Kirjoittaja Aihe: Suoravärit  (Luettu 770047 kertaa)

Poissa deko

• Tukkaguru
Vs: Suoravärit
« Vastaus #990 : 22.07.11 - klo:22:16 »
^ pidä niin kauan kuin jaksat.

Hius imee väriä yksilöllisesti. Jotkut pitävät suoraväriä vaikuttamassa kelmun alla yön yli. Hius ei teitenkään ime väriä määräänsä enempää, mutta miksi ottaa riski? Suoravärin päälle kannattaa laittaa kelmu / suihkumyssy / jotain suojaamaan väriä kuivumiselta ja sen jälkeen kannattaa ihan oikeasti pitää sitä väriä päässä vaikka tunti tai ylikin.

Juuri hiljattain värjäsin äitini hiukset ColorPulsen punaisella (pohjaväri tummanruskea harmailla raidoilla) ja vannotin pitämään väriä päässä ainakin tunnin. No hän piti ja kehui että ei juuri yhtään valunut huuhtelun aikana kaakeleille ja väristä tuli tosi hyvä.

Pidempi vaikutusaika = syvempi väri = parempi pysyvyys. Useimmiten.
this too shall pass.

Poissa Horros

• Tukkaguru
« Vastaus #991 : 23.07.11 - klo:15:10 »
Crazy Colourin pakkaukset ovat kyllä siistejä ja miellyttäviä käyttää ainakin Directionsiin verrattuna.

Pidin CC:n Coral rediä noin tunnin päässä reippaasti Nature's Gate Aloe vera-hoitoaineella laimennettuna, vaikka hiukset ovatkin vielä märät/kosteat niin aika kirkas oranssi näyttääpi tulevan. "Tavoitteena" olisi sellainen kultakuparinen noitatukka.
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.

: I'm finally ready but far from finished :

Poissa SannaS

• HAIRahtanut
    • Team Sanna & Schapet
« Vastaus #992 : 23.07.11 - klo:20:19 »
Suunnittelin käydä huomenna paikkakunnan goottikaupassa ostoksilla - Directionsin suoravärejä pitäisi olla siellä myynnissä. Mulla on käsittelemätön hius joten saas nähdä kuinka on tarttumisen laita. Jos edes jotain taittoa näihin saisi niin olis kiva. Nyt en silti mitään kovin pysyvää halua ajatella kun hiusmalliakin ajattelin muuttaa aika radikaalisti. Siinä on yhdelle kerralle ihan tarpeeksi  :T
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #993 : 27.07.11 - klo:00:40 »
Millä suoravärillä (mielellään CC tai Directions) saisi lämpimän kirkkaanpunaisen tukan? Itselläni on CC:n  Fireä ja se on selvästi kylmä, pinkkiin taittava sävy. Haluaisin palata punapääksi mutta lämpimän sävyiseksi. Varastossa on myös CC:n Coral rediä, mutta en usko että se auttaa taittamaan lämpimään?

Poissa Marni

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #994 : 27.07.11 - klo:00:53 »
^ Mä sain just tuolla Firellä ens alkuun hyvinkin pinkin tukan, mutta se haalistui muutamassa pesussa lämpöiseksi. Nyt tukka on uudelleenkäsittelyjen ja pesujen jälkeen osittain vaalean oranssi, osittain vaaleanpunainen. Kyllähän se Coral red sitä väriä voisi taittaakin lämpimämpään, pistä tehden testitupsu niin sillähän se selviää :)

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #995 : 27.07.11 - klo:09:24 »
^^CC:n vermillion red on lämpimän punainen joka haalistuu oranssiksi. :)

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #996 : 27.07.11 - klo:10:42 »
Juu, testitupsua voisi tehdä... Tuo Vermillion red on vähän vaisu omaan makuuni jotenkin, liian luonnollinen :P

Poissa Emily D.

• HAIRahtanut
« Vastaus #997 : 31.07.11 - klo:16:19 »
Tuli väriyllätys... Sen siitä saa, kun ei tutki värikarttoja ja värjäystuloskuvia etukäteen  ::)

Kyseessä siis CC:n Fire, jonka päättelin Cybershopin esimerkkitupsun ja nimen perusteella taittavan oranssiin. No eipä taita, tämä on kylmä shokkipunainen, lähes pinkki  0_0 Mulla on lähes tasapitkä olkapääpituinen tukka ja suora otsis, joten lopputulos on jokseenkin peruukkimainen, haha.

Voi taas miettiä, miten monta tuntia viikossa juurestelevalle "valistuneelle" suoravärjääjälle voi käydä näin  ;D Mutta väri on tasainen ja intensiivinen!
I had actively participated in every moment of the creation of this life. So why didn't I see myself in any of it?
The only thing more impossible than staying was leaving.
I didn't wanna hurt anybody. I wanted to slip quietly out the back door and not stop running until I reached Greenland.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #998 : 06.08.11 - klo:22:27 »
^ahihii, mullapa oli tuollainen tukka plus elumenin punainen pohjana vuoden verran ;D Vanhoja kuvia katsellessa päivittelee aina kuinka peruukkimainen se oli. JOs en tietäisi, vannoisin että se on kuituperuukki :D

Poissa annis

• Haiven
  • *
« Vastaus #999 : 07.08.11 - klo:00:18 »
Mä voisin suositella kaikille lämmintä punaista haluaville Star Gazeriä sävyssä Golden Flame :)
1b, F/M, ii, ylikasvanut pixie cut. Tavoite: Löytää se täydellinen hiusväri, päästä eroon purkkatukasta ja kasvattaa ne ainakin BSL-mittaan.

Viliina

• Vieras
« Vastaus #1000 : 08.08.11 - klo:21:01 »
Mä käytän punahiuksisena välillä näitä suoravärejä, niillä saa niin kivan punaset hiukset. Directionsin shokkivärejä oon käyttänyt, siinä on ainakin kivoja punasävyjä. Nyt vaan huomasin kerran sateen yllättäessä, että eipä nuo niin kivoja olekaan kun nehän jää vain hiuksen pintaan kiinni ja sade sitten huuhtoi tietty sitä väriä hiuksista pois niin, että mula oli kasvoissa semmosia punaisia raitoja ja takin kaulus ihan punainen, lähti onneksi pesussa, mutta ei kiva ihmisten ilmoilla kulkea naama punaraidallisena ja vaatteet punaisina :) Kyselisinkin, että onko jokin muu suoraväri parempi ja pysyvämpi vai onko ne kaikki tuollaisia hiusten kastuessa ? Muuten tuo Directions on ollut hyvä merkki ja oon käyttänyt sitä enemmän ja vähemmän jo usean vuoden ajan ja se tarttuu kyllä tosi hyvin, niin hiuksiin kuin käsiinkin, jos ei "jaksa" käyttää hanskoja :)

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #1001 : 08.08.11 - klo:23:27 »
^Niin sitä tuppaa suoravärien kanssa käymään :D Kokemusta on, nimim. 2½ vuotta punapäänä.

Poissa Puf

• HAIRahtanut
« Vastaus #1002 : 03.09.11 - klo:23:57 »
Ah miten jumiin suoraväri voikaan jäädä. Pari vuotta punaisessa ja oranssissa niin oranssia ei saa enää millään irti tästä päästä kun tahtoisin vaihtaa pastelliseen vaaleanpunaiseen. Värinpoistot eivät enää loppuvaiheissa saaneet mitään irti joten kävin kampaajalla tekemässä sinisen taittosävyn, jolla saatiin hiukset aivan valkoiseksi, mutta kun laitoin päähän Stargazerin Pastel Pinkin, hiukset olivat taas lämpimän vaaleanpunaiset ja kulahtivat sitten oranssiin. Jäljellä kahden viikon jälkeen on oranssit hiukset, joita nyt oon sävytelly takaisin blondiin sinisellä elintarvikevärillä (toimii muuten ihan mukavasti puolen tunnin - tunnin vaikutusajalla).
Saisinko jotain lisäväriä sekoittamalla väristä sellaisen, että se ei kulahtaisi oranssiin vaan vaaleaan, blondiin pinkkiin? Tavoitteena on tietenki ettei väristä tulisi sitten taas violettia. Tiedän että oranssi vaan on kiinni hiuksessa mutta tahtoisin jollain edes pitkittää pinkin kestävyyttä :)

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #1003 : 04.09.11 - klo:01:09 »
^keltainen ja oranssi ovat sitkeimmin hiuksessa jämähtävät värit.

keltaisen vastaväri on violetti
oranssin vastaväri on sininen

Puhtaan pinkin kestävyys on ongelma jos on oranssia alla. Pitää melkein taittaa oranssi ensin pois sinisellä ja sitten laittaa pinkki päälle tai sitten värjätä sinisenpinkillä eli purppuranvärisellä. Itse taittaisin oranssin ensin kuuseen ja sitte laittaisin pinkkiä pälle, saat tarkemmat sävyt.

Ja jos oranssi pohja häiritsee niin se vaatii ihan värinpoistoa nollaukseen.
« Viimeksi muokattu: 04.09.11 - klo:01:11 kirjoittanut deko »
this too shall pass.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #1004 : 10.09.11 - klo:11:37 »
Onko kukaan käyttänyt Biozellin suklaanruskeaa suoraväriä? http://www.biozell.fi/intensiivisavyte.html Mulla on hennanpunainen alla ja yritän pitää hiukset 4-tason ruskeana ilman että punainen paistaa alta. En raaskisi kovin montaa kertaa laittaa kestoväriä pituuksiin, auttaisikohan tuo Biozell peittämään punaisuutta? Onko noista mihinkään? :D

Edit: Kiitos Marni! Uskaltaudun ostamaan tuon sitten, jos kerran oikeasti toimii. :) Ja se nelostaso on just passeli, mun tulevat pidennyksetkin on nelosenruskeat.
« Viimeksi muokattu: 10.09.11 - klo:12:44 kirjoittanut Mena »