Kirjoittaja Aihe: Suoravärit  (Luettu 766946 kertaa)

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
Vs: Suoravärit
« Vastaus #300 : 27.12.07 - klo:22:55 »
^ Kyllä uskallat mikäli päiväystä on jäljellä! Suoravärejä ei tosiaankaan tartte käyttää kerralla vaan sen verran mitä tartee, just esim. hoitoaineen sekaan :)
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #301 : 23.01.08 - klo:10:24 »
Nyt kun vihdoin ja viimein sain sellaisen tummanvaalean, viileän värin kuin halusinkin niin mietin, että miten voin pitää sen tuhkaisen näköisenä, ettei väri ala lämmetä liikaa? En haluaisi käyttää muita kuin suoravärejä, mutta ovatko ne tarpeeksi tehokkaita antamaan tuhkan sävyä n. 6-asteiseen hiukseen? Violetin sävyiset suoravärit eivät taida tähän päähän enää tehota, entäpä oikeasti harmaat?

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #302 : 23.01.08 - klo:13:59 »
^ Siniset kannattaa käydä läpi, harmaat saattaisivat vielä osaltaan toimia, taiton kannalta sininen kuitenkin tehokkaampi. Violetti on aina sinistä heikompi punaisuutensa kannalta.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Ursula

• Vieras
« Vastaus #303 : 25.01.08 - klo:23:28 »
Musta kaupoissa on ihan surkea suoravärivalikoima. Tavallisesta tavaratalosta tai marketista löytyy lähinnä vain Vivaa ja hyvällä tuurilla Color Pulsea. Puolikestoväreissä taas löytyy jo enemmän kivoja sävyjä, mutta suoraväreissä ei niitäkään kauheasti ole. Mä olen kovasti etsiskellyt sellaista noin 7-asteista toffeenväristä tai sitten hieman kylmempisävyistä vaihtoehtoa, mutta valikoimissa on ihan vaaleiden lisäksi ihan liian tummia sävyjä. Mun huonokuntoiseen hiukseen kun hiukan tummempikin sävy jämähtää aika tummana.

Poissa Lyx

• Tukkaguru
« Vastaus #304 : 28.01.08 - klo:18:15 »
Suoravärejä en ole oikein ikinä käyttänyt, mutta nyt olisi tarvetta punaisuuden taittajalle. Tarkoitus siis viilentää ja "tuhkauttaa" lämpimää noin 6-7 asteista hiusta.
Mitäs väriä tähän kannattaisi laittaa?

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #305 : 28.01.08 - klo:18:27 »
Vastaväriä, punaiselle vihreää (Elumen/karkkiväri esmes), ellu sekoitettuna peruspohjaväriin ja karkkiväri loiventaen hoitoaineeseen. Jos on näkyviä muita vivahteita, sen mukaan oranssille sinistä, kultaiselle violettia jne.

Poissa Lyx

• Tukkaguru
« Vastaus #306 : 28.01.08 - klo:18:55 »
Karkkiväriä?? Oikeasti? Mistä olenkaan jäänyt paitsi? ;D Jos toimii niin tuohan on aivan mielettömän hyvä kikka taittaa värejä!
Katselin tänään Hairlekiinissa vihreää väriä ja taidan käydä sen huomenna hakemassa, ellen sitten jo tänään kipittele kauppaan ostamaan karkkiväriä....

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #307 : 28.01.08 - klo:19:02 »
^ Mie oon taitellut sinisellä karkkivärillä liian keltaista tukkaa oikein hyvällä tuloksella, toimii ;D !

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #308 : 28.01.08 - klo:19:45 »
Onnistuin saamaan selkeästi tumman ruohonvihreät hiukset Crestolin sinisellä suoravärillä tässä taannoin, reilu kuukausi sitten... Tarkoituksena oli taittaa hiuksien lämmintä kultaista väriä pois. Aiemmin olen käyttänyt liilaa ja se on toiminut ihan ok, mutta siinäkin on kuitenkin sitä punaista (ja olen punaisen kanssa aika hysteerinen - en haluaisi yhtään mitään punaiseen viittaavaakaan päähäni). Vaikutusaika alle 10 min kokeilussani. En tiedä, miten onnistuin saamaan sinisestä vihreän. Kuljin sitten vihreäpäänä n. kaksi viikkoa, koska en uskaltanut siihen enää mitään lätkäistä päälle. Nyt on kaksi purkkia Crestolin sinistä suoraväriä, jota en uskalla käyttää...

Mutta asiasta toiseen, miltä merkiltä löytyisi kylmä tummanruskea suoraväri? Saisi olla asteeltaan 3-4. Olen kokeillut Crestolin värihoitsikoista luonnonruskeaa (liian vaalea, vaikka sävy hyvä) ja tummanruskeaa (selkeästi vivahtaa punaiseen) ja jotain ruskeaa Color Pulsea (liian vaalea ja liian punainen). Muistelisin, että joku jossain mainitsi, että Color Pulsella olisi tummanruskea, lähes musta, suoraväri? Onko kylmä ja mikä olikaan sävyn nimi? Mitään kylmänruskeaa ja tummaa Color Pulsea ei ainakaan Hakaniemen Sokokselta täältä Helsingistä ole löytynyt, siellä tosin on aika niukka Color Pulse -valikoima. Onko jollakulla suositella ihan jotain muutakin merkkiä?

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #309 : 28.01.08 - klo:21:33 »
Onnistuin saamaan selkeästi tumman ruohonvihreät hiukset Crestolin sinisellä suoravärillä tässä taannoin, reilu kuukausi sitten... Tarkoituksena oli taittaa hiuksien lämmintä kultaista väriä pois. Nyt on kaksi purkkia Crestolin sinistä suoraväriä, jota en uskalla käyttää...

Voimakas keltainen taitettuna sinisellä saa aikaan vihertävän tuloksen. Pääpaeriaatehan on vastavärit, siis keltainen-violetti oranssi-sininen punainen-vihreä. Mitä tarkemmin määrittää tarpeen ja pitoisuuden niin sitä varmemmin ylimääräisiä vivahteita ei tule :)

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #310 : 28.01.08 - klo:22:17 »
Onnistuin saamaan selkeästi tumman ruohonvihreät hiukset Crestolin sinisellä suoravärillä tässä taannoin, reilu kuukausi sitten... Tarkoituksena oli taittaa hiuksien lämmintä kultaista väriä pois. Nyt on kaksi purkkia Crestolin sinistä suoraväriä, jota en uskalla käyttää...

Voimakas keltainen taitettuna sinisellä saa aikaan vihertävän tuloksen. Pääpaeriaatehan on vastavärit, siis keltainen-violetti oranssi-sininen punainen-vihreä. Mitä tarkemmin määrittää tarpeen ja pitoisuuden niin sitä varmemmin ylimääräisiä vivahteita ei tule :)

Noinhan se menee, mutta siis mulla on ihan selkeästi keskiruskeat hiukset (maantienruskeat), joissa vaan lämmin vivahde. Ei mitkään keltakutriblondit. Ihmetyttää siis, miten niistä voi tulla niin selkeästi vihreät, ei vaan hieman vihertävät.

Poissa Lyx

• Tukkaguru
« Vastaus #311 : 29.01.08 - klo:19:02 »
Kuinkakohan kauan karkkiväri-hoitis sekoituken pitäisi antaa vaikuttaa?
Sekoittelin juuri vihreää karkkiväriä Keraphixiin ja tuijotan fanaattisena peiliin ettei tukasta vaan tulisi vihreä... ::)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #312 : 29.01.08 - klo:19:19 »
Mulla on ollut reilusti yli tunninkin, eikä pääni ole siltikään ollut sininen. Vaaleampaa seosta oon pitänyt kauemminkin. Vahtaa vain tarkkana ja hiukan paljasta hiussuortuvaa väriseoksen alta välillä, jos tuntuu/epäilyttää, että väri jämähtää hiukseen.

Edit: Lyx, kiinnostaa tietää millaiset hiuksista tulivat? Taittoiko vihreä karkkiväri punaisuutta tarpeeksi?
« Viimeksi muokattu: 04.02.08 - klo:14:03 kirjoittanut ellen »

Ursula

• Vieras
« Vastaus #313 : 19.02.08 - klo:13:26 »
Yritin hakea tietoa Igora-vaahtoväristä, mutta tuli aika hajanaisia hakutuloksia. Mä siis ehkä meinaan tilata HairStorelta, tai ostaa muualta, jos löytyy, Igoran 7-asteisia vaahtovärejä, ei mitään erikoisen sävyisiä, vaan ihan perusvaihtoehtoja tukemaan tätä mun oman värin takaisin saamista ja tasoittamaan kirjavaa latvaa. Onko siinä paketissa väriä vain yhteen kertaan vai riittääkö kahteen tai useampaan? Musta hinta on aika korkea, melkein kympin, kun kyseessä on pelkkä vaahtoväri. Miten kauan se kestää? Mistä muualta kuin HairStorelta sitä saa?

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #314 : 19.02.08 - klo:14:12 »
Millä nimellä se karkkiväri on? :oOlen yrittänyt metsästää sitä prismasta, mutta näin siellä vain tuubeissa elintarvikeväri vihreenä ja punaisena, en nähnyt sinistä, onko se siis karkkivärin nimellä?? Tarvitsisin kipeästi keltaisuuden taittoon.. :P
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.