Kirjoittaja Aihe: Suoristusraudat  (Luettu 295709 kertaa)

Silja

• Vieras
Vs: Suoristusraudat
« Vastaus #405 : 21.10.09 - klo:16:36 »
Kiitokset vastauksista, tänään tuli Coriolissiltäkin mailia, että mun rautaan on tullut vahingossa väärä tarra, ja vakuuttivat, että laite toimii 110V-maissa. Vähän alkoi jo tuo harmittaa, nyt ei ole mitään järkevää syytä ostaa sitä ghd:tä... :D

Poissa porsas

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #406 : 22.10.09 - klo:10:24 »
Kuinka monipuolinen tuo ghd on hiusten muotoilussa? Tai siis että kun minä tälläisenä suorahiuksisena en oikein suoristustoimintoa tarvitse kuin äärimmäisen satunnaisesti, ja enempi kihartelen (tosin sitäkin aika harvoin  ::)), ja nyt ois kaikenkattava rauta hakusessa. Olen vastikään muuttanut omaan huusholliin enkä voi enää siskoni laitteita lainailla satunnaiseen käyttööni  ;D

Olen hirveän tarkka siitä, etten turhaan rasita hiuksiani: ne on jo luonnostaan todella ohuet, ja menevät heikkoon kuntoon helposti. Siispä tahdon muotoiluvälineidenkin olevan mahdollisimman hellävaraisia. Sen takia mietin tuon ghd:n hankkimista, hinta kun ei lookfantasticissa ole aivan mahdoton. Mutta otan kyllä mielelläni vastaan suosituksia halvemmista tuotteista, jotka mahdollisesti ajaisi mun käytössä saman asian! Tärkeintä on, ettei rauta raastaisi hiuksia pilalle silloin harvoin kun sitä käyttäisin. Ghdssa vaan epäilyttää se, ettei lämpötila ole säädettävä  :-\

Eli siis tiivistettynä: onko ghd paras mahdollinen myös kihartamiseen, ja kannattaako sen hankinta äärimmäisen satunnaiseen käyttöön (vai löytyykö yhtä hellävaraisia rautoja myös halvemmalla)?

EDIT: Tulin kyllä siihen tulokseen että ghd:n hinta kirpaisee toistaiseksi vielä liikaa... että jos niitä halvempia vaihtoehtoja ois jollakulla heittää  ::) siis sellaisia, joilla tosiaan saa myös kiharaa tehtyä...
« Viimeksi muokattu: 22.10.09 - klo:10:56 kirjoittanut porsas »

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #407 : 23.10.09 - klo:10:03 »
Tuohon satunnaiseen kihartamiseen toimii mainiosti myös ihan kihartamistarkoitukseen tarkoitettu Vidal Sassoonin "Pro Ribbon Curls" -muotoilurauta. Kuva esim. http://www.amazon.co.uk/Sassoon-Tools-Ribbon-Styler-VS114UK/dp/B000RHP5WY . Itselläni on tuollainen ja sillä saa tosi näppärästi kiharaa koska raudan muotoiluosassa ei ole mitään kulmia ja se kuumenee joka puolelta, joten sitä voi vetää kiertäen läpi pidempienkin hiusten. Ainoa miinuspuoli on, että tosiaan koska se kuumenee joka puolelta se suoristusosa, tulen ainakin itse aamukiireessä usein vahingossa polttaneeksi korvalehtiä ja päänahkaa tuolla raudalla.

Poissa porsas

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #408 : 23.10.09 - klo:12:08 »
Octagon, kiitti, toihan on oikein näppärän oloinen laite! Ja varmaan ois tuollainen juuri mun käyttöön sopiva, kun useammin kuitenkin kihartelen kuin suoristan. Menee harkintalistalle  :)

Poissa Villis

• HAIRahtanut
« Vastaus #409 : 03.11.09 - klo:18:45 »
Katsoiko joku Kuningaskuluttajan suoristusrautatestin? Siihen oli huolittu vain alle 50 euron rautoja, joten GHD-keskustelijoille toki vähän turhaa informaatiota. Itse sain Herstyler-suoristusraudan lahjaksi, joten vertaileva tutkimus on jäänyt tyystin tekemättä. Ei aavistustakaan, miten paljon parempia ja huonompia maailmasta löytyy.

Toinen suoristusrauta-aiheinen linkki, eli Trendin tilaajalle on luvassa minikokoinen halpisrauta kaupan päälle. http://www.forma.fi/trtarjous/
« Viimeksi muokattu: 03.11.09 - klo:19:00 kirjoittanut Hunajapupu »
Perfektionistinen väkertäjä, jolla on keskivaikea atopia.

Copper

• Vieras
« Vastaus #410 : 03.11.09 - klo:20:28 »
^ Mä katsoin tuon Kuningaskuluttaja -ohjelman. Ihan kiva, että ottivat testiin suoristusraudat. Itse en kyllä oikein vakuuttunut mistään raudasta, mutta se voi johtua rautoja testanneiden henkilöiden hiusten ulkonäöstäkin. Se rauta jäi ainakin negatiivisena mieleen, jossa säätö- ja kytkinnappulat olivat siinä "suoristusvarressa". Se aiheutti käyttäjille ongelmia, kun raudan saattoi vahingossa suoristaessa sohaista päältä pois. Laajempi testi olisi ollut vielä hienompi, esim. kymmenen erilaista rautaa testissä. :D

Poissa Nukkumatti

• HAIRahtanut
« Vastaus #411 : 05.11.09 - klo:15:48 »
höh, olisivat testanneet vidal sassoon nanoa, kun itse omistan sellaisen. mielestäni loistava, halpa perusrauta. Ja lisäksi söpökin kuin mikä! Mulla tietysti pinkki  :-*
20 vuotta hiukset päässä!

Poissa Minsku

• Tukkaguru
« Vastaus #412 : 05.11.09 - klo:16:17 »
^Mulla on violetti, enkä kyllä ihan kauheasti kehuisi. Mun mielestä kaikki mun entiset Babylissit on olleet parempia kuin tuo Vidal Sassoon. Tuo liukuu vähän karheasti hiuksissa ja monta kertaa joutuu saman kohdan suoristamaan, että jotain tapahtuu. Lämmönsäädöstä plussaa, sillä käytän tätä lähinnä otsikseen, joka ei kestä GHD:n kuumuutta. Toisaalta latvoihin tämä ei taas toimi ja oon tainnut tästä jo valittaakin tänne, että eka kappale hajosi kuukaudessa, vaikka näin vähällä käytöllä onkin. Toivottavasti tämä uusi vaihdokki on kestävämpi.

Mun mielestä siis kannattaa ennemminkin ostaa joku halpa Babyliss kuin tämä. Mulla on ollut mm. se wet&dry ja joku siitä uudempi, en muista mallia. Anyways nekin on olleet mun mielestä parempilaatuisia. GHD:hin tätä en edes vertaa, kun ovat niin eri hintaluokista, mutta jos ihan mun testaamiin perusrautoihin vertaa, niin en ehkä tätä niistä kaikista valitsisi enää. Tosin vielä surkeampi esitys on Coriolissin minirauta, mutta se onkin jo taas eri juttu.

Poissa Villis

• HAIRahtanut
« Vastaus #413 : 05.11.09 - klo:16:26 »
^ Saanko udella, miksi ihmeessä sinulla on ollut noin hirmuinen määrä suoristusrautoja?  :)

Poissa Nukkumatti

• HAIRahtanut
« Vastaus #414 : 05.11.09 - klo:16:31 »
niin, sehän on niin että toisille sopii eri tuotteet paremmin kuin toiselle  ;D mulla toi sassoon on toiminut kyllä moitteettomasti  :ts
20 vuotta hiukset päässä!

Poissa Minsku

• Tukkaguru
« Vastaus #415 : 05.11.09 - klo:16:36 »
^ Saanko udella, miksi ihmeessä sinulla on ollut noin hirmuinen määrä suoristusrautoja?  :)

Oon käyttänyt ne aina loppuun ;D Oon aina ollut ahkera suoristaja, kun on ollut sellaiset hiusmallit yleensä, että niitä ei ilman rautaa saa laitettua. Mitään kiharrinta tai hiustenkuivaajaa mulla ei oikeastaan edes ole, että tuo rauta on aina ollut mun ainoa hiustyökalu. Nuo halvemmat raudat tuntuu kestävän käytössä just sen takuuajan, eli pari vuotta, joten kun parin vuoden välein ostaa uuden, niin sitä ehtii kokeilla montaa eriä :D

^Niinhän se on. Hyvä että sulla toimii!

Poissa Eydie

• Tukkaguru
« Vastaus #416 : 05.11.09 - klo:17:21 »
Missä ja mihin hintaan on tämän hetkinen paras ghd-tarjous? Nyt tuli sen verran haastava kampaus parturireissulta, että taidan tarvita jonkun hyvän raudan. Ghd:tä voin harkita, jos sen hintalaatusuhde lyö laudalta Babylissit ja muut.

Edit. Tilasin Lookfantasticin kautta 96 puntaa IV Styler Plus (ja lämpösuoja, suojamatto, harja) + 3.75 puntaa postikulut. Pakettille tuli siis hinnaksi 116 euroa. Mies lupasi noi mulle synttärilahjaksi  :l
« Viimeksi muokattu: 05.11.09 - klo:19:48 kirjoittanut Eydie »

Poissa Auringonkukka

• Tukkaguru
« Vastaus #417 : 05.11.09 - klo:17:55 »
Mun pitää ostaa pikkusuoristusraudat, olen innostunut viime aikoina kiharoista ja loivat kiharat on paljon helpompi tehdä raudoilla kuin kihartimella. Varmasti tosin toimii siinä suoristamistarkoituksessakin ;) Ostan joko sellaiset parin kympin luokkaa maksavat perus, tai sitten harkitsen Trendi-lehden pakettia missä tulee tilaajalahjana ;D Tuolla Remingtonillakin periaatteessa saa kyllä tehtyä kiharat, mutta ovat hieman kömpelöt käyttää siihen tarkoitukseen ja ulkopuoli ei ole pyöristetty joten voi repiä hiuksia mitä en tietenkään halua.

Aiemmin mietin miksi suoristukset eivät pidä, kun kuitenkin suht hyvät aineet käytössä ja hyvä rauta, käytin pienintä mahdollista lämpötilaa. Nyt kerran kokeilin 170c lämpötilalla ja hiukset kiilsi enemmän ja olivat vielä seuraavana aamunakin suorat. Näinköhän sillä lämpötilalla sitten olisi selvästi vaikutusta, on se toki aika loogista mutta jotenkin tuntuisi tukalle paremmalta käyttää pienempää lämpötilaa.. TOSIN, jos se ei kerran suoristu kunnolla vaan taipuu joka tapauksessa samanlaiseksi kuin muulloinkin periaatteessahan se "suoristaminen" on sitten vaan turhaa rasitusta, joten mielummin käyttää suoraan suurempaa lämpötilaa.
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.

Poissa Villis

• HAIRahtanut
« Vastaus #418 : 05.11.09 - klo:21:26 »
Mikä se optimilämpötila sitten olisi? Minulla on Herstyler, jossa ei ole lämpötilan säätömahdollisuutta. Se vakiolämpö on muistaakseni 200 astetta. Kyllä se suoristaa ja kihartaa mallikkaasti eikä tuhoa hiuksia ainakaan harvakseltaan käytettynä, mutta ei ole oikein vertailupohjaa.

Poissa Auringonkukka

• Tukkaguru
« Vastaus #419 : 05.11.09 - klo:22:36 »
^Ainakin tuo mun rauta taitaa lämmetä muistaakseni 140 (vai jopa 130)-230 astetta, 10 asteen välein on lämpötilat valittavissa. 180 taitaa olla korkein lämpötila mitä olen käyttänyt, eli yli 200 en tiedä sitten.. ja tosiaan tuo alhaisin lämpötila ja sitä seuraava on sellaisia mitä ei kannata selvästikään käyttää. Tietysti kun on noita lämpösuojia ja kyllä mä luulen että ne toimiikin niin voisi ihan oikeasti koittaa niitä korkeampiakin, varmasti tulisi mieleisempi lopputuloskin. En tiedä kuinka kuumia yleisesti sitten ovat.
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.