Kirjoittaja Aihe: Suoravärit  (Luettu 770054 kertaa)

Poissa BlueBerry

• Tukkaguru
Vs: Suoravärit
« Vastaus #780 : 03.08.10 - klo:20:36 »
Olen nyt heinäkuun alusta asti taittanut hiusten sävyä kylmenpään suuntaan sekoittamalla Crazy colorilta mm. platinaa, silveriä ja violettea tehikseen. Olen laittanut yleensä tuota platinaa 1/4, silveriä 1/4 ja 2/4 tehistä. Ja muhittanut tuota yleensä +-tunnin. Taittoa on tullut jonkin verran, mutta kaipailisin vielä lisää. Pitäisi varmaan laittaa pelkästään noita värejä ilman, että sekoittaisi mihinkään tehikseen. Mutta. Mulle on tärkeää, että saan muhittaa tehiksiä (ja tukkani kaipaa kosteutusta ja rekutusta), ja nyt olenkin alkanut miettiä, miten paljon itsessään noissa Crazy coloreissa on hoitotehoja?
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865

Poissa WilloTheWisp

• HAIRahtanut
« Vastaus #781 : 04.08.10 - klo:01:53 »
Itse olen tehnyt kesän alusta niin, että lisään Crazy coloria tehikseen kökön, kun en ikinä jaksa tarkkoja määriä mitata vaan menen sen mukaan minkä verran nätisti sattuu tuubista tulemaan. Olisikohan kuitenkin n. rkl verran? Ja aina saan joka paikan ihastuttavan pinkinpunaiseksi(kädet ja niska etenkin). Väri on pysynyt paremmin hiuksissa, mutta kannattaisiko hoitoainetta vähentää ja väriä lisätä? Kuitenkin kaikki hoitehot tarvitaan mitä vaan voi saada, mutta väristä haluaisin vieläkin vähän pinkimmän. Olen samoilla linjoilla kuin BlueBerry, itsekin tykkään ja tarvitsen muhitusta, mutta CC:n hoitotehoista ei ole hajuakaan. Enkä haluaisi erikseen muhittaa väriä ja toisella kertaa tehistä.

Poissa Horros

• Tukkaguru
« Vastaus #782 : 06.08.10 - klo:18:14 »
Hetken mielijohteesta värjäsin kahdesti Directionsin suoravärillä vaalentamattomia (joskin luonnostaan melko vaaleita hiuksia) sävyillä Flame ja Tangerine. Hoitoaineeseen sotkettuna väri oli riittoisaa, eikä tahrinut kylppäriä eikä ihoa (pienet tahrat lähtivät voiteella rapsuttelemalla). Flame haalistui paljon nopeammin kuin Tangerine, mutta sävy oli oikein mukava ja tarttui hyvin. Nyt kahden värjäyksen jälkeen ajattelin syväputsata ja ottaa oman värin takaisin. Ehkä joskus palaan punaiseen taas!
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.

: I'm finally ready but far from finished :

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #783 : 05.09.10 - klo:17:58 »
Kyhäsin tylsyyksissäni itselleni sekoitusvärin Crazy coloreilla. Sekoitukseen tuli lähinnä Lilacia ja Sky blueta, lisäsin tosin hiukan myös Fireä ja Peacock blueta että sain sopivan värisävyn. Länttäsin koko moskan tukkaani, joka oli tyvestä omanvärinen n. 7cm ja muualta kulahtanut/vaalennettu hennaoranssi. En odottanut sekoitukselta juuri muuta kuin hieman kylmempää taittoa ja juuren mahdollisesta tuloksesta mulla ei ollut harmainta aavistustakaan, epäilin lähinnä hieman liilahtavaa häivähdystä.

Tulos yllätti. Juuri loistaa tummansinisenä, keskellä pituuksia menee yhden kerrostuksen raja, ja tämän latva on kylmähkö vaaleanruskea... Latvat ovat taas niin tummanruskeat että ovat milteipä mustat.
Tämä kokemus pitää kyllä kuvata, ja laittaa näytille ihan huvikseen. ;D
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

akuna

• Vieras
« Vastaus #784 : 17.09.10 - klo:15:33 »
Onko täällä joku joka olisi kokeillut crestolin värinaamiota sävyssä luonnonruskea? Mulla on n. 6 asteinen ruskea värjätty pää jota haluaisin täyteläisemmän sävyiseksi ja mielellään kylmempään suuntaan. Tekeekö tuo luonnonruskea millaista jälkeä?

Oon käyttänyt vuosikausia coldwellin 6a vaahtoa laimennettuna blondiin tukkaan ja sellaisenaan ruskeisiin hiuksiin, mutta nyt kun ostin uuden pullon tuntuu että sen koostumusta on "laimennettu" ja tuhkasävyä ei tuu enää niin voimakkaasti :(. Ja pysyvyyskin mun lasimaisessa hiuksessa on niin ja näin. Toki on riittoisaa lyhyeen tukkaan, mutta tota crestolia ois kiva kokeilla, ellei sitte oo liian lämminsävyinen.

Poissa hilpsu

• HAIRahtanut
« Vastaus #785 : 17.09.10 - klo:17:09 »
Onko täällä joku joka olisi kokeillut crestolin värinaamiota sävyssä luonnonruskea? Mulla on n. 6 asteinen ruskea värjätty pää jota haluaisin täyteläisemmän sävyiseksi ja mielellään kylmempään suuntaan. Tekeekö tuo luonnonruskea millaista jälkeä?

Mulla oli aiemmin myös noin 6 asteinen punertavanruskea tukka, johon tuota käyttelin. Tekee väristä ihanan kiiltävän, eloisan ja täyteläisen, mutta mulla myös korosti aavistuksen punertavuutta. Ei siis hirveästi, mutta juuri sen verran että muutoksen huomasi.

Jos löydät crestolilta jonkun kylmän/neutraalinruskean niin vinkkaa tännekkin!

Poissa tiita

• HAIRahtanut
« Vastaus #786 : 17.09.10 - klo:22:45 »
^^ Itse sain Crestolin luonnonruskealla vaaleanoranssinkeltaiset hiukset puolen tunnin muhittelulla keskiruskeiksi. Että kyllä tuosta pigmenttiä löytyy, jos sitä hakee. Mielestäni sävy on kylmä, ei lainkaan punertavan sävyinen. Itsekin kylmää ruskeaa haen ja melkein kaikissa ruskeissa on jonkun verran punapigmenttiä. Tuossa en ole sitä juurikaan havainnut. Tosin tämäkin varmasti riippuu paljon pohjasta, että jos on punertava pohja, niin punertava sävy paistaa tuosta sävystä läpi. Suosittelen kyllä kokeilemaan!

Nimim. Hamstrasin tänään tuota luonnonruskeaa kaksi purkkia kaappiin ;)
Kyllä se siitä, koska aina se siitä

Poissa hilpsu

• HAIRahtanut
« Vastaus #787 : 17.09.10 - klo:23:05 »
Voi olla että mulla tuo pohja oli vaan niin voimakkaan punertava, että sen takia punaisuus tuntui niin vahvalta vielä tuon luonnonruskean jälkeenkin. Kaikki mun kokeilemat crestolit ovat olleet kyllä ihan mielettömän pigmenttisiä ja voi jumantsuikkeli sitä kiiltoa  <3. Kuinka nopeasti teillä haalistuu tuo väri?

Poissa Horros

• Tukkaguru
« Vastaus #788 : 18.09.10 - klo:17:10 »
Nuo värit, joista kirjoitin paria viestiä aiemmin, lähtivät ihan mukavasti ja melko nopeasti pois, kuten toivoinkin, mutta hiuksiin on jäänyt jotenkin vähän rusehtavantunkkainen sävy (tai näin ainakin kuvittelen...)
Päädyin ostamaan sitten Crestol colorglossin shampanjanvaaleana, katsotaan sitten, mitä se tekee!
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.

: I'm finally ready but far from finished :

Poissa hilpsu

• HAIRahtanut
« Vastaus #789 : 18.09.10 - klo:17:26 »
Mä kaipailisin väriltä tällä hetkellä enemmänkin pysyvyyttä  ;D. Olen käyttänyt aiemmin color maskeja, jotka kyllä tuntuvat kestävän kauan. Värivalikoima on kuitenkin heikohko, ja vaikka väri aluksi on todella kaunis niin haalistuessaan kulahtaa jotenkin tosi kummasti. Crestolin värit taas tuntuvat kestävän vähän vähemmän aikaa, mutta pysyvät kauniina koko elinkaarensa.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #790 : 18.09.10 - klo:23:56 »
Heps.

Mitä renbow:n crazy color -suoraväri tykkää kunnollisesta syksyisestä vesisateesta? Tulipas vain mieleen kun kuivattelen vieläkin eilisen kaatosateen kastelemia tennareita ;D eli uskaltaako nyt sadeaikana suoravärjätä crazy colorilla vai valuuko oranssinpunaista vettä pitkin naamaa sateen yllättäessä?

Pitäisi piristää tukanväriä enkä jaksa nyt vielä hennata kun siinä menee tuntitolkulla aikaa... mutta juuri olisi tukka sopivasti syväputsattu eli huomisesta voisin uhrata tunteroisen suoravärjäykseen.
this too shall pass.

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #791 : 19.09.10 - klo:00:20 »
^ Mulla tuppaa väriä irtoamaan kosteista hiuksista parin ekan pesun jälkeen vielä.. Sen jälkeen on tahraaminen muistaakseni loppunut myös punaisilla ja oransseilla väreillä. En kuitenkaan uskaltaisi kulkea avopäin kaatosateessa valkoisen takin kanssa ihan helpolla. ;D
Tää mun viimekertainen sinertävä kokeiluni oli vähän helpompi ton tahraamisen kannalta. Ensimmäisessä shampoopesussa värjäyksen jälkeen väriä irtosi sen verran että vaahto muuttui inasen vaaleansiniseksi. Sen jälkeen en ole nähnyt mitään väriä valuvan tukasta. Tosin kyllähän väri kuluu päästä aika haipakkaa, mutta ei niin näkyvästi.
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #792 : 19.09.10 - klo:00:33 »
En kuitenkaan uskaltaisi kulkea avopäin kaatosateessa valkoisen takin kanssa ihan helpolla. ;D

Joo, ei pelkoa eli en omista valkoista takkia ;D Mutta kiitos tiedosta. Muutama pesu ja sitten värin valuminen vähenee merkittävästi, ok. Jos ensi viikolle ei luvata pahaa sadekeliä niin huomenna pitää värjäillä.
this too shall pass.

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #793 : 19.09.10 - klo:16:03 »
Mulla on vaalennetut hiukset (aamulla just värjäsin tyvikasvun) ja halusin tähän vähän beige sävyä ja laitoin Crestol  color glossin vaalea beige  ja antaa kivan luonnollisen vaalean beigehtävän sävyn hiuksiin. Toinen suosikki on Igoran vaahto savanninvaalea. Jopa työkaverini huomasi, että olen sävyttänyt hiuksia..
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa tnn

• HAIRahtanut
« Vastaus #794 : 20.09.10 - klo:17:25 »
Mulla Crazy colorin punainen valuu hiuksista vielä 3 viikon jälkeenkin. Inhoan niin kovin tätä väriä - lakanoihin on jäänyt väriä nukkuessa, eikä sitä saa millään tahranpoistoaineella pois. Sama kävi ihanan suihkuverhon kanssa, puhumatta edes siitä, kun pesen etutukan lavuaarissa. Saa jynssätä välittömästi kloriitilla pois jos tahtoo siitä vielä valkoisen..

Pitäisi keksiä joku hyvä, ei hirveän kallis, kylmään vivahtava punainen suoraväri.. Action paintin pinkki oli ihan täydellinen, muttei sitä taideta enää valmistaa. Sarjan punainen ei ole tarpeeksi kylmä makuuni :( Elumenia parempaa väriä ei itselleni olekaan, mutta on niin turkasen kallista tilata..
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.