Kirjoittaja Aihe: Fyrinnae  (Luettu 14542 kertaa)

Poissa Supervixen

• Tukkaguru
Fyrinnae
« : 01.08.08 - klo:17:33 »
http://www.fyrinnae.com/

Tein tänään tilauksen Fyrinnaelle, ja päätin samantien perustaa ketjun että saadaan firma yleiseen tietoisuuteen. :) Monethan täällä varmaan merkin tietävätkin, mutta eri merkit hukkuu niin helposti yleiseen mineraalikeskusteluun että musta on kiva jos olisi useammalle merkille oma keskustelu.

Luulin Fyrinnaen olevan mineraalimeikkilafka, mutta niin ei sitten täysin olekaan...

"Fyrinnae is NOT a "mineral makeup" company. We do create and carry mineral foundation, bronzer, and finishing powder, but our other cosmetics were never intended to be pure "mineral" (then again, most other companies' products aren't either--always check ingredients if it's a concern!)."

Fyrinnae toimittaa yli $25:n arvoiset tilaukset ilman postikuluja maailmanlaajuisesti. :) Mutta eipä nuo postarit muutenkaan kovin kalliit ole, itse tilasin kolme luomivärisamplea ja kaksi huulikiiltoa ja postikuluiksi tuli huimavat $3,25.

Tilasin seuraavia herkkuja juttuja:

Mitäs muut Fyrinnaeta kokeilleet on tykänneet?

Poissa Lila

• Tukkaguru
Vs: Fyrinnae
« Vastaus #1 : 01.08.08 - klo:18:06 »
Kiva kiva!

Minulle on jo kolme pakettia tullut Fyrinnaelta - ja pääsääntöisesti olen ollut tuotteisiin erittäin tyytyväinen. Luomivärien koostumuksessa ja tekstuurissa on paljon vaihtelua, sävyt ovat moniulotteisia, rohkeitakin sävyjä löytyy, arkisävyt eivät ole tylsiä, värit on kuvattu sivulle hyvin, yhtään jauhoista sävyä ei ole osunut kohdalle, myös sanamuotoiset kuvaukset ovat hyviä ja käyttäjien arvioista saa lisätietoa. Ostoskärry näyttää mukavasti ostosten kuvan. Asiakaspalvelussa ei moitteen sijaa. Postikuluja ei tule ollenkaan yli 25 dollarin tilauksista ja hinnat ovat muutenkin kohtuulliset.

Miinuspuolena pitkähkö toimitusaika. Osa luomiväreistä on vähän hankalampia, esim. mustapohjaiset, glitteriset sävyt varisevat helposti laittaessa poskille, glitteriä on kaikkialla paitsi luomilla... ...no, nämä eivät ole itselleni niitä tärkeimpiä sävyjä - ja nämäkin toimivat hyvin johonkin miksauslitkuun sotkettuna rajauksessa.

Hyvien luomivärien lisäksi kannattaa kokeilla ainakin poskipunat (erittäin pigmenttisiä ja hyvin pysyviä, hillitty hohde), hohdetuotteet (Centre Stage on vakiintunut itselleni yhdeksi suosikkihohteeksi, kaunis shampanjasävy, joka toiminee myös lämminsävyisellä iholla, erittäin hillitty hohde) (kuva iholla löytyy hohdepostauksesta) ja aurinkopuuterit (runsaasti pigmenttiä,kolme tummuusastetta, joista keskimmäinen on itselleni oivallinen kesäkäyttöön, kaunis tasapainoinen ruskean sävy, toiminee myös varjostuksessa, jos normaalit harmaanruskeat varjostusvärit saavat aikaan likaisen efektin). Riisipohjustusta on kehuttu, itse en oikein osaa sen eduista sanoa juuta enkä jaata, kun en oikeastaan koe pohjustusta tarvitsevani.

Muutamia Fyrinnae-kuvia aikaisemmista posteista:

Luomivärit Taurus, Rapunzel Had Extensions ja Montalivet

Sumatran Tiger, OMGWTF, Harlequin
Meerkat, Digital Faerie, Angel's Tale (todella hyvä viileä ruskeasävy)

Mesmerized -poskarisample, Hypnotize -poskipuna  ja Centre Stage -hohde
YläriviMarshmallow Puffs, Orions Belt (sisältää hämäävästi vihreää iridescent-pigmenttiä, iholla tosi kompleksinen highlightsävy), Okapi, Jade Ghost
Keskirivi: Lucky Charmed (aivan upea foilattuna ja kuivanakin erittäin intensiivinen antiikkimessinki, aivan mahtava), Satin Sheets, Fire Opal (kehuttu sävy, mutta en ole kyllä erityisemmin tykännyt, vaikea levittää kauniisti, oranssin hohteen ja viileänruskean pohjan kontrasti on kummallinen), Biker Chic (upea rajauksessa, vaikka onkin noita hankalia mustapohjaisia)
Alarivi: Daemon's Tail, Apparition (lööv), Peach Buns (ihana), ja Bali Mynah (mainio kesärajaus).

Reunassa Rapunzel ja Finnegan's Wake (josta on tullut yksi suosikkini kulmaluuhighlighterinä, hohteessa on kaunis pinkki vivahde)

Swatcheja iholla kevyenä kuivalevityksenä:

Edit: vielä muutama swatcheja tässä postauksessa.
« Viimeksi muokattu: 01.08.08 - klo:18:24 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa EVS

• HAIRahtanut
« Vastaus #2 : 10.08.08 - klo:00:31 »
Täällä myös yksi Fyrinnaeta kokeillut! Kokemuksieni perusteella täytyy sanoa, että parempikoostumuksiset yksilöt ovat ehkä laadukkaimpia mineraaliluomivärejä, mitä olen kokeillut. Lisäksi tykkään siitä, että edulliset samplet tulevat purkeissa, ja niisä on ssurimman osan sävyistä kohdalla riittävästi tavaraa ties kuinka pitkäksi ajaksi.

Tässä vielä kuva (klikkaa isommaksi) mun ensimmäisestä Fyrinnae-paketistani:

1. rivi: Solstice, Maneki Neko, Snow Leopard, Finnegan's Wake, Montalivet, Taurus, Rapunzel Had Extensions
2. rivi: Sumatran Tiger, Avian Shapeshifter, Peach Buns, Elemental Fire, Bali Mynah, Aztec Gold, Lucky Charmed
3. rivi: Dragon's Wing, Leif, Sea Otter, Dragonskin, Sea Turtle
4. rivi: Healer's Touch, Peaseblossom, Forbidden Lover, Arctic Fox

Tämän jälkeen postiluukusta on napsahtanut myös toinen paketti, jota ehkä jaksan valokuvata myöhemmin. Toimitusaika on ihan tuskaisen pitkä, viimeksi paketin saapumiseen kotiovelle kesti noin kuukausi.

Olen löytänyt näistä jo muutaman suosikkisävyn: Lucky Charmed on murrettu, mutta raikas vihreäkulta, Finnegan's Wake on täydellinen koko luomen neutraali sävy (tästä tilaan täysikokoisen!) ja Arctic Fox on juuri nappi keskitumma harmaanvioletti. Pidän myös Rapunzelin sävystä purkissa, mutta valitettavasti se ei iholla toistu läheskään yhtä kauniina. Oikeastaan sävy on silmässä lähes identtinen Diorin Sunset Cafe-paletin punertavamman persikkasävyn kanssa. Kannattaa muutenkin ottaa tilatessa huomioon, että hirveän moni sävy on luonnossa paljon nettikaupan kuvia tummempi. Esim. juurikin Arctic Foxia kuvaillaan vaaleaksi laventelinsävyksi, mutta oikeasti tämä on sen verran tumma, että käyttäisin tätä ehkä tummemmassa meikissa koko luomella ja kevyemmässä varjostuksiin.

Jälkimmäistä tilausta en ole kerennyt paljoa vielä testailemaan, mutta onnistuinpa kerrankin tilaamaan erittäin onnistuneen joukon sävyjä! Tilauksessa ei oikeastaan ollut kuin pari sellaista sävyä, joita en voisi kuvitella käyttäväni. Prince Alarming ja Dragonskin edellisestä tilauksesta ovat aivan loistavia lämpimiä vihreitä. Cookie Dough, Kurisumasu, Titania, Moon Child ja Ancient Mirage ovat kaikki hyviä neutraaleja kokoluomensävyjä. Valhalla taas näyttää luomella juuri siltä, mitä toivoin Rapunzelin olevan, eli todella kiva pinkki-persikka sävy.

Kaiken kaikkiaan olen erittäin tyytyväinen näiden laatuun, suurin osa sävyistä on hyväpigmenttisiä ja monitasoisia, kunhan muistaa levittää sävyt taputtelemalla. Tuskin tarvitsen kauhean monesta täysikokoista purkkia, näissä sampleissa on ihan riittävästi pitkäksi aikaa.
1a F ii

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #3 : 10.08.08 - klo:12:33 »
Minkälaisia kokemuksia teillä on Fyrinnaen pohjista?
Sivut ovat tosi sekavat, enkä löytänyt vastausta siihen, mitä eroa on Regular Foundationilla ja Superpower Foundationilla. Mica-free Foundation löytyy näköjään myös.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #4 : 10.08.08 - klo:12:56 »
Osaisiko joku mineraaliguru kertoa, kummat ovat pääpiirteittäin laadukkaampia, Fyrinnaen vai The she spacen luomivärit? :)

Sain juurekselta (;)) kauppojen yhteydessä muutaman hänelle sopimattoman sävyn ilmaiseksi, ja koostumus vaikuttaa kovin passelilta. Innostuin uudelleen mineraaliluomiväreistä, eiväthän nämä sellaista karheaa kakkaa kaikki olekaan, niinkuin Pure luxet. ;D No joo, en kyllä tykkää Loloista enkä EDM:istäkään. Fyrinnaen ja The she spacen luomivärit kiinnostavat jollain tasolla, ja haluaisin osata päättää, kummasta jossain vaiheessa tilaisin.

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #5 : 10.08.08 - klo:16:35 »
^
Jep, PureLuxeista olen säilyttänyt vain muutaman suosikkini. Tunnetusti olen ihan rakastunut The She Spaceen, vaikka toimitusajat ovat tällä hetkellä törkeän pitkät (1-1.5kk voi olla hyvinkin entisen vajaan kahden viikon sijaan). Firmalla taitaa olla se huono puoli, että moni hullaantuu siihen täysin ja hullaannuttaa kaverinsakin  :D.

Fyrinnaen värit ovat kauniita, laatu tosiaan vaihtelee värien välillä. Suosikiksi on yltänyt esim. Finnagan's wake ja muutenkin ehkä nuo vaaleammat sävyt, TSS:t ovat mielestäni helpompia häivyttää ja pidän sen tummista sävyistä enemmän. Fyrinnaen kuvat ovat paljon houkuttelevammat mutta TSS:stä ei oe huteja tullut lainkaan (ainostaan sheer-koostumus on ehkä liian sheer minulle mutta en silti raaskisi myydä niitä pois, eli taitavat olla nekin kuitenkin aika mieluisat  :D). Ihanuuksia olen löytänyt myös Dreamworlilta, vaikka sivuilta ei juuri mitään ideaa noista sävyistä saa. Samplet ovat sielläkin reiluja eli niillä olen sitten sopivia sävyjä etsinyt.

Eli parhaasta päästä ovat molemmat firmat, kannattaa kokeilla molempia  8).

EDIT: ja sain onneksi Fynnaetkin häivyttämään kauniisti, piti vain vaihtaa pohjustusta! UDPP on muuten suosikkini mutta Fyrinnaen muutama väri toimi paremmin luomillani Too facedin Shadow Insurancen (+päälle puuteria)  kanssa!
« Viimeksi muokattu: 27.08.08 - klo:23:22 kirjoittanut Nea »
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #6 : 14.08.08 - klo:17:38 »
Testailin tänään ensimmäistä kertaa Fyrinnaen luomivärejä, enkä voi olla muuta kuin tyytyväinen. Yläluomelle laitoin eyelinerrajauksen seuraksi MACin Vanilla pigmenttiä sisänurkkaan ja kulmaluulle, Fyrinnaen Taurusta lähes koko luomelle ja Snow leopardia ulkonurkkaan, sen päälle hieman Cookie doughia. Alaluomen rajasin Aztec goldilla märkänä.

Voi kun kaikki ovat niin hyväpigmenttisiä ja pehmeitä koostumukseltaan. :-* Aztec gold oli aivan upea kosteana. Lääh, odotan niin omaa pakettiani..

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #7 : 15.08.08 - klo:07:58 »
Eikö kenelläkään ole pohjista kokemuksia?  :o

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #8 : 15.08.08 - klo:08:22 »
Eikö kenelläkään ole pohjista kokemuksia?  :o

On kyllä. Tilasin varmaan yli vuosi sitten pohjasampleja.

Tuolla on nyt erinäköiset sivut, kuin ennen. Toi superpower foundation on käsittääkseni rasvoittuvalle iholle, sen pitäisi pitää iho mattana. Tavallisen ja mica free-pohjan infot näköjään löytyy, kun eka menee linkeistä niiden kohdalle, siellä on samplelistassa myös info-kohta. Superpowerista en äkkiseltään nähnyt tuollaista infoa.

Pohjissa oli todella vaaleita sävyjä, plussaa siitä. En muista, millä koostumuksella tilasin, mutta sen muistan, että silloin oli vain kahta eri koostumusta. Saattoi olla regular, mica free ne ei ainakaan olleet. Pohjilla sai erittäin peittävää tulosta halutessaan.
Mutta nämä pohjatkaan ei kuitenkaan sopineet minulle, eivät vain pysyneet iholla mistään primereistä huolimatta, mutta mun iholla ei tunnu pysyvän oikein mikään muukaan. Ainoa mineraalipohja, joka pysyy, on Meow.
Tilaus meni hyvin, paketti tuli n.parissa viikossa ja suoraan postiluukusta, oli pakattu sen verran littanaksi. Mukana oli molemmilla 2 sampletilauksella ilmainen näyte luomiväristä. Itse putiikista jäi hyvä fiilis  :)
« Viimeksi muokattu: 15.08.08 - klo:08:26 kirjoittanut -j- »
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #9 : 15.08.08 - klo:11:34 »
Ok, kiitos paljon infosta. :)  Ehkä tilaan jossain vaiheessa sieltä sampleja.

Poissa Apricot

• Tukkaguru
« Vastaus #10 : 15.08.08 - klo:16:33 »
Voi kun kaikki ovat niin hyväpigmenttisiä ja pehmeitä koostumukseltaan. :-* Aztec gold oli aivan upea kosteana. Lääh, odotan niin omaa pakettiani..

Ei saa yllyttää hullua, katselin sun swatcheja ja nuo kaikki näyttivät niin herkuilta!  :P

Onko kenellekään muulle osunut tuolla sivuilla seikkaillessa sellaista, että jonkun ajan kuluttua ostoskori tyhjenee? Olin melkein jo tsekannut kaikki mua kiinnostavat sävyt, klikkaillut niitä ostoskoriin ja yhtäkkiä korissa olikin vaan se viimeksi valittu. Sama juttu toistui uudelleen ja siinä vaiheessa mulla meni hermot ja ajattelin että antaa olla ainakin toistaiseksi.
"Age shouldn't affect you. It's just like the size of your shoes - they don't determine how you live your life! You're either marvellous or you're boring, regardless of your age.”
"Gosling ei ole pelkkää ulkonäköä, hän on kaikkea muutakin."

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #11 : 15.08.08 - klo:16:35 »
^ Kävi minullekin, mutta pitkän ajan kuluttua, kävin välillä syömässä tai jossain. Kannattaa siis kokeilla täyttää sitä vähän nopsempaan, tuskin siinä mitään vikaa on, varmaan ihan tarkoitettukin että se välillä tyhjenee. :)

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #12 : 15.08.08 - klo:16:36 »
^
Rekisteröityneenä asiakkaana ne pysyvät korissa vaikka kuinka pitkään mutta samplet muuttuvat täysikokoisiksi, ovelaa  ;D. Eli kannattaa varmistaa ennen tilaamista, mitä korissa on!

Muutaman värin itsekin vielä tuolta haluaisin...  ::)
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa Apricot

• Tukkaguru
« Vastaus #13 : 15.08.08 - klo:16:38 »
Oho, kiitos tuosta Nea! Mä olisin varmaan kohta tilannut vahingossa 30 normikokoista luomiväriä. Onpa kivoja pikku ominaisuuksia heidän sivuillaan.  ::)

Menenpäs rekisteröitymään sinne... 8)
"Age shouldn't affect you. It's just like the size of your shoes - they don't determine how you live your life! You're either marvellous or you're boring, regardless of your age.”
"Gosling ei ole pelkkää ulkonäköä, hän on kaikkea muutakin."

Poissa Supervixen

• Tukkaguru
« Vastaus #14 : 22.08.08 - klo:00:16 »
Tänään oli kiva postipäivä kun kynsilakkojen lisäksi tuli Fyrinnaen pikkupaketti!  :)

Pakkaukseen oli laitettu mukaan hellyttävänä yksityiskohtana pieni orava-tarra! Mua ilahduttaa tuollaiset hassut jutut.

Kuoresta paljastui neljä todella intensiivisen väristä luomivärinäytettä ja kaksi huulikiiltonäytettä. Kivaa että luomivärisamplet on purkeissa, en oikein tykkää minigrip-versioista.

Oranssi: Electro-Koi. Vihreä: Leif (tuli kaupan päälle). Keltavihreä: OMGWTF. Violetti: Lemmus Sibiricus.

Luomivärejä en vielä tänään ehtinyt testailemaan, mutta huulikiiltoja kyllä. Tilasin sävyt Whee! (violetti) ja Mega-Hold (helmiäisbeige). Mega-Hold tuoksuu erittäin voimakkaasti kookokselle vaikkei koko tuotteessa edes ole kookosta (!), kun taas Whee! on miedompituoksuinen, mikä on outoa ottaen huomioon että kummassakin on täsmälleen sama inci. Mega-Holdin tuoksu on jo sillä rajalla että kestääkö sitä haistella.. Kiiltojen koostumus on hyvin öljyinen/rasvainen, ja tuntuu kuin levittäisi huulilleen sulanutta jäätelöä. Tuoksu vain voimistaa tätä tunnetta. Mega-Hold näyttää ihan hyvältä yksinäänkin, vaikka "finish" on vähän liian helmiäinen mun makuun, mutta Whee! toimii varmasti paremmin violetin sävyisten huulipunien päällä. Yksinään se toi vain paleltuneet huulet -vaikutelman ja oli vähän turhankin violetti. Myös jälki oli epätasainen.

Pahoittelen inhoja huuliani, ne nyt vain näyttävät aina yhtä huonoille lähikuvissa.  :-\

Mega-Hold

Whee!

Huulikiillon inci: Mango Seed Butter, Jojoba Oil, Babassu Seed Oil, Castor Seed Oil, Candelilla Wax, Iron Oxides, Vitamin E, Flavor. May contain: Titanium Dioxide, Tin Oxide, Manganese Violet.

Mega-Holdin sieniapplikaattorissa oli epämääräisiä klimppejä, jotka tosin "sulivat" kun pyyhin ne paperiin. Liekö vain paakkuuntunutta rasvaa... Joku kemian tietoniekka varmaan osaisi selittää tuon ilmiön. (Klikkaa kuva isommaksi.)