Kirjoittaja Aihe: Suoravärit  (Luettu 766943 kertaa)

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
Vs: Suoravärit
« Vastaus #315 : 19.02.08 - klo:20:01 »
^ Se on elintarvikeväriä :)

Igorasta riittää iselleni puolipitkiin hiuksiin viisi käsittelyä, terveeseen ja vähemmän huokoiseen ehkä enemmänkin. Vaahtoa tuntuu kerralla kuluvan keskimäärin kaksi golfpallollista per 10cm tukan pituutta, olisiko ollut ohjeessakin ihan golfpallovertaus.

Hinta on tosiaan korkea enkä itse osta näitä kuin tukkuhinnalla alennuksen kera, koska useimmiten pigmenttiä saa enemmän marketista vaahtovärinä. Sävyvaihtoehtoja toki Igorassa enemmän.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #316 : 19.02.08 - klo:20:42 »
Millä nimellä se karkkiväri on?

Karamelli- eli elintarvikeväriä löytää kaupan leivontaosastolta tai apteekin tätiltä kysymällä. Jauhe sekoittuu hieman hankalasti, mutta nestemäistä väriä saa taas laittaa aika paljon, että seoksesta tulee hyvän värinen, joten se notkeuttaa seosta liikaa.

Ursula

• Vieras
« Vastaus #317 : 20.02.08 - klo:13:47 »
Hinta on tosiaan korkea enkä itse osta näitä kuin tukkuhinnalla alennuksen kera, koska useimmiten pigmenttiä saa enemmän marketista vaahtovärinä. Sävyvaihtoehtoja toki Igorassa enemmän.
Mä en ole markettivaahtoväreistä onnistunut löytämään tummuusasteeltaan 7 olevaa sävyä, vaaleampia on ja vielä enemmän tummempia. Pari vuotta sitten mä ostin jostain perusmarketista mielestäni sopivan sävyn, mutta omassa hiuksessa meni yllättävän tummaksi, joten en ihan 6-asteista enää ostaisi. 8 taas on jo vähän liian vaalea mulle.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #318 : 20.02.08 - klo:15:03 »
^ Sekoita niitä keskenään niin saat sen seiskan :)

Ursula

• Vieras
« Vastaus #319 : 20.02.08 - klo:15:19 »
^ Ahaa, kiitos vinkistä. Mä en edes ajatellut, että tummusasteiden kanssa voi pelailla noin.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #320 : 20.02.08 - klo:16:17 »
Juu, suoravärien kanssa se on vieläpä helppoakin, kestojen kanssa täytyy jo vähän laskea että paljonko mitä.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #321 : 20.02.08 - klo:18:48 »
Mä en ole markettivaahtoväreistä onnistunut löytämään tummuusasteeltaan 7 olevaa sävyä, vaaleampia on ja vielä enemmän tummempia.

Wellan viva color moussesta löytyy sävyt 70 ja 60, ja ainakin 70 on minun tukassani melko neutraalihko seiska eli kannattaa testata. Markettikamaa siis tämä  Värikartat:
this too shall pass.

Ursula

• Vieras
« Vastaus #322 : 21.02.08 - klo:09:55 »
^ Mä kävinkin eilen katsomassa Vivan värejä ja siellä todellakin oli se yksi 7-asteinen. Mä varmaan katsoin aikaisemmin, että se sävy on joku muu, kun pakkauksen kuvassa naisen hiukset näyttävät niin rasvaisilta, ettei oikea sävy oikein pääse oikeuksiinsa. Tuossa värikartassa se näyttikin jo paljon paremmalta. Mun täytyy varmaan käydä ostamassa se, kun HairStorella 7-asteiset ei-punertavat ovat lopussa.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #323 : 21.02.08 - klo:12:01 »
Tuo Viva vaan on hirveän hintaista noin niin kuin markettikamaksi: 30 ml maksaa sen 5 €, kun kampaamoiden 125 ml:n vaahtovärit on kympin molemmin puolin :(

Poissa Säde

• HAIRahtanut
« Vastaus #324 : 21.02.08 - klo:12:07 »
Tuo Viva vaan on hirveän hintaista noin niin kuin markettikamaksi: 30 ml maksaa sen 5 €, kun kampaamoiden 125 ml:n vaahtovärit on kympin molemmin puolin :(

Minä ostan Vivaa halpakaupasta hintaan 3,50€. Citymarketissa esimerkiksi maksaa tosiaan huomattavasti enemmän.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #325 : 21.02.08 - klo:12:13 »
Mie nappasin eilen pari Vivaa mukaan Anttilasta, kun käytiin siellä pyörimässä ennen elokuvateatteriin menoa. Anttilassa hintaa oli yhdellä pullolla 5,50 €.

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #326 : 21.02.08 - klo:12:26 »
Millaista tököttiä on goldwell soft color suoraväri? Harkitsen 8G:n ja 9GB:n. Onko toi 8G kuinka tumma? Tahtoisin hieman tummentaa näitä mun ylivalkosia hiuksia.

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #327 : 21.02.08 - klo:13:11 »
Kokeileppa crestol glossin vaaleaa beigeä, mullakin tosi vaaleat ja yritän saada luonnollisemmaksi/tummemmaksi ja crestolilla tuli luonnollisempi tulos ja poisti hyvin keltaisuuttakin vielä ::), sekoitin kyllä tuota vielä helmenvaaleaan crestoliin, mutta kokeilen vielä joskus ilman sekoittamistamistakin. Hiukset tykkäs :D ja saivat samalla hoitoa. Kerrankin toivoa vaalennuksessa ;D. En uskalla vielä kestoväreillä taittaa, mutta mielessä on garnierin beige kestoväri 9 luokkaa, jos sillä saisin luonnollisemmat hiukset.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa Tiizku

• Tukkaguru
« Vastaus #328 : 21.02.08 - klo:17:22 »
Vivaa saa Lidlistä ainakin halvalla. En muista paljon maksaa.

Ursula

• Vieras
« Vastaus #329 : 22.02.08 - klo:13:15 »
Vivaa saa Lidlistä ainakin halvalla. En muista paljon maksaa.
Muusta juuri tuolla maksoi enemmän kuin muualla, taisi olla 4,99, kun muutamassa muussa paikassa on ollut alle tuon.