Kirjoittaja Aihe: Suoravärit  (Luettu 765715 kertaa)

Poissa Horros

• Tukkaguru
Vs: Suoravärit
« Vastaus #795 : 20.09.10 - klo:20:45 »
Minulla ainakin Directionsin punaiset tarttuivat hyvin, eivät tahranneet eivätkä valuneet, mutta väri ei ollut kirkkaimmillaan kuin ehkä viikon, mikä oli tosin hyvä kun kyse oli vain kokeilusta.
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.

: I'm finally ready but far from finished :

Poissa annnma

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #796 : 21.09.10 - klo:16:19 »
Kyselin tätä jo punavärien puolella, mutten saanut vastausta, joten yritetääs jos tätä kautta tavoittaisi teitä paremmin.
Eli minkä verran Crestolin color gloss tarttuu, jos laitan esim 04 tai 03:a vaaleisiin (9-10) hiuksiin?

Tuleeko kellään mieleen muita/hyviä kuparisia suoravärejä?

Poissa Horros

• Tukkaguru
« Vastaus #797 : 21.09.10 - klo:18:46 »
Koitin sitten tuota Crestolin color closs shampanjanvaaleaa, enkä ole huomannut mitään kovin merkittävää eroa sävyssä. Muutenkin hiukseni tosin näyttävät niin eri värisiltä eri valaistuksissa, että huono mennä sanomaan. :D
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.

: I'm finally ready but far from finished :

Poissa tiita

• HAIRahtanut
« Vastaus #798 : 21.09.10 - klo:20:50 »
^ Sinullahan oli hiuksissasi joku rusehtavan sävy, eikö vain?

Minulle ainakin kampaamossa sanottiin, että nuo Color Glossit kyllä tummentavat hiusta, mutta vaalenna ne eivät. Kun halusin korjata omaa hiuskriisiäni, myyjä sanoi, että turha katsella mitään omaa sävyä vaaleampaa sävyä, koska siitä ei tulisi olemaan mitään hyötyä.

Tämä Color Glossin Luonnonruskea "kulahtaa" ihanan luonnollisesti. Vaikka lähtökohta oli laikukas, ei laikukkuudesta ole vielä parin pesun jälkeen tietoakaan vaan ne vaaleat kohdat näkyvät ikään kuin raitoina. Tykkään!
Kyllä se siitä, koska aina se siitä

Poissa Sabrinafair

• Haiven
  • *
« Vastaus #799 : 27.09.10 - klo:17:28 »
Oon yrittänyt saada omaa tukkaani lämpimän vaalean ruskeaksi suoraväreillä. Tukkani on ollut ihan kamalassa kunnossa muutaman hyvin epäonnistuneen värjäyksen ja kesän jäljiltä, joten ajattelin kokeilla suoravärejä, ettei värjäys pahentaisi tukkani kuntoa entisestään. Oma tukkani on tummanko maantienharmaa ja kauheaa juurikasvua lukuunottamatta tukaa on värjätty 5.15 sävyllä.
Kokeilin ensin noita hoitoainetyylisiä, koska ajattelin, että hoitaisivat tukkaa samalla paremmin. En kauheasti tykännyt Crestolin Color Glossista. Mielestäni ei juuri hoitanut hiuksia, mielummin jopa teki ne tosi karheiksi. Väri kyllä tarttui ihan jees. Seuraavaksi kokeilin Color Maskia. Siitä periaatteesa tykkäsin, mutta pelkän juurikasvun värjääminen on aika vaikeaa.
Seuraavaksi kokeilin vaahtomaisia, Goldwellin Soft Coloria ja Igoran Color Glossia. Juurikasvun värjäysongelma oli edelleen ja Color Gloss ei mielestäni muutenkaan ollut kauhean hyvä, Igorasta tykkäsin muuten.
Salon Sara -kampaamosta löysin sitten Igoran geelimäisen Color Glossin. Kampaaja suositteli kovasti ja ajattelin antaa suoraväreille vielä yhden mahdollisuuden. Otin sävyn 5.5. Tykkäsin ihan hulluna! Annoin vaikuttaa ensin juurissa melkein tunnin ja sitten levitin muualle pariksi kymmeneksi minuutiksi. Annoin suorilta vaikuttaa ohjetta pidemmän ajan, koska muistin lukeneeni jostain, että kannattaisi. Olen niin tyytyväinen! Väri tuli tosi tasaisesti ja sävy on aivan ihana. Tukkakin tuntuu ihan hyvältä ja kiiltää. Tykkään!

Edit. Huomasin muuten, että noi Igorat on tosi halpoja haarshopissa. Postikulut siellä on kuitenkin ihan kamalat. Olisko ketään Oulusta päin, joka olis innostunut tekemään kimppatilausta?

Peräkkäiset viestit yhdistetty
« Viimeksi muokattu: 28.09.10 - klo:11:33 kirjoittanut Chaos »

Poissa Sagu

• Tukkaguru
« Vastaus #800 : 29.09.10 - klo:19:02 »
Mua rupesi ärsyttämään se, että punaiset/punertavat kestovärit eivät pysy mulla päässä, vaan haalistuvat jo viikossa tai viimeistään parissa. Eilen kävin ostamassa purkin Directionsia sävyssä Flame ja iskin päähän pariksi tunniksi (alla vaalean oranssinruskeaksi haalistunut Lorealin Feria 7.60 ja satunnaisia tummanruskeita raitoja).

Mun aiemmat kokemukseni suoraväreissä rajoittuivat Crazy Coloriin, silloin sekoitin Auberginea, Violettea ja muistaakseni Silveriä ja Platinumia. Töhnä sotki ihan hirveästi ja jämähti suihkuhuoneen muovimattoon, ja mä vannoin että en enää ikinä lähde leikkimään suoraväreillä. Kannatti rikkoa lupaus, koska tämä Directions sopi mulle kyllä älyttömän paljon paremmin: ei valunut, ei sotkenut kuin ihan vähän ja niistäkin pinnoista lähti irti oikein vaivattomasti. Lopputuloskin on upea, väri on melko tumma, syvä punakupari. Oon niin tyytyväinen että jatkossa taidan värjätä vain tyven kestovärillä ja muuten käyttää tätä. :) Plussaa myös riittävyydestä, mun lyhyehköön, mutta paksuun tukkaan upposi reilu puoli purkillista ja hintaahan yhdellä purkilla on 5,90 e. Ei paljon verota kukkaroa!
nelosen ruskea kuparisilla raidoilla / keltainen MAC NC20 / kuivahko sekaiho / Tarte Shape Tape

Poissa elisa-katriina

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #801 : 01.10.10 - klo:16:05 »
Tänään rupesi häiritsemään n. 8-asteinen juurikasvu 5-6-asteisissa hiuksissa ja löysin kaapista wellan viva color moussea sävyissä 40 ja 70. Ajattelin, että saisin juurikasvua niiden sekoituksella (enemmän nelosta kuin seiskaa eli olisi pitänyt olla n. 5-asteista) edes hieman tummemmaksi ja värjäysväliä pidennettyä, mutta mitään ei tapahtunut  ??? eikö siis suoravärit tartu ollenkaan neitsyt-hiukseen? Luulisi, että jotain sävyä edes tulisi...? Miten paljon tuo viva kuivattaa hiuksia? Toivottavasti ei paljon, kun hiukset on muutenkin aika kärsineet ja nyt pitäisi sitten värjätä tyvi kestovärillä ja väriä menee minulla väistämättä myös pituuksiin jonkin verran, vaikka yrittäisin olla tarkka ja levittää vain tyveen. En haluaisi rääkätä hiuksiani millään turhilla käsittelyillä, joten harmittaa todella paljon, ettei tyvelle tapahtunut mitään tuon suoravärikäsittelyn jälkeen  >:(
2b/c F ii, hartiapituiset kuivuuteen ja pörröisyyteen taipuvaiset punertavan tummanvaaleat hiukset

Poissa hilpsu

• HAIRahtanut
« Vastaus #802 : 01.10.10 - klo:16:09 »
^ Kuinka kauan pidit tuota väriä juurissa? Mä olen onnistunut värjäämään noilla kyllä juurikasvua, mutta vaikutusaika on saanut olla melko ronski.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #803 : 01.10.10 - klo:16:36 »
^minäkään en onnistu saamaan mitään jälkeä omaan hiukseen kun värjäilen. Käytän Crazy Colorin Fireä eikä se kyllä tartu millään juureen.

Poissa elisa-katriina

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #804 : 01.10.10 - klo:17:48 »
Pidin väriä sen puoli tuntia, mikä paketissa neuvotaan. Tiedän kyllä, että noita voisi muhitella pidempäänkin, mutta jotenkin ajattelin, että tuo puoli tuntia riittäisi. Olisi sitten vissiin pitänyt antaa olla monta tuntia? Noh, ehkä jaksan vielä kattella tätä vaaleampaa juurta vähän aikaa ennen kuin tartun kestoväripurkkiin. Onneksi raja ei ole hirveän näkyvä, kun hiukset on siis tyvestä sen 8(tai 7)-asteiset ja sen jälkeen on vähän matkaa 6-asteista ja latvat ovat kerrostuneet n. 5-asteisksi. Ovat siis semmoiset liukuvärjätyn näköiset  ;D
2b/c F ii, hartiapituiset kuivuuteen ja pörröisyyteen taipuvaiset punertavan tummanvaaleat hiukset

Poissa WilloTheWisp

• HAIRahtanut
« Vastaus #805 : 05.10.10 - klo:01:42 »
^ Neitsythiuksia suoraväreillä värjätessä pitäisin väriä päässä moooonta tuntia ihan suosiolla. Ja toistaisin käsittelyn heti seuraavana päivänä, näin olisi edes jotain toivoa saada kirkas tulos  :) ainakin itselläni toimii näin. Karhea hiuslaatuni imaisee suoraväriä ihan mukavasti, mutta toki kirkas punainen kuluu jo kahden, kolmen pesun jälkeen rusehtavaksi. Mutta paremmalta se silti näyttää kuin täysin oma väri  ;D

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #806 : 05.10.10 - klo:15:57 »
Mä en valitettavasti edes monien tuntien muhittelulla saa suoravärejä juureen tarttumaan, jos on kyseessä käsittelemätön juuri ;( Korkeintaan joku epämääräinen raita siihen missä huonokuntoisempi hius alkaa. Joillekin se ei vain taida onnistua :D

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #807 : 08.10.10 - klo:15:40 »
Onko markkinoilla, kotimaisilla tai ulkomaisilla, enää olemassa vaahtovärejä? En tykkää Goldwellin vaahtosuoraväristä, joka tekee sellaisen mattaisen lopputuloksen. Mielestäni vaahdot antavat kaikkein voimakkaimman sävytyksen Elumenia lukuunottamatta. Suosikkini on ollut Igoran vaahto, mutta se on muutettu hoitoainemaiseksi, eikä ole mielestäni enää kovin tehokasta. Haen siis tuhkaista tai ihan hopeanharmaata sävyä.

Poissa annnma

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #808 : 08.10.10 - klo:18:05 »
Näin juuri marketissa biogellin suoraväriä, pullosta ei tosin pystynyt päättelemään oliko sisällä vaahtoa vai mitä, enkä jäänyt lukemaan tarkemmin. Viva color moussella taas on sävy 80, joka on "raitojen kirkastajaa", mutta sitä samaa violettia mössöä sieltä tulee. Niissä tosin pakkauskoko on aivan tolkuttoman pieni.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #809 : 08.10.10 - klo:20:36 »
Onko markkinoilla, kotimaisilla tai ulkomaisilla, enää olemassa vaahtovärejä?

Biozellille on tosiaan tullut suoravärejä myyntiin, annnma taisi tarkoittaa niitä. Löytyy kolme eri sävyä (keltaisuutta taittava viileä vaalea, ruskea sävy + lämmin punainen), hintaa on alle 8 euroa ja löytyy ihan kaupoista (esim. Sokokselta bongasin). Lisäksi tuote on hajuton. Täällä lisätietoa: http://www.biozell.fi/intensiivisavyte.html

Edit. Ei kun niin joo, nämä eivät olleetkaan vaahtomaisia vaan semmoista hoitsikkamaista nämäkin.  :-\ Sorry!

Jätän tämän viestin kuitenkin tähän kun nyt suoravärit-ketjussa ollaan, jos tuosta olisi hyötyä jollekin.
« Viimeksi muokattu: 08.10.10 - klo:20:39 kirjoittanut Hunajapupu »
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.