Kirjoittaja Aihe: Suoristusraudat  (Luettu 295997 kertaa)

Poissa Jessie

• Tukkaguru
Vs: Suoristusraudat
« Vastaus #285 : 17.07.09 - klo:19:31 »
Kiitos Nea!  :)

Poissa aurinkoutu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #286 : 21.07.09 - klo:20:57 »
Vinkkiä kaivataan! Minulla on lyhyet, paksut luonnonkiharat hiukset, ja olen koko ajan ajatellut, että ostan keskikokoisen GHD:n. No, kampaajalle puhuin ostoaikeista tänään, niin se alkoikin sitten liputtaa sitä kapeata. Mihin minä taas totesin, että jaa, eikös toi keskikokoinen ois yleispätevämpi ja entäs jos kasvatankin ja... ja... No hän oli silti sitä mieltä, että kapea on hyvä, ellen nyt sitten haaveile kasvattavani tosi pitkiä hiuksia ja pidä niitä ikuisuuspitkää aikaa (tämmöinen ei siis ole suunnitelmissa, korkeintaan nyt jotain puolipitkää voisi ajatella).

Jotenkin tuo kapea tuntuu silti vaan niin yksipuoliselta, vaikka saishan sillä tosiaan lyhyitä hiuksia lyhyemmistäkin kohdista tosi näpsästi.

Äh, mä kun kuvittelin, että oon ihan jo päättänyt asian, niin sitten tuli vielä tämmöinenkin puheeksi  ;)

Edit: kirjoitusvihre korjattu.
« Viimeksi muokattu: 22.07.09 - klo:04:15 kirjoittanut aurinkoutu »

Poissa Jonsu

• Tukkaguru
« Vastaus #287 : 21.07.09 - klo:22:08 »
^Mun kampaaja kertoi että kun tilaavat noita rautoja niin niitä pitää tilata setti jossa tulee mini, tavis styleri ja se leveä ja valitti sitä kun se kapea ei mene kaupaksi. Jospa kampaajasi yritti päästä eroon ministä.

Poissa aurinkoutu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #288 : 22.07.09 - klo:04:14 »
^Ei se oikein mätsää, kun se tietää kyllä, että mä en sieltä osta mitään sairaan kalliilla rahalla paitsi värin ja leikkauksen  8) Se vaan oli sitä mieltä, että lyhyille hiuksille se on näppärämpi. No, paha sanoa asiaan juuta tai jaata, kun en ole ikinä minkään merkkistä kapeata rautaa käyttänyt, mutta omasta mielestäni vaan näyttävät jotenkin vähän heppoisilta. Totta tietysti on kyllä se, että jos joissain kohdissa hiuksilla on mittaa aikas vähän, niin eipä sitä hirveästi sillä keskikokoisella saa ainakaan suoristeltua.

Poissa babylissa

• Tukkaguru
« Vastaus #289 : 22.07.09 - klo:09:40 »
Kannattaa muistaa vetää vain riittävän hitaasti ja tasaisesti se rauta läpi, jotta ehtii kihartumaan. Ja kiharruksen jälkeen vielä kannattaa kierittää suortuva pikaisesti sormen ympärille, se ikäänkuin muotoilee ja kasaa kiharan lopulliseen muotoonsa.
Kihartamisesta on hyviä ohjeita ainakin YouTubessa ja niissä videoissa muistetaan lopuksi juurikin noin "kiepauttaa" kihara sormin paikoilleen.
En tajunnut aiemmin että rauta pitää todellakin pyöräyttää ympäri jotta kiharaa syntyy, mutta niin vain korkkiruuvia sain aikaiseksi! Tosin mini-Coriolissit repivät ja ne geehoodeet odottavat vielä Lookfantsussa :-\

Poissa Eulaalia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #290 : 22.07.09 - klo:22:25 »
 :o Noniin, GHD IV Styler hajosi, on ihan kuollut. Kahden vuoden takuu on umpeutunut viisi päivää sitten... :o

Näinköhän takuu enää korvaa mitään? Olisin kuvitellut että olisi ollut kestävämpi kun oli aika arvokaskin. Tilattu Lookfantasticista, täytyypä kysellä jos jotain olisi tehtävissä kun takuun umpeutumisesta on näin vähän aikaa.

Poissa Penny

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #291 : 23.07.09 - klo:09:14 »
^ Oho, taitaakin olla ensimmäinen tapaus, vai onkos kellään aiemmin rikkoutunut, en ainakaan muista lukeneeni. Olikohan siinä joku sisäänrakennettu takuun-umpeutumislaskin... ::)

Totta tietysti on kyllä se, että jos joissain kohdissa hiuksilla on mittaa aikas vähän, niin eipä sitä hirveästi sillä keskikokoisella saa ainakaan suoristeltua.

Ööh, miksei saa? Kyllä keskikokoisella lyhyemmänkin tukan suoristelu onnistuu, ellei nyt ihan siiliä ole. Sinuna ottaisin kyllä sen keskikokoisen jos tukka on kerran paksukin, ja etenkin jos aiot jossain vaiheessa hiuksia kasvattaa, minillä suoristelu voi tehdä silloin tiukkaa.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.

Poissa armi

• Tukkaguru
« Vastaus #292 : 23.07.09 - klo:09:26 »
Kannattaa kysyä LF:stä siitä GHD:stä. Ainakin täällä Suomessa takuu on vain valmistajan antama "lisäturva" ostohankintaan, sillä tuotteilla on muutenkin suositeltu kestoaika (kuluttajaviraston laatimia) jonka sisään tulleet ongelmat tuotteen kanssa pitäisi olla aina neuvoteltavissa. Eli ainakaan täällä Suomessa takuu ei ole mikään ehdoton raja jonka jälkeen ei korvata mitään, sillä sanoohan järkikin että jos vaikka pesukoneella olisi kahden vuoden takuu, niin on silti odotettavaa että pesukoneen tulisi toimia pidempään kuin sen kaksi vuotta.
So it goes.

Poissa aurinkoutu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #293 : 24.07.09 - klo:01:45 »
^^Todennäköisesti en kyllä aio ikinä kasvattaa hiuksia kuin max polkkapituuteen.

Mutta tuosta suoristamisesta: no, siis onhan se kai aika selvää, miksi ylipäänsä mini-raudoissa raudat ovat kapeammat; jos kerran hiukset ovat lyhyempiä, niin esim. 1,5 cm:n pätkää on huonompi tunkaista 2 cm:n rautojen väliin (esim. mulla on tällä hetkellä otsatukka toiselta puolelta aivan nirkanen ja toiselta puolelta taas pitkä, niin kyllä tuota nirkasta puolta epäilemättä paremmin saisi minillä kuin nykyisellä tavislevyisellä perusraudallani). Tai kyllähän se jotenkin onnistuu, mutta onhan se toki vähän sellaista "läpsimistä".

Ja itse asiassa noissa minin ja mediumin ominaisuuksissa on molemmissa ruksittu "thick", mutta kummassakaan ei "very thick". Toisaalta, tällä mitä ilmeisimmin tarkoitetaan jo aivan afroa.

Mutta täytyypä miettiä asiaa.

Tuohon takuuasiaan: joo, ei voi olla noin päivän päälle. Ja kuvittelisi tuossa tosiaan olevan sen yleisen takuusuojan voimassa myös, en edes tiedä, onko se pelkästään mikään suomalaisten juttu.

Voi olla, että GHD:nkin tuotteissa on tosiaan jonkinlainen sisäänrakennettu takuunumpeutumislaskin; monesti elektroniikkatuotteissa on, takuun umpeutuminen katsotaan erän mukaan.

Poissa Eulaalia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #294 : 24.07.09 - klo:10:38 »
Siitä hajonneesta GHD:stä....

Otin yhteyttä Lookfantasticiin, lähettivät mulle kopion kuitista koska pyysin ja kehottivat lähettämään raudan GHD:lle Englantiin. Katselin juuri Itellan sivulta että paketin lähetys (laite täytyy palauttaa alkuperäisessä GHD laatikossa) maksaisi lähemmäs 30 euroa vähintään.

Soitin myös Suomen maahantuojalle SKT Groupiin, oli oikein ystävällinen asiakaspalvelu ja näinhän se on että kun laite on ostettu Englannista niin he eivät takuuasiaa hoida tietenkään. No, varmistin vaan...
Niin, kun halvalla tilaa ulkomailta niin takuuasiat on sitten hankalampia.

Rauta muuten hajosi näin: Kytkin siihen virran ja laitoin telineeseen lämpiämään, ei kuulunut piippausta niin kuin yleensä mutta en siihen kiinnittänyt sen kummempaa huomiota. Käväisin keittiössä pikaisesti ja kun tulin takaisin kylppäriin niin laitteesta nousi hienoinen käry!. Otin virtajohdon irti, ja tämän jälkeen laite ei inahdakaan. Laite on sulattanut muovia lämpölevyjen ympäriltä.

Tein nyt sellaisen päätöksen että tilaan LF:stä uuden raudan (n. 96 puntaa + postit). Pääsen helpoimmalla ja tulisi liian kalliiksi alkaa palauttamaan ulkomaille kun ei edes tiedä korvaako ne mitään kun takuukin on ummessa. Ja kuinka kauan joutuisi odottamaan.

P.S. taas uutta pinkkiä GHD:ta pukkaa markkinoille: http://www.ghdhair.com/ghd-pink
« Viimeksi muokattu: 03.08.09 - klo:16:46 kirjoittanut Eulaalia »

Poissa babylissa

• Tukkaguru
« Vastaus #295 : 04.08.09 - klo:13:41 »
Tämän ketjun lukeminen olisi taas pitänyt jättää väliin.
Olen ollut ostamassa mini-GHDtä jo varmaan kuukauden, mutta en edelleenkään ole raaskinut siihen sijoittaa vaan uskollisesti raastanut tukkaa noilla mini-Coriolisseilla :# Kaapissa lojuvat vielä Babylissin Wet&Dry -raudat, jotka ovat aivan kunnossa, mutta ovat liian leveät.
Nyt taas katselen lookfantsun sivuilta tuota rauta-lämpösuojapakettia (GHD NEW GENERATION IV MINI STYLER PLUS THERMAL PROTECTOR FOR NORMAL/FINE HAIR).

Kertokaa ja vakuuttakaa konkarit, että sijoitus kannattaa..  Saisinkohan aamuisin kiireessä varmasti ojennettua luonnostaan suoran mutta yön jälkeen niin ikävästi omiin suuntiinsa (takaraivon ihana latistava pyörre) sojottavat suortuvat siistiin kuosiin?
Coriolisseilla onnistun siinä tapauksessa että ensin pesen tukan ja kuivaan sitten föönillä, muotoilut lämpösuojat alle ja suoristan/kiharran tuoreeltaan, mutta yön yli nukutun tukan kanssa nou nou, rauta ei vaan luista tai ylipäätänsä muotoile mitenkään. Tukassa ei ole lakkaa tai muita vastaavia tässä vaiheessa.

En tiedä mistä johtuu, taidon puutteesta vai täytyykö huonommille raudoille vaan olla tuore kerros liukkaria hiuksissa ennen kuin rautaa tarjotaan. Sitä vaan, että onnistuuko GHDllä tukan ollessa tässä tilassa muotoilemaan kuontalon kuosiin tai vaikka tekemään kiharaa/lainetta.

Minimallia olen ajatellut siksi, koska nykyinen pituus, suunnilleen niskaan yltävä kerrostettu tms. polkka, todennäköisesti pysyy mallina jossain muodossa jatkossakin koska pitkä tukka ei vaan käy mulle. Noissa Coriolisseissa on hyvää juuri noiden levyjen leveys.

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #296 : 04.08.09 - klo:13:57 »
^ Onnistuu ja varmasti! Saan hetkessä taltutettua normikokoisella ghd:llä miehen itsepintaisen lammasluonnonkiharan eikä alla ole ollut muuta kuin lämpösuojaa. Ja tulos on kestänyt aina seuraavaan pesuun asti. En voi kuin suositella :)

Poissa Minsku

• Tukkaguru
« Vastaus #297 : 04.08.09 - klo:14:37 »
Kyllä GHD:t on miljoona kertaa paremmat ja luistavammat kuin ne Coriolissit. Tosin GHD on liian kuuma mun ostahiuksiin, ne menee ihan säkkärälle, jos edes näytän niille sitä rautaa. GHD:tä käytän pituuksiin ja etuhiuksille ostin sellaisen violetin vidal sassoonin Anttilasta. Se on niille ihan passeli. Corioliss on mulla töissä niitä päiviä varten kun pyöräilee vesisateessa tai tuulessa niin, että etuhiukset on ihan miten sattuu. Muihin hiuksiin en sillä raastimella enää koske, enkä kyllä etuhiuksiakaan saa sillä hyvin laitettua, mutta hätätilannerautana ok.

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #298 : 04.08.09 - klo:15:47 »
Multa löytyy mini-GHD:t, suoristan niillä aina illalla itsestään kuivuneet itsepintaiset luonnonkikkurat ja pyörteet otsalta ja niskasta suoraksi. Aamullakin on vielä suorana ja koko päivän pysyy vaikka olisi kosteampaakin. En mitään erikoisempia tököttejä laita alle, jotain lämpösuojallista vaan ja tuuheuttavaa lisäksi jos siltä tuntuu.
Noi minit on tosi kätevät ihan lyhyeen tukkaan, ja kyllä niillä pärjää loistavasti vielä reilussa polkkamitassakin. Pari vuottakohan ne on jo olleet käytössä on ollut aivan loistava sijoitus.

Poissa Liina

• Hiushörhö
« Vastaus #299 : 04.08.09 - klo:16:46 »
Miten leveet suoristuslevyt ghd:n IV Styler mallissa on? Sanoiko joku, että Minissä on 2 cm levyt? Miten pitkä laite on muuten? Minkälainen pinnote/pinta näissä on levyn ulkopuolella?

Mulla on lyhyt polkka, jonka muotoilen raudalla joka aamu. BaByliss Wet&Dry on pari vuotta vanha ja muuten ok, mutta se on tosi pahasti kulunu reunoista. Levyt on edellleen täysin naarmuttomat, mutta siis levyjen ulkopuolelta pinnoite on kulunu ja muotoilutuotteet kerääntyy kuluneisiin kohtiin. Mietin nyt ghd-rautoja, mutta mietin just raudan leveyttä. Tuntuu myös, että monet perusraudat on tosi pitkä ja kömpelöitä. Muotoilun kannalta myös levyjen ulkopuolisen osan sileys ja kestävyys on tärkeetä. 
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet