Kirjoittaja Aihe: Suoravärit  (Luettu 768904 kertaa)

Poissa michli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • You came on your own, and that's how you leave
Vs: Suoravärit
« Vastaus #405 : 16.07.08 - klo:18:33 »
Mie en koskaan ymmärrä kun ihmiset värjää ilman hanskoja.. Siis yks kaveri värjää aina ilman hanskoja vaikka paketissa tuliskin hanskat mukana. Sitä en ymmärrä. Ei se oo niin vaivalloista pistää niitä käteen, eri asia sitten jos ei ole hanskoja ja on aivan pakko värjätä just sil minuutil.
We tried so hard to understand, but we can\'t.

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
« Vastaus #406 : 17.07.08 - klo:11:03 »
Mie en koskaan ymmärrä kun ihmiset värjää ilman hanskoja.. Siis yks kaveri värjää aina ilman hanskoja vaikka paketissa tuliskin hanskat mukana. Sitä en ymmärrä. Ei se oo niin vaivalloista pistää niitä käteen, eri asia sitten jos ei ole hanskoja ja on aivan pakko värjätä just sil minuutil.

Itse värjään ilman hanskoja koska hanskat päällä on jotenkin kömpelö olo ja ei tunne mitä tekee. Varsinkin jos laitan raitoja ja pitää olla tarkkana siitä että saa värit oikeaan kohtaan ja saa suortuvat kunnolla poimittu. Hanskat kädessä on vaan niin tumpelo olo! Mutta jos värjään koko pään samalla värillä niin käytän kyllä hanskoja koska silloinhan se väri vaan levitetään joka puolelle. Suoraväriä laittaessa en pitänyt hanskoja sillä senhän ei pitäis olla mitenkään tujua tavaraa ja ei mun kädet siitä ole kärsineetkään (paitsi nyt kynsien lakkaus! ;D).. Ja kun sitä levittää kuiviin hiuksiin niin tuntee paremmin minne se on levittynyt. :)

Poissa J. Doe

• HAIRahtanut
« Vastaus #407 : 17.07.08 - klo:11:30 »
Suoraväriä laittaessa en pitänyt hanskoja sillä senhän ei pitäis olla mitenkään tujua tavaraa ja ei mun kädet siitä ole kärsineetkään (paitsi nyt kynsien lakkaus! ;D)..

Ainakin punaiset suoravärit ovat hyvinkin tujua tavaraa! Punaiset Color Pulset värjäävät ihon ja kynnet kyllä tehokkaasti. Muistan oikein hyvin senkin kerran, kun punainen CP valui muhitusmyssyn reunaan saakka ja minulla oli otsassa hieno oranssi raita. :D Eikös Ellukin ole suoraväri ja sen käyttäjät ainakin ovat kertoneet, miten Ellu-tahrat eivät lähde ihosta taikka esim. kaakeleista millään pois.

Samalla pitää valittaa väripakettien onnettomista käsineistä. Jos on yhtään suuremmat kädet ja/tai pitkät kynnet, eivät ne ohuimmat ja lirtsuimmat hanskat edes mahdu käteen ja kun ne tunkee väkisin, repeävät ne ja sitten värjäytyy iho. Olikohan L’Orealilla ne sellaiset kirurginkäsineet, jotka olivat väripaketissa kindermunasysteemissä? Ne ovat kaikkein parhaimpia! Paksua, pehmeää ja joustavaa muovia/kumia. Eivät koskaan repeytyneet ja niitä sai käyttää monta kertaa uusiksi. Sääli, etten enää kestovärjäile enkä siis saa noita hanskojakaan.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #408 : 17.07.08 - klo:11:45 »
^ Kyllä noita kertakäyttöhanskoja saa ihan kaupastakin paketissa. Mä en käytä väripakettien hanskoja ollenkaan (paitsi Lorealin) vaan ostan aina 10-20kpl paketin kertakäyttöhanskoja. :)

Mutta eikö tosiaan kukaan osaa kommentoida missä suhteessa suoraväriä ja hoitoainetta olis hyvä sekoittaa värin ylläpitämiseksi?

Poissa J. Doe

• HAIRahtanut
« Vastaus #409 : 17.07.08 - klo:11:49 »
^ Ahaa! Siis ihan peruskaupasta? Sen tiesin, että apteekista taitaa saada ostettua noita ”sairaalakäsineitä”, mutta normikaupoista en tiennyt. Ovatko ne kauppojen käsineet hyvälaatuisia?

Itse olen sekoittanut värin ylläpitämiseksi noin 2/3 suoraväriä ja 1/3 hoitoainetta.

Poissa Efva

• Tukkaguru
  • ex-Mirre
« Vastaus #410 : 18.07.08 - klo:11:47 »
On ne kaupasta saatavatkin ihan OK, mutta mielestäni nuo pienet paketit ovat aika kalliita. Itse ostan apteekista niitä sadan kappaleen laatikoita. Tosin saa niitä kuulemma joistakin tavallisistakin kaupoista, mutta itselleni ei ole sattunut silmään.

Munkin mielestä siis ne väripakettien muovihanskat on tosi huonoja ja kömpelöitä käyttää, noilla kumihanskoilla värjäileminen taas on ihan näppärää. Ilman hanskoja en värjäisi, itsellä ainakin värjäytyy kynsinauhat, vaikka suoravärilläkin värjäisi.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #411 : 21.07.08 - klo:07:02 »
Laitoin eilen illalla haalistuneiden latvojen takia tähän punaiseen tukkaan Viva color moussea, sävy 54 kastanja. Annoin olla ihan sellaisenaan myssyn alla 2,5h ja ei mitään vaikutusta tukkaan. Ei edes latvoihin tullut yhtään ruskeampaa.   :( Tarkoitus oli saada tätä vähän ruskeammaksi tasoitettua kun on niin raju sävyero haalistuneissa latvoissa ja vähemmän haalistuneessa tyvessä.

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #412 : 21.07.08 - klo:10:37 »
^^ Noita isompia pakkauksia saa ainakin Minimanista, jos sellainen sattuu lähistöltä löytymään. Mies osti itselleen siivousta/ruoanlaittoa jne. varten juuri tuollaisen paketin, hintaa oli 5 euroa, joten kalliita eivät edes ole.
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #413 : 25.07.08 - klo:15:53 »
Ajattelin tänään/huomenna kokeilla ensimmäistä kertaa värinylläpito-käsittelyä. Eli olenko ymmärtänyt oikein, jos teen esim näin: pesen hiukset shampoolla, perään tehis hautumaan, jonka jälkeen pikahoitis.
Kumpaan kannattaa suoraväri (käytän wellan moussea) sekoittaa - tehikseen vai pikahoitikseen?
Entä haittaako värin tarttumista jos suojaan latvat ennen pesua kookos- tai manteliöljyllä?
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Katjes

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #414 : 05.08.08 - klo:13:14 »
Lueskelin tätä ketjua vähän taaksepäin ja ymmärsin, että moni käyttää suoraväriä hoitikseen sekoitettuna muhittelussa.

Kuinka "pahasta" suoraväri on hiuksille, eli voiko sitä hyvällä omatunnolla muhitella useinkin? Luulisi ettei väri tartu hoitoaineen kanssa hiukseen kunnolla, kun hiuksen pinta on sileä? Onko mitään ideaa ylipäätään ostaa hoitoaineita, joissa on valmiina väripigmenttiä värjätyille hiuksille, jos tuolla tavoin voi tehdä ihan itse moista hoitista? Vai onko asioilla jotain eroa.

Edit. Heh, tosi fiksua. Luin ketjua taaksepäin, mutta tätä sivua en ollut näköjään lukenut. Samoista aiheista näyttäisi olevan puhetta jo aiemmissa viesteissä.
« Viimeksi muokattu: 05.08.08 - klo:17:11 kirjoittanut Katjes »

Poissa Cherry

• HAIRahtanut
« Vastaus #415 : 05.08.08 - klo:15:09 »
^ Mun käsittääkseni suoraväri ei vahingoita hiusta. Mä käytän silloin tällöin vaahtovärejä (goldwell colorance), ja mulla on tapana sekoittaa siihen väriin mukaan hoitoainetta, eikä se värin tarttumista oo haitannut ainakaan niin että itse huomaisin eroa lopputuloksessa. Ainut ero on oikeastaan siinä, että tuota suoraväriä ei jää päänahkaan samalla tavalla kuin ilman hoitoainetta käytettynä, huuhtoutuu siis helpommin pois.
Kaikkein vaikeinta on luottaa, mutta ilman sitä ei mitään saa.

kuukkeli

• Vieras
« Vastaus #416 : 05.08.08 - klo:17:35 »
Minäkin kävin nyt sitten ostamassa cittarista 2 purkkia noita Viva Color Mousseja. 6 euroa maksoi kappale..  ::) Ostin keskiruskean ja suklaanruskean. Harmittaa vaan kun ei ollut mitään vaaleita suoravärejä tarjolla, vain näitä ruskeita,tummanvaaleata ja erilaisia punasävyjä. Joku 8 asteinen olisi ollut kyllä kiva mutta nooo eiköhän tässä pärjätä. Nyt siis tarkoitus käyttää näitä vaalennuksilla pilattuun kellertävänvaaleaan tukkaan. Sen takia ostin näitä suoravärejä kun en enää vain kehtaa pistää mitään äkäsempiä päähän ja luultavasti nämä tarttuu ihan hyvin kohtuudellakin haurastettuun hiukseen :D Kävin myös tsekkaamassa muut paikalliset kaupat ja halpakaupat mutta niissä ei ollut ollenkaan suoravärejä tarjolla.. Color Pulse olisi ollut kiva tai sitten joku Live Toner mutta näillä nyt mennään!

Poissa michli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • You came on your own, and that's how you leave
« Vastaus #417 : 05.08.08 - klo:19:23 »
^Meidän cittarissa oli tänään ainakin kahta vaaleaa Color Moussea :P
We tried so hard to understand, but we can\'t.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #418 : 06.08.08 - klo:08:37 »
Viva Color Mousset on vähän halvempia Lidlissä, ainakin näin meillä. Mulla hautumassa kaapissa yksi suklaanruskea, en ole vaan vielä saanut aikaiseksi laitettua hiuksiin kun mulla noi vaatii useamman tunnin että tarttuu edes vähän.

kuukkeli

• Vieras
« Vastaus #419 : 06.08.08 - klo:13:15 »
^ toivottavasti nyt tarttuis nuo värit sitten, ettei nyt ois olleet ihan vikatikki ja eipä tullut muuten mieleenkään käyä lidlistä nuita värejä metsästämässä.  :D noh pitää ensi kerralla sitten muistaa käydäkin kun suoraväreille tulee tarvis, en ole mikään lidlin vakioasiakas.  ;D

edit. ehkä niitä vaaleita suoravärejä kannattaisi vielä käydä sieltä katsomassa