Kirjoittaja Aihe: Suoravärit  (Luettu 766949 kertaa)

taenuska

• Vieras
Vs: Suoravärit
« Vastaus #450 : 20.10.08 - klo:23:27 »
^Voiko näin käydä suoravärienkin kanssa? Itse olen ollut siinä uskossa että se on vain hapatteellisten värien onkelma... Kävi tuo metallijuttu itsellänikin mielessä, mutta siihen en oikein usko.. Olen kuitenkin syväputsarilla pessyt ennen tuota värjäyshässäkkää n. viikko sitten. Toisaalta, kun vaalennus on (tai oli) pohjalla eikä siinä ollut enää tarpeeksi lämpimän värin pigmenttejä, niin olisiko syy voinut olla sitten siinä.. Ken tietää  ::)

Muoks.

Niin ihan mielenkiinnosta, jäi vaivaamaan.. Onko suoraväreissäkin hapate? Olen ollut siinä uskossa että suoraväri jää vain hiussuomujen pintaan, ja _erittäin_ hyväkuntoiseen hiukseen ei tartu juuri lainkaan? Tarvitsee vain huokoisuutta tarttuakseen tjsp... Hapatteen tarkoitus on kai "avata" hiusta?
« Viimeksi muokattu: 22.10.08 - klo:20:00 kirjoittanut taenuska »

Poissa Blushing

• HAIRahtanut
« Vastaus #451 : 25.10.08 - klo:18:30 »
Mulla on Crestol colorgloss semi-permanent intensive color conditioning mask- sävyt 04 kuparinpunainen ja 07 keskiruskea. Onko tää nyt oikeasti suoraväriä? Semmosena sitä ostin... Oon kahtena iltana sekoittanut 04:sta puolet ja puolet tehonaamioon ja pitänyt päässä 15(Saunassa)+45 min eikä mitään tartu  :-\ Alla ruskea (8-7asteinen) johon pitäisi saada vähän kuparia vivahdetta...
Tänään pitäisi laittaa koko päähän sekoitus noita kahta+ tehohoitoa ja toivoa että jotain tarttuisi. Pelko on kuitenkin, että väri tarttuu kyllä hyväkuntoisiin uutta kasvustoa oleviin hiuksiin, muttei latvoihin. Vähän noin kävi kampaajalla; päälaki ja otsis on vaaleaa kuparin ruskeaa, latvat vaaleeta tunkkaista ruskeeta.

Neuvoja pöljälle?

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
« Vastaus #452 : 25.10.08 - klo:18:41 »
^Tuo Crestol color gloss on ennemminkin hiusnaamio johon on sekoitettu väripigmenttejä. Eli ei suoranaisesti suoraväriä vaan väriä sisältävää hoitoainetta. Ja sekoittamalla sitä vielä johonkin toiseen hoitoaineeseen niin laimentaa sitä aika lailla. Onko sulla siis alla värjätyt hiukset? Värjäämättömiinhän tarttu suoraväritkin huonommin.

Poissa Blushing

• HAIRahtanut
« Vastaus #453 : 25.10.08 - klo:18:47 »
Alla on tällä viikolla värjätyt hiukset. Väri laitettiin kovasti blondattuihin hiuksiin ja jäi laimeaksi, siksi ostin kampaamosta "suoraväriä" millä saisin lisää syvempää sävyä... Hmph. Olispa ollut kiva saada oikeeta suoraväriä  :( Taas menee lisää rahaa...
Eli jos laitan noita "raakana" voin saada edes jotain väriä niistä irti?

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
« Vastaus #454 : 25.10.08 - klo:18:57 »
^Kokeile ihmeessä vielä pelkästään tuota color glossia. Muuten löydät ihan marketistakin suoraväriä, en tosin tiedä jos niillä on juuri tuota sävyä kun haet, mutta mielestäni olen nähnyt kuparinpunaisia ainakin Wellan color moussella.

Poissa Blushing

• HAIRahtanut
« Vastaus #455 : 25.10.08 - klo:19:11 »
Itse asiassa mun tavoite ei ole kupari, vaan ihan tämmönen: http://www.profashionelle.com/wp-content/uploads/2007/12/jennifer-lopez-movies-rock-2007.jpg
Tuota kuparia nyt vaan yritän tunkee alle, ettei väri vaan vetäisi vihreäksi. Suunnitelma olikin kasvattaa tuon 07:an määrää pikkuhiljaa jotta väri muuttuisi ruskeammaksi.
Jos jollain on vinkkiä millä sävyillä tuota kuvan väriä kannattaisi tavoitella, saa kertoa  ;)

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
« Vastaus #456 : 25.10.08 - klo:19:23 »
^Ahaa.. Mulla on tällä hetkellä tuon tapainen väri, ja sen olen saanut kultaisella suoravärillä (joskus sekoitan siihen myös ihan vähän punertavampaa suoraväriä). Alla mulla on myös aika lailla sama mikä sulla, eli blondattuihin hiuksiin tehty värjäys joka on n 7-asteinen ja jotenkin liian haalea. Mulla on käytössä Schwarzkopfin Live Duo Gorgeous Gold Brown -suoraväri jota saa ihan marketista (tosin olen löytänyt sitä vain yhdestä Prismasta).

Täällä: http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=221.1365 on kuvia siitä millainen värini oli ennen suoravärin laittoa. Samassa ketjussa on myös kuvia siitä miltä hiukset näyttivät suoravärin jälkeen, tosin siinä kuvassa olin sekoittanut joukkoon enemmän tuota punertavaa suoraväriä eli väri on siinä punertavampi kuin nyt. Nyt minulla on aika lämmin vaaleanruskea kultainen väri. :)

Poissa Blushing

• HAIRahtanut
« Vastaus #457 : 25.10.08 - klo:19:28 »
Pitääpä katsastaa paikalliset Prismat  :D
Ite mietin viva color mousse yhdistelmää 70+67 http://www.wella.fi/consumer/kuluttajatuotteet_/home/levelma/level1/toemprodu/toemnuanc.jsp#
Oliskohan tulos oikeaan suuntaan? Mua ei haittaa vaikka tuliskin aluksi liian tumma, suoravärit taitaa kuitenkin haalistuu nopeesti... Ja saiskos tummuutta säädeltyä sekotitamalla värimössöön enempi hoitista?

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
« Vastaus #458 : 25.10.08 - klo:19:32 »
^Mulla tuo 67 yksinään veti todella kylmän punaiseksi (onneksi tein vaan testiraidan!), en tiedä sitten miten se käyttäytyy toiseen sekoitettuna. Tosin punaiset ovat yleensä aika vahvoja, eli ei varmaan paljon auta jos sekoittaa toiseen missä ei ole ollenkaan punaista.

Poissa Blushing

• HAIRahtanut
« Vastaus #459 : 25.10.08 - klo:19:44 »
Hyvä tietää. Punaista en halua...
Mitenköhän Goldwell colorance soft color sävyt 7G tai 7BN toimisi... Luin, että 7G voi myös vetää punaiseksi, mutta eikö G tarkoita kultaa? Eihän noista nimistä ole mitään hyötyä jos voivat muuttua millaseks vaan päässä...  :-\ Mut mieluummin liian lämmin/kuparinen/punainen ko vihree.

Muoks. Muhittelin yli tunnin colorglossejani ja tulihan näihin väriä  ;D laitoin suurimmaksi osaksi 07:aa, vähän sekaan 04:sta ja hitunen RN- naamiota levittämistä helpottamaan. colorglosseja meni ihan sikapaljon, tota tummaa ei kyllä moneen värjäykseen riitä. Mutta JES, ei enää niin pahasti hailakkaa oranssia väriä  :-*
« Viimeksi muokattu: 25.10.08 - klo:21:25 kirjoittanut Tease »

RUDER

• Vieras
« Vastaus #460 : 26.10.08 - klo:19:40 »
osaisiko joku suositella jotain hopeista suoraväriä, joka oikeasti toimisi? tavoitteena siis tosiaan hopeiset hiukset, ei vain vähemmän keltaiset blondit. :D stargazerin silveristä ei tarttunut tukkaan yhtään mitään edes ylipitkällä vaikutusajalla. sama homma kävi jonkun silver pearl-värin kanssa (merkkiä en nyt yhtään muista, nappasin vaan sokokselta mukaan kun sattui eteen. wellan se saattoi olla.), vaikka tökötti oli todella tummanviolettia. parhaan tuloksen olen tähän mennessä saanut muhittelemalla cutrinin hopeahoitsikkaa päässä monta tuntia, mutta siitäkään ei tullut ihan hopeinen, lähinnä hopeinen blondi. pohja oli kyllä tarpeeksi vaalea. onko directionsin silver tonerista mihinkään? sitä ajattelin seuraavaksi koittaa, kunhan saan pohjan taas tarpeeksi vaaleaksi. alkaa pikkuhiljaa turhauttaa, kun hopeiset hiukset on olleet unelmana jo vaikka kuinka kauan, mutta mikään ei näytä toimivan. joskus yritin turhautuneena kikkailla kaappiin jääneistä sinisestä ja violetista directionsin väreistä+hoitoaineesta hopeista väriä, mutta kuinka ollakaan laitoin näemmä liikaa violettia ja pastellivioletit hiuksethan siitä tuli. tämän kokeilun jälkeen en enää uskalla lähteä itse kikkailemaan mitään. :D

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #461 : 26.10.08 - klo:22:02 »
^Voiko näin käydä suoravärienkin kanssa? Itse olen ollut siinä uskossa että se on vain hapatteellisten värien onkelma... Kävi tuo metallijuttu itsellänikin mielessä, mutta siihen en oikein usko.. Olen kuitenkin syväputsarilla pessyt ennen tuota värjäyshässäkkää n. viikko sitten. Toisaalta, kun vaalennus on (tai oli) pohjalla eikä siinä ollut enää tarpeeksi lämpimän värin pigmenttejä, niin olisiko syy voinut olla sitten siinä.. Ken tietää  ::)

Muoks.

Niin ihan mielenkiinnosta, jäi vaivaamaan.. Onko suoraväreissäkin hapate? Olen ollut siinä uskossa että suoraväri jää vain hiussuomujen pintaan, ja _erittäin_ hyväkuntoiseen hiukseen ei tartu juuri lainkaan? Tarvitsee vain huokoisuutta tarttuakseen tjsp... Hapatteen tarkoitus on kai "avata" hiusta?
Ei tokikaan ole suoraväreissä hapetetta. Voi tosiaan olla että johtuu vain pohjaväristä tuo tummuus, että väri ikäänkuin imeytyi liikaa huokoisiin kohtiin. Se tosin ei taas selitä vihreää vaahtoa. Eli joku reaktio tuossa on täytynyt tapahtua mielestäni. Mutta mikä on reagoinut minkä kanssa, se onkin kinkkisempi pulma.

Tämä on hyvin villi arvaus, mutta jos hiuksissasi on mahdollisesti ollutkin metallia ja olet pessyt sitä syväpuhdistavalla shampoolla, jossa ei kuitenkaan ole riittävästi tehoa poistamaan kaikkia kertymiä hiuksista (pitäsi olla erityisesti metallien poistoon tarkoitettu shampoo, kuten cx- corrector), niin metalli olisi noussut hiusten ylimpään kerrokseen ja jäänyt sinne vihreine pigmentteineen. Sitten kun laitoit suoravärin, joka myös kiinnittyy suomukerrokseen, nämä yhdessä ovat muodostaneet liian tumman värin ja pestessä tuon vihertävyyden.
Mutta tämä nyt on kyllä ihan teoreettista, enkä ole varma onko tässä tarpeeksi tieteellistä pohjaa. Mutta saahan sitä aina arvailla  ;)

taenuska

• Vieras
« Vastaus #462 : 27.10.08 - klo:18:06 »
^ Näinpä :) Noh, vihreydestä ei ollut huuhtelun ja kuivauksen jälkeen mitään jälkeä, joten sinänsä ei haittaa...

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #463 : 10.12.08 - klo:20:47 »
Onko kukaan käyttänyt Vivan color moussen sävyä 40, keskiruskea? Tummentaako kuinka paljon? Nappasin hätäpäissäni marketista tätä, että saan viikonlopun kekkereitä varten tasoitettua väriä. Muita suoravärejä ei ollut ja tämä oli ainoa sävy, joka ilmeisesti ihan neutraali tummahko ruskea.

Mulla on hiuksissa kestoväri 5.53, mutta latvoista väri haalistui todella nopeasti ja nyt on jotain kutosen luokkaa. Väriero hiuksissa on tällä hetkellä törkeä, n.10cm tyvestä on tummaa mahonkia mutta pituudet ja latvat ovat hailakan kulahtaneet. Nyt alkoi hirvittää, meneekö mun korppulatvat tällä melkein mustiksi... 

Poissa Kronia

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Turpea alkuasukas
« Vastaus #464 : 10.12.08 - klo:22:53 »
^Laitoin itseasiassa toissapäivänä päähäni :)

Mulla tummensi aika paljon. On just siinä rajalla, että on tummanruskea eikä mustanruskea. Mulle tuli ihan kiva ja tasanen sävy, vaikka latvat on aika huonossa kunnossa täälläkin.

Toisin sanoen, olen kaiken kaikkiaan positiivisesti yllättynyt kyseisestä väristä.
“Another belief of mine: that everyone else my age is an adult, whereas I am merely in disguise.” -Margaret Atwood