Kirjoittaja Aihe: Suoravärit  (Luettu 770055 kertaa)

Poissa salute

• HAIRahtanut
Vs: Suoravärit
« Vastaus #915 : 18.02.11 - klo:23:26 »
^^ On tullut kokeiltua, latvoihin(kuluneet osat) tarttui hyvinkin kaunista tummanpunaista sävyä, mutta kaikki lähti pois heti ekassa pesussa.  :D Kuvia ei valitettavasti ehtinyt ottaa.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #916 : 19.02.11 - klo:16:58 »
^^ja^,okei, kiitoksia :D Kun tekisi mieli koittaa todella tummaa tukkaa mutta en punaisestakaan tahdo luopua ::)

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #917 : 19.02.11 - klo:18:48 »
^ osta peruukki ;D

Pitäisi ihan oikeasti hankkia itselle yksi tumma ja yksi vaalea peruukki (halpikset riittää) ihan vain sitä suurinta värinvaihtohimotusta laimentamaan. Aina kun tulee mieleen "pitäisiköhän blondata" tai "pitäisiköhän tummentaa" niin peruukki päähän ja oleilua siinä kunnes himotus menee ohi ;D ja jos ei mene ohi niin sitten vasta värjäämään. Pari viikkoa olisi ainakin hyvä miettiä isoja muutoksia ettei tule katumusta heti.
this too shall pass.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #918 : 20.02.11 - klo:22:56 »
^olisi kyllä hyvä idea :D

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #919 : 21.02.11 - klo:10:42 »
Mistä löydän kunnon kuparisen suoravärin? Oranssia löytyy ainakin directionsilta mutta haluan kuparisen, sellaisen ruosteenvärisen. Väri ei myöskään saa olla tumma kupari vaan pitäisi olla vaalea kupari. Sävytteistä löytyy tätä vaaleaa kuparin sävyä ihan kivasti, muutamalta eri merkiltäkin mutta suoraväreissä en ole vielä törmännyt. Voisko sekottamalla saada ? Mitä väriä pitäis sekoittaa, ruskeaa ja oranssia?  ;D

Poissa Puf

• HAIRahtanut
« Vastaus #920 : 21.02.11 - klo:13:57 »
Hausta ei oikein tullut mitää enkä viittiny sit koko ketjua käydä läpi, mutta tällainen kysymys tuli suoravärin sekottelusta mieleen:

Minkälaista hoitsikkaa/tehohoitoa ootte käyttäny suoravärisotkuissa? Viikonloppuna ois värjäystä ja aattelin jatkaa suoraväriä hoitsikalla. Suoraväreissä (itellä nyt Directions) on ilmesesti jonkin verran silikonia? Onkohan siis väliä onko sekoitukseen käytettävä hoitsikka silikonitonta vai ei? Toiveena ois tietty päästä tuonne Haaparannalle hakemaan purkki NG:tä mitä vois sitte yhistellä väriin.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #921 : 21.02.11 - klo:14:02 »
^ Mä olen käyttänyt aina silikonitonta hoitista. LV, XZ ja Tigin MM on ollu hyviä. Silikonitonta kannattaa käyttää varmaan juurikin sen takia kun sitä hoitoaine-suoraväri seosta pidetään kuitenkin suht kauan päässä. Aika moni täällä muutenkin välttelee silikonisia hiustuotteita. Itselleni tulisi aivan varmasti aivan armotonta kutinaa jos käyttäisin jotain silikonihoitoainetta suoravärimuhitteluissa. Toisaalta jos käyttää aivan normaalisti silikonisia hoitoaineita niin ei kai sillä sitten ole merkitystä että millä hoitoaineella sitä suoraväriä jatkaa.  :)

Poissa Puf

• HAIRahtanut
« Vastaus #922 : 28.02.11 - klo:09:13 »
Murgg en taas ymmärrä mitä ehti tapahtua viime yön aikana mitä muhittelin suoraväriseosta päässä. Päässä puolitoista purkkia Directions pastel pinkkiä ja loraus Erisan-hoitoainetta. Vaikutti se jo värjäyksen aikana siltä että väri ei oikein kiinnity, mutta nyt aamuisen pesun jälkeen ei mitään. Siis koko päässä ei oo tapahtunu mitään, latvatkaan ei ees hievahda vaaleanpunaisen suuntaan.

On tuota vaaleanpunaista yritetty useamminki tähän päähän ja sillonki on sentään jotain tarttunu (vaikka tiedostan että näin lämpimän sävyiseen päähän se on melko haastavaa ennenku saan tosissaan vaalennettua). Nyt mulla on vaaleammat hiukset koskaan, joten aattelin tuloksen näyttävän vähä paremmalta 0_0 Ens kuussa sit Rialit päähän jos jotain ihan tapahtuiski.

Mites muuten, aiemmin oon vaaleanpunasta saanu Stargazerin väreistä mutta nyt tuo Directionsi on ekaa kertaa testissä omaan hiukseen (pienen kasan pidennyksiä sillä värjäsin onnistuneesti). Oranssi Directions on toiminu mulla hyvin mutta onkoha tälle merkistä joku syy miksei toimi sitte yhtään. Potuttaa taas ku opiskelijavaroillani täyty pistää rahaa "ei mihinkään".

Toivun vasta tästä ärmyilystä joten teksti on sen mukaista :D Hiuksetki vasta kuivuu, mutta kyllä sen jo kylppärissä näki että mitään ei oo tapahtunu.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #923 : 28.02.11 - klo:09:21 »
^ Siis, onko sulla nyt käsittelemättömät hiukset? Mä en tiedä mitä Rial on, mutta nakkaa joku vaalea hiusväri ( jos vain raaskit) niin pitäis suoravärinkin tarttua.  :) Pakko vielä kommentoida tuota suoravärin määrää.. Mä olen niin pihi että olen laittanut yhteen suoravärimuhittelu kertaan sitä itse väriä noin teelusikallisen  ;D Loput sitten hoitoainetta. Kirkas väri on kuitenkin aina tullut, punaisen eri sävyjä olen siis sävytellyt.

|Piija

• Vieras
« Vastaus #924 : 28.02.11 - klo:09:40 »
^^ Sen verran voisin tuohon kommentoida, että kaikille suoraväri ei tartu käsittelemättömään hiukseen, mutta myös merkillä on väliä. Itselläni Directions Flame ei tarttunut ja aina jäi kaunis tyvikasvu, mutta taas Cryzy Color Vermillion Red tarttuu todella hyvin ja tyvikasvu peittyy kauttaaltaan. Näissä eroa on toki tuo, että CC on "shokimpaa" suoraväriä.  :)

Ja itselläni Rial vaalennusvoide ei toiminut ollenkaan vaalentajana, eikä tehnyt muutoinkaan tukkaan juuri mitään mainittavaa kun yritin joskus tehdä vaaleita raitoja.. Jokaisen hiukset reagoivat kuitenkin eri tavoin. Kyllä sen jälkeen varmaan suoraväri tarttuu, koska avaa varmasti hiusta sen verran.
« Viimeksi muokattu: 28.02.11 - klo:09:42 kirjoittanut |Piija »

Poissa Puf

• HAIRahtanut
« Vastaus #925 : 28.02.11 - klo:10:25 »
Mulla on siis kohtuulailla avatarin mukaiset värjätyt vaalean kupariset hiukset :) Tyvi pitää aina blondata ennen suoravärejä ku ei tähä maantienruskeaan hiukseen saa mitään tarttumaan ilman sitä. Ihmettelenki että suoraväri tavallaan hylki tyveä, minkä se on kerran aikaisemminki tehny tossa vuosi-pari sitte. Tyvi on varmaan vaalennuksesta huolimatta sitte vielä liian hyväkuntoinen. Tätä kirjottaessa muuten tajusin että sen ainoan kerran ku tyvi on hylkiny väriä käytin Directionsia, eli Stargazerilla on kaikissa värjäyksissä tarttunut kaikkialle hyvin. Noniin merkinvaihto varmaan eessä!

wilma: Joo en itekkää ymmärrä enää miks ostin nui monta pastellipinkkiä suoraväriä ku saman asian ois varmaanki ajanu yksi räikeä pinkki johon oisin lantrannu paljon hoitsikkaa...

|Piija: Lueskelin kokemuksia tosta Rialista ja tosiaan vaikuttais että sillä ei kokovärjättyyn hiukseen sais välttämättä mitään muutosta. Vaalennettuun hiukseen saattais ehkä saada jotain vaaleutta mutta en oo taas varma. Taidan silti kokeilla sitä tai sitte läträtä vähän vaalennusjauheen tms. kanssa. Pakko saada tätä päätä vaaleammaksi ku oon jo vuoden yrittäny saada vaaleanpunaista väriä aina jollaki lailla epäonnistuen ;D

Kiitos teille vertaistuesta!

Poissa annnma

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #926 : 28.02.11 - klo:10:33 »
Voiskos ajatella tosiaan, että hankkisit jotain oikein pigmenttistä suoraväriä, ja käyttäisit sitä hoitsikan kanssa. Jonkun merkin (stargazer?) fuksiansävyinen suoraväri (ei voi muistaa tarkkaa sävyä) oli kyllä niin pigmenttistä, että värjäs vielä pitkään värjäyksen jälkeenkin pestessä vaaleita suortuvia vaaleanpunaisiksi.

Poissa Puf

• HAIRahtanut
« Vastaus #927 : 28.02.11 - klo:12:12 »
^ Tuota vois hyvinki harkita. Crazy colorista oon kuullu hyvää mutten oo ikinä vielä testannu nii gazer voisi olla varmempi kaveri. Toisaalta CC:llä ois toi pinkissimo mikä ois semmonen tilanteen vaatima räjähdyspinkki :P

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #928 : 28.02.11 - klo:12:43 »
Hmm, kuinkakohan herkästi suoraväri saattaa jumahtaa vaalennettuun hiukseen pysyvästi? Mulla on tosi ruman laikukkaat ja eriväriset hiukset tällä hetkellä, vähän toiveena olis, että jos edes YO-juhliin saisi jotain tehtyä näille. Punainen suoraväri voisi olla ihan jees, mutta en tiedä uskallanko. :-\ Nämä eivät siis ole mitään platinanvaaleaa, blondimmat osat ovat samaa tasoa kuin avassa, muualta tummempaa. Uskaltaisikohan kerran tuota punaista laittaa? :P

Poissa Puf

• HAIRahtanut
« Vastaus #929 : 28.02.11 - klo:13:26 »
^ En usko että suoraväri yhellä värjäyksellä pahasti jumahtaa :) Meinaatko siis tän kertakokeilun jälkeen palata vaaleaan taas? Voi olla siinä vaiheessa vaaleanpunaiset ajat eessä ku rupeet sitä punasta vaalentelee blondiksi (miks kaikki muut saa vaaleanpunasiksi hiukset paitsi mie...)
Punaista nyt on mistä tahansa vaikea saada irti, mutta tosiaan eiköhän tuo kertavärjäys pidä paluun kohtuullisena.

Mun mielestä punaisessa hiuksessa ei näytä ollenkaan pahalta jos värissä on vähän "elävyyttä" ja eritummuisia osioita, jos sitä monivärisyyttä siis pelkäät. Ja punaiseen värjättäessä ei mun mielestä vaadita platinapäätä, mulla on ainaki tullu kirkasta tulosta suhteellisen tummallakin lähtötilanteella.