Kirjoittaja Aihe: Suoristusraudat  (Luettu 295477 kertaa)

Poissa Magia

• Tukkaguru
Vs: Suoristusraudat
« Vastaus #165 : 17.01.09 - klo:12:53 »
^ Pienellä GHD:lla kiharoiden teko olisi varmaan helpointa, mutta suoristaminen sillä taas on varmaan hankalaa ainakin pidempiin hiuksiin, ja toisaalta pienen ja keskikokoisen hintaero ei ole kovin suuri. Minusta tuo keskikokoinen on kuitenkin ihan suht kapea, ainakin kapeampi kuin minun entinen rautani.

GHD-kehuja taas: kävin leikkauttamassa hiuksiani, ja leikkasin ihan suoran otsiksen juuri kulmakarvoihin asti, ja minun luonnonkiharoillani sen suorana pysyminen ei todellakaan ole mikään itsestäänselvyys. ;D Mutta GHD:lle oli. Hiuksista tuli ihanan silkoiset ja pehmeät, eikä suoruus ole kolmessa päivässäkään kadonnut mihinkään, vaikka ulkona on ollut pakkasta ja märkää vuorotellen.

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #166 : 17.01.09 - klo:22:08 »
Minäkin voin GHD:lle kehuja antaa, sillä suoristin sillä tänään hiukseni n. 15 minuutissa todella sileiksi. Mahtavaa tulosta! Kannatti ostaa. :)

Poissa zubi

• Tukkaguru
« Vastaus #167 : 25.01.09 - klo:20:07 »
Olen miettinyt välillä, että olikohan tuon ghd-raudan hankkiminen ihan turhaa, olisinko saanut vanhalla ihan yhtä hyvän tuloksen. No eilen ghd kyllä antoi parastaan ja taidan olla vihdoin aika vakuuttunut. Muotoilin ensin aamulla oman tukkani ja lopputuloksesta tuli tosi hyvä. Pidin pipoa päässä pitkin päivää, oltiin illalla baarissa yms. ja silti vielä nyt seuraavan päivän iltanakin tukka on tosi nätisti eivätkä latvat ole yhtään taipuilleet omille teilleen. Vanhan rautani kanssa tämä olisi ollut aivan absurdi tilanne.

Lisävarmistusta sain eilen illalla kun tein ghd:lläni kiharat sekä siskolleni ja kaverilleni. En ole koskaan ennen tehnyt suoristusraudalla kiharoita ja olen muutenkin yleensä ihan tumpelo pitkien hiusten käsittelyssä, mutta kiharoista tuli molemmille tosi hienot! Niitä oli niin nopea ja helppo tehdä. :)

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #168 : 05.02.09 - klo:01:21 »
Oon ajatellut hankkia vidal sassoonin suoristusraudan. Suoristelen aika harvoin hiuksiani, joten mitään kalliita en tarvitse.
Nämä (VS-109GE) mua kiinnostais kivan värinsä puolesta. Perus keraamiset, säädettävä lämpötila jne.
Toiset saman merkin raudat (VS5310BE) kiinnostaa myös.
Ne on jotki ihmeen ionisoivat, turmaliinilla päällystetyt. Mitä se tarkoittaa?

Kummat hankkisin??
« Viimeksi muokattu: 05.02.09 - klo:01:23 kirjoittanut Luscious »
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #169 : 05.02.09 - klo:08:25 »
^ Siskolla on nuo ylemmät ja noh, kyllähän ne jotenkuten suoristaa, mutta saa vedellä aika monta kertaa samaa kohtaa. Ei oikein luistanut tukassa, vähän jähmeää menoa.. Ei siis mitkään vedä kevyesti läpi & saat pehmeän suoran tukan -raudat.  :D alemmista en sitten tiedä millaiset  ovat.
« Viimeksi muokattu: 05.02.09 - klo:08:26 kirjoittanut Ilyasviel »

Truce

• Vieras
« Vastaus #170 : 05.02.09 - klo:18:26 »
(Huu, ensimmäinen viesti tänne.)

GHD:n raudan ostamista minäkin tässä harkitsen kun tililläkin sattuu olemaan sopivasti rahaa. Siltikin vielä vähän mietityttää, että millainen rauta sitä pitäisi tilata. Lookfantastic.comin sivuilla on monenlaista suoristajaa ja erikoistarjouspakettia tarjolla, mutta mieltä mieltä te viisaammat olette, mikä malli kannattaisi ostaa? Hiukseni yltävät lapaluihin asti, ovat aika ohuet ja rautaa tulee käytettyä enemmänkin suoristamiseen kuin kiharoiden tekemiseen.

http://www.lookfantastic.com/hair/ghd-haircare/irons/ghd-iv-styler.html Tämän mallinen suoristusrauta minulla on nykyään, mutta tuo rauta jossa on paksummat levyt houkuttelisi myös. Mikä noiden kahden ero on, vai onko niissä eroa ollenkaan?
« Viimeksi muokattu: 05.02.09 - klo:18:33 kirjoittanut Truce »

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #171 : 05.02.09 - klo:18:39 »
^ Ei noille GHD-raudoilla ole muita eroja kuin se leveys (ja sitten on niitä rautoja, joissa on vaan eri väri ja jotain tavaraa mukana). Suosittelen sun hiuksille GHD IV styleria eli sitä keskikokoa.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #172 : 05.02.09 - klo:18:50 »
Eikö  ghd raudoissa ole tapahtunut mitään kehitystä? Tai siis ettei ole tullut mitään uusia toimintoja tms? Mä kuvittelin, että vanhoissa ja uusissa olisi jotain eroja  :o

Poissa Kaisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #173 : 05.02.09 - klo:18:53 »
IV Styler on uusin versio, sen jälkeen ei ole tietääkseni tullut uutta, muuten kuin noita erivärisiä limited editioneja.
1c F ii

Poissa lip_eh

• Hiushörhö
« Vastaus #174 : 05.02.09 - klo:19:15 »
Luscious: Mulla on tuommoinen vihreä suoristusrauta (VS-109GE) ja on toiminut hyvin. Tosi edullisesta hinnasta plussaa ja kuumenee muuten alle kymmenessä sekunnissa!! :o Eli kiireiselle ihmiselle, kuten minä (kröhöm) loistava väline.
Kasvain sanoi kasvain ja kasvoi vain. Toimispa myös hiuksiin.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #175 : 09.02.09 - klo:17:20 »
Vääntäkää mulle rautalangasta, minkä niminen se GHD:n uusin keskikokoinen rauta on? (Tarkoittaako Salon Styler IV sitä isointa/leveintä rautaa?)

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #176 : 09.02.09 - klo:17:25 »
^ Salon on se isoin, ja pelkkä IV styler on se keskikoko.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #177 : 09.02.09 - klo:18:02 »
ghd IV MK4 Styler

Tuo on se keskikoko siis? Mitä tuo MK4 tarkoittaa? (Lookfantasticin sivuilta)

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #178 : 09.02.09 - klo:18:13 »
^ Juu tuo se on, MK4 taitaa olla vain osa sen mallin nimeä. Mutta tuo tosiaan on se normaali ja yleisin koko.

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #179 : 09.02.09 - klo:18:20 »
Minulla oli ennestään kampaamokauppa Kinnuselta ( Jyväskylästä) ostettu suoristusrauta, joka etiketin mukaan oli keraaminen. Nyt joulun alla ostin sitten GHD:n suurin odotuksin.
GHD lämpenee ihan supernopeasti. Omia hiuksiani joudun sillä kuitenkin suoristamaan usemman kerran samasta kohtaa. Kiharoita yritin värkätä ja yhtä hankalasti kuin edellisen raudan kanssa hiukset lähtivät kihartumaan, se tuntuisi olevan kiinni ihan hiuksesta -toisesta kohtaa kihartuu ja toisesta ei oikein millään. Sama juttu oli edellisen raudankin kanssa.
Verrattuna edelliseen rautaani suurta eroa en huomaa käytössä. Saattaa olla että raudan pinnan kesto on parempi GHD:ssä. Edelliseen ilmaantui viiden vuoden käytön jälkeen naarmuuntumista pinnassa. Mutta en tiedä johtuiko se vain raudan pahoinpitelystä.
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.