Kirjoittaja Aihe: Suoravärit  (Luettu 769851 kertaa)

Poissa Horros

• Tukkaguru
Vs: Suoravärit
« Vastaus #840 : 25.11.10 - klo:18:10 »
Hallonnikas, olen huomannut että tuo directionsin väri ainakin lähtee ihosta tosi hyvin heti värjäyksen jälkeen kasvovedellä.
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.

: I'm finally ready but far from finished :

Poissa Sagu

• Tukkaguru
« Vastaus #841 : 29.11.10 - klo:14:34 »
Poppy red on ehkä hieman pinkihtävä, mutta ei pinkki. Samoin Fudgen Cherry Bomb. Olen kuitenkin kuullut, että Fudgen Red Corvette olisi kunnolla punainen. Ajattelin itsekin kokeilla seuraavaksi Directionsin Vermillion rediä, Fireä tai Flamea, niistä en vielä tiedä :)
Mä olen saanut ihan täydellisen punaisen sekoittamalla Poppy Rediä (noin 3/8), Vermillionia ja Pillarbox Rediä (kumpaakin 2/8) ja Flamea (1/8). Tuloksena oikein kirkas ja synteettinen punainen. Poppy Red taittaa munkin mielestäni vähän pinkkiin, pelkkä Flame taas ei ole omassa päässäni ollenkaan punainen, lähinnä kuparinen. Fireä en ole itse kokeillut, mutta sekin on kuulemma selkeästi kylmäsävyinen.

Mä olen tykännyt Directionsista, se ei juurikaan sotke ja lähtee ainakin omalta iholtani ihan vaan pyyhkimällä. :) Kokeilin joskus aikanaan Crazy Coloria ja ne tekivät kyllä paljon pahempaa jälkeä.
« Viimeksi muokattu: 30.11.10 - klo:23:18 kirjoittanut Sagu »
nelosen ruskea kuparisilla raidoilla / keltainen MAC NC20 / kuivahko sekaiho / Tarte Shape Tape

Poissa Venin

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • It's all in your head
« Vastaus #842 : 30.11.10 - klo:18:09 »
^ Aikamoinen cocktail :D Oletko (tai onko joku muu) tilannut tuolta ihan itse sivuilta http://www.lariche.co.uk/directions-hair-colour/ ? Koska oon jo monesti yrittänyt etsiä hintaa noille bokseille, enkä tiedä onko silmissä sitten vikaa mutta en vain löydä mistään. Kiinnostaisi nimittäin tilata mutta olis ihan jees tietää hintaa edes suunnilleen ennen kun on jo tilauksen lopussa.
Vaalennettu, BSL. Oman värin kasvattelua.

Poissa Sagu

• Tukkaguru
« Vastaus #843 : 30.11.10 - klo:23:17 »
^ Aikamoinen cocktail :D
No kun pitää saada täydellinen eikä vain erittäin hyvä! ;D Just mulle nappia punaista ei ole löytynyt valmiina tuosta värivalikoimasta, joten on pitänyt kehitellä oma sekoitus. En mä noita siis millään mittaa, mutta kutakuinkin tuossa suhteessa sekoitan keskenään. Poppy antaa oikean kirkkausasteen, Pillarbox ja Vermillion syvyyttä väriin, ja Flame taittaa noiden muiden kylmäsävyisyyttä.

Lainaus
Oletko (tai onko joku muu) tilannut tuolta ihan itse sivuilta http://www.lariche.co.uk/directions-hair-colour/ ? Koska oon jo monesti yrittänyt etsiä hintaa noille bokseille, enkä tiedä onko silmissä sitten vikaa mutta en vain löydä mistään. Kiinnostaisi nimittäin tilata mutta olis ihan jees tietää hintaa edes suunnilleen ennen kun on jo tilauksen lopussa.
Jos haluaisit tilata suoraan tuolta sivuilta, niin pitäisi tilata 200 purkkia kerralla. Sitä tuskin olet tekemässä...? ;D Mä olen tilaillut tältä mainiolta eBay-myyjältä, tulee postikuluineenkin huomattavasti halvemmaksi kuin Suomesta ostaminen jos ostaa useamman purkin kerrallaan.
nelosen ruskea kuparisilla raidoilla / keltainen MAC NC20 / kuivahko sekaiho / Tarte Shape Tape

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #844 : 08.12.10 - klo:08:48 »
Apua kaivataan.

Mistä saisin suoravärien INCIt? Lähinnä Directions kiinnostaisi, mutta muutkin.

Olen melko varma, että täällä oli topicci, jossa INCejä oli listattu, mutta nyt en löydä enää, en haulla enkä muutenkaan.
Eikä tuolla INCI-listat keskustelualueellakaan näytä olevan.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa hilpsu

• HAIRahtanut
« Vastaus #845 : 08.12.10 - klo:09:01 »

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #846 : 08.12.10 - klo:09:03 »
^
Haa, superkiitos!!!

Hämäsi, kun se ei ole INCI-keskustelualueella...
Kävin minä tuolta FAQ:stakin katsomassa, mutten ilmeisesti penkonut tarpeeksi tarkkaan.

Täytyy lisätä vielä, että ostin Grazy colorin vihreän sävyn "pine green", ja kokeilin sitä eilen osaan hiuksia. Tuli ihan kiva, ja väri oli tuhannesti helpompi käsitellä, kuin mitä pelkäsin. Luulin, että kaikki paikat on vihreenä kylppärissä ym, mutta ei se tahrannutkaan niin pahasti. Ehkä hyvä, että olin varautunut pahimpaan mahdolliseen :)

Väri tosiaan oli ihan kiva kaikin tavoin, mutta en kyllä tahdo säännöllisesti käyttää aineita, joissa on tuollaisia myrkkyjä, kuten halogeeneja. Siksi pitää vähän tutustua muuhun tarjontaan.
« Viimeksi muokattu: 08.12.10 - klo:09:06 kirjoittanut -j- »

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #847 : 08.12.10 - klo:10:10 »
Mie tilasin Sagun vinkkaamalta eBay-myyjältä itselleni edullisesti Directions-värejä sävyissä Silver, Violet ja Lilac. Ajattelin sotkea vähän tuollaista pigmenttirikasta suoraväriä esim. Crestolin värinaamioon tai muuhun hoitikseen, ja toivon mukaan saan paljon kaivattua värin taittoa tuhkaisempaan suuntaan. Innolla odotan varsinkin tuota Silver-väriä, sillä mua ei haittaa yhtään, jos hiukset olisivat hopeanharmaat.

Poissa WilloTheWisp

• HAIRahtanut
« Vastaus #848 : 08.12.10 - klo:23:57 »
^
Haa, superkiitos!!!

Hämäsi, kun se ei ole INCI-keskustelualueella...
Kävin minä tuolta FAQ:stakin katsomassa, mutten ilmeisesti penkonut tarpeeksi tarkkaan.

Täytyy lisätä vielä, että ostin Grazy colorin vihreän sävyn "pine green", ja kokeilin sitä eilen osaan hiuksia. Tuli ihan kiva, ja väri oli tuhannesti helpompi käsitellä, kuin mitä pelkäsin. Luulin, että kaikki paikat on vihreenä kylppärissä ym, mutta ei se tahrannutkaan niin pahasti. Ehkä hyvä, että olin varautunut pahimpaan mahdolliseen :)

Väri tosiaan oli ihan kiva kaikin tavoin, mutta en kyllä tahdo säännöllisesti käyttää aineita, joissa on tuollaisia myrkkyjä, kuten halogeeneja. Siksi pitää vähän tutustua muuhun tarjontaan.

Halogeenejä? Missä kohtaa sellaisia on Crazy coloreissa? Nimimerkillä En osaa lukea incejä....  :P

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #849 : 09.12.10 - klo:08:29 »
^

laurylpyridinium chloride

(Eihän kaikki halogeeniyhdisteet toki ole myrkkyjä, kuten nyt vaikka ruokasuola (NaCl), mutta yllämainittu aine on käsittääkseni orgaaninen halogeeniyhdiste ja ne on vähän nou-nou. Korostan nyt vielä sitä, että tiettyjen aineiden välttely on mulle henkilökohtainen asia, ei varmaan kukaan kuole hiusväriin ja on toki paljon pahempiakin aineita/myrkkyjä, mutta mulla on terveyden lisäksi muitakin syitä olla tukematta tiettyjä asioita.)

EDIT. vähän muokkasin ilmaisua
« Viimeksi muokattu: 09.12.10 - klo:10:09 kirjoittanut -j- »

Poissa Kettusieni

• Hiushörhö
  • 1bMii
« Vastaus #850 : 09.12.10 - klo:09:19 »
^ Olisi mukavaa kuulla lisää tuosta, elleivät syyt ole liian henkilökohtaisia? :)

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #851 : 09.12.10 - klo:10:06 »
Vähän tuossa muuten katselin Fudgen paintboxeja, niistähän oli tässäkin ketjussa tykätty aikaisemmin.
INCI ei mun silmään näyttänyt kovin pahalta ainakaan ensisilmäyksellä. En vaan löytänyt niiltä vihreää väriä, ainakaan netistä, mutta muuta kivaa olisi  :P

Ja mun tosiaan piti olla enää ikinä värjäämättä hiuksiani... Tässä sitä nyt ollaan. Joku ihme villitys, varmaan menee pian ohikin?  ;D

OT

^ Olisi mukavaa kuulla lisää tuosta, elleivät syyt ole liian henkilökohtaisia? :)

No ei siinänyt mitään sen ihmeempää, kuin että musta olisi hyvä minimoida haitallisten kemikaalien käyttö yleisesti ottaen. Ja on kai se terveysriski olemassa, vaikka pieni olisikin. Rajaa on joskus vaikea vetää, kun mikään ei kuitenkaan ole mustavalkoista.
« Viimeksi muokattu: 09.12.10 - klo:10:12 kirjoittanut -j- »

|Piija

• Vieras
« Vastaus #852 : 09.12.10 - klo:14:37 »
^ Pakko sen verran kommentoida,että toki aina terveysriski on, varsinkin kestoväreillä värjäämisessä. Kestovärjätessä n. 2% kemikaaleista pääsee verenkiertoon, mikä tarkoittaa kuitenkin todella vähäistä määrää. Lisäksi kuka vain voi milloin vain elämänsä aikana tulla allergiseksi keinoväripigmenteille, joita sitten onkin kesto-, kevyt-, ym. väreissä.

Itse en ole värjäämistä vastaan, enkä sen puolestakaan. Jokaisen oma asia ja nykyään värjäys kuuluu niin monen ihmisen arki elämään, että tuotteetkin on suunniteltu sen mukaan..  :) Olipas taas hyvin sekava selitys..
« Viimeksi muokattu: 09.12.10 - klo:14:39 kirjoittanut |Piija »

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #853 : 09.12.10 - klo:15:34 »
OT

^
Munkin mielestä värjääminen on jokaisen oma asia, eikä mulla ole mitään kenenkään muun värjäystapoja vastaan :)

Poissa Venin

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • It's all in your head
« Vastaus #854 : 09.12.10 - klo:21:07 »
^ Aikamoinen cocktail :D
No kun pitää saada täydellinen eikä vain erittäin hyvä! ;D Just mulle nappia punaista ei ole löytynyt valmiina tuosta värivalikoimasta, joten on pitänyt kehitellä oma sekoitus. En mä noita siis millään mittaa, mutta kutakuinkin tuossa suhteessa sekoitan keskenään. Poppy antaa oikean kirkkausasteen, Pillarbox ja Vermillion syvyyttä väriin, ja Flame taittaa noiden muiden kylmäsävyisyyttä.

Lainaus
Oletko (tai onko joku muu) tilannut tuolta ihan itse sivuilta http://www.lariche.co.uk/directions-hair-colour/ ? Koska oon jo monesti yrittänyt etsiä hintaa noille bokseille, enkä tiedä onko silmissä sitten vikaa mutta en vain löydä mistään. Kiinnostaisi nimittäin tilata mutta olis ihan jees tietää hintaa edes suunnilleen ennen kun on jo tilauksen lopussa.
Jos haluaisit tilata suoraan tuolta sivuilta, niin pitäisi tilata 200 purkkia kerralla. Sitä tuskin olet tekemässä...? ;D Mä olen tilaillut tältä mainiolta eBay-myyjältä, tulee postikuluineenkin huomattavasti halvemmaksi kuin Suomesta ostaminen jos ostaa useamman purkin kerrallaan.

Juu no ei nyt ihan 200 purkille taida olla tarvetta  :D Mutta tuo sun kuvailema yhdistelmä kuulostaa aika lailla just siltä mitä itekin haen, ja eritoten sitä syvyyttä tähän nykyseen väriin kovasti kaipaisin. Ehkäpä sit ens kerralla tilaan tuolta tyypiltä  :ts
Vaalennettu, BSL. Oman värin kasvattelua.