Kirjoittaja Aihe: Suoravärit  (Luettu 765724 kertaa)

Poissa Mena

• Tukkaguru
Vs: Suoravärit
« Vastaus #525 : 19.05.09 - klo:14:12 »
^ Mulla on klinkkerilattia vuodelta -59 ja siihen ei tehoa mäntysuopa ollenkaan eikä mikään muukaan juuriharjan kanssa. Sienellä menee kivasti mutta vie ihan sikana aikaa että saa hinkattua pois värijäämät kun sienelläkin saa hinkata puoli minuuttia per laatta (näähän on sitä hunajakennon muotoista aika pientä laattaa).

Mä olen kyllä ihan järkyttynyt miten hyvin tää Crazy Color pysyy blondatussa juuressa.<3 Latvoista haalistuu koko ajan ja viime viikollakin piti kaksi kertaa heittää tehis-suoraväri-sekoitus päähän vaikka toissaviikolla vasta värjäsin pelkällä Crazy colorilla ilman blandaamista hoitoaineeseen. Juureen en ole laittanut (en jaksa sitä päänahka pinkki ja kutiaa -osastoa joka viikko) ja silti siinä on kaikkein kirkkaimmillaan väri.

Retro

• Vieras
« Vastaus #526 : 19.05.09 - klo:21:57 »
Mulla ei ole varmaan ikinä mikään hiusväri (kesto- tai kevyt-) pysynyt näin tiukassa kuin tämä Crazy Color. Edellisestä värjäyksestä on 1,5 kk ja värinpoistosta kärsineet pituudet ovat edelleen oranssit, joskaan eivät toki aivan niin kirkkaan oranssit, kuin vastavärjättyinä. Jännä sinänsä, kun olen kuitenkin viikoittain käyttänyt syväputsaria ja rekkua. Nyt on haalisteluoperaatio meneillään, et saa kattoa koska pituudet muuttuu taas likaisen vaaleiksi / ruskeiksi (jos muuttuvat...).  ;D

Poissa witura

• HAIRahtanut
« Vastaus #527 : 23.05.09 - klo:14:08 »
Viimeaikoina on tullut sekoiteltua Vermillion Rediä ja Fireä.
Osaatko kertoa mitä noilla on eroa? Olen tilaamassa jompaa kumpaa, mutta en ole oikein saanu käsitystä miten eroavat paitsi että Vermillion Red on vissiin hippusen tummempi ainakin?  ???
Luonne on ihmisen kohtalo  -Herakleitos

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #528 : 23.05.09 - klo:19:25 »
Viimeaikoina on tullut sekoiteltua Vermillion Rediä ja Fireä.
Osaatko kertoa mitä noilla on eroa? Olen tilaamassa jompaa kumpaa, mutta en ole oikein saanu käsitystä miten eroavat paitsi että Vermillion Red on vissiin hippusen tummempi ainakin?  ???

Munkin mielestä parhaan punaisen saa noiden kahden sekoituksella. Fire on tosi synteettisen punainen, ja taittaa enemmän pinkkiin. Se onkin oikeastaan sellaista todella intensiivistä pinkkiä mun makuuni. Vermillion red taas on selvästi tummaa punaoranssia. Noita kun sekoittaa niin tulee hyvä punainen.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa saukko

• Hiushörhö
« Vastaus #529 : 23.05.09 - klo:19:49 »
Osaisiko joku kertoa, taittaako tuo Crazy Colorin musta kylmään vai lämpöiseen? Hakusessa oisi lämpimään menevä, ei-vaahtomainen suoraväri.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #530 : 27.05.09 - klo:11:18 »
Mitä marketeista saatavia suoravärejä oikein on, tuntuu että mä osun aina mestoihin joissa on vain Wella Viva moussea ja sitäkään ei ole 60 eikä 67 saatavissa. Ärsyttävää.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #531 : 27.05.09 - klo:14:04 »
Ainakin Liven Duo Intenseä (nimi ainakin jotain tuonnepäin) saa kaupoista ja sitten joistain kaupoista saa vielä Color Pulsea mutta harvemmin missään kivoissa sävyissä. Muita ei nyt tule mieleen tuon Wella Vivan lisäksi.  :-\

Poissa Melisande

• HAIRahtanut
« Vastaus #532 : 27.05.09 - klo:14:11 »
^^ Käsittääkseni joissain Prismoissa myydään myös Goldwellin värejä.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #533 : 27.05.09 - klo:14:53 »
^&^^ Kiitos! Pitääkin tehdä täsmäiskuja Prismoihin! Aika tylsää että suoraväripuolella on noin vaisut valikoimat.  :-\
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa witura

• HAIRahtanut
« Vastaus #534 : 12.06.09 - klo:14:53 »
Huh huh, koin äskön taas yhden järkytyksen  :o

Laitoin väriseokseen 2/3 Crazy Colorin Fireä ja 1/3 Elumenin pinkkiä ja huuhtelun jälkeen aloin katsoa mitä ihmettä oli kauniille laattalattialle tapahtunutkaan.. Saumat ja kaikki IHAN punapinkit. Hieman järkytyin ja sitten muistin, kun Mena (?) sitä vissiin puhuikin, että värjää kaikki paikat. Onneksi hetken sadattelun jälkeen sain about kaikki pois hinkattua syväputsarilla ( ;D) harjan kanssa.

Täytyy kyllä myöntää ettei koskaan ole noin jännää värjäyskertaa ollut  ::)
Luonne on ihmisen kohtalo  -Herakleitos

Poissa Mustakuu

• HAIRahtanut
  • Paranoiatar
« Vastaus #535 : 12.06.09 - klo:18:53 »
Tällä hetkellä päässä muhii Stargazerin sävy violet. Oon ennen värjännyt saman valmistajan plumella ja siihen olin muuten tyytyväinen, mut tahdoin vieläkin enemmän siniseen taittavan sävyn. Purkissa tämä väri oli ainakin melkoinen pettymys, on paljon vaaleampi kun plume, saa nähdä tarttuuko edes. Kaiken lisäksi mun aikani on tänään sen verran rajallinen etten kerkeä pitämään tätä kuin tunnin päässä, yritinn hieman tehostella lämmittämällä föönillä mut saas näkee. Kiroan niiiiiin antaumuksella jossei tämä ole hyvä, mulla on tuolla enää vaan kolme purkkia samaa sävyä. Onneks on sentään yks purkki plumea, sillä saa tukan pelastettua ainaki festareille.. Voihan kökkö!

Edit. No p*skahan siitä tuli, ei yhtään hyvä, vaalennettu juuri on siniharmaa muutenkin kuontalo ihan laikullinen. Harmistuksissani tilasin kolme pönikkää plumea et saa kesän pidettyä pään kuosissa. Seuraava värjäys tapahtuu vasta huomenna tai alkuviikosta, nyt ei jaksa joten kituutan tällä baarireissut ja muut.. Hmmph.
« Viimeksi muokattu: 13.06.09 - klo:17:35 kirjoittanut Mustakuu »
1a Fi Punaiset, matkalla kohti BSL. Ainainen kosteutus päällä. <br />Iho herkkä, kesällä rasvoittuva, pintakuiva sekaiho.

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #536 : 12.06.09 - klo:22:22 »
Laitoin tänään pitkästä aikaa taas crazy coloria päähän ja oi että on kiva oranssi tukka.
Vajaa puoli pulloa coral rediä ja vajaa puol pulloa orangea, tujaus hoitoainetta ja hieman vettä (on niin kovin sakeaa muuten). Suihkumyssyn alle reiluksi tunniksi.
Ekat kehut heti tänään :)
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

KaroL

• Vieras
« Vastaus #537 : 12.06.09 - klo:23:12 »
Osaisiko joku kertoa, taittaako tuo Crazy Colorin musta kylmään vai lämpöiseen? Hakusessa oisi lämpimään menevä, ei-vaahtomainen suoraväri.
Mun mielestäni sävy on enemmän ruskehtava tai punertava kuin sinimusta. Eli varmaan se lämpimään menevä? En ymmärrä väreistä kovin paljon, musta mikä musta. :)

Olen testaillut väriä vasta vähän hoitoaineeseen sekoitettuna enkä osaa vielä sanoa pysyvyydestä tms. toivottavasti osoittautuu hyväksi kun noilla hinnoilla kelpaisi tilailla jatkossakin. :ts

Swanette

• Vieras
« Vastaus #538 : 13.06.09 - klo:20:38 »
Osaisiko joku sanoa, kuinka paljon suoravärit vahingoittavat hiuksia? Tiedän, että eivät ainakaan niin paljon kuin hapetteita sisältävät värit, mutta vahingoittavatko/ kuivattavatko tms. ne kuitenkin vähän? Minulla olisi Manic Panicin Purple Hazea, enkä ole varma uskallanko laittaa sitä jo valmiiksi huonokuntoisiin hiuksiini. Ja sitten vielä se, että kuinka kauan sitä uskaltaa pitää päässä vaikuttamassa ennen kuin huuhtelee pois?

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #539 : 13.06.09 - klo:20:59 »
Minun käsitykseni mukaan suoravärit eivät vahingoita hiusta, vaan pikemmin monet niistä toimivat kuten rekut eli paikkaavat hiusta.
Ongelmia voi tulla siinä kohtaa, kun osa hiuksista on ihan karrelle palanutta ja osa ei. Se kuiva osa imaisee väriä enemmän, mutta toisaalta koska hiussuomut ovat auki, väri myös haalistuu näissä osissa nopeammin. Pahimmassa tapauksessa tuloksena on todella epätasainen lopputulos.
Mutta ole ihan rauhassa, suoraväreissä ei ole ainesosia jotka voisivat tukkaa vahingoittaa.