Kirjoittaja Aihe: Suoristusraudat  (Luettu 295700 kertaa)

Poissa Magia

• Tukkaguru
Vs: Suoristusraudat
« Vastaus #195 : 02.03.09 - klo:19:09 »
^ Nopeasti sen vedänkin, ei sitä todellakaan kärsi pitkään pitää.. Ja yleensä vielä sammutan raudan, ja annan viilentyä hetken, mutta on siltikin turhan kuuma etuhiuksille.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #196 : 02.03.09 - klo:21:19 »
^Hmm. Kaipa sun täytyy vaan koittaa suoristaa mahdollisimman alaspäin lähellä kasvoja (hui), jotta eivät alkaisi sojottamaan. Tai koita antaa jäähtyä hieman kauemmin. Tosin ongelmaksi tuossa jäähtymisessä alkaa varmaan muodostua se, että sitten se ei enää suoristakaan kunnolla jos on liikaa jäähtynyt.

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #197 : 02.03.09 - klo:21:33 »
Käännätkö sä Magia sitä rautaa suoristaessa? Siis kevyesti sisäänpäin. Noin pitäis saada hiukset niin ettei ne taivu ulospäin. Mä aina käännän sisäänpäin kun tykkään enemmän sisäänpäin kääntyvistä latvoista.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #198 : 03.03.09 - klo:11:24 »
^ Noin juuri miekin teen, eli käännän etuhiuksia suoristaessani rautaa hiukan sisäänpäin, niin etuhiukset asettuvat kauniisti, eivätkä sojota joka suuntaan. Mulla on vähän huono omatunto, kun käytän rautaa joka päivä, pääasiassa etuhiusten muotoiluun, mutta joskus muotoilen raudalla vähän pörröttäviä päällyhiuksiakin. En kyllä edes kasvata etuhiuksia ja jos ne vaurioituvat, niin leikkaan huonot latvat pois. Silti poden huonoa omaatuntoa raudan käytöstä, koska tiiän, että kaikki lämpömuotoilu vaurioittaa hiuksia ja pitäisihän sitä tukkahulluna käsitellä hiuksia hellävaraisemmin ::).

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #199 : 03.03.09 - klo:11:52 »
En ole tähän asti kääntänyt sisäänpäin, koska ainakaan entisellä raudalla en saanut niin hyvää tulosta. Mutta kokeilen seuraavan kerran, vaikka vähän ehkä epäilenkin. Minäkin poden huonoa omaatuntoa, etenkin kun käytän rautaa myös noihin pidempiin etuhiushaituviin, joita saatan jopa kasvattaakin pois, ja vielä kun huomaan miten pahaa rauta tekee hiuksille. Mutta hirveät epämääräiset söheröt nämä muuten olisivat.

Poissa Penny

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #200 : 03.03.09 - klo:13:55 »
Tosiaan, jos raudalla vetää piikkisuoraan latvoihin asti, tulee suoraa jälkeä. Jos kääntää rautaa sisään tai ulos (ja riippuen kuinka voimakkaan käännöksen tekee), tulee vastaavaa jälkeä. Olikos tästä nyt mitään apua.. ;D Kannattaa ainakin koittaa.

Kihartaessa on mun mielestä tärkein ottaa kerralla pieniä osioita käsiteltäväksi ja edetä hitaasti - paljon hitaammin vetää rautaa kuin suoristaessa. Ja heti kihartamisen jälkeen kiertää se kihara sormen avulla niin, että se asettuu luontevasti ja kiharalle. ja sit vaan lakkaa lopuksi.

Tuo tarpeeksi hitaasti vetäminen on kyllä avainsana mullakin. Plus rautaa kannattaa koittaa kiertää vieläkin tiukemmalle hiusten ympärille, jolloin tulee tiukempaa kiharaa, liian loiva (jos ei käännä rautaa tarpeeksi paljon) ei välttämättä jaksa kihartua. Mulla on ollut ongelmana GHD:llä kihartaessa, että toinen puoli ei välttämättä joka kerta suostu kihartumaan, jolloin kokeilen kiertää rautaa eri suuntiin kuin toisella puolella, ja silloin yleensä onnistuu.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #201 : 03.03.09 - klo:17:05 »
Tänään sain ghd:ni. Kun rautaa painaa kiinni, kuuluuko sen ottaa päästä kiinni ja sieltä johdon päästä raudat eivät ota kiinni toisiinsa? Jos ajattelee, niin näinhän sen pitäisikin mennä, kun väliin tulee hiuksia, niin sitten rautojen pitäisi olla yhtä kaukana toisista. Johdon pää ei sovi pistorasiaan, joten mun tätytyy kysyä ikiomalta sähkömieheltäni pystyykö sen pään vaihtamaan. Muistelisin täältä niin lukeneeni. Aika kapea tuo IV Styler, kuinka kapea se mini sitten oikein on?

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #202 : 03.03.09 - klo:18:12 »
Minun GHD:ssäni on sama juttu, eli päästä ottaa aikaisemmin kiinni kun painaa rautaa hiuksiin. Hyvin kuitenkin kihartaa. Sääli vaan että on aika rankkaa käsittelyä hiuksille. Kiharran sillä nykyään vain korkeintaan kerran viikossa.
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #203 : 03.03.09 - klo:18:13 »
^ ei sitä päätä tarvi vaihtaa. Avaat sen yhden ruuvin ja alta paljastuu normaali pistoke mikä käy täällä meilläkin.

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #204 : 04.03.09 - klo:09:42 »
Aika kapea tuo IV Styler, kuinka kapea se mini sitten oikein on?

Minissä levyt on n. 2cm:n levyiset. Ja tosiaan sen kun ruuvaat siitä töpselistä sen ruuvin pois niin alta paljastuu ihan normitöpseli :)

Poissa Axamit

• Tukkaguru
« Vastaus #205 : 05.03.09 - klo:21:00 »
Ellen: Mitä ainetta sä muuten käytät suoristamiseen?

Musta on ihan outoa, ettei GHD:ssä voi säätää lämpötilaa  :P. Siis kun se on niin paljon kalliimpi kuin muut, niin vois vähän olla noita ominaisuuksiakin. Tosin aion kyllä hankkia sen joskus tulevaisuudessa, koska tarvitsen suoristusrautaa, mutten ole kamalan tyytyväinen LF:n rautaani.

Poissa Penny

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #206 : 07.03.09 - klo:21:32 »
Musta taas tuntuu että vaikka GHD on tosi kuuma, niin pahempaa jälkeä tähän tukkaan tulee kihartimella jossa on säädettävä lämpötila, ja käytän aina sitä keskilämpöä olikohan 140 astetta. Tukka tuntuu tosi kuivalta sen käytön jälkeen ainakin muutaman pesun ajan, GHD:n jälkeen taas silkkiseltä.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #207 : 08.03.09 - klo:11:18 »
Ellen: Mitä ainetta sä muuten käytät suoristamiseen?

Mie laitan alle Nexxuksen Canopya silloin, kun käsittelen koko pään, eli teen kiharat tai suoristan. Etuhiusten suoristuksen alle en laita mitään :-[, vaikka teenkin sitä arkisin. On mulla kyllä ihan sellaista pitoakin sisältävää suoristussuihketta, mutta se sisältää alkoholia, vaikka se kyllä pitää hiukset hyvin kuosissaan.

Kaltsa

• Vieras
« Vastaus #208 : 13.03.09 - klo:19:49 »
GHD-raudathan on kehuttu täällä juurikasvussakin maasta taivaaseen. Ajattelinkin, että millaisia pitkän aikavälin kokemuksia teillä on noista? Niitähän on markkinoilla ollut jo jonkin aikaa. Löytyykö joku ghd-nestori joukosta, joka on jo pidempään käytellyt noita? Miten raudat ovat kestäneet käytössä? Onko kulumista tms. havaittavissa vai onko ne "ikuiset"?

Rautojen hankinta ei itsellä ole juuri nyt ajankohtaista, mutta kiinnoistais tietää, kun niitä niin hehkutetaan. Uskon kyllä, että käyttömukavuus ja tulos on hyvä.  :D

Poissa Charleen

• HAIRahtanut
« Vastaus #209 : 18.03.09 - klo:19:18 »
^ mä olen käyttänyt about vuoden melkein joka päivä. ei ole kulunut eikä kyllä hiuksetkaan ole kärsineet :)
elämänlaatukin on noussut huomattavasti kun sai sanoa goodbye to bad hair days :D
toi on oikeesti mun järkevin ostos ikinä  ;D