Kirjoittaja Aihe: Suoravärit  (Luettu 766145 kertaa)

Poissa Belle

• Tukkaguru
Vs: Suoravärit
« Vastaus #945 : 17.04.11 - klo:19:46 »
Ostin Biozellin punaista suoraväriä hätäpäissäni Cittarista, kun värini on tosi kulahtanut ja kaupassa ei ollut muitakaan suoravärejä. Yllätyin hinnasta, oli 8e / 100ml ja esimerkiksi Goldwellin vaahtishan on alle kympin ja 125ml. En ole vielä Biozellia kokeillut, tarkoitus on huomenna laittaa kun on hiustenpesupäivä.

Poissa Puf

• HAIRahtanut
« Vastaus #946 : 17.04.11 - klo:23:06 »
Ite oon käyttäny keskitumman kasvustoni tyvivärjäilyyn ihan tavallisia blondeja kestovärejä. Puolisen vuotta käytössä on ollu Cameleo mitä saa halpahalleista tms. Tyveen ei oo mittää väliä merkkivalinnalla, joten tuo 3.90€ maksava väri on toiminu oikee mukavasti. Väri on tuohon päälle tarttunu hyvin, oon yleensä pari päivää oottanu vähän puolituntemattomasta järkisyystä blondivärin tasaantumista ja sitte vasta yhen pesun jälkee laittanu suoravärin.

Nyt aattelin kyllä jatkaa touhuja Rialilla (jossei oo tuttu nii tää on vaalennusvoide ja maksaa ehkäpä saman verran kuin tuo Cameleo). Värin tarttuvuuden kaa ei tosiaan oo ollu ongelmaa kestovärjäilyn päälle, mutta musta tuntuu että tyvikasvu on viimeisen 10 sentin matkalta tummempaa kuin latvusto, joten pyrin tolla vaalennusvoiteella pitämään sitä vaaleampana jotta yleisvaikutelma ei muuttuis nii tummaksi. Eli olettamani on että kestoväri ei riitä vaalentamaan tyveä tarpeeksi tai jotain.

Niin ja jos värjäilet aina kirkkaanpunaiseksi tai muuta nii luulisin et helpoin keino on läntätä tyveen kirkkaanpunainen kestoväri nii sitä ei tarvii aina "uuestaan" värjätä suoravärillä vaan voi vähän lepsummin levittää sen sitte :)

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #947 : 18.04.11 - klo:09:33 »
^Kirkkaanpunaisella kestovärillä ja suoravärillä ei saa ainakaan yhtä kirkasta tulosta minun mielestäni kuin vaalentamalla ja suoravärillä  :P

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #948 : 20.04.11 - klo:11:16 »
Itse ostin nyt crazy colorin silveriä, josko sillä lähtisi edes vähän tätä kuparisuutta. Muunlainen värjäys ei enää tule kysymykseen, toivottavasti on nyt tarpeeksi peittävää, että edes jotenkin samansävyiseksi saisi latvan ja tyven. Eihän tämä ihan järkyttävä ole tää tukka enää, lähinnä kokeilumielessä ostin. Katsotaan miten käy.
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #949 : 20.04.11 - klo:14:46 »
Biozellin punainen suoraväri testattu ja ei  heru pisteitä. Mulla on polkkamittaiset hiukset, mutta putelista kului noin puolet yhteen ainoaan värjäykseen, koska mömmö levittyi todella huonosti ja oli hankala käyttää. Aika kallista kyllä suhteessa käyttökertoihin  :o.

Aine sotki ihan huolella ja väri jankkiutui päänahkaan. Periaatteessa lopputulos on ihan kaunis ja kiiltävä, mutta pinkkinä helottava jakaus on aika nolo. Eli tämä ei ole tuote, jolla kannattaa bilepäivänä piristää kulahtanutta hiusväriä...

En todellakaan osta enää ikinä. Täyttä kuraa ja kalliskin vielä verrattuna Goldwellin vaahtoihin. Harmi kun Wellan Viva-vaahtiksiakaan ei ole enää näkynyt marketeissa.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #950 : 21.04.11 - klo:11:30 »
^^Infoa sitten, itseä kiinnostaa  ;D

Poissa Venin

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • It's all in your head
« Vastaus #951 : 24.04.11 - klo:18:22 »
^^ Joo, punainen tukka + pinkki jakaus on vähän häiritsevä ;D Siks yleensä ajotan sillein että yks pesukerta välissä ennenku on vaikka jotain tärkeempää menoa, onneks ei useempaa pesukertaa vaadi et irtoo. Ite sekotan pinkimpää ja oranssimpaa punasta crazy colorilta ja sit directionsilta rubinea eli aikas tummanviolettiin vivahtavaa.
Vaalennettu, BSL. Oman värin kasvattelua.

Poissa Yayah

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #952 : 27.04.11 - klo:14:29 »
^Jos ostat tuota WWW.n värihoitoainetta niin kerrothan kokemukset siitä tänne heti?  :D

Olen ihastunut WWW:n Blonde-värihoitoaineeseen. En menisi täällä mainostamaan, ellei omat varastot olisi jo täynnä :D. Tuoksuukin ihan mukavalle, päärynälle.

Crestolin värihoitoaine sävyssä vaalebeigeruskea on lähes sama sävy, mutta ihan kuin se ei tarttuisi yhtä hyvin. Tuoksu jo itsessään on niin kauhea, että käyttämättä jää senkin takia. Crestolin värihoitoaineista muuten jotkut tuoksuvat paremmalle kuin toiset, esim. samppanjanpinkki ja kultakupari tuoksuvat jollekin käsirasvalle, kun taas tuo em. beigeruskea tuoksuu vanhentuneelle hajuvedelle. Ehkä hajuste riippuu valmistuserästä.

Olen kokeillut myös esim. Biozellin suklaanruskeaa, Stargazerin purplea, Viva Color Mousse keskiruskeaa ja Goldwell Colorance 7N ja 7G. Colorancet menivät ihan pieleen, mutta suklaanruskeasta ja liilasta voisi periaatteessa sekoitella sopivan seoksen. Viva Color Mousset mun mielestä tuoksuu hyvälle ja tekee tukasta kiiltävän, harmi ettei ole mulle sopivaa sävyä. Biozell ei tuoksu millekään, mikä on vähän tylsää.
« Viimeksi muokattu: 17.10.12 - klo:14:12 kirjoittanut Yayah »

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #953 : 05.05.11 - klo:18:34 »
Pitäisi varmaan vähän suurempaa määrää kokeilla tota crazy coloria oranssin häivyttämiseen. Jonkunverran tullut tulosta hoitoaineeseen sekoitettuna, mutta lisää kaipaan. Ens kerralla sitten pelkkää väriä, hui :D Tulee harmaa tukka. Onneksi se osa, mikä on hyvän värinen, on myös hyväkuntoinen, eli ei toivottavasti tartu sinne, vaan oranssihtavaan latvaan. Nyt siis sävy lähinnä tummanvaalea kulta (tai en tiiä, oon vähän huono näissä) pituuksissa, juuressa tuhkaisempi tummanvaalea/maantienharmaa välimuoto.
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #954 : 06.05.11 - klo:17:09 »
Mun oma väri on 8.13. Ajatuksena olisi pitää se vaan sen verran tummempana, että se juuri ja juuri on ruskea eikä vaalea. Eli varmaan sitten 7-tasoisena. Onnistuuko se suoraväreillä? Vai onko pienikin tummuuden muutos liian vaikea ylläpitää suoraväreillä?

Tällä hetkellä tukassa on siis ihan kevytvärejä ja oliskohan tää joku 6-tasoinen, mutta mietin siirtymistä suoraväreihin.

Poissa Iia

• HAIRahtanut
« Vastaus #955 : 07.05.11 - klo:09:19 »
Onkohan mitään tummanruskeaa suoraväriä joka tarttuisi myös tyveen? Mulla nyt käytössä Goldwellin 5N, joka mulla on tosi tumma ruskea, latvoissa jopa kerrostuu mustaksi, mutta tyvi jää vihertäväksi.  ::) Ajattelin taas pitää taukoa muista väreistä, kun olen käyttänyt kerran kuukaudessa saman sarjan kevytväriä (vai millä nimellä se nyt onkaan) ja heti on latvat menneen huonompaan kuntoon, vaikka en edes koko päähän sitä aina laita, ainakaan kokoajaksi.

Tai sitten jotain muuta Goldwellin kevytväriäkin hellävaraisempaa väriä?  :P
« Viimeksi muokattu: 07.05.11 - klo:09:41 kirjoittanut Iia »

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #956 : 08.05.11 - klo:22:48 »
Millähän suoravärillä saisin ylläpidettyä tätä nykyistä?
- StarGazer Dawn tai CoralGold?
- CrazyColor Apricot (hoitoaineeseen laimennettuna?)
- Crestol Color Gloss Copper Blonde, Honey Blonde, Golden Blonde?

Tummemmaksi en missään nimessä haluaisi, enkä myöskään keltaisuutta korostaa. Saa olla kuparisempi tai neutraalimman/ ei niin kirkkaan sävyinen.

« Viimeksi muokattu: 08.05.11 - klo:22:55 kirjoittanut miolla »

Poissa kaksisarvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #957 : 23.05.11 - klo:12:36 »
Tekisi kovasti mieli kokeilla jotain suoraväriä, todennäköisesti tilaisin Manid Panicia. Pelkään vain, että väri jämähtää, koska tykkään tukastani nimenomaan tämän värisenä. Hiukseni ovat käsittelemättömät ja hyvässä kunnossa. Lisäsin hiuslaatuketjuun linkin kuvaan tukastani, että siitä saa jotain käsitystä. Väriä on kyllä aika vaikea ikuistaa kameralla, se näyttää kuvassa tuhkaisemmalta kuin luonnossa. Haluaisin kokeilla jotain aika repäisevää, sinistä tai vihreää väriä tai ehkä violettia tai violetinpunertavaa. Osaako kukaan ennustaa yhtään, mitä tapahtuisi... Jämähtämistä siis pelkään eniten. Ei haittaa, vaikka väri ei tartu tai jos se on outo vähän aikaa, kunhan muutos ei ole pysyvä.

Laitan kuvalinkin tähänkin: http://s1095.photobucket.com/albums/i480/kaksisarvi/?action=view&current=touko2.jpg
« Viimeksi muokattu: 23.05.11 - klo:13:14 kirjoittanut kaksisarvi »

Poissa annnma

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #958 : 23.05.11 - klo:22:33 »
Käsittelemättömään hiukseen ei nuo suoravärit välttämättä tartu ollenkaan. Jos taas vaalentaisit pohjaa, olisi se jämähtäminen todennäköisesti edessä. Hankalampi yhtälö.

Sulla on hienonvärinen tukka omasta takaa!

Poissa kaksisarvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #959 : 23.05.11 - klo:23:51 »
^Pysyvästi en tosiaan haluaisi muuttaa väriä millään lailla eli vaalentaminen on poissa laskuista kun justiinsa olen kokonaan omaan väriin päässyt. Ei taida käsittelemättömään hiukseen kovin helposti suoraväri jämähtää, joten ehkä uskallan joskus kokeilla jotakin.. Se ei tosiaan haittaa, vaikka väri tarttuisikaan, tietäisinpähän sitten, että niin käy.