Kirjoittaja Aihe: Suoravärit  (Luettu 769861 kertaa)

Jigsaw

• Vieras
Vs: Suoravärit
« Vastaus #390 : 17.06.08 - klo:02:05 »
Ajoin juuri pääni lähes kaljuksi, koska en kestänyt sitä kauheaa afropermistä enää, joka oli niin takussa että repi hiuksia päästä juurineen, ja jossa ei edes pysynyt shokkiväri! Nyt sitten aloitellaan tukan kasvattaminen puhtaalta pöydältä.  :D
Tyhmää vaan, että nyt täytyy pitää tukkaa maantienvärisenä jonkun aikaa kasvatellessa, ettei menisi taas huonoon kuntoon.. Tää on jo toka kerta kun vetäisen pään siiliksi huonokuntoisuuden takia. Milloinkohan opin olemaan räjäyttämättä tukkaani värinpoistoilla? Jospa tällä kertaa hillitsen himoni..  :P
« Viimeksi muokattu: 17.06.08 - klo:02:19 kirjoittanut Jigsaw »

Poissa witura

• HAIRahtanut
« Vastaus #391 : 30.06.08 - klo:11:11 »
Himottaisi vetää pää punaiseksi Igoran punaisella shokkivärillä, mutta mietityttää hieman, koska saavutin juuri hyvän blondin. Elikkä nyt hiukset ovat 10 luokan vaaleat, tuhkaan taittavat. Jos vedän tähän päälle shokkivärin ja se kuluu varmaankin nopeasti pois MUTTA värin kuluessa tuleeko hiuksistani vaaleanpunaiset tms? Joudunko sitten vetämään päälle taas taittavan värin jos haluan takaisin tuhkan vaaleaan?  ???
Luonne on ihmisen kohtalo  -Herakleitos

Poissa Linoa

• Tukkaguru
« Vastaus #392 : 30.06.08 - klo:12:41 »
^Taitaa tuohon vaaleaan jämähtää aika hyvin, ettei lähde pesussa ollenkaan pois. Tokihan se saattaa vaaleta, mutta itsellä ainakin ei.  Aina blondaan tyven täysin vaaleaksi ja suoraväri ei kulu millään pois, tosin mun kannalta tää onkin ehkä hyvä vaan :)

Täytyy kyllä hehkuttaa nyt tätä Crazy coloria ja sävyä Fire (punatukkaset, vinkvink). Ihana sävy ja pysyy tukassa pesujen jälkeenkin. Ennen juhannusta värjäsin ja vieläkin näyttää ja tuntuu kivalta vaikka oon joutunu pesemään tukkaa enemmän ku normaalisti.

Poissa witura

• HAIRahtanut
« Vastaus #393 : 30.06.08 - klo:13:25 »
^Itse olen ymmärtänyt, että huokoiseen tukkaan ei jämähtäisi? Kauanko sulla pysyy se punanen hyvänä blondin päällä? Muutoin vaihtaisin takaisin punaseen, mutta se lyhytkestoisuus vaan pelottaa tässä blondatussakin tukassa.. En jaksaisi taas nähdä parin pesun jälkeen mtn oranssia kuten aina ennen suoravärien kanssa (kestoväreistä taas ei löydy kunnon kirkasta punaista).
Luonne on ihmisen kohtalo  -Herakleitos

Poissa Linoa

• Tukkaguru
« Vastaus #394 : 30.06.08 - klo:14:39 »
^Mulla pysyy punanen erittäin hyvin blondatussa osassa. Ainoastaan latvat, joita en oo blondaillu, haalenee ja menee rumaksi.  ::)

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
« Vastaus #395 : 06.07.08 - klo:14:48 »
Ajattelin nyt kokeilla näitä suoravärejä, ja olenkin kohta menossa kauppaan ostamaan Viva Color Mousse hiekanvaalean tai keskivaalean (tai molemmat niinkuin joku vinkkasi!). Eli kannattaako hiukset pestä syväpuhdistavalla shampoolla ennen suoravärin laittoa? Ja sitten pyyhekuiviin hiuksiin vain sitä väriä ja sen jälkeen hoitoaine? Entäs jos muhittelee, poistaako se sitten sitä väriä, eli pitäiskö laittaa vaan joku sulkeva pikahoitis? Heti kun on vapaata niin pitää ruveta keksimään uusia tukka-juttuja! ;D Pohjana mulla on nyt n 8(alla)-10(päällä) asteiset vaalennetut hiukset (juurikasvua n. 1 cm), ihan OK kunnossa, mutta aika kuivat kuitenkin.

Edit. Kävin juuri ostamassa! ;D Ja huomasin että ohjeissa lukee että hiuksia ei saa pestä ennen värjäystä.. Onko tämä taas vaan päänahan vuoksi vai onko siihen joku toinenkin syy?
« Viimeksi muokattu: 06.07.08 - klo:15:22 kirjoittanut Mimii »

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #396 : 06.07.08 - klo:15:34 »
Minä olen kyllä pessyt aina ennen laittoa ja sitten muhittanut tehohoitojen kera noita kahta sävyä, jopa yli 1h tai 2h vaikutusajalla ja ihan hyvä on tullut ja taittoakin löytyy.  Mutta jos haluat tehokkaampaa kunnon taittoa niin ehkä ilman tehohoitoja ja joskus olen myös käyttänyt ennen sävyjen laittoa  syväpuhdistavaa shampoota, jos on vaikka paljon lakka ym. jäämiä hiuksissa. Ja vielä föönilläkin voi kuivata tota sävyä enemmän kiinni hiukseen ja saunaan olen myös laittanut muhimaan. Lämpö tehostaa vaikutusta ;) Ei kannata heti tehohoitoja noiden perään kun saattaa viedä väriä..mielummin ennen tai yhdessä sävyjen kanssa.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #397 : 06.07.08 - klo:18:18 »
^Itse olen ymmärtänyt, että huokoiseen tukkaan ei jämähtäisi? Kauanko sulla pysyy se punanen hyvänä blondin päällä? Muutoin vaihtaisin takaisin punaseen, mutta se lyhytkestoisuus vaan pelottaa tässä blondatussakin tukassa.. En jaksaisi taas nähdä parin pesun jälkeen mtn oranssia kuten aina ennen suoravärien kanssa (kestoväreistä taas ei löydy kunnon kirkasta punaista).

Jos lyhytkestoisuus arvelluttaa niin suoravärit ei ehkä ole ratkaisu sinulle. Ne kun peseytyy pois. Riippuen pesutahdista ja tyylistä. Muhittelut ja öljyt syö väriä. Shampooksi kannattaa hankkia joku värjätyille tarkoitettu.

Itse teen aina niin että värjään vaalean juurikasvun jollain punaisella kestovärillä ja laitan suoraväriä (crazy color orange) vaan välillä tekemään hiuksista shokkioranssit kun on joku tapahtuma tm.. Se sit haalistuu tietysti aina jossain vaiheessa (n.6 pesua?) mutta pohjalla on se kestoväri joten sekään ei haittaa.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #398 : 06.07.08 - klo:18:29 »
Mä en nyt oikeastaan osaa päättää. Tarttis kohta värjätä juurikasvua ja aion laittaa latvoihin Fudgen paintboxia kun se pysyi mulla kunnialliset kaks viikkoa päivittäisellä pesulla. En vaan nyt tiedä pitäisikö vetästä Loreal Feria 6.66 tohon juureen ja koko päähän Fudge sen jälkeen vai blondata tuo tyvi? Jotenkin vaan tuntuu tyhmältä blondata kun tarkoitus on saada punainen tyvestäkin. Tyvikasvu on aika samaa tummuutta kuin mitä haluttu lopputulos.

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
« Vastaus #399 : 08.07.08 - klo:11:18 »
Noniin, laitoin sitten hiuksiin tuota Viva Color Moussea sävyssä hiekanvaalea. Laitoin melkein kaksi purkkia kuiviin pesemättömiin hiuksiin ja annoin vaikuttaa n. 45 min. Loput toisesta purkista sekoitin tehis-sekoitukseen ja laitoin huuhtelun jälkeen päähäni noin tunniksi. Hiukset saivat roppakaupalla kiiltoa ja uuden ihanan sävyn! Tykkään todella paljon! :-* Nyt hiukset ovat neutraalin vaaleat, ehkä 8-asteiset, beigen/strawberry blonden väriset.. Vähän vaikea kuvailla väriä, se on tosiaan aika beige mutta luonnonvalossa näkee hieman punaista vivahdetta. Vähän tämän tapainen:

Oi ihanuutta, miksi en jo aikaisemmin kokeillut tuota suoraväriä?! Monta kertaa hiplailin sitä kaupassa.. :P Nyt sitten vaan värin ylläpitoa.

Poissa saragna

• Haiven
  • *
« Vastaus #400 : 09.07.08 - klo:16:23 »
Olen vielä ihan pihalla näiden suoravärien kanssa ja ajattelin nyt kysyä miten toimia seuraavassa tilanteessa... Tarkoitus olisi värjätä Stargazer (tulkitsinkohan tuo nimen oikein? On niin vaikeasti tuossa pakkauksen kyljessä)  suoravärillä hiustenpidennystä, jonka tuossa muutaman päivän kuluttua otan. Pakkauksessa vaikutusaikana lukee 15-30 min; voiko vaikutusaikaa pidentää vai onko siitä jotain haittaa? Haluaisin värin tarttuvan kunnolla. 

Poissa michli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • You came on your own, and that's how you leave
« Vastaus #401 : 09.07.08 - klo:16:28 »
^Miulla pämähti jopa liian lyhyellä väriajalla hiustenpidenykseen tosi jämäkästi crazy color suoris kii. En varmasti saa sitä yhtään mitekään pois siitä :D
We tried so hard to understand, but we can\'t.

Poissa saragna

• Haiven
  • *
« Vastaus #402 : 09.07.08 - klo:16:39 »
Heh, pitää toivoa, että tuokin olisi sitten niin tehokasta. :D

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #403 : 13.07.08 - klo:20:25 »
Säilyykö suoravärin ja hoitoaineen sekoitus samalla tavalla kuin nuo erikseen? Ajattelin siis ostaa tyhjän purkin ja sekoittaa pikahoitoainetta ja Igoran Dualitya isomman satsin valmiiksi ettei aina tarvitsisi kädessä sekoitella suihkussa. Ja mikä olisi hyvä suhde tuohon, 1/1 vai vähemmän suoraväriä?

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
« Vastaus #404 : 16.07.08 - klo:16:52 »
Tämä menee nyt vähän OT, muutta levitin juuri tuota Viva Colour Mousse hiekanvaaleaa hiuksiini ja se värjäsi kynteni ihan kunnolla laventelin sinisiksi/liiloiksi! :o Ei tätä viimeksi tapahtunut, mutta silloin kynnet olivatkin ihan naturelleina, nyt niissä OPI:n Nail Envy S&P.. Eli joku kummallinen kemiallinen reaktio tässä! (Juu, värjäilin ihan ilman hanskoja.. :-[) Ja mainittakoon vielä että se suoraväri ei todellakaan ole mitään liilaa, vaan vaaleanruskeaa/beigeä omalta väriltään. Ihan pelästyin kun kynnet olivat yhtäkkiä kumman väriset..