Kirjoittaja Aihe: Suoristusraudat  (Luettu 295701 kertaa)

Tristy

• Vieras
Vs: Suoristusraudat
« Vastaus #360 : 25.09.09 - klo:10:52 »
^ Mä käytän omaa vastaavaa rautaa samaan tarkotukseen eli lähinnä latvojen kääntämiseen tai suoristamiseen ja tyven kohottamiseen. Itsekään en ollut aluksi ihan vakuuttunut raudasta, mutta muutaman kerran jälkeen taivuttelu sujuu todella nopeasti vanhaan rautaan verrattuna ja taivutuksista tulee luonnolliset. Mulla on liukas hiuslaatu muutenkin, mutta hyvin tuo on hommansa hoitanut silti. Eli älä vielä laita rautaa eteenpäin. :)

Poissa Efva

• Tukkaguru
  • ex-Mirre
« Vastaus #361 : 25.09.09 - klo:10:56 »
^ Kiitos viestistäsi, toivoa siis on vielä! ;D Käytätkö sä jotain tuotetta suoristuksen alle? Mä olen toistaiseksi käyttänyt Paul Mitchellin Straight Worksia.

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #362 : 25.09.09 - klo:11:02 »
En mäkään mitenkään nyt ihan superhyperyltiörakastunut mun GHD-rautoihin ole ;D Tai siis niistä saa helposti kommentteja sellaisen kuvan, että niillä saa minuutissa täydelliset hiukset, ja maailma pelastuu, ja keijukaiset sirottelevat keijupölyä hiuksiin, ja sielu pääsee nirvanaan. Mutta, mun mielestä niissä on toi käyttömukavuus kyllä kieltämättä ihan omaa luokkaansa. Rauta on hyvin ketterä käteen ja taivutukset ja kihartelut sujuvat paremmin kuin vanhalla raudallani. Nyt kun mulla on pidennykset, niin toi tuntuu taas aika korvaamattomalta. Tosin en sano ettenkö voisi näitä joillakin muillakin raudoilla laittaa, mutta GHD on kyllä käytännöllinen ja ergonominen käyttää. Se ei myöskään raasta hiusten latvoja. Ei mun mielestä välttämättä mikään upea ihmelaite, mutta kätevä toki.

Tristy

• Vieras
« Vastaus #363 : 25.09.09 - klo:11:08 »
^ Kiitos viestistäsi, toivoa siis on vielä! ;D Käytätkö sä jotain tuotetta suoristuksen alle? Mä olen toistaiseksi käyttänyt Paul Mitchellin Straight Worksia.

Käytän yleensä Tigin Superstar-nestettä, koska föönaan usein hiukset ennen suoristusta ja tavoitteena on saada vähän tuuheutta myös. Redkenin Woolshakea olen myös käyttänyt, tosin huonolla menestyksellä, koska rauta ei tunnu luistavan kunnolla sen kanssa. Mitään varsinaisesti suoristamiseen suunnattua tuotetta en ole juurikaan käyttänyt, koska ne tuntuvat usein lätistävän hiuksiani.

Poissa Efva

• Tukkaguru
  • ex-Mirre
« Vastaus #364 : 25.09.09 - klo:11:13 »
^ Okei, kiitoksia tiedosta. Ehkä tuota Superstaria voisi kokeilla. Tosin kun puhuit tuosta luistamattomuudesta, niin mulle tuli mieleen, että ehkä tarvisin juuri jotain sellaista mömmöä alle ;D Wool Shaken tuoksua en kestänyt, mutta pitää miettiä jotain muuta vastaavaa.

En mäkään mitenkään nyt ihan superhyperyltiörakastunut mun GHD-rautoihin ole ;D Tai siis niistä saa helposti kommentteja sellaisen kuvan, että niillä saa minuutissa täydelliset hiukset, ja maailma pelastuu, ja keijukaiset sirottelevat keijupölyä hiuksiin, ja sielu pääsee nirvanaan.

En mäkään sentään näiltä mitään ihmeitä odottanut ;D mutta kuvittelin, että saisin vähintäänkin yhtä hyvän tuloksen vähintään yhtä nopeasti kuin vanhoilla Babylissin Wet & Dry -raudoilla. Nyt jouduin ghd:n käytön jälkeen vielä kääntämään paria suortuvaa noilla vanhoilla raudoilla.  :-[ Mulla on kyllä aika jäykät ja liukkaat hiukset, mutta silti ihmetyttää. No, toivotaan, että tuo on harjoituksen puutetta vain. 

Tristy

• Vieras
« Vastaus #365 : 25.09.09 - klo:11:23 »
^ Niin nojoo, ehkä sun tapauksessa olisi hyötyä jostain karheuttavasta tuotteesta eli kannattaa varmaan katsoa tuo tuuheuttavien tuotteiden osasto. :) Superstar tuo myös jonkun verran karheutta ja käsiteltävyyttä, mutta en tiedä föönaatko hiuksiasi ja mä en ehkä tota laittaisi kuiviin hiuksiin suoristuksen alle.

Poissa Penny

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #366 : 26.09.09 - klo:00:25 »
Ja kannattaa myös vedellä rautaa tarpeeksi hitaasti suoristuksen aikana. Ainakin mulla on nyt syksyllä (ja yleensäkin syksyisin) ollut hieman ongelmia saada tukka suoristumaan GHD:lläkin, vaikka yleensä suoristuu tosi helposti. Johtunee siitä että pitkän talvikauden aikana tottuu vetelemään nopeammin kun saa suoran tuloksen helposti, mutta oon huomannut että näin syksyisin mun tukka on vaan jotenkin erilainen johtuen laineikkaasta puoliluonnonkiharasta hiuslaadusta yhdistettynä kosteaan ilmaan, hius on sellainen paljon pörröisempi, karheampi ja taltuttamattomampi.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #367 : 26.09.09 - klo:00:34 »
Mie en kauheasti lämmennyt GHD:lle, kun sitä erään juureksen luona testailin. Ei vakuuttanut mua. Eniten ihmetyttää se, ettei niin kalliiseen vekottimeen ole laitettu lämmönsäätelyä. Se rautahan kuumuu ihan järjettömäksi?
Mulla on tällä hetkellä käytössä Nordican punainen rauta, jonka ostin Anttilasta alennuksesta 20 eurolla. Vuoden käytön jälkeen ei olu kulunut yhtään, ei raasta tukkaa mutta ei siinäkään ole lämmönsäätelyä ja on hiukan kömpelö käteen. Hintansa puolesta, mainio rauta.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa Nukkumatti

• HAIRahtanut
« Vastaus #368 : 26.09.09 - klo:20:51 »
mulla on VS nano pinkki rauta. Melko halpa, mutta kuumenee heti ja suoristaa kiitettävästi. En löydä syytä miksi ostaisin 200 euron arvoisen ghd:n kun tuokin toimii
20 vuotta hiukset päässä!

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #369 : 27.09.09 - klo:00:52 »
Onhan se Ghd:n liukuvuus ihan omaa laatuaan jos vertaa muihin rautoihin. Mäkin ihmettelin sitä lämpötilansäätimen puuttumista, johon kaverini sanoi syyksi (en tiedä mistä kuullut), että se lämpötilansäädin on turha koska sitä säädettyä lämpötilaa ei pysty ylläpitämään kuitenkaan. En tiedä, vähän selityksen makua.. Onko niitä lämpösuojiakaan semmoisia, jotka kestää sen 250 astetta? Itse sanoi käyttävänsä Osiksen flatlineria, jossa sanotaan että ainesosat kestävät sinne 200 asteeseen saakka. Liekö huomannut tuota pikku asiaa..
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #370 : 27.09.09 - klo:01:04 »
Mua on pitkään vähän kutkutellut ajatus oman GHD:n hankkimisesta, mutta aina ajatus raudan hankkimisesta töksähtää siihen seikkaan ettei siinä ole lämpötilan säädintä. Mun tukalle riitää hyvin 180 astetta suoristamiseen (ja jopa matalempi) ja 250 astetta on mun tukalle aivan liikaa. Kai sitä lämpötilaa edes vähän pystyy ylläpitämään, vaikkei nyt ihan asteen tarkkuudella? Olisi edes karkeasti esmes 180-200 astetta, 200-220 astetta ja 220-240 astetta säädöt. ???

Pöh, käytän edelleen mun minisuokkaa tyytyväisenä.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
  • recovered hair dye junkie
« Vastaus #371 : 27.09.09 - klo:05:59 »
^^eikös se GHD:n lämpötila ole 180-astetta? Ei mikään 250...
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Fuchsian

• Vieras
« Vastaus #372 : 27.09.09 - klo:09:38 »
Heipä hei ja uusi juurikasvulainen täällä :)

Tilasin tuossa juuri LF:ltä tuollaisen ghd:n raudan toiveissa, että kestäisi vähän pidempään kuin tuo Babylissin wet'n'dry (en nyt muista tarkasti tuota kirjoitusasua). Sen verran sanoisin, että tuo Babyliss on ihan ok-rauta jos ei ole kovin paksua ja kiharaista tukkaa suoristettavana. Ja jos on vaan pienempiä osioita, näin siis omasta kokemuksesta. Mutta käyttöikä ikävä kyllä jäi minullakin käytännössä alle vuoteen, vaikka onkin pitempään jo minulla ollut (välissä taukoja mm. permiksen tähden). Joten olen sinällään vähän pettynyt tuohon..en edes ensin ymmärtänyt mikä on vialla, ihmettelin vain kun jäi suoja-aineista (samoista kuin ennen) ja hyvästä suoristuksesta huolimatta "paukkuja" hiuksiin. Sitten tuota kihara-ketjua lukiessa tajusin vasta, että se rauta on sökönä ;D Mutta tehosi tuo Babylissin rauta aluksi ihan hyvin, aika nopeasti vaan laski se tehokkuus.

Tosiaan tarttisin vähän parempaa käyttöikää ja tehokkuutta nykyisin, kun on taas enemmän suoristettavaa..minkäslaisia käyttöikiä noilla ghd:lla on? En tiedä kauanko ovat markkinoilla olleet, mutta kuitenkin. Ainakin taisivat kahden vuoden takuun luvata, jos oikein muistan.

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #373 : 27.09.09 - klo:11:36 »
^^eikös se GHD:n lämpötila ole 180-astetta? Ei mikään 250...

No en kyllä löydä mistään virallisesta lähteestä nopealla silmäyksellä sitä lämpötilaa.. Tosi kuuma se kaverin rauta ainakin on, tosin se ei ole kyllä mikään uusin malli. Mun mielestä se itse sanoi että lämpenee 250 asteeseen. Pointti oli kuitenkin se, että tuo lämpötilansäädin oisi minun mielestäni melko tärkeä ominaisuus.

edit. v puusilmä minä..
« Viimeksi muokattu: 27.09.09 - klo:21:07 kirjoittanut keesha »
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa Eulaalia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #374 : 27.09.09 - klo:11:57 »
GHD:n omalta sivulta lainattua:

"Muista, että ghd IV styler on sähkölaite ja sen levyt kuumenevat voimakkaasti (tavallisesti
180 ºC:seen)
. Sinun on siis oltava varovainen käsitellessäsi muotoilurautaa."