Kirjoittaja Aihe: Suoravärit  (Luettu 766158 kertaa)

Poissa Belle

• Tukkaguru
Vs: Suoravärit
« Vastaus #885 : 11.01.11 - klo:19:27 »
^ Eipä tahdo löytyä suoravärejä kuin jostain halpis-myymälöistä ja silloinkin vain Wellaa. Itse olen siirtynyt käyttämään Goldwellin vaahtovärejä, olen ostanut niitä mm. Sitruunasta ja ihan ammattikoulultakin.

Tietääkö joku muuten, onko Goldwellin vaahtosävy 5B lopetettu? Ei ole ollut pitkään aikaan Sitruunoissa ja tuossa Alicen postaamasta värikartastakin puuttui. Harmi, koska tykkäsin siitä ja oli just oikeansävyinen. Mulle myytiin amikselta 6K tilalle, mutta se on liian vaalea ja liian oranssi.

Poissa vilmalotta

• HAIRahtanut
« Vastaus #886 : 12.01.11 - klo:08:58 »
Mä nyt taas kyselen tyhmiä, mutta kun en vaan tajuuuuuuuu....alla siis puhkiblondattu tukka, väriksi vedin Loreal CCG 6.43 joka tarttui tyveen tosi nättinä värinä mutta noin. 15 cm latvasta on ruskeaa, aika vaaleetakin. Käsittääkseni asiaa auttais jos alle laittais suoraväriä ennen värjäystä, mutta mikä väri kannattais laittaa? Kupari, punainen...?

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #887 : 12.01.11 - klo:09:26 »
^ Tuohon vois laittaa esim. Goldwellin 6K:ta. Laittaisin itse kuparia tai jotain kultaiseen taittavaan, ettei tule liian punainen jos et varsinaista punaista halua vaan enemmän kuparisen. Sulla voi lähteä muutamassa pesussa Casting kokonaan pois latvoista, joten sitten vaan suoraväriä päälle ja seuraavalla värjäyskerralla ensin suoraväri + Casting siihen päälle.

Itse pistin aikoinaan blondauksen päälle ensin Wellan kuparisen vaahtovärin ja sitten kestovärin, mutta värit haalistui reilusti parissa pesussa ja blondaus alkoi kuultaa alta. Piti läträtä aika paljon suoraväreillä alkuun, kun tuntui että kaikki värit liukuu pois. Parhaiten pysyy Casting tai Poly Color vaalennuksen päällä.

Poissa vilmalotta

• HAIRahtanut
« Vastaus #888 : 14.01.11 - klo:12:28 »
Kannattaako suoraväri huuhdella alta pois, vai laittaa molemmat värit päällekkäin?

Edit. Näköjään tuolla aiemmin oli väärä värikin  ;D eli siis 6.34 on tavoite sävy. Vedin Goldwellin 6Kta ensin pestyyn tukkaan, annoin olla lähemmäs tunnin. Huuhtelin puolihuolimattomasti, laitoin vähän lisää vaahtoa latvoihin, päälle värin ja 20 min päästä huuhtelu. Tähän vielä tunniksi vaahto ja ai että kun on tasanen ja kiiltää  :T  <3 ihan huippua. Mulla ei varmaan kuuteen vuoteen oo ollut näin kiiltäviä ja terveennäkösiä hiuksia.
« Viimeksi muokattu: 14.01.11 - klo:21:22 kirjoittanut vilmalotta »

Poissa WilloTheWisp

• HAIRahtanut
« Vastaus #889 : 14.01.11 - klo:23:05 »
Directionsin Poppy Red on yllättävän paljon kylmään pinkkiin taittava, ei ainakaan minun päässäni läheskään niin paloautonpunainen kuin miltä purkissa ja tupsussa näytti (hiukseni eivät tosin olleet blondatut vaan sellaiset hunajan/toffeenvaaleat) ja Flame taas hyvin lämmin, lähestulkoon luonnollinen punaoranssi. Muistuttaa paljon paprikajauheen väriä.

Eli ehkäpä kokeilen tuota poppya, jos siihen sekoitan omia Crazy colorin firen jämiä. Ehkä tästä vielä hyvä tulee :D tai täys katastrofi. Huomenna alkaa siis Poppy redin metsästys!

Poissa Iia

• HAIRahtanut
« Vastaus #890 : 16.01.11 - klo:20:39 »
Onko Goldwellin vaahtosävytteessä paljonkin kuivattavia ainesosia, kun nykyään tuntuu, että sen käyttäminen kuivattaa tilapäisesti tosi paljon latvoja? Tulee siis semmoset melkeinpä hamppulatvat. Ennen kun käytin sävyä 6B niin se kuivatti vähemmän kuin tämä 5N.  ::) Ehkä se ei kuitenkaan pidä paikkaansa, vaan latvat on muutenkin nyt kuivemmat...  ;D

Poissa maxine

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #891 : 16.01.11 - klo:23:39 »
Mulla on kanssa latvat tuntunu tosi kuivilta kun oon käyttäny 6a:ta ja varsinkin silloin kun sitä on muhitellu päässä useamman tunnin ajan. Tuleeko tosta 5n:stä muuten kuinka tumma tulos ja onko ollenkaan lämmin tai punertava? Värjäsin juuri hiukset poly colorin keskiruskealla ja ihanan tummat hiukset tuli olematta kuitenkaan mustat ainut vika vaan että punertaa jossakin valaistuksessa ihan liikaa. Nyt pitäis taittaa punaisuutta jollain pois ja ajattelinkin kokeilla 5n koska 6a on liian vaalea. Mahtaakohan sitä koskaan löytää täydellistä väriä joka olisi tumma olematta musta, ei punertaisi vaan olisi selvästi kylmä ja olis vielä hellävarainenkin....toivossa on hyvä elää :)

Poissa Iia

• HAIRahtanut
« Vastaus #892 : 17.01.11 - klo:10:27 »
^Mulla tulee tuolla 5N:llä just semmoset tosi tummat, mutta ei kuitenkaan aivan mustat. Mitä nyt latvoihin meinaa kerääntyä vähän tummemmaksi vielä. Mulla on omassa värissä kai punertavuutta, eli kun väri kuluu, niin sieltä voi paistaa punaistakin läpi, mutta ei kuitenkaan mitenkään pahasti. Tuo vaahtohan on pois pestessä vihertävää joten luulis, että se taittaa punaisuutta.

sueño

• Vieras
« Vastaus #893 : 18.01.11 - klo:16:56 »
Directionsin Poppy Red on yllättävän paljon kylmään pinkkiin taittava, ei ainakaan minun päässäni läheskään niin paloautonpunainen kuin miltä purkissa ja tupsussa näytti (hiukseni eivät tosin olleet blondatut vaan sellaiset hunajan/toffeenvaaleat) ja Flame taas hyvin lämmin, lähestulkoon luonnollinen punaoranssi. Muistuttaa paljon paprikajauheen väriä.

Eli ehkäpä kokeilen tuota poppya, jos siihen sekoitan omia Crazy colorin firen jämiä. Ehkä tästä vielä hyvä tulee :D tai täys katastrofi. Huomenna alkaa siis Poppy redin metsästys!

Mullekin tuli Poppy redistä ihan liian pinkkiin menevä mitä tupsun mukaan, oli pohjaväri sitten blondi tai tummempi, tai valmiiks punanen.

Poissa WilloTheWisp

• HAIRahtanut
« Vastaus #894 : 20.01.11 - klo:05:46 »
Mullekin tuli Poppy redistä ihan liian pinkkiin menevä mitä tupsun mukaan, oli pohjaväri sitten blondi tai tummempi, tai valmiiks punanen.

Ompa kiva, että kaikille muille tulee pinkimpää mitä minulle....
Ostin siis purkin poppy rediä ja laitoin melkein koko purkin päähän, seassa myös vähän hoitoainetta. Annoin vaikuttaa 4 tuntia. Kun otin suihkumyssyn pois, järkytyin miten violetilta myssy sisältä näytti. Mietin mitäköhän tästä tulee, tuleekohan pinkkiä vai violettia. Suihkumyssyn päällä olleeseen pantaankin oli tullut pinkkiä valumaa. Nyt kun komeuden huuhtelin huolella pois, on tulos järkyttävä: tämähän on ihan oranssin punainen!!!  >:( eikä läheskään niin intensiivinen kuin mitä suoraväreillä pitäisi tulla ja tuolla vaikutusajalla! Olen ihan ihmeissäni ja hyvin pettynyt. "Juurikasvu"ongelma ei lähtenyt mihinkään, taisi mennä ojasta allikkoon.... Pitää tarkastella huomenna tukkaa kuivana, mutta aika toivottomalta näyttää. Pitääkö tästä lähtien pysyä vain tutuissa crazy coloreissa.. äh.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #895 : 20.01.11 - klo:10:55 »
Onko kukaan törmännyt suoraväreissä rehellisen harmaaseen/hopeiseen väriin? Kun monesti, jos haluaa harmaan lopputuloksen, suoravärit ovat sinisiä, mutta haluaisin löytää oikeasti harmaan suoravärin, joka olisi harmaata mössöä siinä purkissakin.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #896 : 20.01.11 - klo:11:09 »
^^ Mulla se poppy red oli nimenomaan oranssinpunainen ja lopputulos täysin saman väristä kuin purkissa oleva aine. Mua hämmästyttää aivan valtavasti että kuinka jokaisella näyttää tuosta väristä tulevan ihan erilaista  0_0 Tietenkin se alla oleva väri vaikuttaa myös, mutta voiko muka esim. sekoitussuhde (hoitis-suoraväri) vaikuttaa paljon siihen lopulliseen väriin... Kummallista. Mä nimenomaan tykkäsin poppy redistä juurikin sen takia kun väri oli tukassa täysin sama kuin värikartassa eli paloautonpunainen.

Poissa WilloTheWisp

• HAIRahtanut
« Vastaus #897 : 20.01.11 - klo:13:06 »
Nyt on tukka kuiva, ja noh, kyllähän tämä enemmän oranssi kuin pinkki on  :( ei sitä hoitoainetta nyt NIIIIN paljon ollut, että vaikuttaisi sävyyn tällä tavalla. Ja inhottavinta tässä on se, että tämä juuren 10cm missä on alla tuorein valkaisu, näyttää juuri tältä oranssinpunaiselta mikä on selvästi kulunut. Ei todellakaan ole mitenkään intensiivinen sävy  :-\  raja, mistä alkaa vanhat valkaisut, siitä kohtaa lähtee hyvin kirkas ja intensiivinen viileä punainen. Miten tämä juuriosa nyt näin teki? :( epäilen alla olevaa valkaisua, se jäi varmasti liian keltaiseksi/oranssiksi alunperin. Ja siksi tämä poppy red nyt näyttää tällaiselta kuluneelta oranssihtavalta punaiselta.

Mutta uskoisin kyllä, että tämä on viileä sävy, koska purkissa se on minusta enemmän hitusen viininpunainen kuin paloauton värinen, siksi odotinkin jotain viileää lopputulosta kuin mitä päähän tuli. Ja suihkumyssykin oli violetti ja valkeassa hiuspannassa oli pinkkiä. Mutta äääh, miksi piti käydä näin. Pakko se on tilata Crazy colorin fireä, ainakin tiedän mitä saan. Jos sekään tarttuu oikealla tavalla tähän juuriosaan.

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #898 : 20.01.11 - klo:22:03 »
Onko kukaan törmännyt suoraväreissä rehellisen harmaaseen/hopeiseen väriin? Kun monesti, jos haluaa harmaan lopputuloksen, suoravärit ovat sinisiä, mutta haluaisin löytää oikeasti harmaan suoravärin, joka olisi harmaata mössöä siinä purkissakin.

Ymmärtääkseni Crazy Colorin platinum ja silver ovat molemmat ihan harmaita. :)

Edit. Tässä näkyy tuloksia! :D

Platinum: http://www.cybershop.fi/product/1063/crazycolor-shokki-hiusvari--platinum
Silver: http://www.cybershop.fi/product/1062/crazycolor-shokki-hiusvari--silver
« Viimeksi muokattu: 20.01.11 - klo:22:07 kirjoittanut Alice »

Paka-08

• Vieras
« Vastaus #899 : 20.01.11 - klo:22:22 »

Pieni tippa mustaa suoraväriä (tai isompikin rippuen hiusten pituudesta ja halutusta harmaudesta) ja jotain hoitoainetta niin pitäisi tulla aika harmaata. Testiraitoja kannattaa tehdä. Olen vain kerran törmännyt sellaiseen suoraväriin, joka oli harmaata purkissa ja harmaata hiuksissa (enempi tumman harmaata), mutta en muista sen nimeä. Harvinaisempi kampaamoväri ja oli muistaakseni Italiasta. Mutta se ei kuitenkaan ihan puhtaan harmaata ollut siinä purkissa, koska siinä oli kuitenkin voimakas violetti vivahde, mutta kyllä se enemmän harmaalta näytti. Kevytvärin kanssa olen myös saanut todella harmaan siten, että sekoittaa muutaman millin mustaa ja jotain kympin tason vaaleaa väriä.
« Viimeksi muokattu: 20.01.11 - klo:22:25 kirjoittanut Paka2011 »