Kirjoittaja Aihe: Suoravärit  (Luettu 766984 kertaa)

Poissa Tintu

• Tukkaguru
Vs: Suoravärit
« Vastaus #675 : 23.03.10 - klo:20:59 »
^jup, aloin jo itsekin tuskastua! Huomenna tai perjantaina olisi tarkoitus kokeilla... ehkä kuitenkin perjantaina, koska on saunavuoro ja niissä tiloissa on tumma lattia ;D

Poissa WilloTheWisp

• HAIRahtanut
« Vastaus #676 : 23.03.10 - klo:21:09 »
Itse olen huomannut, että väri lähtee kaakeleista ja niiden saumoista paremmin, kun ne ovat märät jo ennen kun alkaa huuhdella väriä kokonaan pois. Eli mieluummin ensin kastelee kaakelilattian ja sitten alkaa huuhdella :) ja lopuksi/heti kun näkee roiskeita tulevan, huuhtelee vielä lattian ja seinät huolellisesti. En ole mitään erikoisia pesuaineita tähän tarvinnut, hinkannut kädellä tai sienellä vain, sillä muutkin käyttävät paljon samaa suihkutilaa -> väri huuhtoutuu koko ajan laatoista pois  ;)
Ajan myötä kaakeleiden saumat vaalenevat kyllä, mutta jos haluat pelata varman päälle, käytä jotain tököttiä  :)

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #677 : 23.03.10 - klo:23:31 »
^täytyy katsoa mikä toimii, en kyllä ala riskeeramaan mitään juuri uusittujen kaakeleiden kanssa...Kloriittia kehiin jos muu ei auta :D

|Piija

• Vieras
« Vastaus #678 : 24.03.10 - klo:07:39 »
^^ Mitä suoraväriä käytät? - Meillä nimittäin tuo Crazy colour punainen jämähdää kaakeleihin, pesukoneeseen ym. niin että ei todellakaan hankaamiset/suihkuttelut auta.  ;D Pitää aina olla jotain ainetta ja hyvä jos silloinkaan.. Heti roiskeen huomattuaan jos suihkuttaa kuumalla vedellä niin lähtee, pinttynyt ei.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #679 : 24.03.10 - klo:08:08 »
^hyvä kun varoitit! Täytyy hoitaa värjäämiset aina saunailtoina tai poikaystävällä jossa on myös tumma muovilattia. En tahdo riskeerata henkeäni, äidin uudet kaakelit... :D

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #680 : 24.03.10 - klo:10:43 »
Ei mulla crazy color veteen valuneena jämähdä kuin siksi aikaa että ehtii hinkata pois ton mun mainitseman mönjän kanssa, sen sijaan se lantraamaton väri tarttuu joka puolelle kuin tauti.. Mutta sitä vartenhan se vessa päällystetäänkin sanomalehdellä. ;D
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Iia

• HAIRahtanut
« Vastaus #681 : 24.03.10 - klo:17:15 »
Koska kyse on suoraväreistä niin uskallan varmaan sekoitella Wellan viva color moussea ja Goldwellin vaahtoväriä? Väreinä Wellalta 67 suklaanruskea ja Goldwellilta 6 B, saas nähdä mitä tulee.  ::) Eilen laitoin pelkkää Wellan väriä, mutta se näytti päässä tosi tummalta, joten pesin sen heti pois, ei siis ehtinyt tarttua oikeastaan yhtään. Tänään testaan noita yhdessä jos vaikka sais jotain aikaiseksi.  ;)

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #682 : 24.03.10 - klo:17:26 »
Meillä on kanssa kaakeleiden saumat vähän värjääntynyt ihan vaan huuhteluvedestä.. Tosin sitä keltaoranssiahan valuu mun hiuksista käytännössä joka suihkukerta.

Vaahtovärejä voinee sekoittaa huoletta mutta se ei välttämättä sekoitu hyvin joten jälki voi olla epätasaista.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa WilloTheWisp

• HAIRahtanut
« Vastaus #683 : 25.03.10 - klo:20:57 »
^^ Mitä suoraväriä käytät? - Meillä nimittäin tuo Crazy colour punainen jämähdää kaakeleihin, pesukoneeseen ym. niin että ei todellakaan hankaamiset/suihkuttelut auta.  ;D Pitää aina olla jotain ainetta ja hyvä jos silloinkaan.. Heti roiskeen huomattuaan jos suihkuttaa kuumalla vedellä niin lähtee, pinttynyt ei.

Minäkin käytän CC:tä, mutta edellisessä kirjoituksessani tarkoitinkin vain kylppärin lattiaa ja seiniä. Meillä värit levitetään niin hyvin sottaamatta, ettei tarvitse pöytiä ja pesukonetta käydä kuuraamaan  ;) pinttynyttä väriä on vaikeampi yrittää saada pois kaapeista, siitä on meilläkin merkkinä pari pientä sinistä ja punaista länttiä. Mutta siis itse kylppärissä ei ole jäänyt sillä tavalla väriä, saumat vain vähän punertavat nyt. Silloin sinersivät kun oli sininen tukka  :D mutta saumoista se väri kuluu kyllä kun muutkin käy pesulla eikä muut käytä shokkivärejä.
Kylppärin tahroihin on riittänyt pelkkä vesi ja hinkkaus. Ehkä meillä on kaakelit jotain sekundaa  ??? tai ytyä vettä  ;D

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #684 : 26.03.10 - klo:20:26 »
CC testattu! Sotki kyllä hienosti ja muovihanskoilla tuli levitettyä hiukan epätasaisesti...takaraivosta on juuresta värjäytymätön osa, mutta muuten :ts Ihana sävy, kiitos te jotka vinkkasitte ;)

Poissa leben

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • ou nou!
« Vastaus #685 : 27.03.10 - klo:13:05 »
CC testattu! Sotki kyllä hienosti ja muovihanskoilla tuli levitettyä hiukan epätasaisesti...takaraivosta on juuresta värjäytymätön osa, mutta muuten :ts Ihana sävy, kiitos te jotka vinkkasitte ;)

Sama täällä.. Sävynä Fire. Olen ihan tyytyväinen kun miettii hinta-laatu suhdetta.  :ts
Suihkun vaaleahko muovimatto värjääntyi huuhteluvaiheessa, mutta sumutin siihen laimennettua klorite-liuosta niin ei näy jälkeäkään enää. Nyt vaan testataan kuinka kauan väri säilyy päässä. Ja en siis blondannut tukkaa ennen laittamista, koska tukkani ei moista kestäisi näin kamalan talven jäljiltä.. I´m still very happy..   ;D
1b M ii n.66cm huijausmitalla. Hiuksissa nyt: Elumen RR@all /shokkivärit-Impulsiivinen shoppailija-

Blogini: http://meikkimonsterinmaailma.blogspot.com/

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #686 : 27.03.10 - klo:13:16 »
^itselläkin Fire :) Enkä blondannut juurikasvua ( ;D), koska tosiaan, talvi ja kuivuus... Ainakin tarttui ihan hyvin, paitsi juuri takaraivolle kun levitystaktiikka vielä hakusessa. Ilmoittele miten itselläsi kestää värjäämättömässä!

Mikä on teillä paras levitystaktiikka suoravärissä? Kun onnistuin jättämään takaraivolta tosiaan läntin ilman väriä... Onneksi ei näy.

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #687 : 27.03.10 - klo:15:34 »

^Mä levitän hiusvärit sellaisen pienen sudin kanssa jakaus kerrallaan, että saan värin mahdollisimman siististi hiuksiin. Muistaakseni Sokokselta oon sen ostanut. Aloitan yleensä keskijakauksesta ja etenen kohti toista korvaa, sitten keskijakauksesta toiseen korvaan asti ja lopuksi takaosa. Suti on tosi kätevä etenkin hiusrajassa eikä väriä pääse isommin kasvoille, väriä ei hirveästi tuhlaannu ja tulee tasaisesti väriä joka paikkaan.
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #688 : 27.03.10 - klo:16:19 »
Mä hoidan homman hieman keijukaista ronskimmin.. Mulla on n. 3cm leveä rehellisesti remppahommiin tarkoitettu maalipensseli. ;D Ei tarkkuutta vaativiin värjäyssessioihin, mutta tolla mä olen levitellyt suoravärit, ellut ja hennat ilman ongelmia. Ja olen mä sillä tehnyt raitojakin joskus. Tai no ainut ongelma siinä tuntuu olevan että pensseli syö hieman väriä, mutta senkin saa käyttöön sitten loppuvaiheessa kun rutistelee ne värinjämät sieltä karvojen seasta ja läästii sormineen (kumihanskat kädessä tietty..) päähän.
Eli mäkin menen jakaus jakaukselta ensin pensselin kanssa tyvet, ja pyydän lopuksi avokin katsomaan onko sitä väriä etenkin takaraivolla joka paikassa. Yleensä värjään vessan peiliovien avulla katsellen niin että nään minne laitan.. en ole vielä kerrankaan onnistunut sotkemaan kaapin sisustaa siltikään.. :P Sitten tyvien jälkeen levittelen värit latvoihin käsin möyhien ja hieron vielä koko pään läpi, että varmasti on joka paikassa.

Mun tukkani alkaa olla hitusen pitkä ton tyylin käyttämiseen.. Latvat läiskii pitkin yläselkää jos noin reippaasti värjäilee, mutta alle hartiamittaisilla toimii todistetusti.
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #689 : 27.03.10 - klo:21:50 »
^ ja ^^, danke schön! Täytyy koitaa "suditella" seuraavalla kerralla tai käyttää vaikka kampaa apuna :) Ehkä sitten menisi hiukan tasaisemmin.