Kirjoittaja Aihe: Suoravärit  (Luettu 766104 kertaa)

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
Vs: Suoravärit
« Vastaus #570 : 20.08.09 - klo:22:06 »

Kiitos myös Axamitille! Toivottavasti suoraväri toimii myös mulla yhtä hyvin kuin teillä ja täytyy myös harkita tuota vaalennuspesua ainakin näin eka värjäyskerralla.

Kysyisin vielä minkä verran Paintboxia ootte saanu menemään yhdellä värjäyskerralla lyhyeen ja puolipitkään tukkaan. Mun hiukset ei yllä vielä hartioillekaan, jäisikö muutaman sentin yläpuolelle. Elättelin toiveita että tuubista jäisi ylläpitoväriä jonkin verran yli.
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

Poissa heijji

• HAIRahtanut
  • Feet don't fail me now Take me to the finish line
« Vastaus #571 : 21.08.09 - klo:11:25 »
Laitoin just hiuksiin KC:n Colormaskin sävyä Pepper, tällä kertaa ilman tehohoitoa seassa. Saa nähdä mimmonen lopputulos tulee.
Ylikasvanut pixie omalla 8- asteisella värillä. Kasvatus käynnissä, tavoitteena hartiamitta.

Poissa Lorena

• HAIRahtanut
« Vastaus #572 : 24.08.09 - klo:00:56 »
Haluisin käyttää tummanruskeaksi värjättyihin hiuksiin silloin tällöin suoraväriä hieman väriä kirkastamaan, mutta ennen kaikkea kiiltoa lisäämään. Värjäyksen jälkeen saatu kiilto on aina ihana, mutta se häipyy nopeasti pois  :( Ja kestoväreillä en kuitenkaan viitsisi aina hiuksia kauttaaltaan värjätä pelkän kiillon toivossa.

Suoraväri olisikin siis loistava ratkaisu, mutta mistä ihmeestä te noita tilailette? Tuo Igora kuullostaa kivalta, mutta pitääkö sitä ostaa kampaamoilta erikseen? En haluaisi kuitenkaan kuluttaa suoraväriin kestovärin hintaa enempää, sillä käyttäisin näitä ainoastaan kiillon saamiseen. Kaupassa olen nähnyt näitä suoraväripurkkeja, mutta sävyt ovat aina vähän minne sattuu. On esim. todella punaisen ruskeita ( punainen on mulla ehdoton nou nou) sekä ihan pikimustia. Vaaleita löytyy toki myös, ja olenkin miettinyt voisinko käyttää tähän tummanruskeaan tukkaani jotakin kaupan vaaleaa suoraäväriä? Niidenhän ei pitäisi pystyä vaalentamaan hiuksia ollenkaa. Tulisiko tuollaisesta vain nimenomaan sitä kiiltoa vai tekeekö se tummasta pehkostani harmaan?  ???

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #573 : 24.08.09 - klo:01:46 »
^ Wella viva color mousse:ista (markettipuolelta) löytyy myös neutraaleja ruskeita sävyjä, mutta jos tavoitteenasi ei ole ensisijaisesti ylläpitää väriä vaan ylläpitää kiiltoa niin kannattaa kuluttaa muutama tunti aikaa hiustenhoitopuolella ;D Terve, hyvin kosteutettu ja hyvinvoiva hius kiiltää ihan luonnostaan, eli hoitopuoli kannattaa laittaa kuntoon jos haluat koko ajan hyvän näköisen tukan.

Kestovärien jälkihoitoaineet ovat yleensä hyvin happamia ja silikonipitoisia eli pääset samaan lopputulokseen luultavasti jollain Fruktiksen tai Glissin tehohoitoaineella ja pitkällä vaikutusajalla. Tilapäisesti.

Jos laitat vaaleanruskean hiusvärin tummempaan väriin päälle niin a) hajotat hiusta turhaan ja b) et saa kililtoa yhtään lisää. Tai ehkä saat kiiltoa vähäksi aikaa mutta hiuksen kunto romahtaa taas pykälällä alaspäin. Oma valinta.
this too shall pass.

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #574 : 24.08.09 - klo:09:32 »
Tuli taas eilen laitettua KC:n Colormask sävyjä hunaja, jonka laitoin alahiuksiin ja hiusten päälle laitoin Silver maskia ja hiukset kyllä tykkää ja kiiltää. Ja annoin vaikuttaa ainakin tunnin ja ihan kivoja pieniä vivahde- eroja havaittavissa :ts
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #575 : 25.08.09 - klo:20:47 »
Jos laitat vaaleanruskean hiusvärin tummempaan väriin päälle niin a) hajotat hiusta turhaan ja b) et saa kililtoa yhtään lisää. Tai ehkä saat kiiltoa vähäksi aikaa mutta hiuksen kunto romahtaa taas pykälällä alaspäin. Oma valinta.

Mua on askarruttanut juurikin tämä, että miten suoraväri vaikuttaa hiusten kuntoon. Onko haittaa jos käyttää suoraväriä kerran viikossa / kahdessa? Värihoitiksiin en ole ollut tyytyväinen, lähes yhtä tyhjän kanssa.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #576 : 26.08.09 - klo:00:09 »
^tuo kommentti oli suunnattu ajatukseen kesto/kevytvärin toistuvasta käytöstä kiillon takia, ei hyvä.

Monissa suoraväreissä on alkoholia ja/tai silikoneja eli ne tekevät sen rasituksen. Se rasitus on hyvillä tuotteilla korjattavissa helposti. Eli en näe mitään syytä olla käyttämättä suoravärejä silluin kun siltä tuntuu. Oletko kokeillut Crestolin Color Gloss suoravärejä? Värjääviä hyviä hiusnaamioita, ei rasita tukkaa tippaakaan. CCG väritön naamio on luottotuotteeni ;D haju ei ole hyvä, mutta teho on.
this too shall pass.

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #577 : 28.08.09 - klo:22:33 »
Osaisiko joku lennosta heittää hyvän violetin suoravärin? Yritin metsästellä Férian (kestoväri) violettia sävyä mallintapaiseksi, sitä olen tähän asti käytellyt tuohon tyveen ja tykännyt sävystä, mutta en nyt onnistunut löytämään koodia sille (ainakaan niin että tietäisin varmasti kyse olevan oikeasta sävystä). Joka tapauksessa, haussa olisi tumma violetti joka ei taita yhtään punaiseen päin, tämänhetkinen (olisiko ollut joku Live XXL) on turhan purppura. Sitä Wella Vivan violetintapaista mietin, pitäisi varmaan kokeilla... Muihin markettisuoraväreihin en joko ole törmännyt tai sitten en ole tajunnut törmänneeni, palikka kun olen niin en ihan aina erota äkkiä silmäillen mitkä on suoravärejä ::)
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Poissa Nanette

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #578 : 29.08.09 - klo:00:04 »
^Tosi liila ja hyvä suoraväri on Duality 6-9 (99) En vain tiedä mistä tätä kuluttajat saa ostaa? Jostain olen kuullut sitä saatavan muualtakin kuin tukusta. Itse käytän tuota, mutta 9½-1 keltaisen taittoon vaaleissa hiuksissa ja etuhiuksiin olen käyttänyt myös sitä liilaa.
Parturi-kampaaja opiskelija jolla on ainainen ongelma omien hiusten kanssa.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #579 : 29.08.09 - klo:09:57 »
^ Tota Dualitya saa ihan Hairstorestakin hintaan 15,50€.

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #580 : 30.08.09 - klo:23:22 »
Osaisiko joku lennosta heittää hyvän violetin suoravärin?

Heitän tähän saman linkin kuin edellisellä sivulla kirjoittamassani viestissä. Eli tämä niille, jotka metsästävät sitä oikean sävyistä väriä.... Sieltä kun kelaat pikkuisen sivua löytyy Lilacs&Purples -värikartta. Mut noi ei ole kyllä marketista saatavia, vaan esim. Suomessa cybershop ja backstreet myyvät osaa noista väreistä (liike tai nettikauppa).

http://www.hairdyegallery.co.uk/Gallery-allcolours.html
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #581 : 31.08.09 - klo:14:45 »
Nyt on värjäysoperaatio saatu alkuun, tein vaalennuspesun Garnierin värinpoistopaketin jauheella ja Paintbox on nyt tukassa ja tukka kelmutettuna pipon alla. Eihän tämä nyt paljon hennauksesta eroa lopulta kun tuli ne pahat hajutkin vaalennusjauheen mukana  ;) Tulen parin tunnin päästä kertomaan tuloksista.

Mulla on vielä jäljellä yksi vaalennusjauhepussi ja kaikki värinpoistohapatteet sekä osa Paintbox-tuubista joten täytyy harkita otanko ne käyttöön jos väri ei tartu ensi yrittämällä.

Edit. Päivän vinkki: Paintbox-tahra lähti hyvin iholta kuivuttuaankin, kun levitin siihen ensin kerroksen paksua ihovoidetta ja pyyhin sitten saippuoidulla paperilla.

Edit2. Yllättävän tasainen tulos, jopa juurikasvu imaisi kunnolla väriä! Hieman tosin näkyy kesällä tullutta "luonnon aurinkoraitaa" tukassa. Tykkään hirveästi tästä punaisemmasta väristä kuitenkin, hennan kanssa alkoi olla jo vähän liian kastanjaa tulokset, mutta voi olla että täytyy joko räjäyttää vielä kunnon värinpoisto tai siirtyä Elluun kun tuntuu taas ettei voi koskaan olla liian kirkas punainen. Katsotaan nyt miten tämä väri pysyy. Sisällä näyttää yllättävän kylmältä tämä sävy ja jopa viininpunaiselta jossain valossa. Kuvassa vasemmalla sisällä otettu kuva ja oikealla suoraan auringossa (kupari paistaa alta).
« Viimeksi muokattu: 31.08.09 - klo:19:15 kirjoittanut keijukainen »
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

Poissa heijji

• HAIRahtanut
  • Feet don't fail me now Take me to the finish line
« Vastaus #582 : 01.09.09 - klo:22:52 »
Osaisiko joku suositella hyvää tummanruskeaa suoraväriä? :) Nyt sain värjättyä tukan ruskeaksi ja joku hyvä suoraväri pitäisi löytää käytettäväksi kestovärjäilyjen välillä.
Ylikasvanut pixie omalla 8- asteisella värillä. Kasvatus käynnissä, tavoitteena hartiamitta.

Poissa Auringonkukka

• Tukkaguru
« Vastaus #583 : 01.09.09 - klo:23:12 »
^Mä kaipailisin samanlaista, keskiruskeakin kävisi :)

Sitten toinen kysymys suoravärejä enemmän käyttäville.. Vaahtoja mä toisinaan aina käytän ja kikkailen sävyjen välillä (siis esim. neutraalista kultaan) niiden avulla, mutta entäs jos mä haluan korostaa tiettyä vivahdetta hiuksissa, esim sitä kultaa? Minkälainen suoraväri tulisi silloin hankkia ja toimiiko ne yleensäkään pohjaltaan tummassa tukassa? Eli jos on vaikka haluttuna värinä keskiruskea voimakas kulta, niin saako kestoruskeasta vahvasti kullanvärisen ihan suoravärillä.

Mä himoitsen kovasti ns. metallivärejä, joku ihan keltakulta tai kultakupari olisi kiva saada raitoihin, aattelin että vaalennan raitaosiota ja jatkan suoraväreillä mutta en tiedä onko niissä sit riittävästi ytyä tai sopivia sävyjä vai pitäiskö käyttää ihan kunnon värejä mistä ainakin kampaamopuolelta löytyy niitä mixaussävyjä ja muita tai yksinkertaisesti elluttaa.
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #584 : 02.09.09 - klo:19:09 »
Kehtaako tätä nyt kysyäkään... Millä nimellä nuo suoravärit yleensä marketeissa on, mistä ne paketit toisistaan erottaa? Jotenkin iskee tuskastus kun yrittää tutkia niitä kilometrin mittaisia hyllyrivejä, ja kun ainoa värityyppi minkä suorilta "tunnistaa" on kestoväri niin tuntuu vähän epätoivoiselta arpoa niiden kevytvärien ja sävyteshampoiden viidakossa ;) Wellan Vivaa nyt olen onnistunut bongaamaan ja sitä varmaan kokeilenkin piakkoin, mutta muitakinhan piti kai olla. Apua, maalainen ei taas ossaa :D
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.