Kirjoittaja Aihe: Suoravärit  (Luettu 765700 kertaa)

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
Vs: Suoravärit
« Vastaus #930 : 28.02.11 - klo:14:03 »
Varoituksen sana suoravärien jämähtämisestä.
Täällä on yksi kenellä jopa neitsyttukkaan (8-7 asteinen maantie) suoravärit tarttuu kovaa kiinni, eivätkä lähde kuluttelemalla niin hyvin etteivät jättäisi jonkinlaista eroa juurikasvuun. ;D Pahimmat jämähtäjät mulla on directionsin värit, crazy colorit tuntuvat kuluvan varmemmin pois. Teen vielä värjätessäni 50/50 sekoituksen hoitiksen kanssa, ja silti directionsit jämähtää..
Vaahtovärit eivät muistaakseni edes punaisina ole koskaan tarttuneet niin kovasti, mutta en mene vannomaan kun niiden käytöstä on jo pitkä aika.
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #931 : 28.02.11 - klo:15:06 »
Mä joskus vuosi sitten tein noita suoraväri+hoitsikka sekoituksia, silloin lähti väri kyllä ihan hyvin hiuksista, tosin olihan se aikamoista haalistelua mutta lähti kuitenkin. Mulla ei koskaan ole kuitenkaan ihan punasia hiuksia ollut, joten vähän jänskättää miten käy. ;D No, mulla on onneksi jo tiedossa takuuvarmat punaisen haalistajat, joten ehkäpä tämä tästä. ;) Pitänee tosin värjätä juurikasvu, sillä mulla neitsythius hylkii suoraväriä ku linnunsulat vettä!

Poissa hanzu84

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #932 : 11.03.11 - klo:21:51 »
Mulla on tummanruskeat kestovärillä värjätyt hiukset. Haluaisin nyt kuitenkin värjätä vain suoravärillä, koska en tahdo enää rasittaa hiusta. Tavoitteena olisi lämmin (ei punertava, vaan kultaan taittava) tummanruskea sävy. Onko markettien hyllyiltä saatavana tämän värisiä suoravärejä?

|Piija

• Vieras
« Vastaus #933 : 14.03.11 - klo:15:06 »
^ Ainakin Biozell intensiivisävyte suklaanruskea täällä lisätietoja. Täällä K-citymarketissa hintaa taisi olla 6€ luokkaa. Sitten on myös Wella Viva color mousse jolta pitäisi löytyä parikin eri sävyistä ruskeaa. Näillä hintaa myöskin se 5-6€. Näihin olen törmännyt Tokmanneilla yms.
« Viimeksi muokattu: 14.03.11 - klo:15:07 kirjoittanut |Piija »

Poissa Linnee-

• Hiushörhö
« Vastaus #934 : 14.03.11 - klo:15:55 »
Miten ihmeessä suoravärin saa tarttumaan hiuksiin pysyvästi tai edes muutamaksi viikoksi? :o Pitääkö sitä muhittaa tms?
Hiuslaatu 1b M/C ii. Pituus n.mid back

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #935 : 14.03.11 - klo:16:12 »
^Ei mitenkään. ;D No siis, tuohan kyllä riippuu hiuslaadusta, mutta mulla ei kyllä kestä suoravärit yhtäkään pesua kauniina, ja viikossa on jo melkein kulunut pois vaikka kuinka muhittelisin.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #936 : 14.03.11 - klo:16:17 »
Mun mielestä muhittelu ei muuten edes pidennä sen värin kestoa, tai saa sitä näyttämään jotenkin intensiivisemmältä. Mä itse ainakin olen muhitellut suoravärejä lähinnä sen takia että samalla olen laittanut kunnon tehikset päähän, kaksi kärpästä yhdellä iskulla-periaatteella  ;D

Poissa Linnee-

• Hiushörhö
« Vastaus #937 : 14.03.11 - klo:19:06 »
Aivan. Eli niillä siis vaan haetaan ilmeisesti vähän piristystä. Nyt selvisi tämäkin ihmetyksen aihe minulle  ;D
Hiuslaatu 1b M/C ii. Pituus n.mid back

|Piija

• Vieras
« Vastaus #938 : 14.03.11 - klo:19:25 »
^ Toki suoraväri kerrostuessaan jämähtää hiukseen paremmin, esimerkiksi punapäänä pelkällä suoravärillä värjätessä vuosi tms. Kerrostuminen ja pysyminen riippuu paljon hiuksista onko hius huokoinen ym. Joillakin platinablondeilla voi jämähtää pitkäksi pitkäksi aikaa suoravärin keinoväripigmentit hiukseen. Itselläni on aina punaiset suoravärit lopulta kerrostuneet todella hyvin pysyviksi hiukseen, mutta se vaatii runsaasti värjäyksiä ja omistan ilmeisesti hiuslaadun, johon suoraväri tarttuu helposti käsittelemättömäänkin hiukseen.  :)
« Viimeksi muokattu: 14.03.11 - klo:19:27 kirjoittanut |Piija »

Poissa WilloTheWisp

• HAIRahtanut
« Vastaus #939 : 15.03.11 - klo:17:42 »
Harrastaako kukaan muu suoravärejä käyttävä hennaglosseja? Itse aloitin glossailun ehkä pari kuukautta sitten siten, että kerran viikossa hiusten pesun yhteydessä vähän hennaa sekaan hoitikseen. Ja suoraväriä myös, kaksi kärpästä samalla iskulla nääs. Mutta nyt olen alkanut huomata, että ei tuo taidakaan olla kovinkaan fiksua, koska suoraväri ei tartu tällä tavalla!   :o  oma neitsythius, johon ennen on tarttunut suoraväri muhituksella oikein hyvin, nykyään tuntuu hylkivän suoraväriä!  ??? enkä keksi tähän muuta syytä kuin tuo henna, sillä siitä lähtien on juurikasvu ollut paljon pahempi (elikkä oman värisensä). Nyt viimeksi kun pesin hiukset enkä laittanut hoitoaineen sekaan hennaa, pelkästään suoraväriä, ja muhitin 2 tuntia mikä yleensä on riittänyt hyviin tuloksiin, mutta eipä nyt! Juurikasvu on edelleen selvästi eri väriä :#  vaikka varmistin, että levitän juuriin huolellisesti juuri siksi, että halusin nähdä ja kokeilla estääkö henna suoravärin tarttumisen.

Mitä on tapahtunut, onko henna kerrostunut juurikasvuuni niin, ettei suoraväri tartukaan siihen enää?

Poissa Heitu

• Haiven
  • *
« Vastaus #940 : 17.03.11 - klo:12:38 »
^Henna on varmaan juu sen verran paikannut hiuksen pintaa että siihen ei enää väri tartu :/ Ootko kokeillut syväputsaria jos siitä olis apua? Jos ei auta, niin melkein pistäisin värinpoistoa sille alueelle mihin ei suoraväri enää tartu, avaamaan hiuksen pintaa.
1cMii, vyötärömittaa lähenevä omaa väriä tavoitteleva mutta aikoinaan puhkiblondattu tukka

Poissa needja

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
    • little london bird
« Vastaus #941 : 18.03.11 - klo:11:28 »
Yllätyin, kun tuo Biozellin suklaanruskea olikin punainen minun päässäni. Pohjalla oli 7-asteiset, värjätyt hiukset.

https://lh4.googleusercontent.com/-NgRQQByniOU/TXFrfLa-DkI/AAAAAAAAAvA/5zZ8dBJqcxY/s1600/puntuk.JPG

Harmittaa vain, kun kaikki lähti parissa pesussa pois, tykkäsin nimittäin tuosta väristä.  :-\
Olen laittanut sitä aina sekoitettuna Tresemmen hoitsikkaan, mietin että tarttuisiko paremmin "raakana"  ;D

Osaisikohan joku vielä näin äkkiseltään sanoa, jos on joskus saanut tuollaisen värin hiuksiinsa kestovärillä? Pelkään liian oranssia tai keinotekoisen punaisen näköistä lopputulosta.
« Viimeksi muokattu: 18.03.11 - klo:11:38 kirjoittanut kukl »
Puolipitkät, suklaanruskeat hiukset karamelliraidoilla
Välillä leikitään omalla tukalla, välillä peruukkien kanssa

http://www.littlelondonbird.fi

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #942 : 22.03.11 - klo:09:59 »
Olen huomannit tässä viime aikoina yhden asian: suoravärit eivät meinaa tarttua  :#
Kokeilin tänään KC:n colormaskia (curry) ja lopputulos on hieman samea/ei niin kirkas kuin toivoisin. Kun viime kesänä käytin tätä se imaisi 5 minutissa värin ihan kirkkaan hohtavaksi. Sama asia toistuu ihan Crazy Colour:illa. Tukka oli viime kesänä karmeammassa kunnossa ja nyt tämä tuntuu jopa ihan hyväkuntoiselta. Voisiko tämä nyt johtua siitä  ??? Useimmiten ennen suoraväriä pesen tukan syväputsarilla tai kaksi kertaa XZ:n shampoolla.

Poissa WilloTheWisp

• HAIRahtanut
« Vastaus #943 : 30.03.11 - klo:21:37 »
^Henna on varmaan juu sen verran paikannut hiuksen pintaa että siihen ei enää väri tartu :/ Ootko kokeillut syväputsaria jos siitä olis apua? Jos ei auta, niin melkein pistäisin värinpoistoa sille alueelle mihin ei suoraväri enää tartu, avaamaan hiuksen pintaa.

Juu olen syväputsaria ja sulfaattishampoita kokeillut (normaalisti pesen siis aina sulfaatittomalla), mutta eipä ole auttanut :/ onhan se mukavaa, että tukka on paremmassa kunnossa kuin ikinä, mutta haluan myös kirkasta väriä  :P blondauksen aikakin on jälleen parin kuukauden päästä, sitten toivottavasti saa taas mitä haluaa  :)

Poissa WilloTheWisp

• HAIRahtanut
« Vastaus #944 : 05.04.11 - klo:00:07 »
Hoi suoravärjäilijät, jotka blondaatte omaa hiusta saadaksenne kirkkaita sävyjä! Käytättekö tähän jotain kaupan värinpoistoa, vaaleaa kestoväriä tai jotain kevytväriä tai kestosävytettä? Millä kaikilla nimillä noita nyt onkaan markkinoilla... Vai kampaajalle vaalennukseen?
Olisi kiinnostanut tietää kuinka kevytvärin päälle laitettu suoraväri kestää... kun jos alla kuluu tämä blondi sävy, niin luulisi suoravärinkin siitä päältä kuluvan samaan tahtiin. Onko näin?