Kirjoittaja Aihe: Suoravärit  (Luettu 765720 kertaa)

Poissa keesha

• Tukkaguru
Vs: Suoravärit
« Vastaus #435 : 17.09.08 - klo:22:17 »
Kohta 13 vuotta täyttävä kääpiömme haluaisi hieman sävytellä tukkaansa, mutta olen pistänyt vastaan hiusvärien "myrkyllisyydestä" johtuen. Ei siis puhettakaan, että antaisin sen vetää mitään ammoniakkikestoväriä päänahkaansa myöten, ;) mutta suoravärin tuputtelu pituuksiin ei nyt niin vahingollista liene. Mikähän suoraväreistä mahtaisi olla mahdollisimman mieto, lempeä ja armoillinen? Pysyvä lopputuloskaan ei näytä kauheasti merkitsevän... ;D

En osaa sanoa noiden armollisuuksista, mutta suoravärit ei kyllä tummassa neitsythiuksessa varmaan näy ollenkaan. Että siinä mielessä ihan turha projekti. Eikö parturissa ois helppo hoitaa tuommoinen "hellävarainen" ja pysyvämpi tulos, ne kun voi valita hapetteen vahvuuden itse.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa Virus

• HAIRahtanut
  • Zed's dead, baby, Zed's dead.
« Vastaus #436 : 17.09.08 - klo:22:30 »
^ Oikein oletettu, että kääpiökin on tummatukkainen. :D (Vaaleampi kuitenkin kuin minä.) Minusta se on kuitenkin vielä "liian pieni" värjäyttämään kampaajalla; tämänikäiselle kun merkitsee lopputulosta enemmän se, että SAA värjätä, ja että hiuksessa huomaa suurennuslasilla auringonvalossa tunnin tuijotettuaan yhden pesuvälin kestävän sävyeron. ::) Täytyypä painella tutkimaan kaupan hyllyjä, mikä vaikuttaisi hellävaraiselta tuotteelta, ja vinkatkaa, jos on tiedossa!
2b M iii, tukka sekasin kun tuuletinasentajalla.

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #437 : 18.09.08 - klo:11:28 »
^ Itse aloitin jo ala-asteikäisenä. Ekan kerran oli pakko saada kokeilla jotain "erilaista". ;D  Siinä sitten äiti yritti estellä mutta antoi lopulta minun kokeilla hennaväriä, koska se oli "luonnonmukainen" tapa. Tuli kyllä  ihanan luonnolliset oranssit pitkät hiukset, niitä kaipaan aina välillä. En osaa sanoa noista hellävaraisuuksista juurikaan, kaupassa on niin monenlaista. Varmaan joku sävyvaahto tai kevytväri ois paras. Tosin en tiedä toimiiko nuo sävyvaahdot (esim. viva mousse) myöskään tummaan hiukseen, kun en ole kokeillut. Paketin kyljessäki saattaa tietysti lukee mille hiukselle ne sopii.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa Axamit

• Tukkaguru
« Vastaus #438 : 25.09.08 - klo:20:55 »
Pispisin tekstistä tuli mieleen, että niitähän on mustiakin hennavärejä, eikö? En tarkoita siis mustaa hennaa, joka on myrkyllistä, mutta muistaakiseni Henna hiusvärinä -ketjussa oli jotain juttua tuollaisesta. Sehän olisi sekä hellävarainen ja edes jotenkuten kestävä väri, nimittäin kyllä se on luullakseni aika yhtä tyhjän kanssa laittaa ihan neitseelliseen hiukseen suoraväriä.

Poissa Henriikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Peace, a fragile lover, left us fantasising war
« Vastaus #439 : 02.10.08 - klo:20:22 »
Tulipa nyt testattia Igora Action Paintin punaista ja pinkkiä sekoitettuna :) Tuo oli kyllä aivan unelma levittää, ei valunut yhtään ja tuntui tosi helposti menevän joka paikkaan. Levitin siis ensin juuriin, ja sitten sitä tuntui yllättäen olevankin jo kaikkialla :D

Ja värikin oli kyllä aivan ihana.. Tuntuu toistaiseksi pysyneenkin ihan hyvin, kerran olen pessyt ja ei juuri haalistunut. Myös sisko, joka käyttää pelkkää punaista, on tämän vahvistanut. Hän ei käytä edes mitään väriäsuojaavia shampoita tai hoitoaineita, ja silti pysyy kivan kirkkaana ja eloisana väri..
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1

Poissa Penny

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #440 : 03.10.08 - klo:17:11 »
^ Oikein oletettu, että kääpiökin on tummatukkainen. :D (Vaaleampi kuitenkin kuin minä.) Minusta se on kuitenkin vielä "liian pieni" värjäyttämään kampaajalla; tämänikäiselle kun merkitsee lopputulosta enemmän se, että SAA värjätä, ja että hiuksessa huomaa suurennuslasilla auringonvalossa tunnin tuijotettuaan yhden pesuvälin kestävän sävyeron.

Kannattaisi ehkä kokeilla Liven Duo-suoraväriä, jos jostain löydät, aika harvassa kaupassa tuota enää tuntuu olevan.. Yllättävän peittävää ja näkyy ainakin itselläni myös tummassa hiuksessa (riippuen tietysti tummuusasteesta, ihan mustassa tuskin näkyy mitään). Esim. Exciting chocolate-sävyllä tuli tummanruskeaan tukkaan tällainen lopputulos.

Pitäisi saada hiuksiin musta väri, ja riittäisi kunhan pysyisi pari pesuväliä. Oma väri on sellainen tyypillinen suomalainen punaiseen taittuva maantienruskea, latvat tummemmat useamman mustan kestovärin jäljiltä. Hiuslaatu on liukas ja lasinen. Onkohan ihan toivoton ajatus saada tuohon tarttumaan väriä, ja minkä merkkistä kannattaisi kokeilla?

Suoravärit ei ainakaan ennen toimineet monen asteen tummentamiseen, eli mustaa tulosta ei suoravärillä saanut kuin jo valmiiksi suht tummasta hiuksesta. Tiedä sitten nykyisistä väreistä, josko ovat pigmenttisempiä kuin aiemmat..
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.

mercurian

• Vieras
« Vastaus #441 : 10.10.08 - klo:16:35 »
^Tulikin kokeiltua jo Vivaa, sitä kun sattui löytymään Lidlistä aika edukkaasti. Ennestään tummasta tuli ihan musta, omaa juurikasvua tummensi ehkä asteella ja taittoi punaisuuden pois. No, sekin kyllä riitti kuiturastojen alle ja kivasti kesti sen viikon minkä pitikin. Nyt nuo latvatkin ovat jo samanlaiset tummanruskeat kuin aiemminkin.

Sen verran helppo tuo väri oli, että ostin samanlaisen punaisen siltä varalta että voi laittaa sen ensiavuksi jos oman värin takaisinkasvatus kyllästyttää.  ;)

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
« Vastaus #442 : 14.10.08 - klo:15:42 »
Olen miettinyt Fudge Paintbox Goldfinger -suoravärin tilaamista LF:stä. Mutta onko se sopiva aine esim. hoitsikkamuhituksiin kun tarkoituksena on antaa ruskealle värille lämpöä? Vai onko tuo joku todella tuju shokkiväri ja yhtäkkiä olen ihan oranssi päästäni? Mainospuhe: "Your hair will have the midas touch with this golden orange Fudge Paintbox Goldfinger" ja tässä kuva putelista:

Poissa Blushing

• HAIRahtanut
« Vastaus #443 : 15.10.08 - klo:23:55 »
Mikäs on tällä hetkellä paras suoraväri? Kovasti luin ketjua, mutta sain sellaisen käsityksen, että kaikki suuren yleison suosiossa olleet värit on lopetettu... Esim. Pulse.
Eli mikä olisi hyvin hiuksiin, ei päänahkaan tarttuva, kestävä ja muutoinkin toimiva suoraväri?

Poissa pekaani

• Tukkaguru
« Vastaus #444 : 16.10.08 - klo:21:40 »
Apua, pitkään oon jo haaveillut sinisävyisestä (ei shokkisinistä) osiosta hiuksissa. Tällä hetkellä kesästä asti osa letistä on ollut aika lailla kuparinen, sen vois vetästä sinisellä nyt. Tähään hain Crestolin sinisen pullon, mutta nyt mä en ehkä uskallakaan laittaa sitä!  ??? En ole jaksanut tutustua noihin hiusvärien käyttäytymisiin, mutta pelottaa ettei siitä tule mitä haluan! Joko siitä tulee liian shokkisininen tai jotain ihan muuta. Myyjä kyllä kovasti vakuutteli että mun hiuksiin lopputulos on sävykartan hiustupsua tummempi, omalla päättelykyvyllä lopputulos olisi jotain vihertävää..
« Viimeksi muokattu: 16.10.08 - klo:22:35 kirjoittanut pekaani »

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #445 : 16.10.08 - klo:23:03 »
^ Siis onko sun hiukset suht. vaaleat kupariset? Tulos on varmaan kutakuinkin tummahko mudanvihreä, näin viehättävästi sanottuna. :)

Sinisen värin alla pitää olla lähes valkoiset hiukset, jotta tuloksesta ei tule vihreää. Jos haluaa haaleansinisen tuloksen, täytyy käyttää sinisen vaalentamiseen valkoista suoraväriä eli ns. laveerausväriä.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa pekaani

• Tukkaguru
« Vastaus #446 : 17.10.08 - klo:00:20 »
^ No itekkin ajattelin että jotain vihertävän epämääräistä sieltä varmaan tulee, mutta myyjä väitti kovasti muuta. Pitihän se testata, ja lopputulos oli juurikin se mitä oletin ::). Onneksi löytyi jämäruskea kaapista, sitä päälle ja huomenna joku muu väri kaupasta. Sitten ei uskallakaan tehdä sille osalle hiuksista mitään, ettei tipahda päästä. Onneksi tuo väri säilyy (kuulemma), voi joskus yrittää paremmalla onnella uudelleen.

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #447 : 17.10.08 - klo:01:15 »
Onneksi tuo väri säilyy (kuulemma), voi joskus yrittää paremmalla onnella uudelleen.

Kyllä nuo kasvipohjaiset suoravärit säilyy hyvin kuhan sulkee purkin kunnolla. Mulla on tainnut parhaimmillaan olla vuoden avattuna eikä ole miksikään mennyt :)

taenuska

• Vieras
« Vastaus #448 : 20.10.08 - klo:19:34 »
Ostimpa tässä eräs päivä Wellan Viva color moussea sävyä 70 Keskivaalea, kun halusin sävyttää tyven (n. 10 asteinen) suurin piirtein samansävyiseksi pituuksien ja latvojen kanssa (8-6) jotta voisin heittää päälle kestovärin... Nooh, ideana hyvä, mutta toteutuksen kanssa kävikin toisin  ::) Sävyte nimittäin veti hiusten värin hieman liian tummaksi, eli jtn peräti 5 asteikseksi, eli aivan suunnitelmien mukaan ei mennyt  :-X
Eipä se mitään, syväputsarilla pesut hoiti onneksi homman ja hiukset ovat nyt noin 7-6 asteiset, tyvi 8 asteista. Hieman meinasi säikäyttää kun aloin syväputsarimuhittelun jälkeen vaahdottamaan hiuksia - vaahto oli vihreää...  :o ;D Onneksi huuhtelun ja kuivaamisen jälkeen vihreästä sävystä ei ole tietoakaan. Huh!
Nyt näyttävät melko luonnollisen värisiltä, ei yhtään värjätyiltä, enkä taida heittää kestoväriä päälle ihan vielä...

No mutta, kokemus se oli tuokin  ;)

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #449 : 20.10.08 - klo:21:50 »
^Tulipa vain mieleeni että hiuksissasi saattaa olla metallia, kun tuollaisen reaktion teki.