Kirjoittaja Aihe: Suoristusraudat  (Luettu 296057 kertaa)

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
Vs: Suoristusraudat
« Vastaus #180 : 09.02.09 - klo:19:59 »
Pidin alkuun ghd:täni hyvin samanlaisena kuin Remingtonia mutta toivoin olevan vain kestävämpi. Käytössä toki heti huomasi ghd:n olevan keveympi ja helpompi/mukavampi käsitellä. Eron vanhaan huomasin vasta, kun olin "unohtanut" föönätä tukkani ajoissa ja tukka kuivui  epämääräiselle  ponnarille. Yleensä tuosta on selvinnyt vain hiukset kastelemalla mutta ghd suoristi tukan ihan helposti. Olin tosiaan yllättynyt :). Kiharoita en osaa kuitenkaan taakse tehdä, joten niitä en ole jaksanut edes yrittää. Tyttärelle olen kiharantapaisia tehnyt, toki mini olisi niin lyhyessä tukassa parempi.
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #181 : 10.02.09 - klo:16:11 »
"Wella - Pro-Straight Shine suoristusrauta

Pro-Straight Shine - ammattilaisten suoristusrauta. Siinä on hellävaraiset NanoGlide-keramiikkalevyt. Uuden tekniikan ansiosta hiukset suoristetaan juuri oikealla lämmöllä ja ne saavat samalla mahtavan kiillon. NanoGlide-keramiikkalevyt:
- Tavallisia keraamisia levyjä hellävaraisemmat.

- Liukuvat kevyesti hiuksissa, eivätkä vahingoita niitä.
- Kestävä pinta ja lämmönsäätö.
- Pinnoitus joka kestää entistä paremmin muotoilutuotteiden kemikaaleja.
- Turvakatkaisin 50 minuutin kuluttua.
Pro-Straight Shine suoristusraudan lämpötila voidaan säätää 10 asteen välein välillä 130-200 astetta. Valitse lämpötila oman hiustyyppisi mukaan. Pro-Straight Shine palauttaa hiusten luonnollisen kiillon. Ionipurkausten ansiosta hiusten sähköisyys vähenee ja lopputulos on upean kiiltävä. Valaistu digitaalinen lämpötilannäyttö. Erittäin nopea lämpeneminen. Virtakytkin sekä pyörivä 2,8 m pitkä johto. Lämpölevyjen koko 25 x 90 mm."

Mimmoiset nuo mahtavat olla? Eikös ghd:ssä ole kokonaan keraamiset levyt? Kummat mahtavat olla paremmat, ghd vai nuo? Kummalla mahtaa onnistua kihara paremmin?

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #182 : 10.02.09 - klo:16:16 »
^ Minä en ainakaan tuota hömppää usko, ennen kuin saan tieteellisen selityksen siitä, mitä tuo NanoGlide tuossa nyt muka tarkoittaa. ;D Kuulostaa niin muka-tieteelliseltä mainossoopalta koko homma. Osta GHD:t, nuo ovat varmasti melkein yhtä kalliitkin kuin GHD:t. Ja huomasitko sanan ''pinnoite'' tuolla? ;) Ei kyllä lue mikä pinnoite, mutta minusta ainakin haiskahtaa..

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #183 : 10.02.09 - klo:16:19 »
^Nuo maksavat 198 euroako se nyt oli, noin 200 euroa joka tapauksessa. Kyllä mä ne ghd:t varmaan ostan, eilen meinasin jo ostaa!

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #184 : 10.02.09 - klo:16:32 »
^ ja ghd:n saa esim. lookfantasticista posteineen hintaan 99£, joten suosittelen minäkin ehdottomasti niitä!

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #185 : 10.02.09 - klo:16:32 »
:O Onpa hirveen hintaiset! Joo, ehkä kannattaa ne GHD:t mielummin tilata, koska ne kustantaa nykyään jotain satasen pintan "vain".

sosiaalitantta

• Vieras
« Vastaus #186 : 15.02.09 - klo:19:03 »
Oma suoristusrauta hajosi ja nyt olisi kolmas vuorossa. Olen miettinyt tuota OBH Nordican punaista rautaa, Björn Axén by OBH Nordican suoristajaa ja vielä tuota Remingtonin Shine Therapya. Olen kuullut hyvää palautetta tuosta OBH:n punaisesta perusraudasta, mutta toisaalta tuo Shine Therapy kiinnostaa. Onko siinä siis pelkkä keraaminen pinnoite vai ovatko levyt kokonaan keraamiset? Entä miten tuota avokadoöljyä lisätään sitten kun se loppuu raudasta, täytyykö ostaa uusi? Myydäänkö Gigantissa, Veikon Koneessa, Anttilassa, Prismassa vai missä? Rasvoittaako tuo hoitoaine, jos esim. pari kertaa päivässä otsatukan suoristaa tms ?

Poissa Charleen

• HAIRahtanut
« Vastaus #187 : 16.02.09 - klo:12:33 »
^ pari kertaa päivässä suoristaa?
mulla on ghd ja sillä suoristus pysyy siihen asti kunnes pesen hiukset eli pari päivää!

sosiaalitantta

• Vieras
« Vastaus #188 : 16.02.09 - klo:16:02 »
Charleen : En siis koko tukkaa suorista pari kertaa päivässä, vaan otsatukkaa hieman tai latvoja.

Poissa si3nna

• HAIRahtanut
« Vastaus #189 : 28.02.09 - klo:15:39 »
Mäkin sitten tulin hankkineeksi GHD:n raudan, vaikka olin ajatellut tyytyvä johonkin edullisempaan. En kuitenkaan löytänyt edullisemmista mieluisaa, sellaista, jolla varmasti olisi saanut myös kiharaa tehtyä, joten päädyin panostamaan GHD:hen.

Sain tuon eilen käsiini, ja olen tietysti kokeillut sitä jo useampaankin kertaan. Onhan tuo aivan eri maailmasta kuin nelisen vuotta vanha Babylissini. Liukuu aivan ihanasti tukassa ja suoristaa yhdellä kerralla, toisin kuin vanha rautani. Lopputulos suoristuksessa ei nyt ole merkitsevästi erilainen kuin vanhan raudan kanssa, mutta käyttömukavuus aika eri luokkaa.

Kiharoiden tekemisen kanssa on ollut ongelmia, vaikka kampaajat on tehneet niitä mulle GHD:llä pari kertaa ja se on näyttänyt käyvän niin helposti.. Multa se ei yllättäen sujukaan heti ihan niin helpolla. ;D Kokeilin tehdä niitä dvd:n ohjeen mukaan, eikä siitä tullut yhtään mitään. Nyt oon kokeillut tehdä niitä sillä tavalla, että pyörittelen rautaa ja kierrän sitä enemmän husten ympärille, ja tuolla tavalla alkoi kihartaminen sujua, tosin vaatii vielä lisää harjoitusta.

Ihan fiksulta hankinnalta tuo rauta vaikuttaa, katsotaan millaiseksi mielipide muotoutuu kun ehdin käyttää sitä enemmän.

Poissa Rory

• Tukkaguru
  • Jones in the fast lane
« Vastaus #190 : 28.02.09 - klo:17:02 »
Mäkään en osaa vielä tehdä kiharoita ghd:lla. No en ole yrittänytkään kuin muutamia kertoja, pitäs treenata enemmän. Ei siitä tunnu tulevan mitään, ei vaan kiharru vaan ihan suoraksi jää vaikka käännän mielestäni oikein rautaa. Mikähän hitsi siinä on.

Muuten olen tyytyväinen ghd-rautoihini, ihanat. Olen niihin niin tottunut että tuntui hassulta, kun kaverin luona käydessäni hän sanoi laittavansa suoristusraudan lämpenemään. Ghd:ta ei tartte laittaa aikaisemmin lämpenemään onneksi kun on samantien valmis :)

Poissa Charleen

• HAIRahtanut
« Vastaus #191 : 28.02.09 - klo:17:06 »
Mulla kiharoiden teko oli kans alussa aika säätämistä mutta nyt saan jo harjoittelun ansiosta ihan yhtä ihanat kiharat kuin kampaajanikin :)
toki tuolta takaa on aina yksin vaikee kihartaa, pitää ottaa peilikaapin ovet avuksi ja siten saan sit ihan hyvin kiharrettua.

Kihartaessa on mun mielestä tärkein ottaa kerralla pieniä osioita käsiteltäväksi ja edetä hitaasti - paljon hitaammin vetää rautaa kuin suoristaessa. Ja heti kihartamisen jälkeen kiertää se kihara sormen avulla niin, että se asettuu luontevasti ja kiharalle. ja sit vaan lakkaa lopuksi.

Poissa Emily D.

• HAIRahtanut
« Vastaus #192 : 02.03.09 - klo:14:57 »
Laitoin sitten minäkin GHD:t pitkän pohdinnan jälkeen tilaukseen LF:sta. Pakettia odotellessa, sieltä tulee myös vähän Tigiä ja Joicoakin  :-*
Sai 5% alennukset PAW-koodilla, kannattaa hyödyntää! En ikimaailmassa olisi ostanut GHD:ita Suomen hinnoilla, tuplahinta on aika huikea, vaikka olisi kuinka hyvä rauta kyseessä...
I had actively participated in every moment of the creation of this life. So why didn't I see myself in any of it?
The only thing more impossible than staying was leaving.
I didn't wanna hurt anybody. I wanted to slip quietly out the back door and not stop running until I reached Greenland.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #193 : 02.03.09 - klo:16:18 »
Olen huomannut, että GHD:n lämpötila on aika korkea ohuille etuhiuksilleni, koska nykyisin päästä törröttää etuhiusten kohdalla julmettu määrä lyhyitä töpöhiuksia. Voisivat toki olla katkenneita ja kasvaneitakin, mutta nuo ovat ilmaantuneet vasta GHD:n hankinnan jälkeen. Muutenkin GHD:n lämpötila on vähän liikaa, koska etuhiukset tosiaankin jäävät siihen asentoon missä niitä suoristaa, taistelen aina suoristusaamuina eteenpäin viistoon sojottavan hiuksiston kanssa, eikä se ole mitenkään erityisen kaunis näky. ::) Oi miksi GHD:n lämpötila ei ole säädettävä..

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #194 : 02.03.09 - klo:18:26 »
^Mitä jos koitat vetää raudan tosi nopeasti etuhiusten läp? Mulle on vasta tulossa ghd, joten en osaa mitään kovin hyviä vinkkejä antaa, kun en tiedä miten se käyttäytyy.