^Voiko näin käydä suoravärienkin kanssa? Itse olen ollut siinä uskossa että se on vain hapatteellisten värien onkelma... Kävi tuo metallijuttu itsellänikin mielessä, mutta siihen en oikein usko.. Olen kuitenkin syväputsarilla pessyt ennen tuota värjäyshässäkkää n. viikko sitten. Toisaalta, kun vaalennus on (tai oli) pohjalla eikä siinä ollut enää tarpeeksi lämpimän värin pigmenttejä, niin olisiko syy voinut olla sitten siinä.. Ken tietää 
Muoks.
Niin ihan mielenkiinnosta, jäi vaivaamaan.. Onko suoraväreissäkin hapate? Olen ollut siinä uskossa että suoraväri jää vain hiussuomujen pintaan, ja _erittäin_ hyväkuntoiseen hiukseen ei tartu juuri lainkaan? Tarvitsee vain huokoisuutta tarttuakseen tjsp... Hapatteen tarkoitus on kai "avata" hiusta?
Ei tokikaan ole suoraväreissä hapetetta. Voi tosiaan olla että johtuu vain pohjaväristä tuo tummuus, että väri ikäänkuin imeytyi liikaa huokoisiin kohtiin. Se tosin ei taas selitä vihreää vaahtoa. Eli joku reaktio tuossa on täytynyt tapahtua mielestäni. Mutta mikä on reagoinut minkä kanssa, se onkin kinkkisempi pulma.
Tämä on hyvin villi arvaus, mutta jos hiuksissasi on mahdollisesti ollutkin metallia ja olet pessyt sitä syväpuhdistavalla shampoolla, jossa ei kuitenkaan ole riittävästi tehoa poistamaan kaikkia kertymiä hiuksista (pitäsi olla erityisesti metallien poistoon tarkoitettu shampoo, kuten cx- corrector), niin metalli olisi noussut hiusten ylimpään kerrokseen ja jäänyt sinne vihreine pigmentteineen. Sitten kun laitoit suoravärin, joka myös kiinnittyy suomukerrokseen, nämä yhdessä ovat muodostaneet liian tumman värin ja pestessä tuon vihertävyyden.
Mutta tämä nyt on kyllä ihan teoreettista, enkä ole varma onko tässä tarpeeksi tieteellistä pohjaa. Mutta saahan sitä aina arvailla