vaikutusajalla, vai pidätkö pidempään?
Miten se lähtee pois, kuluuko pesuissa nopeasti?

Poissa Satine

• HAIRahtanut
« Vastaus #242 : 21.05.07 - klo:00:12 »
Tarttuuko se sulla juurikasvuun ihan sillä paketissa suositellulla vaikutusajalla, vai pidätkö pidempään?

Kysymys ei ole osoitettu minulle mutta vastaan silti.  :P Elikkä kyllä sitä väriä kannattaa pitää reilusti yliaikaa, ei ole tainnut oikein kenelläkään tarttua paketin sanomalla vaikutusajalla? Joku 2h on varmaan aika perusaika, mutta jotkut pitävät esim. yön yli, en omakohtaisista kokemuksista kuitenkaan voi sanoa tuleeko tällä vielä intensiivisempi lopputulos mutta niin tietenkin voisi luulla.
Only a vampire can love you forever

Poissa Tuulikaappi

• Tukkaguru
« Vastaus #243 : 21.05.07 - klo:17:39 »
Miten se lähtee pois, kuluuko pesuissa nopeasti?

Kerran olen tainnut kokeilla ihan sillä suositusajalla, ja silloin se ei tarttunut kunnolla. Osasyynä oli tosin ehkä myös se, etten sillä kertaa pessyt syväputsarilla ennen värjäystä. Yleensä pidän noita värejä päässä 1-3 tuntia, ja siinä ajassa tarttuvat hyvin. Tuota espressoa en ole käyttänyt yli puoleen vuoteen, mutta muistelisin, että aika pitkään siitä on ainakin jämiä näkyvissä ollut. Riippuu tietysti siitäkin, miten vaaleat omat hiukset ovat. Olen tuolla piilottanut vain juurikasvua sen aikaa, että tukka ehtii huilata vähän pidempään kestovärjäysten välillä, joten en ole koskaan ihan pois asti sitä edes yrittänyt haalistaa. Suoravärithän saattavat tarttua esim. vaalennettuun hiukseen hyvinkin tiukasti, joten riippuu pitkälti aikaisemmista käsittelyistä, miten hyvin se lähtee pois. Itse saan halutessani haalistettua Pulseja melko hyvin syväpuhdistavalla ja CO-pesuilla. Mutta varsinkaan, jos pidentää vaikutusaikaa, ei kaikki väri ole todellakaan häipynyt siinä 8-10 pesussa, jonka tuon luvataan kestävän.
1c M ii, tjsp

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #244 : 21.05.07 - klo:23:34 »
Kannattaa muistaa sekin suoravärien kera että pidemmällä vaikutusajalla väri voi hieman tummua, jos siis joku öklöneonkirkas on tavoitteena niin suosittelen ottamaan huomioon.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Surrur

• HAIRahtanut
« Vastaus #245 : 22.05.07 - klo:11:56 »
^ Mulla on tavoitteena ihan musta, eli väri saa tummua niin paljon kuin haluaa  ;D

Ongelma on vaan siinä, kun käsittelemättömään juurikasvuun eim kai suoravärit niin helposti tartu, ja mun tavoite on nimenomaan saada juurikasvu piiloon värillä, joka lähtee mahd. helposti pois (värin ei tarttisi kestää kuin pari päivää).

Tuulikaapin ja sairaskissan vastauksista sain sen kuvan, että väriä pitää pitää tosi kauan, että tarttuu, mutta huonona puolena väri kestää myös silloin kauan päässä, enkä haluaisi ylimääräistä kerrosta mustaa ennen värinpoistoa.

Pitää nyt vielä miettiä, varmaan kuitenkin laitan sen suoravärin ja yritän just syväputsarilla ja CO:lla haalistaa sitä ennen poistoa.

Paljon kiitoksia neuvoista  :)

Poissa Tuulikaappi

• Tukkaguru
« Vastaus #246 : 22.05.07 - klo:14:15 »
Tuulikaapin ja sairaskissan vastauksista sain sen kuvan, että väriä pitää pitää tosi kauan, että tarttuu, mutta huonona puolena väri kestää myös silloin kauan päässä, enkä haluaisi ylimääräistä kerrosta mustaa ennen värinpoistoa.

Näinhän se vähän on. Jos pitää väriä vähän aikaa, lopputulos on vaaleampi, mutta väri lähtee helpommin. Jos haluaa tummemman tuloksen, on väriä pidettävä pidempään, mutta silloin myös haalistaminen on hankalampaa. :-\ Eli suoravärillä ei oikein saa tummaa mutta nopeasti poispeseytyvää väriä. Ja varoitan nyt vielä, että jos oma hiusvärisi on kovin vaalea, niin suoravärillä, oli se sitten kuinka lähellä mustaa tahansa, et varmaankaan tarpeeksi tummaa sinne juureen saa. Suoravärin kun ei luvata tummentavan kuin ihan hitusen (pari astetta?). Mutta jos haluat kokeilla, niin juuri tuo CP:n espresso on tuoreena melko tumma (jos vaikutusaika on tarpeeksi pitkä), ja ainakin joskus Wellan Vivalla oli musta suoraväri, jota voi vaikka sekoittaa sinne mukaan. Tietysti tuota Vivaa voi kokeilla yksinkin, mutta itse en sitä voi suositella, koska omaan päähäni se ei tarttunu ollenkaan. Joillain se taas toimii oikein hyvin.

Pitää nyt vielä miettiä, varmaan kuitenkin laitan sen suoravärin ja yritän just syväputsarilla ja CO:lla haalistaa sitä ennen poistoa.

Kannattaa lukea myös tuo Värinhaalistusvinkkejä?-ketju. CO-pesu ei kaikilla haalista väriä, mutta itselläni lähtee (suora)väriä tuolla tavalla vielä parin syväputsaripesun jälkeenkin. Muistaakseni ainakin Calypso on sanonut, ettei hällä CO-pesu vie väriä. Mutta kokeilla toki aina voi. Yksi monesti kehuttu konsti värin haalistamiseen on öljy, ja lisää vinkkejä löytyy tuolta mainitsemastani ketjusta. :)
« Viimeksi muokattu: 22.05.07 - klo:14:17 kirjoittanut Tuulikaappi »
1c M ii, tjsp

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #247 : 22.05.07 - klo:19:35 »
Kyllä ne suoravärit aina sen verran jälkeensä jättävät että vaikeuttavat värinpoistoa ja hiusta ei saa puhtaasti vaalennettua, toki pigmentti ehkä lähtee hitaammin jos sitä onnistuu saamaan keskivertoa enemmän hiuksen sisään.

Poissa theodora

• HAIRahtanut
« Vastaus #248 : 01.07.07 - klo:23:00 »
Juuresten innoittamana laitoin mustanvioletin suoravärin raidoitettuun ruskeaksi värjättyyn tukkaan. Oma väri on lähinnä tummanvaalea. Violetin valitsin, koska raidat oli ikävän oranssin keltaiset, ja ajattelin sen parhaiten taittavan keltaisuutta. Kokeilin ensin tuota väriä hoitsikan seassa, ja tulos oli yllättävän punainen. Ilman hoitsikkaa laitettuna noin tunnin vaikutusajalla (laitoin kelmua ja kävin saunassa) tukasta tuli kuitenkin selvästi kylmemmän sävyinen. En osaa päättää tykkäänkö vai en... Yllättävän hyvin tulos vastaa lupauksia, ja mikä parasta/kauheinta, väri ei ole yhdessä co-pesussa haalistunut lainkaan. Käytän varmasti jatkossakin suoravärejä, mutta valitsen ehkä vähän luonnollisemman sävyn...

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #249 : 02.07.07 - klo:02:56 »
^ Vaan miksi mustanvioletti, jollei tarkoituksena ollut ruskeaa raidoitettua hiusta tummentaa? Jokin kylmä vaalea(mpi) sävy olisi toiminut yhtälailla ja jättänyt vaaleamman tuloksen :) Sininen tosiaan taittaa oranssia, violetti keltaista, taittavaa pigmenttiä ei mahdottomia määriä taittoon tarvitse -> värien numerointi on tärkeä osa toimivaa taittoa :)

Poissa theodora

• HAIRahtanut
« Vastaus #250 : 02.07.07 - klo:11:05 »
Mustanvioletti ei tainnut olla oikein osuva kuvaus käyttämälleni värille. Enemmän tämä on kylmä violetinpunainen (vaikka pakkauksen mallilla oli lähes musta tukka). Nyt olen jo hävittänyt pakkauksen, enkä enää muista sävyn nimeä tai edes merkkiä ( :o Jep, en minäkään tajua miten voin olla muistamatta merkkiä. Wellan Vivaa veikkaan, CP se ei ollut.) Numerointiin en kiinnittänyt mitään huomiota, olen vasta tuon värin ostamisen jälkeen alkanut tutkailla niitä.  ;D Taidan olla aika huoleton värjäilijä. Tuon värin valitsin, koska se oli ainoa kauppareissulla löytämäni kylmä violetti sävy, ja sopi pakkauksen tekstin mukaan myös tummanvaaleille hiuksille. Olin myös lukenut joidenkin juuresten käyttävän pieniä määriä mustaa väriä taittamiseen. Pelkkää taittoa en kuitenkaan tavoitellut, vaan olin ihan tietoinen että lopputulos voi olla aika dramaattinenkin. Eikä tulos siis ole missään nimessä epäonnistunut, ihan hauska kokeilu! Kunhan tämä violetti nyt ei kovin pitkäksi aikaa jämähdä koko päähän (raitoihin saa jäädä, ei haittaa).

Poissa naanna

• Tukkaguru
  • 3B M ii
« Vastaus #251 : 12.07.07 - klo:17:00 »
Löytyykö markettien valikoimista punamustaa/mustaa suoraväriä, joka ei sekoittuisi pesuissa "ei-värjättyihin" hiuksiin? Haluaisin siis kokeilla värjätä osan hiuksista mustaksi, niin että punaiset hiukset ei värjääntyisi. Kestoväriä en haluais suoraan laittaa, kun  en tiedä miltä mun visio tulee todellisuudessa näyttämään.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #252 : 12.07.07 - klo:17:59 »
Kyllä ne kaikki sekoittuvat yhtälailla, kuitenkin Livellä ainakin oli mustaa ja lienisi myös CP -valikoimissa.

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #253 : 12.07.07 - klo:22:53 »
Color Pulsella ei ole enää mustaa, lopetettu vuosi/pari sitten.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #254 : 13.07.07 - klo:14:38 »
^ Onneksi Wellalla on musta vaahtoväri :)
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos