Kirjoittaja Aihe: Suoravärit  (Luettu 766976 kertaa)

Poissa Neriana

• Tukkaguru
Vs: Suoravärit
« Vastaus #480 : 29.01.09 - klo:10:04 »
Kävin eilen etsimässä tuota goldwell colorance ph 6.8 kevytväri 6G.tä. Sitä ei mistään löytynyt ja ilmeisesti tällaista väriä ei ole olemassakaan.. Jees jees.. Kävin taannoin hairstorella värjäyttämässä tukkaa kun sen pilasivat, eli tekivät värinpoiston ja uusi väri. Pyysin kampaajaa kirjoittamaan lapulle värit mitä käytti jotta voin jatkossakin värjätä samoilla. Lapussa oli siis goldwell 6G mitä ei edes ole olemassa.. Jep, hairstoren tyyliin.

Ostin sitten sävyn 7G, sitä minulla on sof colorinakin (moussena) ja se on tosi hyvä väri. Vaahdotin eilen monta kertaa että saisin tuon Rio Samban irtoamaan ja hyvinhän se lähti. Laitoin sitten tuota 7G moussea ja nyt tämä on ihan kiva kullan ruskea.

Mutta siis älkää etsikö 6G.tä sillä sitä ei ole olemassakaan ;D

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #481 : 29.01.09 - klo:10:34 »
^ Kyllä ainakin google löytää Goldwell Colorance 6G:n, mutta voi olla ettei Suomesta löydy kuluttajille? Tässä on jonkunlainen lista saatavilla olevista sävyistä: http://www.sleekhair.com/1549.html

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #482 : 29.01.09 - klo:10:40 »
^^ Ainakaan missään katalogeissa jota mm. kahdessa hairstoressa ja yhdessä kampaamossa selasin, ei ole tätä värivaihtoehtoa. En sitten tiedä onko sitä pelkästään kampaajilla käytössä että ei edes myydä tavallisesti kotikäyttöön.

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #483 : 29.01.09 - klo:10:43 »
^ Voi olla kyllä vain kampaajien käyttöön, sinänsä aika harmi jos kerran täydellinen sävy löytyi. Mutta luulisin että netin kautta saat jostain tuotakin sävyä tilattua. :)

edit. ainakin eBaysta löytyi, kun etsi sanalla goldwell colorance 6G!
« Viimeksi muokattu: 29.01.09 - klo:10:46 kirjoittanut Ilyasviel »

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #484 : 29.01.09 - klo:10:46 »
Joo varmaan saisi tilattua.. Harmittaa vaan kun valikoimassa asiakkaille on kyllä 6B mutta verrattuna tuohon 6G.hen tuo B on todella punainen sävy. Vaikka sen pitäisi olla ns. "Beige". Yrittivät jokaisessa liikkeessä minulle myydä B.tä ja lopuksi jo ärähdin että minä haluan G.n sillä B on liian punainen ja tiedän sen siitä että minulla on sillä värillä kerran värjätty.

Poissa maxfactor

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #485 : 29.01.09 - klo:11:51 »
Tosiaan tuota 6G sävyä ei löydy Colorancesta edes ammattilaisille. Topchicin puolella tuollainen sävy on olemassa.

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #486 : 30.01.09 - klo:00:40 »
Retro mä oon pitänyt tuota nimenomaista sävyä vaan ohjeen mukaisen ajan. Ja hyvä oranssi on tullut!
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #487 : 30.01.09 - klo:10:11 »
Laitoin eilen päähän tunniksi muovipussin alle tuon goldwellin vaahtovärin 7G. Tämä on ollut aikaisemmin ihan liian vaalea, eikä ole näkynyt tässä tukassa ollenkaan. Nyt ilmeisesti hiukset on kuiteenkin lähtökohtaisesti vaaleammat kuin aikaisemmin ja tuo vaahtoväri tarttui tosi hyvin. Ennen kun laitoin sen, minulla oli suht matta kullan ruskea. Tunnin muhittelun jälkeen tukka on ihan ruskean oranssi. Eli todella kultainen lämmin ruskea. Tykkään tästä tosi paljon vaikka eilen kylppärissä näyttikin ihan punaiselta :D näköjään siellä niin lämmin valo. Päivänvalossa aika magee väri.

Poissa Lemmy

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #488 : 31.01.09 - klo:17:09 »
Osaisko joku jeesata, kampaaja laitto mun vaaleisiin hiuksiin jotain cellophanes (?) -helmiäisraitoja että värini kirkastuisi pituuksista, nyt aloin miettimään, että mikähän tuo (kuitissa lukee "cello/sassoon") aine sitten oli?? Kampaaja sanoi, että tää ei vahingoita yhtään hiusta ja en oo ihan varma sanoiko hän, että se olisi jokin suoraväri? Suoraväri ei ainakaan vahingoita hiusta. Mietin vain, kun suoraväreillä ei saa vaalennettua hiusta. Lettini kyllä vaalentui, mutta onko kyse jostain sävyn taittamisesta, mulla oli/on kullanvaleaa hiuksissa. Haulla löysin yhden tähän liittyvän viestin...
Mietin vain, että tää lopputulos ei siis ole pysyvä, jos on kyse suoraväristä? Kun siitä taas kampaaja ei maininnut mitään, niin vähän harmittaa, koska en halua tota joka käyntikerralla laittaa uusiks, koska maksoi aika helvetisti. Äh tyhmää, olis niin kiva saada pysyvä tulos hiukseen, mutta sitten pitäisi laittaa kestoväri/vaalennuksella.
Vaalennetut/raidoitetut, puoleen selkään olevat hiukset. Tukkamaniaa jo muutama vuosi, eikä loppua näy!

Poissa maxfactor

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #489 : 31.01.09 - klo:18:56 »
Taitaapa olla tuota Sebastianin Laminates Cellophanes hoitavaa suoraväriä. Ei siis varmaankaan mitenkään kestävä tulos ole vaan taittaa siitä hiuksesta sitä kultaisuutta.

Poissa Lemmy

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #490 : 01.02.09 - klo:15:38 »
No olipas tosi kiva juttu, että mullekin tästä infottiin ennen ton laittamista päähän  >:(  mitä järkeä käyttää suoraväriä noin törkeällä hinnalla, jos ei se kuiteskaan pysy päässä  :(   
Vaalennetut/raidoitetut, puoleen selkään olevat hiukset. Tukkamaniaa jo muutama vuosi, eikä loppua näy!

Poissa lip_eh

• Hiushörhö
« Vastaus #491 : 01.02.09 - klo:18:06 »
Saiskohan jollain suoravärillä poikkiksen ruskeat rautakanget blondeiksi edes vähäksi aikaa? Itsellä ei ole kokemusta värjäilyistä, kun oman tukan väri sopiva..
Kasvain sanoi kasvain ja kasvoi vain. Toimispa myös hiuksiin.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #492 : 01.02.09 - klo:18:22 »
Ei saa. Suoraväreissä ei ole hapetetta tai ammoniakkia. Eli toisin sanoen väri jää vain hiuksen pintaan jolloin sillä saa lisää kiiltoa tai vivahde-eroja. Ruskeisiin hiuksiin saa punaisemman vivahteen jne.

Jos blondia suoraväriä laittaa ruskeisiin hiuksiin niin niihin ei tule kuin kiiltoa. Väri ei näy ollenkaan.

Täytyy varmaan ihan blondata jos ruskeasta vaaleaan haluaa.

Poissa lip_eh

• Hiushörhö
« Vastaus #493 : 01.02.09 - klo:21:08 »
^Ahaa. Eli täytyy hapettaa hänen päänsä, että saadaan tuloksia.. ;)
Kasvain sanoi kasvain ja kasvoi vain. Toimispa myös hiuksiin.

Poissa saragna

• Haiven
  • *
« Vastaus #494 : 04.02.09 - klo:20:29 »
Heh, mielenkiintoista.Vetäsin tuossa äsken Stargazer suoraväriä päähäni ja se tarttui kyllä kunnolla värjättyyn tummahkoon hiukseen, mutta vaalea juurikasvu jäi ilman väriä. Kuvittelin, että lopputulos voi kyllä tapahtua toisin päin, mutta että näin tänään... En voi ymmärtää.