Kirjoittaja Aihe: Suoravärit  (Luettu 770062 kertaa)

Poissa Minsku

• Tukkaguru
Vs: Suoravärit
« Vastaus #495 : 04.02.09 - klo:20:38 »
Jeps meikäläisen hiuskokeilut ei ikinä pääty hyvin ;D Vetäisin äsken Crazy colorilla kaksi ihan ohutta pinkkiä raitaa alahiuksiin, niin eiköhän se pestessä levinnyt, vaikka huuhtelin raitakohdat ihan yksinään kun muu tukka oli kuiva. Nyt näyttää, että sivuilta olisi alahiukset värjätty kokonaan pinkillä, joka on osittain haalistunut. Jeij.

Toisekseen vedin sävyn Platinum+O&H sekoitusta koko päähän saadakseni vähän tuhkaista taittoa, mutta en ilmeisesti pitänyt tarpeeksi kauaa, kun ei näy mitään eroa edelliseen. No tietääpä ainakin, että tätä uskaltaa muhittaa kauemminkin. Nyt vaan pitäisi keksiä, mitä noille haaleanvaaleanpunaisille latvoille tekisi, vai tekisikö mitään.

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #496 : 04.02.09 - klo:23:22 »
Suoraväri leviää aina, ei sille oikein voi mitään :P Mahd. kylmällä vedellä ja etikalla huuhteleminen pitäisi auttaa hieman.

Poissa Linoa

• Tukkaguru
« Vastaus #497 : 04.02.09 - klo:23:29 »
^^Voi ei. Toi Crazy color on kyllä _todella_ sottaavaa. Ite värjäilen sillä tätä punasta tukkaa ja aina jos pesenkin hiukset värjäyksen jälkeen, niin sormet/kynnet punertaa. Tälläkin hetkellä on kynsien lakkaukset saaneet pienen punaisen vivahteen, kun eilen pesin tukan..  ::)

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #498 : 04.02.09 - klo:23:37 »
Suoravärit päästää väriä huomattavasti helpommin ja enmmän kuin "normivärit", kolme-neljä pesukertaa siinä menee, että tasaantuu ja se ylimääräinen väri lähtee pois. Jos käsien/kynsien värjääntyminen ahdistaa niin kannattaa laittaa kumihanskat pesun ajaksi käteen, onnistuu se tukan peseminen niilläkin. Mulla on kokemusta Manic Panicista ja Directionista (punaisista ja pinkeistä) ja kyllä ne kaikki on samanlaisia sottaajia sen alun ajan, etenkin punainenhan on tunnettu siitä, että se jää joka paikkaan kiinni eiku tunnu huokoisesta pinnasta lähtevän millään.
Oon myös tullut siihen tulokseen, että ainakin mulla suuri osa tuosta ensimmäisten pesujen aikana "vuotavasta" hiusväristä on sitä joka on jäänyt päänahkaan kiinni. Purkissahan lukee tietysti, että ei saisi levittää päänahkaan asti mutta ainakin mulla se on lähes mahdotonta, ei onnistu.

Poissa Penny

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #499 : 04.02.09 - klo:23:44 »
Heh, mielenkiintoista.Vetäsin tuossa äsken Stargazer suoraväriä päähäni ja se tarttui kyllä kunnolla värjättyyn tummahkoon hiukseen, mutta vaalea juurikasvu jäi ilman väriä. Kuvittelin, että lopputulos voi kyllä tapahtua toisin päin, mutta että näin tänään... En voi ymmärtää.

Värjätty hius on hieman vahingoittunutta ja suomukerros avoinna, jos värjäyksessä on käytetty hapetteita (eli kesto-kevytvärejä), joten suoraväri voi tarttua jo-värjättyyn osaan paremmin, kuin omanväriseen vahingoittumattomaan hiukseen. Mulla on usein tuo sama efekti suoraväreissä (värjäilen juurta melko tummaksi, joka ei ole helpoin tehtävä suoraväreillä), riippuen värimerkistä - jotkut tarttuu myös juureen, jotkut ei. Liven Intense Duo on ollut mulla parasta, mutta sitä ei enää juuri mistään saa.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #500 : 04.02.09 - klo:23:50 »
Heh, mielenkiintoista.Vetäsin tuossa äsken Stargazer suoraväriä päähäni ja se tarttui kyllä kunnolla värjättyyn tummahkoon hiukseen, mutta vaalea juurikasvu jäi ilman väriä. Kuvittelin, että lopputulos voi kyllä tapahtua toisin päin, mutta että näin tänään... En voi ymmärtää.

Värjätty hius on hieman vahingoittunutta ja suomukerros avoinna, jos värjäyksessä on käytetty hapetteita (eli kesto-kevytvärejä), joten suoraväri voi tarttua jo-värjättyyn osaan paremmin, kuin omanväriseen vahingoittumattomaan hiukseen. Mulla on usein tuo sama efekti suoraväreissä (värjäilen juurta melko tummaksi, joka ei ole helpoin tehtävä suoraväreillä), riippuen värimerkistä - jotkut tarttuu myös juureen, jotkut ei. Liven Intense Duo on ollut mulla parasta, mutta sitä ei enää juuri mistään saa.

^Voisko tuohon muuten auttaa jos hiukset pesisi ensin mäntysuovalla ja antaisi suoravärin vaikuttaa ekstrakauan suihkumyssyn alla ja välillä lämmittää föönillä. Tulivaan mieleen.. Mulla suoravärin on päässä yleensä vähintään tunnin ja silti oikeastaan mitään ei tartu maantienväriseen juureen.

Poissa Minsku

• Tukkaguru
« Vastaus #501 : 05.02.09 - klo:00:52 »
Pitää vissiin huomenna lähtä etikkaostoksille. Olishan se pitänyt arvata, että tästä ei tule kuin sotkua, mutta pakko oli silti testata :P Noh, pitää yrittää pestä ja haalistella noita ylimääräisiä tuolta latvoista viikonlopun aikana. Eihän tää muuten niin vakavaa ole, mutta tuli vähän turhan sotkuinen look, kun latvat punertaa sieltä täältä. En ehkä enää yritä värjätä raitaa suoravärillä, opinpahan ainakin sen :D

Poissa Penny

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #502 : 05.02.09 - klo:19:16 »
Voisko tuohon muuten auttaa jos hiukset pesisi ensin mäntysuovalla ja antaisi suoravärin vaikuttaa ekstrakauan suihkumyssyn alla ja välillä lämmittää föönillä. Tulivaan mieleen.. Mulla suoravärin on päässä yleensä vähintään tunnin ja silti oikeastaan mitään ei tartu maantienväriseen juureen.

Vaikea sanoa etikasta, mutta voihan sitä kokeilla jos uskaltaa etikkaa päähänsä pistää. ;) Itse pesen ennen sävytystä yleensä syväputsarilla pariin kertaan tosi nahkeaksi, vaikka värin ohjeissa neuvotaankin käyttämään hellävaraista shampoota ennen väriä - syväputsarin jälkeen tarttuvuus tuntuu olevan hieman parempi. Rasvaiseen tukkaan ei nimittäin tartu tippaakaan. Ja mäkin pidän yleensä väriä lähemmäs tunnin tukassa, vähemmällä ei tule välttämättä tarpeeksi tumma tulos. Lämpöä en itse uskaltaisi kuvioon sotkea, tulee mieleen ne entisaikojen varoittelut liiallisen kuumuuden vaikutuksesta väriin..
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.

Valentine

• Vieras
« Vastaus #503 : 23.03.09 - klo:10:46 »
Aika jännä tuo suoravärin "päästäminen", kun itse olen laittanut näihin hiuksiin väriä on hius vain imaissut värin ja huuhtelu vaiheessa vesi on aivan kirkasta  ;D... Taitaa olla tarpeeksi kärsineet nämä hiukset, tai sitten se on suoraväri kohtaista, itse käytin Fantasya.

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #504 : 23.03.09 - klo:15:51 »
Voisko tuohon muuten auttaa jos hiukset pesisi ensin mäntysuovalla ja antaisi suoravärin vaikuttaa ekstrakauan suihkumyssyn alla ja välillä lämmittää föönillä. Tulivaan mieleen.. Mulla suoravärin on päässä yleensä vähintään tunnin ja silti oikeastaan mitään ei tartu maantienväriseen juureen.

Vaikea sanoa etikasta, mutta voihan sitä kokeilla jos uskaltaa etikkaa päähänsä pistää. ;) Itse pesen ennen sävytystä yleensä syväputsarilla pariin kertaan tosi nahkeaksi, vaikka värin ohjeissa neuvotaankin käyttämään hellävaraista shampoota ennen väriä - syväputsarin jälkeen tarttuvuus tuntuu olevan hieman parempi. Rasvaiseen tukkaan ei nimittäin tartu tippaakaan. Ja mäkin pidän yleensä väriä lähemmäs tunnin tukassa, vähemmällä ei tule välttämättä tarpeeksi tumma tulos. Lämpöä en itse uskaltaisi kuvioon sotkea, tulee mieleen ne entisaikojen varoittelut liiallisen kuumuuden vaikutuksesta väriin..

Ei varmaan lämmön käyttöä suositella, mutta ajattelin käydä kertomassa, että sekin voi onnistua. Itse sain Igoran 7.5 -suoravärisävyn pysymään paremmin, kun levitin sen melkein kuivaan tukkaan ja lämmittelin kuivaksi lämpimimmällä säädöllä n. 10 minuuttia.

Poissa Iia

• HAIRahtanut
« Vastaus #505 : 05.04.09 - klo:18:48 »
Olen käytellyt Goldwellin vaahtoväriä 6B jo pidemmän aikaa ja tykännyt muuten tosi paljon, mutta se punertavuus vähän häiritsee. Mitenhän se vaikuttais jos sekottais 6B:tä ja 6N:nää keskenään. Neutraloisiko tuo 6N sitä punertavuutta?

Poissa Mustakuu

• HAIRahtanut
  • Paranoiatar
« Vastaus #506 : 21.04.09 - klo:12:18 »
Mä tulen nyt tänne jakamaan pyhää tyhmyyttäni, eli :

Olen aina elänyt siinä käsityksessä että mm. Cybershopista saatavat CrazyColorit on suoravärejä? Kuitekin purkin kyljessä lukee Conditioning semipermanent hair color cream. Toi semipermanent hämää mua, kertokaa nyt tyhmälle onko tuo suoraväri vai mikä  ???  ::)

Edit. Kiitokset HeidiB, nyt tietää palikkakin taas vähä enemmän  :ts
« Viimeksi muokattu: 21.04.09 - klo:14:53 kirjoittanut Mustakuu »
1a Fi Punaiset, matkalla kohti BSL. Ainainen kosteutus päällä. <br />Iho herkkä, kesällä rasvoittuva, pintakuiva sekaiho.

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #507 : 21.04.09 - klo:14:03 »
^Kyllä Crazy Colorit on suoravärejä. Paketissa tulee vain yksi purkki joka on se väri, eikä siis hapetetta lainkaan. Semipermanenthan se on sillä se lähtee hiuksista hiljalleen pesujen mukana, kevytväriksi sitä ei oikein voi kutsua sillä etenkin käsiteltyyn tukkaan suoravärit saattaa jämähtää todella lujaankin kiinni.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #508 : 25.04.09 - klo:23:20 »
Kuinka paljon suoravärin intenviivisyyteen vaikuttaa se levitetäänkö se pyyhekuiviin vai kuiviin hiuksiin? Pitäisi upottaa tuo viimeinen colorpulse tukkaan hyvissä ajoin ennen vappua, huomenna olisi aikaa sotkea. Tuuppaanko kuiviin vai pyyhekuiviin?

Värin säästelyä ei nyt mietitä vaan puhdasta tehosuhdetta ;D
this too shall pass.

Poissa Linoa

• Tukkaguru
« Vastaus #509 : 25.04.09 - klo:23:58 »
^Tuo Color pulse ainakin itellä niin kuivaa hiuksiin hetkessä jos on kuiva tukka, ja on huonompi levittääkin kuivaan tukkaan. Eli suosittelen kostuttamaan hiukset ensin ja pitämään sit reeeiippaan vaikutusajan :) Ite värjäilin sillon Color pulsella (punaiseksi), kun niitä vielä kaupoissa oli ja vaikutusaikana oli vaihtelevasti tunnista useisiin tunteihin.