Kirjoittaja Aihe: Suoravärit  (Luettu 766983 kertaa)

Poissa Iia

• HAIRahtanut
Vs: Suoravärit
« Vastaus #600 : 19.01.10 - klo:19:01 »
Löytyykö Wellalta suoraväriä joka vastaa wellan Color touch 6/77:aa?

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #601 : 10.03.10 - klo:23:40 »
Kertokaa tyhmälle punapäälle jonka ellut haalistuu latvoista että mikä on paras, ehkä riittoisa suoraväri puhtaan punaista kaipaavalle? Lompakkoystävällisyys plussaa ;D
Ja onko useimmat suoravärit purtilossa valmiina vai pitääkö sekoitella kertakäyttöjauhemömmöjä? En  ole suoravärejä aikaisemmin käytellyt...

Poissa Axamit

• Tukkaguru
« Vastaus #602 : 10.03.10 - klo:23:54 »
^ Tsiigaa toi punavärin haalistumis -ketju, kirjoittelin juuri vähän aika sitten sinne suoravärikokemuksiani.

Itse käytän siis Directionsia, joka on muita värejä halvempi (?) mutta kuitenkin parempi kuin esim. Fudge ja  Crestol. Näiden lisäksi on ainakin Jean's color ja Manic Panic, joista en kamalasti tiedä mitään, mutta kannattaa lukea tätä ketjua, koska muilla on ollut niistä kokemuksia.
Tämä Directionsin värikartta on tosi huono, esim. Fire jota käytän yleensä on kyllä tosi räikeä, eikä taita oranssiin. Esim. tästä saa paremman kuvan :)

En yhtään tajua mitä on noi kertakäyttöjauhemömmöt suoraväreista puhuttaessa?

+ Elumenin haalistuminen latvoista on ihan normaalia, ja niin varmaan käy muidenkin suoravärien kanssa. En osaa sanoa, kun mun hiukset on olleet pisimmillään vain BSL ja olen käyttänyt eri värejä..

Jos oranssiin taittaminen ei haittaa, voit ostaa multa Directionsin Flamen halvalla :D

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #603 : 11.03.10 - klo:00:05 »
^heh, tarkoitin siis jauheesta sekoittamista :)että olisi kiva jos aine olisi ikäänkuin jo valmis, että päähän vain ja näin. Pitääkö tuota Directionsia tilata netistä vai löytääkö kampaamoista? Ja miten kestävyys?
Valitettavasti oranssiin taittamista en hiusväreiltäni hyväksy, oranssisuus ei pienissäkään määrissä sovi ihonväriini yhtään, ellen halua näyttää possunpunaiselta naamasta... ;D

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
  • recovered hair dye junkie
« Vastaus #604 : 11.03.10 - klo:08:15 »
^Ei suoraväreihin mitään tarvi sekoitella, siitä se suoraväri-nimikin tulee  ;D
Eli putelista suoraan tarvittava määrä ja korkki kiinni odottamaan seuraavaa käyttökertaa.
Directionsia en ainakaan ole nähnyt missään kampaamokaupassa, mutta löytyy  yleisesti räväkämmistä nuorisotyylikaupoista (esim. Tampereella ainakin Bronxista ja leatherheavenista ja joistain muistakin kai...)
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Poissa Hannele~

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #605 : 11.03.10 - klo:08:25 »
Itse värjäilen LF:sta tilaamallani Wellan Color Fresh-suoravärillä, sävy 5 light brown. Yhdellä putelilla värjään useamman kerran (vaikka minulla on bsl-pituiset hiukset), kun sekoitan väriä hoitikseen. Siellä on myös muita ruskeita värejä, kun joku niitä tässä kyseli.

Hiusteni kunto on parantunut huimasti, kun lopetin vaalentelun/kestovärjäilyn ja värjään silloin tällöin suoravärillä. Kiinnostaisi kyllä, onko suoraväreistä kuitenkin jotain haittaa, saattaahan niitä muhitella päänahassa pidempiäkin aikoja kuin muita värejä, koska minulla ainakaan ne ei niin hyvin tartu hyväkuntoiseen juureen...
Alennusta iherb.com:ssa koodilla JAH753

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #606 : 11.03.10 - klo:09:13 »
^^kiitos, en tosiaan ole oikein perillä näistä :D Osaisitko vinkata mitään edullista nettiosoitetta josta tilailla? Tampereen tunnen hyvin mutta ei kyllä aavistustakaan missä nuo kaupat ovat... Enkä sinne lähiaikoina pääsekään. :)

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #607 : 11.03.10 - klo:09:25 »
Mä olen käyttänyt Crazy coloreita, toimivat ihan hyvin punaisen ylläpidossa, mutta sotkevat ihan yhtä hyvin kuin kaikki muutkin suoravärit. Myös pari sinivihreää sävyä on todettu toimiviksi. ;D
http://www.renbow.co.uk/section.php?xSec=3

Crazy colorin Fire on ihan toimiva peruspunainen, en tosin tarkkaan muista oliko hieman oranssihtava... Jos tahtoo kylmempää niin kannattaa ostaa kumppaniksi Cyclamen, noita yhdistelemällä saa uskomattoman hienoja punaisia aikaiseksi. 50/50 suhteella tulee mun mielestä ihan yliluonnollisen hieno punasävy, joka muistaakseni oli viininpunaisen tyylinen, mutta räväkämpi. Myös näitä värejä saa ostettua noista "nuorisokaupoista", mutta hinta voi olla aika suolainen pikkuisesta väriputelista.. Suosittelen siis googlettelua, netistä tilaamalla saa varmasti halvemmalla.
Noi värit tuntuvat toimivan ihan kivasti myös hoitoaineisiin tai muhitusmömmöihin sekoitettuna.. Itse kokeilin hennattuun tukkaan sörssöä mihin sekoitin puolet Cyclamenia ja puolet hoitsikkasekoitusta.. Värjäsin saunassa muhitellen ja sävy pysyi yllättävänkin hyvin.
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #608 : 11.03.10 - klo:09:29 »
^okei, kiitos :) Täytyy katsella...onko mitään vinkkejä kannattaako tilaus rajata esim. Britannian nettikauppoihin tai jotain? Ja kuinka luotettavia nämä kaupat oikein on...

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #609 : 11.03.10 - klo:09:48 »
Siitä mä en valitettavasti osaa sanoa mitään... Mun on monta kertaa pitänyt tilailla noita värejä, mutta se on aina jäänyt. Eli mä myös otan mielelläni vastaan kokemuksia, sikälimikäli joku on tilaillut Briteistä tai muualta suoravärejä.
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

|Piija

• Vieras
« Vastaus #610 : 11.03.10 - klo:11:12 »
^ Itse käytän Crazycolor Fire suoraväriä ( punainen, hieman pinkkiin taittuva ) tilaan värit nykyisin juurikin tuosta linkistä jonka aikaisemmin laitoit: http://www.renbow.co.uk/section.php?xSec=3, valitettavasti minulla on hieman huonoakin sanottavaa tuosta kys. paikan asiakaspalvelusta. Vaikka tuotteet ovat halpoja 4kpl 100ml purnukoita 12£ niin palvelu ei kyllä pelaa tuolla mitenkään kehuttavasti. Viimeksi tilatessani (3kk sitten) jostain kumman syystä ottivat 2 kertaa tuon summan tililtäni, olen ottanut heihin yhteyttä varmaan kymmenellä sähköpostilla kahteen eri osoitteeseen eikä enää mitenkään kauniin sanoin mutta ei ole vastausta tullut. Eilen tilasin jälleen ja kaikki sujui niin kuin pitikin, laitoin kuitenkin heille palautetta tilauksen mukaan viimekertaisesta, katsotaan tuleeko vastausta vieläkään....  >:(

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #611 : 11.03.10 - klo:19:41 »
^kiitoksia tiedosta, ehkä uskallan sieltä tilata..? :D Toivottavasti tuo tilihomma ei ole toistuva moka niille, omat rahani ovat vähissä ilmankin...!
Ja onko tuo 12£ koko summa vai puuttuuko siitä postikulut? Postikulut olisi kiva tietää :)
« Viimeksi muokattu: 11.03.10 - klo:19:48 kirjoittanut Tintu »

|Piija

• Vieras
« Vastaus #612 : 11.03.10 - klo:20:50 »
^ Tuo tuplasti rahojen periminen tapahtui vain kerran, mutta aion silti saada rahani takaisin vaikka tällä kertaa tilaus menikin moitteitta.  :) Postikuluja heillä ei ole ollenkaan, tuo lopullinen summa on 12£ eli ei todellakaan hintavaa, johtuen varmaankin siitä että Renbow on tuotteen valmistaja. :)

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #613 : 11.03.10 - klo:20:58 »
^jes, kiitos! Pistän tilausta menemään tässä viikon sisään :)

Edit: Eääh, mikä on maksutapa? En vielä rekisteröidy joten en pääse katsomaan :-\
« Viimeksi muokattu: 11.03.10 - klo:21:02 kirjoittanut Tintu »

|Piija

• Vieras
« Vastaus #614 : 11.03.10 - klo:21:56 »
^ Sinne pitää rekata sisään jonka jälkeen tilausta tehdessä tulee valita millä maksaa, esim. 3 eri visaa, luottokortit ym. Sen jälkeen tulee kysymykset mm. kortin numerosta, kolme numeroisesta varmistuskoodista & kortin vanhentumispäivästä. ( muita en nyt muista tähän hätään ). Vastattua noihin siirtyy ikkuna oman pankin sivuille jonne laitetaan normaalisti verkkopankkitunnukset ja salasanat. Ei ollenkaan vaikeaa.  :)