Kirjoittaja Aihe: Suoravärit  (Luettu 766080 kertaa)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
Vs: Suoravärit
« Vastaus #555 : 29.07.09 - klo:12:17 »
^ Punaisen neutralisoi kaikkein parhaiten vihreä, eli hankkisin vihreää suoraväriä ja yrittäisin sillä päästä eroon punaisuudesta ensin ennen järeämpiä aseita. Kannattaa tsekata myös Punaisuus pois hiuksista -ketju, jos kuparisuus paistaa esiin liikaa.

mekor

• Vieras
« Vastaus #556 : 29.07.09 - klo:12:28 »
Eli sitten varmaan sitä vihreäpohjaista 7N:ää päälle kuitenkin. Pieni kullan vivahde päähän voi jäädäkin (lähteehän se pesussa sitä mukaa kun vaahto peseytyy pois.), ihan vihreää väriä tuskin tästä käpykylästä saa.

Tattista, ehkä tästä pöheiköstä vielä tukan näköinen tulee  :D

Poissa QueenOfWinter

• HAIRahtanut
« Vastaus #557 : 31.07.09 - klo:16:42 »
Onko directionssin suoravärit hyviä? Kun niitä näkyisi olevan myynnissä tuossa lähellä, eikä hintakaan ole paha.

Haalistunut oranssi

• Vieras
« Vastaus #558 : 01.08.09 - klo:15:46 »
Luin koko keskustelun läpi ja nyt kysyisin sitten muutaman kysymyksen.  ;D
Elikkä minulla on päältä oranssit tummat alta. Värjäsin lorealin feria värillä 7.40. Mikä oranssi suoraväri olisi paras ylläpitämään tätä oranssia joka haalistuu aika nopeasti? Olisiko fudgen paintbox hyvää vai se igora? Onko kaupassa jotain suoraväriä joka olisi hyvä eikä kovin vahingollinen hiuksille? Kuinka usein suoravärin saa laittaa käykö noin kerta viikkoon? Olisin erittäin kiitollinen jos joku vastaisi on nimittäin tällä  hetkellä aika kamalan kirjava pää. :D

Retro

• Vieras
« Vastaus #559 : 01.08.09 - klo:16:10 »
^ Riippuu tietysti vähän siitä, minkä sävyistä oranssia haluat, mutta itsellä pelitti ainakin tosi hyvin Crazy colorin Coral red (kellanoranssi), joka pysyi hiuksissa kuin tauti. Itse laitoin väriä päähän parin kolmen viikon välein, pysyi tosi kauan kirkkaana. Tuota saa Cybershopista, Turusta, Hesasta tai nettikaupasta. Olen kokeillut myös Paintboxia, mutta mulla se haalistui tosi nopsaan.

Poissa heijji

• HAIRahtanut
  • Feet don't fail me now Take me to the finish line
« Vastaus #560 : 02.08.09 - klo:20:25 »
Nyt on päässä Loreal Elvital värjättyjen hiusten naamio + KC Colormask Pepper- sävyn sekoitus, saapa nähä mitä tästä tulee. :D Ainakin tällä hetkellä vaikuttaa lupaavalta, vaikka tämä on ensimmäinen kerta kun värjään itse omat hiukseni.

Muoks. Lopputulos on oikeen kiva, väri kirkastui todella hyvin ja kiiltoa tuli paljon lisää.Omanväriseen tyveen ei väri oikeen tarttunu mutta eikai suoraväriltä voi semmosta odottaakaan? Onneksi juurikasvua ei ole kun joku puolisen senttiä, ei vielä häiritse.
« Viimeksi muokattu: 03.08.09 - klo:11:32 kirjoittanut Heijji »
Ylikasvanut pixie omalla 8- asteisella värillä. Kasvatus käynnissä, tavoitteena hartiamitta.

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #561 : 05.08.09 - klo:13:21 »
Oon tässä tehnyt pientä vertailua noiden suoravärien kanssa. Crazycolorit päästää väriä ihan hirveenä ja ne jämähtää kaakeleihin ja kaikkiin pintoihin kuin tauti. Edellisen kämpän kylppäri oli hyvän aikaa (varmaan vieläkin) lattiasta haalean pinkki suihkun kohdalta + niitä länttejä mitä sattui lentämään muualle. En varmaan tuon takia enää koskaan viitsi käyttää näitä. CC myöskään ei mun mielestä oo niin hoitavia, jättää tukan karheammaksi (tosin se hoitavuus on varmaan muissa silikonien illuusio  :P) eikä kiiltoa anna oikeestaan yhtään.

Crestolin suoravärit on hyvänä kakkosena (vähän turhan kalliita vaan), Stargazerin väri on mielestäni parasta. Runsaat pigmentit, silottaa hiusta ja pysyy hyvin ainakin co-pesuilla. Ja olin yllättynyt, että sillä viimeksi käyttämälläni sävyllä sai ihan tumman/syvän punaista. Muiden sarjan värit ovat jääneet tosi shokkiväreiksi.

Vaahtosuoraväreistä mä en jostain syystä tykkää. Varsinkin ne goldwellin colorancet kuivattaa tukkaa ja jättää semmoisen samean kalvon. Lisäksi kuluu tosi nopeesti pois, ja liian pitkällä vaikutusajalla tummenee sit taas liikaa. Viva color taas ei tahdo tarttua kovin hyvin ja huuhtoutuu nopeasti pois.

Tässä mun kokemukset. :) Vielä kiinnostaisi directionsin ja manic panicin värit kokeilla.
 Tuon stargazerin hyvän käyttökokemuksen jälkeen ei tee enää mieli palata kestoväreihin ollenkaan.

Edit. Löysin jonku ihan megahyvän värikartan, missä on yleisimmät suoravärit vertailtu vierekkäin. Tällaista oon kyllä kaipaillut! http://www.hairdyegallery.co.uk/Gallery-allcolours.html

(tottakai ovat vain suuntaa-antavia kuitenkin)
« Viimeksi muokattu: 06.08.09 - klo:14:02 kirjoittanut pispis »
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #562 : 13.08.09 - klo:10:34 »
...Stargazerin violetin shokkivärin...

Hei, tämä kiinnostaa. Olen tuota väriä monet kerrat harkinnut jostain haalivani käsiini (jos edelleen joskus malttaisin tehdä värinpoistoa edes osaan tukkaa...), kehtaisitko kokemuksia jakaa? :) Onko millaista tavaraa, pysyvyys, etc.

Siirsin tämän ja vastauksen tänne Suoravärit-ketjuun
« Viimeksi muokattu: 13.08.09 - klo:14:38 kirjoittanut Chaos »
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Poissa Mustakuu

• HAIRahtanut
  • Paranoiatar
« Vastaus #563 : 13.08.09 - klo:13:30 »
^Mä olen kyllä tykännyt tosta, plume-sävyllä sain värjättyä hiukseni punaisesta violetiksi ilman sen kummempia haalisteluja/värinpoistoja. Pysyy mulla paremmin kun esimerkiksi CrazyColorit, niillä jouduin elvyttämään väriä viikon välein, eikä CC:ssä riittänyt pigmentit peittämään punaista hiuksessa, Stargazerilla riittää kahden viikon välein värin elvytys. Ja tällä saa kivasti ikivärjättyä koko vessan  ;D Mitähän muuta, suoravärit ketjuun oon ainakin jotain kirjoitellut kokemuksista :)
1a Fi Punaiset, matkalla kohti BSL. Ainainen kosteutus päällä. <br />Iho herkkä, kesällä rasvoittuva, pintakuiva sekaiho.

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #564 : 18.08.09 - klo:09:50 »
Elumenin puutteessa värjäsin hiukseni Directionsin sävyllä Rubine. Aivan mahtava kirkas punavioletti sävy! Nyt on ollut reilun viikon päässä eikä merkittävää haalistumista ole tapahtunut. Kylppärin kaakeleihin taas jämähti kuin tauti, sain värin pois vasta kloriitti + taikasieni -yhdistelmällä.  ::) tätä voisin ostaa jopa lisää niinä aikoina kun en saa ellua tilattua. Voin laittaa kuvaa hieman myöhemmin.

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #565 : 18.08.09 - klo:15:56 »
Mä tykkään Igoran vaahtoväreistä, antaa tosi kaunista kiiltoa ja pientä vivahdetta suuntaan tai toiseen. Mulla on jo savanninvaalea, samppanja, jääkukka ja kashmir. Nyt haen pientä mansikkablondin tyylistä tosi vaaleaa sellaista ja seuraavaksi laitan kashmiria ja saa vaikuttaa ainakin tunnin ja samalla muhitan tehohoitoa latvoissa. Tulee tosi kiiltävät ja pehmoiset hiukset.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #566 : 18.08.09 - klo:16:08 »
Megahyvin on kestänyt Stargazerin väri. 3 viikkoa tulee täyteen, ei ole tarvinnut kertaakaan kirkastaa väriä, eikä vieläkään tunnu olevan sille kyllä tarvetta. Imaisi kuin tauti vaalennuspestyyn tukkaan. Pikku miinus siitä, että väriä irtoaa pesuissa vieläkin, vaikka väri ei ole haalistunut. Inhottaa vain kun pyyhe värjäytyy. Juurikasvulle pitäisi myös tehdä jotain...

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #567 : 18.08.09 - klo:18:42 »
Alkoi houkuttaa punaisempi tukka syksyksi ja seurauksena menin ostamaan Fudgen Hot Chillin seuraavaa värjäyskertaa varten. Kampaaja varoitteli ettei Paintbox tule tarttumaan hennattuun tukkaani ellen tee ensin värinpoistoa, mutta pelkään kuollakseni, että värinpoisto aiheuttaa samanlaista kutinaihottumaa iholleni kuin kestovärit ennen hennaan siirtymistä joten ei aio tehdä sitä.

Tästä ketjusta löytyi joitain kommentteja, että suoraväri olisi tarttunut jopa hennattuun hiukseen, mutta onko kellään vinkkejä mitä voisin tehdä parantaakseeni värin tarttumista? Onko aivan ajan hukkaa kokeilla esim. jotain marketin kuparia kevytväriä ensin pohjalle niin saisi juurikasvunkin tasoitettua ennen hennausta?

Edit: Kiitos avusta pispis!
« Viimeksi muokattu: 18.08.09 - klo:22:47 kirjoittanut keijukainen »
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #568 : 18.08.09 - klo:20:13 »
^ Kyllä mulla on tarttunut hennatun tukan päälle ihan normaalisti suoravärit. No, hennaa ei kyllä ollut monta kerrosta, ehkä 3. Toinen keino joka ei ole yhtä radikaali kuin värinpoisto on vaalennuspesu. Esim. mulla on just semmonen tukka nyt että eka henna, suoraväri, henna, vaalennuspesu, suoraväri. :)

Poissa Axamit

• Tukkaguru
« Vastaus #569 : 19.08.09 - klo:13:57 »
^ Mulla on sama juttu :) Tosin olen hennaillut vasta aika lyhyen aikaa, joten ehkä en osaa arvioida niin hyvin, mutta mulla on ainakin tarttunut suoraväri hennan päälle ihan hyvin. Mulla on ollut käytössä Dircetionsin Fire (ja ehkä jossain kohtaa Pillarbox red) ja sillä olen saanut hennan oranssin sävyn muuttumaan punaiseksi (ja pysymään sellaisena).
Toivottavasti tää toimii myös pitkällä aikavälillä...