Kirjoittaja Aihe: Suoravärit  (Luettu 766076 kertaa)

Poissa Cherry

• HAIRahtanut
Vs: Suoravärit
« Vastaus #375 : 16.05.08 - klo:21:25 »
^ Mä oon aina tehnyt niin, että pesen hiukset, sitten pyyhekuiviin hiuksiin vaahto, ja vasta vaahdon huuhtelun jälkeen hoitoaine. Vinkkinä muuten, että kannattaa antaa tuon vaahdon vaikuttaa vähintään puoli tuntia. Itsellä ei ainakaan tunnu lyhyemmässä ajassa tarttuvan kunnolla.
Kaikkein vaikeinta on luottaa, mutta ilman sitä ei mitään saa.

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #376 : 17.05.08 - klo:23:49 »
Luin ketjun, mutta tahtoisin vielä kysyä tuosta suoravärien sekoittamisesta hoitoaineisiin. Eli laimentaako hoitoaineeseen sekoittaminen sävyn tarttuvuutta/sävyä itseään? Tai siis jos pidän hoitoaineeseen sekoitettuna suoraväriä pari tuntia päässä, niin onko tulos yhtä hyvä (vahva sävy ja pysyvä) kuin ilman hoitoainetta pidettynä? Ymmärrän kyllä, että jos pidän sekoitusta vain esim. 10min päässä niin tulos ei ole yhtä vahva kuin ilman hapetinta, mutta jos vaikutusajan pitää pitkänä niin...?
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa -tiina-

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #377 : 18.05.08 - klo:14:45 »
Oletteko kokeilleet laittaa tuota Goldwellin vaahtosävytettä kuiviin hiuksiin? Tarttuisiko paremmin kuten esim. crestolin värinaamiot tekevät?
Entä mitä kokemuksia on crestolin shokkiväreistä?

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #378 : 18.05.08 - klo:16:50 »
Luin ketjun, mutta tahtoisin vielä kysyä tuosta suoravärien sekoittamisesta hoitoaineisiin. Eli laimentaako hoitoaineeseen sekoittaminen sävyn tarttuvuutta/sävyä itseään? Tai siis jos pidän hoitoaineeseen sekoitettuna suoraväriä pari tuntia päässä, niin onko tulos yhtä hyvä (vahva sävy ja pysyvä) kuin ilman hoitoainetta pidettynä? Ymmärrän kyllä, että jos pidän sekoitusta vain esim. 10min päässä niin tulos ei ole yhtä vahva kuin ilman hapetinta, mutta jos vaikutusajan pitää pitkänä niin...?
Laimentaa hoitoaine väriä riippuen miten paljon sitä laittaa sekaan. Pelkällä suoravärillä tulee siis aina syvempi väri.

Oletteko kokeilleet laittaa tuota Goldwellin vaahtosävytettä kuiviin hiuksiin? Tarttuisiko paremmin kuten esim. crestolin värinaamiot tekevät?
Entä mitä kokemuksia on crestolin shokkiväreistä?
Olen laittanut kuiviin hiuksiin, en ole huomannut mitään mullistavaa eroa. Lähinnä varmaan riippuu vaikutusajasta, mutta ehdottomasti kannattaa kokeilla, mitään haittaahan siitä ei ole.
Yleisesti ottaen olen sitä mieltä, että lähes kaikki väri toimivat paremmin kuiviin hiuksiin, siis tarttuvat paremmin. Kosteisiin on vain helpompi levittää ja toisethan toimivat sitten sulkevina shampoo pesun jälkeen.

Crestolin shokkivärit ovat oman kokemukseni mukaan kelpo tavaraa. Ainakin pinkki ja violetti pysyvät jopa muutamia pesuja ihan kirkkaina.

kissamiau

• Vieras
« Vastaus #379 : 18.05.08 - klo:18:02 »
Vinkkinä vaan et näin Jyväskylän Minimanissa noita colorpulsen värejä 3 kpl yhteensä 5 eurolla, yksittäin ostettuna 5,59. Sävyissä oli niitä ruskeita ja punaisia.

Poissa pekaani

• Tukkaguru
« Vastaus #380 : 19.05.08 - klo:13:17 »
Hei, oletteko kokeilleet Igoran Vibrance vaaleita kevytvärejä tai Igoran värivaahtoa heleänvaalea 8.0? Millainen tulos vaalennettuun hiukseen?
Nostan tätä. Kiinnostaisi myös nuo Igorat.. Ois ihania punasävyjä :-*

Poissa J. Doe

• HAIRahtanut
« Vastaus #381 : 19.05.08 - klo:14:41 »
Olisiko jollain laittaa linkkiä, josta saisi lisätietoa Crestolin Color Glossista ja shokkiväreistä? Mistä niitä saa ostettua? Google antaa tekstipuolella lähinnä kampaamoiden sivuja ja joitain glossy.fi:n arvosteluja, kun taas kuvapuolella tulee valtaosin Juurikasvun avoja. ;D Haluaisin nähdä edes kuvan Crestolin pakkauksesta ja valmistajan omatkin sivut olisi kiva löytää.

Heh heh, meillähän onkin oma ketju Crestolille. ::) Suuntaan nyt sinne opiskelemaan.

http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=2899.msg442076#msg442076
« Viimeksi muokattu: 20.05.08 - klo:11:19 kirjoittanut Täti Kukkahattu »

Poissa Caudealis

• HAIRahtanut
« Vastaus #382 : 21.05.08 - klo:14:56 »
Onko missään suoraväreissä jotain neutraalia 8-asteista värisävyä tarjolla? Olen yrittänyt etsiskellä, mutta ei ole osunut silmään. Joku mainitsi Goldwell Colorance-ketjussa jostain 8N-sävystä, mutta ainakaan Hairstoressa ei ollut sitä tarjolla.

Valentine

• Vieras
« Vastaus #383 : 23.05.08 - klo:09:44 »
Ihan mielenkiinnosta kysyn: mitä valkoinen suoraväri tekee? Taittaako keltaisuutta vai peittääkö harmautta. Löysin tälläisen, mutta en keksi sille mitään ns. järkevää tarkoitusta kun suoraväritkään eivät kuitenkaan vaalenna  ;D.

Peeb

• Vieras
« Vastaus #384 : 24.05.08 - klo:19:59 »
Mun oma hius on aikalailla 7. Sitä on nyt muutama sentti, latvassa kasvivärin rippeet, ero omaan väriin huomattava ja latvan väri ei mieluinen. Kasvatan omaa väriä, jotta voisin sitten mahdollisesti blondata hiukseni, kun ne ovat täysin oman väriset. (Kasvivärin päälle kuulemma ei kantsi värjäillä, tulos voi olla vaikka mitä)

Ajattelin, että kun en haluaisi kituuttaa tämän kamalan pään kanssa, niin laittaisin koko päähän sellaisen värin, joka taatusti lähtisi pesuissa pois, jotta siitä ei sitten jäisi pigmenttiä tms omaan hiukseeni, sillä haluaisin tosiaan laittaa blondivärin sitten ihan "puhtaaseen" omaan väriini.

Täältä olen lukenut, että suoraväri olisi sellainen, mikä lähtee parhaiten pois pesuissa ja että kevytväri taas voi hyvinkin jämähtää kovastikin hiuksiin. Kysyin tänään Hairstoresta, että mitä voisin tehdä ja sanoivat (2 tyttöä), että päinvastoin, suoraväri voi jämähtää tukkaan ja kevytväri olisi parempi vaihtoehto.

Mihin tässä nyt uskoisi?! Varmaan on monet täälläkin ollut samassa tilanteessa, eli kasvattamassa omaa väriä takaisin, jotta saa blondattua hyvin, niin mitä poislähteviä värejä te olette kasvatusvaiheessa laittaneet päähän? En haluaisi enää kitkutella ja kirota kamalaa päätäni päivittäin :(

Poissa Tiizku

• Tukkaguru
« Vastaus #385 : 29.05.08 - klo:21:33 »
Ihan mielenkiinnosta kysyn: mitä valkoinen suoraväri tekee? Taittaako keltaisuutta vai peittääkö harmautta. Löysin tälläisen, mutta en keksi sille mitään ns. järkevää tarkoitusta kun suoraväritkään eivät kuitenkaan vaalenna  ;D.

Oisko laveerausväri? Eli jos vaikka pinkinstä haluaa vaaleanpunaista niin pistetään valkoista sekaan. Näin me ainakin koulussa noita valkoisia käytetään.

Valentine

• Vieras
« Vastaus #386 : 01.06.08 - klo:23:11 »
^ Heh, noin se varmaan menee, oisin ollut vaan niin iloinen jos olis suoravärillä saanut valkoiset hiukset  ;D.

Poissa michli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • You came on your own, and that's how you leave
« Vastaus #387 : 02.06.08 - klo:00:08 »
^Laveeraukseen käytin juuri äsken ainakin suuren määrän  halpaa hoitoainetta ja toimi varmasti ihan yhtä hyvin kuin tuo valkoinen :D:D
We tried so hard to understand, but we can\'t.

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #388 : 02.06.08 - klo:22:23 »
^ Heh, noin se varmaan menee, oisin ollut vaan niin iloinen jos olis suoravärillä saanut valkoiset hiukset  ;D.
Valkoista voi myös käyttää neutraloimaan ei toivottua keltaisuutta, näin sanotaan joidenkin valmistajen tiedoissa,  mutta eipä se juuri siihen auta. Ehkä sillä voi saada vivahteesta hiukan puhtaamman.
Olen joskus vaaleaan tukkaani laittanut ja ehkä hiukan kirkasti, mutta laveeraamiseenhan se on oikeasti tarkoitettu.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #389 : 13.06.08 - klo:09:06 »
Mulla on jemmassa Fudgen Paintbox Red Corvette. Mietin että millaisella vaikutusajalla tuo kannattaisi päähän läntätä? Igoran Dualitylla olen värjäillyt viimeisen kolme kertaa ja 9 tunnin vaikutusajan jälkeen latvoista lähti väri pois neljässä-viidessä pesussa. Onko vielä turhaa laittaa tota Paintboxia (valuuko suoraan pois latvoista?), laitanko vaan Igoran Dualitya ja jatkan latvojen hoitamista? Latvoista kyllä pätkäistiinkin jokunen sentti pois pahinta hamppua...  ::) Mulla on siis kotona noita molempia värejä eli uutta väriostosreissua tästä ei tule, oli ratkaisu kumpi tahansa.