Kirjoittaja Aihe: Suoravärit  (Luettu 766944 kertaa)

Poissa caessa

• Tukkaguru
Vs: Suoravärit
« Vastaus #750 : 28.05.10 - klo:12:06 »
Itse en aikoinaan tykännyt ollenkaan Fudgen Paintboxista, mutta pakko oli kokeilla, kun ei täältä käpylästä oikein muutakaan löytynyt. Kun tapasin poikaystäväni, hänelläkin oli Paintboxin väreillä värjätty keesi ;D. Sen oli tarkoitus olla pinkki-sininen, mutta eipä ollut sininen tarttunut ollenkaan. Itsellänikin oli ollut ongelmia saman sinisen värin kanssa, se ei vaan tartu. Joskus sitten törmäsin Crestolin Color Gloss Fantasy -väreihin ja olin myyty. Ne tarttuu ja pysyy! Värivalikoimakin on upea. Ja jo alkoi sininenkin tarttumaan...

Tommoisissa pötiköissä löytyy, yleensä 10 euroa kipale.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #751 : 28.05.10 - klo:12:40 »
^ Mun kokemukset fantasy väreistä ei ole kovinkaan kummoisia. Värivalikoima on kyllä upea ja hyvä puoli on se että niitä löytyy melkein joka kampaamosta mutta pysyvyydestä en nyt menisi sanomaan oikein mitään.
Mä olen käytellyt noita punaisen ja oranssin sävyjä ja ainut tapa jolla saan niistä sen halutun lopputuloksen on lyödä koko suoraväri kerralla päähän. Hoitoaineeseen sekoitettuna tuosta väristä ei saa yhtään mitään irti.
Directionsia taas riittää kun sitä laittaa hoitoaineeseen pienen lusikallisen ja antaa vaikuttaa hetken.
Directionsin värit myös kestää kauemmin mun mielestä.

Mun mielestä se crestolin color gloss hiusnaamiokin on pigmenttisempää tavaraa kuin tuo itse suoraväri, ja jos en pysty tilaamaan mistään mitään muuta suoraväriä niin käytänkin sitä melkeinpä jopa mieluummin kuin noita fantasy värejä.  :)

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #752 : 28.05.10 - klo:12:57 »
^ Ne hiusnaamiot ovat tosiaan myös hyviä, mutta niissä ei taida olla kuin vain punaisen sävyjä? Ainakin täällä päin kampaamoista löytyy vain punertavia.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #753 : 28.05.10 - klo:13:01 »
^ Kyllä mä olen nähnyt ihan melkein kaikissa samoissa eri sävyissä niitä naamioita kuin noita fantasy värejäkin.

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #754 : 28.05.10 - klo:13:03 »
^ No sitten :o... Harmi, että oon missannut tuonkin ;D

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #755 : 28.05.10 - klo:13:18 »
^ Sitten vaan metsästämään niitä  :D

Poissa Maasha

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #756 : 28.05.10 - klo:17:02 »
Jännä miten erillailla ihmisillä nuo suoravärit toimii :) Itse tykkäsin kovasti fudgesta. Se kyllä tarrasi omaan hiukseeni kuin punkki, eikä meinannut haalistua ollenkaan :D Ja todella riittoisaakin on! Nytkin kun punaista taas havittelen, tein peliliikkeen ja levitin lopun fudgen (red corvettea ja cherry bombbia) tummaan tukkaani muutamaa pesua ennen värinpoistoa. Tuli vaalennuksen jälkeen kivan tasainen puna tukkaan, joten tähänkin vain lätkäistä sitten punaista suoraväriä vain päälle... Kunhan nyt edes saisin ne crazy colorit kotia asti :)
2b M iii

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #757 : 28.05.10 - klo:18:54 »
Hain eilen postista Beeuniquen paketin ja tänään värjäilen avon tukkaa Stargazerin Royal bluella.. :P Omaan päähäni meinasin pesun ohessa laittaa muhimaan hoitis-Crazycolor Lilac sekoituksen, jos se vähän tasoittaisi latvan ja tyven eroa. Mikäs tässä testaillessa.. Jos oma tukka olisi lähempänä omaa väriä ja vähemmän kellertävänkuparihtava kammotus, niin mäkin lätsäyttäisin mielelläni päähäni jonkun sähäkän vihreän. ;D Sitä odotellessa on tyydyttävä leikkimään iloisilla väreillä vain miehen tukkaa laittaessa.
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #758 : 28.05.10 - klo:19:03 »
Luscious, sinähän tilasit myös ko. puljusta värit? Kuinkas kauan toimituksessa meni?
n. 9 päivää meni tilausvahvistuksesta postilaakoon. Eli ihan kohtuullinen aika mun mielestä.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa Kettusieni

• Hiushörhö
  • 1bMii
« Vastaus #759 : 28.05.10 - klo:23:51 »
Nyt on KC colormask (Pepper) kokeiltu. Kuivasin tukkaa ehkä vähän liikaa, joten mömmöä meni turhan paljon että sen sai levitettyä - sittenkään ei koko tukkaan. Kivan hehkun ja kirkastuksen tällä kyllä sai, mutta väriä lähtee veden mukana paljon, päänahka värjäytyy ja jo ensimmäisen pesun jälkeen väri oli haalistunut reippaasti. Saattaa olla tekemistä senkin kanssa, että tukka oli hyttysmyrkyllä kyllästetty ennen pesua.. En tiedä ::) Kyllähän tämä ihan toimivaa on, mutta seuraavalla kerralla kokeilen varmaankin joko Fudgea tai otan StarGazerit käyttöön.

Poissa Axamit

• Tukkaguru
« Vastaus #760 : 29.05.10 - klo:17:50 »
Oho, onpa ihmeellistä, että tuosta Crestolista ja Fudgesta on tykätty! Musta noi ovat kumpikin olleet tosi laaduttomia, en viitsi ostaa enää :P Edelleen suosittelen Directionsia ja nyt kokeilemani Special Effects on myös ollut ihan huippua. Harmi, että vähän kallista vaan... Crazy Colorin voisi kanssa ottaa testaukseen joskus, kun täällä siitä aina puhutaan, mutta on itseltä mennyt ohi.

Edelleen, jos jotakuta kiinnostaa, niin multa voi halvalla ostaa Directionsin (oranssihtavan punaisen) Flame -sävyn :)

Poissa Kettusieni

• Hiushörhö
  • 1bMii
« Vastaus #761 : 31.05.10 - klo:16:55 »
Onko muuten kenelläkään ideaa siitä, miten nuo KC:t eroavat "normaaleista" suoraväreistä? INCI-esimerkkinä StarGazer:

StarGazer Semi-permanent hair colour, Plume:
Aqua, Cetearyl Alcohol, Disearoylethyl Hydroxyethylmonium Methosulfate (and) Cetearyl Alcohol, Ceteareth-20, Butylene Glycol, Glyceryl Stearate, Citric Acid, Methylparaben. MAY CONTAIN: (pitkä liuta värejä)

KC Colormask, Pepper:
aqua, cetaryl alcohol, behentrimonium methosulfate, panthenol, hydrolyzed vegetable protein, PEG-12 dimethicone, cetyl alcohol, wheat amino acids, hydrolyzed keratin, guar hydroxypropylrimonium chloride, quaternium- 70, amodimethicone, C11-15 pareth- 7, laureth-9, glycerin, tricedeth- 12, propylene glycol, imidazolidinyl urea, cetrimonium chloride, methylchloroisothiazolinone, methylsothiazolinone, parfum. MAY CONTAIN: (Värejä) (Kopioitu KC Professionalin ketjusta, kirjoittaja Amilo)

Colormaskissa näyttäisi olevan paljon silareita ja jotain jänniä "vegetable proteineja", mutta vaikuttavatko ne värin lopputulokseen? Sen lisäksi voisin kysyä, että onko tuo paljon "laimeampaa" kuin nuo pikkupurtilot, esim. StarGazer? Tuossa lukee että "sävyttävä ja korjaava", mutta mitähän se tarkoittaa ihan niinkuin suomeksi.. Onko tuo vaan suoraväriä, joka on laimennettu hoitoaineeseen ja siitä johtuu purtilon iso koko (200ml vs. SG 70ml)? ???

Tänään on kyselypäivä :3

Poissa sandilo

• Haiven
  • *
« Vastaus #762 : 02.06.10 - klo:00:02 »
Tulipas kokeiltua Crazy Colouria ja tykkäsin kyllä. Laitoin aluksi hiukan hoitoainetta sekaan, mutta aine tuntui niin hoitoainemaiselta, että päädyin lisäämään hoitoa vain latvoihin. Ja ihmeen pehmeät hiukset tuli. Väri tarttui ihan mukavasti, vaikka eka pelkäsinkin että alla on liian tumma väri. Mutta kivasti syvensi värin oranssisävyisyyttä  :)

Renbow vaan oli aika ongelmallinen, ensiksi piti odottaa toimitusta 2,5 viikkoa, ja sitten postiluukusta pukkasi 1 paketti (osa purkeista päästänyt mukavasti väriä) ja seuraavana päivänä toinen samanlainen satsi (tosin ehjänä) ;D
« Viimeksi muokattu: 02.06.10 - klo:00:05 kirjoittanut sandilo »

Poissa WilloTheWisp

• HAIRahtanut
« Vastaus #763 : 09.06.10 - klo:00:31 »
Tilasin Cybershopin kautta Crazy Coloria ja ensimmäistä kertaa olivat laittaneet ihan värjäysohjeenkin mukaan. Tässä ohjeessa sanotaan, että jos haluaa vahvan värin, voi vaikutusaikaa pidentää, kuitenkin max 4h. Mikäs tässä nyt on että onkin tuollainen raja?  ??? voiko olla päänahalle pahaksi jos pitääkin pidempään? Alkaako hiukset tippua päästä sen jälkeen? Kävi ihmetyttämään suuresti tämä neljän tunnin raja kun olen saanut sellaisen kuvan, että vaikka yön yli voi suoravärejä pitää.

|Piija

• Vieras
« Vastaus #764 : 09.06.10 - klo:12:17 »
^ Uskoisin että tuo raja on vain "turvallisuusmääräysten" vuoksi. Eli heidän täytyy ilmoittaa tietty max.raja väreilleen. Voin tietty olla väärässä, mutta itselläni ei ainakaan ole tapahtunut mitään hirvittävää kuudenkaan tunnin värjäyksistä.  ;)