Kirjoittaja Aihe: Suoravärit  (Luettu 766149 kertaa)

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
Vs: Suoravärit
« Vastaus #630 : 14.03.10 - klo:18:12 »
Ohjeessa taitaa lukee että vaikutusaika olis jotain 20min. Oon pitänyt puolesta tunnista kahteen tuntiin. Ihan yhtä hyvä tulos mun mielestä tulee jo tolla 20-30min vaikutusajalla mutta itse pidän sen takia kauemmin että uskon värin siten pysyvän paremmin.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

|Piija

• Vieras
« Vastaus #631 : 14.03.10 - klo:18:15 »
^ Noissa crazy coloursseissa on muistaakseni 15min, itse en koe sen tarttuvan yhtä hyvin siinä ajassa kuin tunnissa. Jotenkin tuntuu että väriä kuluu paljon enemmän hukkaan kun se ei ole tarttunut hiuksiin vielä 15minuutissa. Useammassa tunnissa väriä ei paljoakaan valu huuhtelussa.   :)

Poissa WilloTheWisp

• HAIRahtanut
« Vastaus #632 : 14.03.10 - klo:19:12 »
Okei, eli sitä saa sitten ihan reilusti muhitella. Hyvä idea tuo hoitoaineen sekaan laittaminen, itse kun hoitoainetta pidän joka pesussa 1-2 tuntia ;)

Willothewisp, kyllä se latvojen kunto vaikuttaa ainakin itselläni. Ellu katosi latvoista jotka ovat nyt ihanan ( :-X) pinkit, ja suoravärinaamio tehoaa kaikkialle muualle paitsi latvoihin. Kohta napsaisemaan vaivalla kasvatetut latvat pois huonon kunnon takia, ehkä sitten värikin pysyy :)

Voi ei, toivottavasti ei tarvitse paljon leikata. Nimimerkillä ankaraa letin kasvatusta käynnissä täälläkin  :D
Itsellä tarttuu myös latvoihin hyvin, mutta minulle tuppaa tulemaan vaakasuoria leveitä raitoja hiuksiin  :( ensin on siis punaista juuri ja siitä muutama sentti eteenpäin, sitten tulee muutaman sentin tummempi punainen raita, sitten loput onkin samanlaista punaista mitä juuressa. Miten tämä on mahdollista? Näin käy aina kun koko pään värjää suoraväreillä, eikä alla olevat blondaukset nyt noin epätasaisesti ole menneet.

Auttaako suoravärin lisääminen shampooseen ollenkaan värin kestävyyttä, jos ei sen anna vaikuttaa ollenkaan? Tuntuu vain värin heittämiseltä hukkaan kun eihän se ehdi tarttua.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #633 : 14.03.10 - klo:20:49 »
Voi ei, toivottavasti ei tarvitse paljon leikata. Nimimerkillä ankaraa letin kasvatusta käynnissä täälläkin  :D
Itsellä tarttuu myös latvoihin hyvin, mutta minulle tuppaa tulemaan vaakasuoria leveitä raitoja hiuksiin  :( ensin on siis punaista juuri ja siitä muutama sentti eteenpäin, sitten tulee muutaman sentin tummempi punainen raita, sitten loput onkin samanlaista punaista mitä juuressa. Miten tämä on mahdollista? Näin käy aina kun koko pään värjää suoraväreillä, eikä alla olevat blondaukset nyt noin epätasaisesti ole menneet.

Auttaako suoravärin lisääminen shampooseen ollenkaan värin kestävyyttä, jos ei sen anna vaikuttaa ollenkaan? Tuntuu vain värin heittämiseltä hukkaan kun eihän se ehdi tarttua.

Tarvitsee valitettavasti :'( Kasvatin vaivalla olkapäille asti ja olin ihan onnessani pituudesta, ja nyt vanhat blondaukset yhdessä talven pakkasien kera tekivät tuhojaan... Pitää leikata leukamittaan, ei muu auta :-\ ainakin sitten saa huonoja pois.
Onko itselläsi alla kenties siinä kohtaa, mihin raita tulee, joku kohta missä olet blondannut juurta miedommalla hapetteella? Itselläni suoraväri tarttuu paremmin hyväkuntoisempaan hiukseen, josko siinä syy :)

Poissa WilloTheWisp

• HAIRahtanut
« Vastaus #634 : 15.03.10 - klo:00:29 »
^ Harmi hiustenleikkuun takia, mutta siitä ne sitten kasvavat uljaana pidemmäksi hyvässä kunnossa  ;) innolla odottelen milloin keksitään suoraväri mikä ei tarvitse valkaisua ollakseen kirkas, säästyisi itse kukin juuri tuolta tuhoutuneiden korppulatvojen saksimiselta. Tässäpä ideaa väriyhtiöille, vinkvink  :D

Itseasiassa siinä kohtaa mistä tumma raita alkaa, on kampaajan tekemän värinpoiston päällä kaupan lievintä (2-4 asteen) blondaustököttiä. Ne menevät kyllä lomittain, että miedompi tulee hieman tujumman päälle ettei mitään raitaa olisi jäänyt... ja nyt tämä "kahdesti valkaistu" kohta vetää tummemmaksi punaiseksi  :( olen ihan ymmälläni. Pakko sen kohdan raidoittumisen on johtua huonosta aineiden levityksestä, en muutakaan keksi.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #635 : 15.03.10 - klo:11:01 »
^kannatan ideaa, ei kiva kun pitää ellunkin alla olla blondaus!
Tuohon raitaan en kyllä keksi muuta ideaa kuin muuta tukkaa huono/hyväkuntoisempi hius ??? Eri hiuslaadut ottavat väriä eri lailla joten kai se saattaa olla eri kunnossa kuin muu hiuksisto. Ota siitä nyt selvää sitten :D

|Piija

• Vieras
« Vastaus #636 : 15.03.10 - klo:14:30 »
Heh, itse en ole vaalentanut hiustani ennen mustasta punaiseen siirtymistä, ei ole ollut tarvetta. Mietin pitkään kuinka alan haalistamaan mustaa ja aloin kokeilla erilaisia sävyteshampoita. Menihän siinä jokunen aika, mutta ei kauaa -> noin kuukausi ja nyt minulla onkin jo suhteellisen kirkas hieman pinkkiin taittuva punainen ( riippuu paljon värjäyskerrasta minkälainen sävy on. )  :)

Poissa WilloTheWisp

• HAIRahtanut
« Vastaus #637 : 15.03.10 - klo:22:51 »
Tintu, tekisi itselläkin mieli vetäistä punaista ellua päähän, mutta tuntuu että monet joutuvat silti tekemään värinpoiston ennen sitä. Siitähän katoaa kaikki se hoitavan hiusvärin itu, jos ensin pitää suoraan sanoen pilata tukka, että tämä hoitava väri edes näkyisi  >:(  olen katkera kun olen luonnostaan tylsä maantienharmaa missä suoraväritkin yksinään vetävät yhden pesun jälkeen harmaasävyiseksi. Nyt se on taas todistettu, blondeilla on hauskempaa, ainakin suoravärien kanssa...

Piija, mitä sävyteshampoita käytit jotta noin hyvin sait väriä vaihdettua? Oliko ihan kaupan musta kestoväri mistä lähdit liikkeelle? Alkoi kiinnostaa mustan kokeilu, jos kerran kuukaudessa senkin saisi punaiseksi säädeltyä jos tulee katumapäälle :P

Poissa Axamit

• Tukkaguru
« Vastaus #638 : 15.03.10 - klo:22:58 »
Siitähän katoaa kaikki se hoitavan hiusvärin itu, jos ensin pitää suoraan sanoen pilata tukka, että tämä hoitava väri edes näkyisi  >:( 

Mä olen jo vuosia värjännyt tolleen, että blondaus alle ja Elumen (tai muu suoraväri) päälle, eikä se tukka niiiin hirveästi tunnu siitä vahingoittuvan. Varsinkin kun se blondaushan tehdään vain kerran pieneen osaan tervettä hiusta (siis itse värjään vain tyven kerran kuussa tai jotain) joten ei sen tukan siitä pilalle pitäisi mennä.
Tietysti riippuu, jos ekalla kertaa joutuu vetämään sen blondauksen koko päähän, jossa on alla muita käsittelyjä.

Lisäksi, ei Elumen kai oikeasti ole mitenkään kovin hoitava, eikös se sisällä muista suoraväreistä poiketen alcohol denat.ia? Se vain vaikuttaa siltä, kun silottaa ja kiillottaa hiusta (mua saa korjata, en välttämättä muista kaikkea enää kunnolla :P)

Poissa WilloTheWisp

• HAIRahtanut
« Vastaus #639 : 16.03.10 - klo:23:16 »
Itse en jaksa joka kuukausi, tai edes joka toinen blondata juurikasvua. Siksi sitä tuleekin blondattua aina kerralla jotain 10cm ja vähän päälle, ettei jää raitaa vanhan ja uuden valkaisun rajalle (vaikka silti tuntuu jäävän  >:( ) Ehkä siksi tukkani kunto onkin niin epäilyttävän omituinen. Olisiko tukalle parempi laittaa kaupan punainen väri päähän ja siihen sitten suoraväriä ylläpitämään ja kirkastamaan sävyä, vai blondata ensin ja siihen suoraväri päälle?

Minä olen käsittänyt elumenin hoitavuuden sillä, että siinä ei tarvita hapatetta -> on hellävaraisempi. Joten ymmärsin sen hoitavammaksi  :D
Asiasta kolmanteen, kuinka saisi kylmän punaisen suoravärin pysymään kylmänä muuttumatta pinkiksi?

Poissa Axamit

• Tukkaguru
« Vastaus #640 : 16.03.10 - klo:23:33 »
Toi joka kuukausittainen (tai no en mäkään sitä ihan niin usein jaksa) tyven värjääminen on kyllä ankeaa hommaa  :-\. Mutta minkäs teet...

Kaupan kestoväri varmaan toimii yhtä hyvin, ja voi olla hellävaraisempi hiukselle kuin blondaus. Se on varmaan ihan makuasia, kummasta tykkää. Mä olen itse ajatellut, että mieluummin laitan vain vaalennuksen, kun ajattelen, että noissa kestoväreissä on niin paljon kaikkia ties mitä kemikaaleja, mutta en tiedä onko noissa sitten oikeasti kamalasti eroa/onko sillä mitään väliä ::). Mutta nyt olen siis tottunut jo blondaamaan, ja saahan sillä tavalla räikeämmän tuloksen, mutta se on sitten tosiaan kiinni, että mitä haluaa :).

Minä olen käsittänyt elumenin hoitavuuden sillä, että siinä ei tarvita hapatetta -> on hellävaraisempi. Joten ymmärsin sen hoitavammaksi  :D
Sinänsä ihan oikein käsitetty, mutta tietysti pätee kaikkien muidenkin suoravärien kohdalla :)

Pinkkiin menemisestä en oikein osaa sanoa mitään..

Poissa leben

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • ou nou!
« Vastaus #641 : 16.03.10 - klo:23:41 »
Tein juuri  tilauksen Renbowlle ja hyvin sujui maksaminen yms. Nyt vain odottelen malttamattomana.
Aiemmin ellutin kerran kuussa mutta ajattelin säästää (köyhäillä) ja ylläpitää punaista hehkua tilaamillani suoraväreillä. Ellu on aika hintavaa kukkarolleni tällä hetkellä. Jospa tällä tavoin säästäisin hieman.  :3
1b M ii n.66cm huijausmitalla. Hiuksissa nyt: Elumen RR@all /shokkivärit-Impulsiivinen shoppailija-

Blogini: http://meikkimonsterinmaailma.blogspot.com/

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #642 : 17.03.10 - klo:00:11 »
^samat sanat  :)Tosin sinne tuli merkintä että olisin tilannut 2x sen 12£;n paketin, vaikka keskeytin ensimmäisen tilauksen ??? no, toivottavasti ei tule 2 pakettia sillä toista en ole maksanut...

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #643 : 17.03.10 - klo:16:28 »
Millä muilla merkeillä on mustaa tai sinimustaa suoraväriä kuin Wella Color Moussella (ja silläkin vain tuo musta)? Tiedän, että shokkiväreissä on sinimustaa ja mustaakin, mutta ne värjää lattiat ja seinätkin. Ois kiva, jos löytyis helposti eikä tilaamalla. Hairstorella?
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #644 : 17.03.10 - klo:20:02 »
Itse en jaksa joka kuukausi, tai edes joka toinen blondata juurikasvua. Olisiko tukalle parempi laittaa kaupan punainen väri päähän ja siihen sitten suoraväriä ylläpitämään ja kirkastamaan sävyä, vai blondata ensin ja siihen suoraväri päälle?

Puuttumatta nyt tohon varsinaiseen kysymykseesi, mutta sanon vaan et jos et meinaa jaksaa vaalentaa juurikasvua niin jaksatkohan pelata suoraväreillä, kun niitä saa lisäillä vähintään pari kertaa kuukaudessa?
Itse olen ratkaissut ongelman niin että alla on samahkon sävyinen kestoväri jota korostan suoraväreillä..
Mulla olis vaalea juurikasvu mutta värjään tyven silti kestolla.. En voi yhtäkkiä hypätä suoraväreihin ellen toivo shokkioranssia juurikasvua ja kuparinoransseja pituuksia..
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...