Kirjoittaja Aihe: Suoravärit  (Luettu 769858 kertaa)

Stella

• Vieras
Vs: Suoravärit
« Vastaus #345 : 11.04.08 - klo:22:00 »
Kiitos vastauksesta Ilyasviel  :).

Pysyväthän nämä tolla värillä vaaleina? Tarkoitus on siis vain kirkastaa hiusväriä ja peittää vähän juurikasvua. En halua vielä värjätä kestovärillä, koska edellisestä kestovärjäyksestä on vasta reilu kuukausi.

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #346 : 12.04.08 - klo:10:31 »
Hei Stella!Kerro kuin kävi ja millä vaikutusajalla?Itsellä myös kiinnostaa toi hiekanvaalea sävy tosi vaaleeseen pohjaan kylläkin. Kuinka vaaleet hiukset sulla on?
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #347 : 12.04.08 - klo:10:58 »
Tarkoitus on siis vain kirkastaa hiusväriä ja peittää vähän juurikasvua.

Tuo suoravärihän ei vaalenna tummempaa juurikasvua sitten ollenkaan, koska on vain suoraväri.

Stella

• Vieras
« Vastaus #348 : 12.04.08 - klo:12:23 »
Kiitos kommenteista :)

Mun sentin juurikasvu on sellaista perus vaaleahkoa maantietä ehkä seiskaa/kasia. Värjätyt osiot ovat päältä (olen laittanut niihin erittäin voimakasta vaaleaa raidoitusainetta) ehkä ysiä/kymppiä ja alahiukset ovat ysiä (nissä lorkun Helsinki sävy). Mulla on kuitenkin noiden vaaleiden värien "alla" castingin tummanvaalea, joshon tehty muutamat raidoitukset ja siksi hiukseni eivät ole niin vaaleat kuin mitä niiden tulisi esim. Helsingin jälkeen olla. Lisää historiaa löytyy pahimmat hiusmokasi ketjusta :-[ :o

Kai mä sitten uskallan tolla värjäillä :-\. Olin ajatellut pitää sitä puoli tuntia - tunnin O&H kanssa. Miltäs kuullostaa?

Joo tiedän, ettei vaalenna :). Toivon siltä kuitenkin jotain sävyä, että juurikasvu ei niin helposti näkyisi.

*
Värjäsin sitten viikonloppuna vivalla. Eipä värini juuri muuttunut tai juurikasvun ja värjätyn hiuksen ero peittynyt. Blondimmat osiot muuttuivat ehkä aavistuksen tummemmaksi ja lömpöisemmiksi. No pakko tää tukka on värjätä Helsingillä pian, kun en kestä katsoa juurikasvuani ja lämmintä sävyä  :-\. Toivottavasti tukan kunto ei huonone.

Modasin tähän perään kun samaa aihetta lyhyellä aikaa täydensit :) http://juurikasvu.org/smf/index.php?board=2.0 ja eritoten http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=21.0 löytyy tietoa näistä käytännöistä
« Viimeksi muokattu: 14.04.08 - klo:17:34 kirjoittanut Realicer »

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #349 : 16.04.08 - klo:21:34 »
Tilasin Cybershopista oranssia (coral red) Crazy Color suoraväriä.
Laitoin pitkiin (no bsl :P), paksuihin hiuksiini putelista puolet ja toisen moisen Goldwelin feel copperia ja iskin niiden sekoituksen 6-7 asteen ketunpuna-raidoitettuihin hiuksiini.

Oon tosi tyytyväinen!
Sain kehujakin ihan tuntemattomalta asiakkaalta näistä! Tuli kysyyn millä kampaajalla käyn :D
Kun tää kulahtaa (yhden pesun jo kestänyt hyvänä) niin laitan lisää raitoja pohjalle.

Tosi positiivinen kuva jäi tosta suoraväristä yleensäkkin. Ihan voin suositella.
Tuoksu on hyvä ja hinta ihan mainio (7e). Plussaa jonkintasoisesta hoitavuudesta. En laittanut hiuksiin ton sekoituksen jälkeen enää mitään muuta hoitavaa ja hiukset oli kuivuttuaan ihan ok, mutta vaati siloitusta ja olis vaatinut jätettävää, jos sitä olisi..
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa Kaisuli

• HAIRahtanut
« Vastaus #350 : 17.04.08 - klo:12:28 »
mä oon monta vuotta  käyny kampaajalla raidottamassa hiuksiani, jotta oma vaalea/maantienvärinen juurikasvu sulautus pikkasen vaaleempiin latvoihin. Olen ymmärtänyt, että suoraväreillä ei siis pysty vaalentamaan, mutta kun  juurikasvun ja latvojen ero ei mulla ole suuren suuri, niin voiskohan tällasilla suoraväreillä pikkasen saada väriä tasottumaan  ja  juurikasvuakin kirkastumaan, enkä haluis millään kestoväreillä enää ite ruveta värjäileen?mitä mieltä ootte? vai soveltuvatko suoravärit ennemminkin esim. punaisen sävyn ylläpitoon?

ku nyt opiskelijabudjetilla ei oikeen oo varaa käydä kovin usein kampaajalla...  :(

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #351 : 17.04.08 - klo:12:51 »
^ Suoravärillä saat jonkin sävyistä hehkua hiuksiisi ja juuriisi, mutta siinäpä se oikeastaan onkin. Juurikasvun kirkastusta/ sävyn vaalenemista on turhaa toivoa. Tietenkin, jos käytät hiukan tummempaa suoraväriä, saat tummuuseron peitettyä paremmin, mutta sitten kyllä tummenevat vaalennetut osiotkin. Kokeilusta ei ole varmastikaan haittaa, hiukset saavat ainakin kivan sävyn ja usein myös rutkasti kiiltoa ;).

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #352 : 25.04.08 - klo:21:09 »
Hei, oletteko kokeilleet Igoran Vibrance vaaleita kevytvärejä tai Igoran värivaahtoa heleänvaalea 8.0? Millainen tulos vaalennettuun hiukseen?
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa michli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • You came on your own, and that's how you leave
« Vastaus #353 : 27.04.08 - klo:16:26 »
Tilasin Cybershopista oranssia (coral red) Crazy Color suoraväriä.
Laitoin pitkiin (no bsl :P), paksuihin hiuksiini putelista puolet ja toisen moisen Goldwelin feel copperia ja iskin niiden sekoituksen 6-7 asteen ketunpuna-raidoitettuihin hiuksiini.

Oon tosi tyytyväinen!

Joo, ite värjään aina crazy colorilla nykyään (pinkiksi tosin) ja hinta ei kirvele, pysyy nättinä ja sit haalistuu tasesti, ja se värihän on itessään myös hoitoainetta, et väri pysyis hyvänä jos käyttäs sitä hoitsikkana parin viikon välein (tosin kylppärin laatoitus ei ole samaa mieltä)
We tried so hard to understand, but we can\'t.

Jigsaw

• Vieras
« Vastaus #354 : 01.05.08 - klo:21:45 »
Mulla on tosi rasittava ongelma!  :-\
Otin vähän aikaa sitten tukkaani afropermanentin.. Nyt mulla on siis oikein kiva afro, mutta en saa shokkiväriä pysymään siinä muutamaa päivää kauempaa, mikä on tosi ärsyttävää!
Oon värjäillyt mun tukkaani nyt pari kertaa pinkillä shokkivärillä, mutta tästä pehkosta vaan haalistuu pinkki aivan hetkessä! Värjäsin varmaan pari viikkoa sitten viimeksi, ja pinkkiä väriä ei ole enää ollenkaan jäljellä, paitsi noissa lyhyissä, suorissa "vauvahiuksissa" tuossa otsalla, ja yksittäisissä kohdissa pitkin päätä..
Hitsi, minä kun luulin että shokkiväri oikein jämähtäisi permanentattuun tukkaan, niin kuin kaikkialla väitetään! Mutta ei, se vaan valuu pois alta aikayksikön! Kun mulla oli suorat hiukset, shokkivärit kesti aina vaikka kuinka kauan!
Mitä oikein  pitäisi tehdä, että ei tarvitsisi ostaa joka päivälle uutta shokkiväriä? Ei kai auta muuta kun kasvattaa afro pois? Mä tykkään tästä afrosta tosi paljon, mutta haluan tän pinkiksi, blondi on liian tylsä väri mulle..  :'(
« Viimeksi muokattu: 01.05.08 - klo:22:03 kirjoittanut Jigsaw »

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #355 : 01.05.08 - klo:22:17 »
^ Kauanko annat suoravärin vaikuttaa hiuksissa?
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Jigsaw

• Vieras
« Vastaus #356 : 01.05.08 - klo:22:42 »
Monta tuntia annan vaikuttaa aina, ei pitäisi olla siitä kiinni.. Tätä tukkaa on vaalennettu lukuisia kertoja, jonka ansiosta shokkivärit ennen jämähtivät hiuksiin. Mutta afropermiksen jälkeen kaikki väri vaan lähtee heti pois, vaikka pesisi co-pesulla ilman shampoota!

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #357 : 01.05.08 - klo:22:48 »
Monta tuntia annan vaikuttaa aina, ei pitäisi olla siitä kiinni.. Tätä tukkaa on vaalennettu lukuisia kertoja, jonka ansiosta shokkivärit ennen jämähtivät hiuksiin. Mutta afropermiksen jälkeen kaikki väri vaan lähtee heti pois, vaikka pesisi co-pesulla ilman shampoota!

Juu, ei pitäisi olla vaikutusajasta kiinni. Mä en kyllä osaa auttaa, ei tule mulle mieleen mitään konstia millä värin saisi pysymään paremmin - tuskin sellaista onkaan.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Jigsaw

• Vieras
« Vastaus #358 : 01.05.08 - klo:22:57 »

Juu, ei pitäisi olla vaikutusajasta kiinni. Mä en kyllä osaa auttaa, ei tule mulle mieleen mitään konstia millä värin saisi pysymään paremmin - tuskin sellaista onkaan.
Voiskohan tää johtua siitä, jos mun hiuksissa ei oo ollenkaan keratiinia jäljellä? Kun shokkivärithän kiinnittyy niihin keratiineihin kai? Ehkä mun pitäisi kokeilla käyttää super-rakennepaikkaavia tuotteita?  ???

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #359 : 01.05.08 - klo:23:03 »
^ Mikään ei korvaa hiuksen omaa rakennetta ja keratiinia. Paikkaavat tuotteet ovat vain väliaikainen ratkaisu ja niidenkin paikkaavat ainesosat lähtevät pesujen yhteydessä pois.
« Viimeksi muokattu: 01.05.08 - klo:23:05 kirjoittanut Emi-lyn »