Mä hoidan homman hieman keijukaista ronskimmin.. Mulla on n. 3cm leveä rehellisesti remppahommiin tarkoitettu maalipensseli.

Ei tarkkuutta vaativiin värjäyssessioihin, mutta tolla mä olen levitellyt suoravärit, ellut ja hennat ilman ongelmia. Ja olen mä sillä tehnyt raitojakin joskus. Tai no ainut ongelma siinä tuntuu olevan että pensseli syö hieman väriä, mutta senkin saa käyttöön sitten loppuvaiheessa kun rutistelee ne värinjämät sieltä karvojen seasta ja läästii sormineen (kumihanskat kädessä tietty..) päähän.
Eli mäkin menen jakaus jakaukselta ensin pensselin kanssa tyvet, ja pyydän lopuksi avokin katsomaan onko sitä väriä etenkin takaraivolla joka paikassa. Yleensä värjään vessan peiliovien avulla katsellen niin että nään minne laitan.. en ole vielä kerrankaan onnistunut sotkemaan kaapin sisustaa siltikään..

Sitten tyvien jälkeen levittelen värit latvoihin käsin möyhien ja hieron vielä koko pään läpi, että varmasti on joka paikassa.
Mun tukkani alkaa olla hitusen pitkä ton tyylin käyttämiseen.. Latvat läiskii pitkin yläselkää jos noin reippaasti värjäilee, mutta alle hartiamittaisilla toimii todistetusti.