Kirjoittaja Aihe: Suoravärit  (Luettu 769860 kertaa)

Poissa Ishamael

• Parturi-Kampaaja
  • HAIRahtanut
Vs: Suoravärit
« Vastaus #90 : 13.04.06 - klo:10:45 »
Suoraväri ei periaatteessa pysy sen paremmin, vaikka useasti laittaisi. Jos hius on lasimainen ja käsittelemätön, lähtee väri nopeasti irti koska se kiinittyy vain hiuksen pintaan, ja tässä tapauksessa pinta on sileä ja liukas.

Pysyvyyttä voi yrittää parantaa pesemällä hiukset syväputsarilla ensin, ja jättämällä hoitoaineen väliin.
Sitten laitaa suoravärin, peittää, ja lämmittää useaan kertaan hiukset läpikotaisin föönillä muovin läpi jolloin hius hieman avautuu.
Kevytvärien ja jopa ei-vaalentavia kestovärien aiheuttamat hiusvauriot ovat kyllä niin hävivävän minimaalisia että niitä ei käytännössä pysty edes havaitsemaan.
On olemassa valtava määrä ehdottoman huippukuntoisia, pehmeitä ja säteilevän kiiltäviä värjättyjä hiuksia.
Ja varsinkin kevytävärien kohdala pelko on jo käytännössä aiheeton, jos pelkää hiusten kulumista.  ;)

Esim castingilla tai polycolorilla on tuskin kukaan koskaan onnistunut kuivattamaan hiuksiaan  ;)
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #91 : 13.04.06 - klo:14:42 »
Mun lasimaiseen hiukseen suoravärit tarttuu huonosti ja lähtee parissa pesussa pois. Voinko saada värin pysymään päässä kauemmin, jos värjään samalla värillä useampana päivänä peräkkäin eli tahallaan kerrostan väriä hiukseen? Kevyt- tai kestoväriä en halua käyttää, kun ne kuitenkin vaurioittavat hiusta. Käytössä Wella Viva Color Mousse 7.0 keskivaalea.
'
Lasimaisten superliukkaiden hiusten kunnon romauttamiseen vaaditaan värinpoistoja (huomaa monikko). PolyColor on todettu kestovärejäkin paremmin lasihiukseen tarraavaksi, mutta tyveen ensin vartiksi ja sitten pituuksiin ja sitten voi suunnnitella kilikellon asettamista eli yliaikaa.... Jos etist isompaa värivalikoimaa niin kakkos-kevytvärilempparistani CountryColorsista löytyy upeat sävyt. Tosin väriä on hankala löytää, halpakaupoista parhaiten.
this too shall pass.

rolla

• Vieras
« Vastaus #92 : 13.04.06 - klo:15:59 »
Mun hiukset on suht kuivat ja käsitellyt. Viimeksi noin 5 vk sitten kestovärin laitoin, joka tarttuu hyvin. Punainen ei vaan pysy kunnolla kuin 2-3 vk, jonka jälkeen on oranssi aina. En viitsisi joka kuukausi laittaa kestoväriä todellakaan niin olisiko tarjolla parempia suoravärejä? Liveä ja Wellaa on taas jälleen kokeiltu, mutta ei vaikutusta. Vaikka pohja on punainen ja laittaa punaista päälle, jonka pitäisi tehdä väristä uudestaan hehkuvan punainen ja tummemtaa oranssia väriä, niin ei mitään.. siis ei minkäänlaista vaikutusta, en käsitä  ::)

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #93 : 13.04.06 - klo:16:21 »
En viitsisi joka kuukausi laittaa kestoväriä todellakaan niin olisiko tarjolla parempia suoravärejä? Liveä ja Wellaa on taas jälleen kokeiltu, mutta ei vaikutusta. Vaikka pohja on punainen ja laittaa punaista päälle, jonka pitäisi tehdä väristä uudestaan hehkuvan punainen ja tummemtaa oranssia väriä, niin ei mitään.. siis ei minkäänlaista vaikutusta, en käsitä  ::)

Onko jo ColorPulse kokeiltu? Huomattavasti enemmän pigmenttejä kuin wellassa ja livessä. Hieman kalliimpi mutta isompi puteli, marketista löytyy. Kannattaa pitää yliaikaa reippahasti.
this too shall pass.

Mirja

• Vieras
« Vastaus #94 : 13.04.06 - klo:17:55 »
Mun hiukset on suht kuivat ja käsitellyt. Viimeksi noin 5 vk sitten kestovärin laitoin, joka tarttuu hyvin. Punainen ei vaan pysy kunnolla kuin 2-3 vk, jonka jälkeen on oranssi aina.

Jo suorastaam klassinen? neuvo lienee, että huonokuntoisessa hiuksessa pysyy kevytväri/sävyte paremmin kuin kestoväri?

Changes-suoravärin Inula on kirkas kupari, jos vaikka pysyisi paremmin. Koostumus on ohut  juokseva geeli, joka tarttuu hyvin kevyessä lämmössä.

Poissa shivaree

• Hiushörhö
« Vastaus #95 : 14.04.06 - klo:14:40 »
Onko jo ColorPulse kokeiltu? Huomattavasti enemmän pigmenttejä kuin wellassa ja livessä. Hieman kalliimpi mutta isompi puteli, marketista löytyy. Kannattaa pitää yliaikaa reippahasti.

Onko tää totta? Mie oon kokenu kyllä ihan päinvastoin... Oli tapana sitä entistä vaaleaa tukka räväytellä suoraväreillä kirkkaan punaiseksi ja Live oli ainoa millä sen sai aikaan. Pulsella tuli vaan hailakan oranssin punaisia versioita. Molemmat peseytyivät ihan yhtä nopeasti pois (1-2 haalistui jo hailakan kupariseksi, 5-7 pesun jälkeen ei väristä enää jälkeäkään).
Uusi suosikki Changes ei harmi kestä yhtään pidempään.
1bFi, hauraat, kuivuuteen taipuvaiset, lyhyt malli. Vaalennetut.
Käytössä nyt: Paul Mitchell Forever Blonde sh ja ha, LV hajusteeton sh ja ha, Cutrin Sensitive-muotoilutuotteet

Poissa sininen kissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #96 : 15.04.06 - klo:20:49 »
Kiitos Ishamael ja Deko. Taidanpa laittaa seuraavaksi Poly Color keskivaalealla vaikka raitoja, niin lopputulos on pysyvämpi. Tavoitteena on juurikasvun rajan häivytys, kun kasvatan omaa 7-asteista väriä esiin ja hiukset on vaalennetut 9-asteisiksi.
1a Mii. Liukkaat ja lasimaiset, vaalennetut solisluumittaiset hiukset. Kasvatusta BSL:ään. Lempisarjat XZ ja Joico.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #97 : 16.04.06 - klo:15:21 »
Kiitos Ishamael ja Deko. Taidanpa laittaa seuraavaksi Poly Color keskivaalealla vaikka raitoja, niin lopputulos on pysyvämpi. Tavoitteena on juurikasvun rajan häivytys, kun kasvatan omaa 7-asteista väriä esiin ja hiukset on vaalennetut 9-asteisiksi.

Minä palasin blondista maantienväriseen suoraan kertavärjäyksellä ilman mutinoita poly color 15 :lla (keskivaalea). Tarrrasi hyvin kun piti yliaikaa ja väri oli juuri optimi. Asteen-parin hiukan lämpimähkö tummennos. Tosin minä uskallan leikkiä hiuksillani enkä itse hassuista lopputuloksista eli suosittelen sekoittamaan pikkuisen oikeilla suhteilla ja laittamaan juurikin niitä raitoja ensin.
this too shall pass.

Poissa Quutti

• Tukkaguru
  • Minä soitan, harva diggaa.
« Vastaus #98 : 23.04.06 - klo:12:14 »
Pakko jakaa tää paniikki, istuskelen suoravärit-Moisturizer-sekoitus päässäni. Alahiuksiin ja lyhyimpiin otsahiuksiin menee Wella viva jotain kuparia ja päälle saman sarjan raitojenkirkastajaa+Fudge blue hawaii-sekoitusta. Sininen suoraväri on niin hurjan näköistä! Mulle laitettiin samaa Fudgea silloin värimallina ja annettiin olla tehiksen kanssa jonkun aikaa, silloin tuli tosi magee. Toivottavasti tämä kokeilu ei mene Pirkko Liinamaaksi, keikkakin olisi illalla... 8)

Edit. Huuhtelin värin, punainen olisi saanut olla voimakkaampikin vaikka pidin sitä päässä jotain 45 min. Päällishiukset ovat ehkä vähän harmahtavat, mutta se tasoittuu seuraavassa pesussa. Aika hauska setti!
« Viimeksi muokattu: 23.04.06 - klo:12:36 kirjoittanut Quutti »
Sinisilmäinen blondi, ohuet ja keskipitkät hiukset.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #99 : 23.04.06 - klo:12:45 »
Quutti, mä jo pelkäsin puolestas, että hiukses muuttuu sinisiksi, hui :D Aika rohekaa, kun uskalsit pistää sitä. Hyvä, että onnistui :)
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Nuppu

• Tukkaguru
« Vastaus #100 : 24.04.06 - klo:14:20 »
Alahiuksiin ja lyhyimpiin otsahiuksiin menee Wella viva jotain kuparia ja päälle saman sarjan raitojenkirkastajaa+Fudge blue hawaii-sekoitusta.

Hei mitenkäs tuo raitojenkirkastaja toimii? Meinannut monesti ostaa, mutten ole uskaltanut.

Poissa Quutti

• Tukkaguru
  • Minä soitan, harva diggaa.
« Vastaus #101 : 24.04.06 - klo:22:48 »
Ei juuri mitenkään, mutta siniseen sekoitettuna ihan hyvin. Mulla on niin vähän vaalennusta ja pohja on tosi vaalea punertava, etten oikeastaan kärsi keltaisuudesta. Halusin vain viileämpää vaihtelun vuoksi.
Sinisilmäinen blondi, ohuet ja keskipitkät hiukset.

Philomena

• Vieras
« Vastaus #102 : 24.04.06 - klo:22:53 »
Mites nuo suoravärien vaikutusajat, aika moni taitaa pitää päässä ihan eri aikoja kuin mitä paketissa lukee? Itse kun käytän Directionseja herra ties monettako vuotta ja paketti sanoo notta 15 min olisi vaikutusaika. Aina oon pitänyt vähintään 45 minuuttia, pidempäänkin. Onko noissa yleensä joku aikamäärä, jonka jälkeen se tuote ei enää vaikuta (olettaen ettei se kuivi, kelmun tai jonkun alla)? Tuntuu ainakin siltä, että mitä pidempään pitää niin sitä kirkkaampi ja syvempi väri tulee.

Poissa calypso

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470 (-10$ ensitilauksesta!)
    • Haista Ite!
« Vastaus #103 : 25.04.06 - klo:00:21 »
Mites nuo suoravärien vaikutusajat, aika moni taitaa pitää päässä ihan eri aikoja kuin mitä paketissa lukee? Itse kun käytän Directionseja herra ties monettako vuotta ja paketti sanoo notta 15 min olisi vaikutusaika. Aina oon pitänyt vähintään 45 minuuttia, pidempäänkin. Onko noissa yleensä joku aikamäärä, jonka jälkeen se tuote ei enää vaikuta (olettaen ettei se kuivi, kelmun tai jonkun alla)? Tuntuu ainakin siltä, että mitä pidempään pitää niin sitä kirkkaampi ja syvempi väri tulee.

Suoraväreissähän ei ole sillä tavalla "vaikuttavia aineita" (=hapetteita tai muuta mikä vahingoittaa hiusta) kun sävytteissä ja kestoväreissä, eli niitä voi periaatteessa pitää niin kauan päässä kuin jaksaa. Minä pidän yleensä mahdollisimman kauan eli jotain kahdesta neljään tuntiin.
Olen huomannut saman että väristä tulee paljon kirkkaampi ja intensiivisempi pitkillä vaikutusajoilla ja tuntuisi pysyvän hiuksissa kauemmin haalistumatta. En ole kokeillut vaahtoväreillä joten niihin en osaa sanoa mitään, mutta ainakin Igoran Action Paint ja Fudge Painbox toimii paremmin pitkillä vaikutusajoilla  ;)
http://haistaite.com/- Tuoksublogi
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys ja liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa. Lisätietoa

Poissa Tuulikaappi

• Tukkaguru
« Vastaus #104 : 03.05.06 - klo:22:19 »
Ehkä tästä on ollut joskus puhettakin, mutta kysyn nyt vielä: Voiko noita vaahtovärejä sekoittaa hoitoaineeseen? Tai kai niitä voi, mutta onko siinä mitään järkeä? ;D Oletan, että kun aikaisemmin on ollut puhetta suoravärien sekoittamisesta hoitsikkaan, niin on yleensä tarkoitettu niitä nestemäisempiä värilaatuja.
1c M ii, tjsp