Kirjoittaja Aihe: Suoristusraudat  (Luettu 295470 kertaa)

nazu

• Vieras
Vs: Suoristusraudat
« Vastaus #450 : 17.02.10 - klo:22:53 »
Noniin, tulihan se ghd (5 päivää kesti vain lf.stä)... Ja on tosiaan hintansa väärtti, kiharat onnistuu jopa mun tumpeloilla taidoilla, ja latvojen taivutus onnistuu leikiten  <3  Kyllä kannatti satsata!

Poissa Kevätperhonen**

• Hiushörhö
« Vastaus #451 : 21.02.10 - klo:21:36 »
Pitkän pähkäilyn jälkeen päädyin ostamaan Remingtonin Sleek&Curl raudan. Kokeilin suoristinta muutamiin hiuksiin ja vaikutti ihan hyvältä, ainakin kiharoita oli paljon helpompi tehdä kuin aikaisemmalla raudallani (OBH-Nordica). Hieman jäi kyllä mietityttämään, kun raudassa on toisen levyn reunassa ihan pienen pieni "kohouma", ikään kuin millin kokoinen roska olisi jäänyt siihen kiinni. Levyyn on sen valmistusvaiheessa tainnut jäädä pieni epätasaisuus. Tämän voi huomata kun kokeilee sormella levyn pinnoitetta. En usko että tämä vaikuttaa mitenkään oleellisesti suoristamisessa, mutta silti harmittaa..  :-\  Mietin että pitäisiköhän minun käydä vaihtamassa tuo uuteen vai pitävätkö myyjät minua ihan pähkähulluna kun tollaisen millin kokoisen vian löysin?  ;D

Joku taisi tässä keskustelussa mainita, että Remingtonin raudassa on 3-vuoden takuu pinnoitteessa, mitä tämä käytännössä tarkoittaa?
« Viimeksi muokattu: 21.02.10 - klo:21:43 kirjoittanut Kevätperhonen** »

Poissa eveleen

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #452 : 21.02.10 - klo:22:09 »
Hieman jäi kyllä mietityttämään, kun raudassa on toisen levyn reunassa ihan pienen pieni "kohouma", ikään kuin millin kokoinen roska olisi jäänyt siihen kiinni. Levyyn on sen valmistusvaiheessa tainnut jäädä pieni epätasaisuus. Tämän voi huomata kun kokeilee sormella levyn pinnoitetta. En usko että tämä vaikuttaa mitenkään oleellisesti suoristamisessa, mutta silti harmittaa..  :-\  Mietin että pitäisiköhän minun käydä vaihtamassa tuo uuteen vai pitävätkö myyjät minua ihan pähkähulluna kun tollaisen millin kokoisen vian löysin?  ;D

Jos kohouma on johdon puoleisessa levyn päädyssä alemmassa puolessa, niin omassakin raudassa on samanlainen. Huomasin kohouman heti oston jälkeen, mutta en itsekään ole kehdannut mennä huomauttamaan noin pienestä reunassa olevasta asiasta.
2b F ii

Poissa Kevätperhonen**

• Hiushörhö
« Vastaus #453 : 22.02.10 - klo:06:57 »
Jos kohouma on johdon puoleisessa levyn päädyssä alemmassa puolessa, niin omassakin raudassa on samanlainen. Huomasin kohouman heti oston jälkeen, mutta en itsekään ole kehdannut mennä huomauttamaan noin pienestä reunassa olevasta asiasta.

Kohouma on toisen levyn reunassa, aivan levyn keskellä. Hmm.. kehtaisikohan sitä käydä vaihtamassa? Toisaalta kun "nystyrä" on niin uskomattoman pieni, niin mietin onko siitä jotakin haittaaa hiuksille...?  ::) Ehkä ongelma olisi suurempi silloin jos levyssä olisi selvä raila tai naarmu johon hiukset jäisivät kiinni...

EDIT. Kävin vaihtamassa raudan tänään uuteen vastaavaan, kun jäi sen verran harmittamaan tuo. Huomenna sitten pääsee ensimmäistä kertaa testaamaan rautaa, jihuu! :)
« Viimeksi muokattu: 23.02.10 - klo:22:03 kirjoittanut Kevätperhonen** »

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #454 : 31.03.10 - klo:22:21 »

Onko kukaan sattunut ostamaan tällaista Fake Baken JBF Mini Professional-suoristusrautaa? Kokemuksia kaipailisin ja vähän lisätietoja levyjen koosta, lämmönsäädöstä yms.

Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

Poissa Herbina

• HAIRahtanut
« Vastaus #455 : 01.04.10 - klo:16:09 »

Onko kukaan sattunut ostamaan tällaista Fake Baken JBF Mini Professional-suoristusrautaa? Kokemuksia kaipailisin ja vähän lisätietoja levyjen koosta, lämmönsäädöstä yms.

Heh, just laitoin tuollaisen tilaukseen Cheapsmellsistä ja tulin tänne katsastamaan josko jollain olisi kokemuksia. Noh, nähtäväksi jää minkälainen rauta on kyseessä, miniraudoille en kovin suuria odotuksia aseta, kunhan saa matkalla vähän siistittyä latvoja ja otsista.

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #456 : 01.04.10 - klo:20:58 »

^Haha! Jaathan sitten kokemuksia kun saat sen :D
Mä kysyin suoraan Cheapsmellsin asiakaspalvelusta lisätietoja ja vastasivat, että levyt on 7cm x 1cm ja laite kaiken kaikkiaan pieni ja ajateltu että kulkee helposti mukana. Mä jäin vielä miettimään, koska tuossa ei ole mahdollisuutta säätää lämpöä enkä oo muutenkaan vielä 100% vakuuttunut et tarvin suoristusrautaa  ::)

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #457 : 05.04.10 - klo:12:40 »
Minä en edelleenkään osaa käyttää suoristusrautaa. Mitähän mahdan tehdä väärin, kun lopputuloksesta tulee aina liru ja ihan rasvaisen näköinen. Vaikka suoristan vastapestyjä hiuksia niin lopulta ne näyttävät ihan likaisilta.

En hae mitään täydellistä suoristusta, vaan sellaista pientä siistimistä ja kiiltoa.

Rauta on siis joku Remingtonin ja olen kokeillut suoristamista ilman mitään aineita, sekä aineiden kanssa. Tosin nuo aineet mulla ei mitään erityisen hyviä ole, mutta esimerkiksi Got2b Smoothing lotionia olen käyttänyt.
« Viimeksi muokattu: 05.04.10 - klo:12:45 kirjoittanut nukka »
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Camilla

• HAIRahtanut
  • Clueless
« Vastaus #458 : 05.04.10 - klo:15:43 »
Olisiko kellään kokemuksia Herstyler-suoristusraudasta?
Mitä yhteistä on miehillä ja videoilla?
- Eteenpäin, taaksepäin, eteenpäin, taaksepäin, stop, eject.

Poissa Herbina

• HAIRahtanut
« Vastaus #459 : 09.04.10 - klo:14:08 »
Minä en edelleenkään osaa käyttää suoristusrautaa. Mitähän mahdan tehdä väärin, kun lopputuloksesta tulee aina liru ja ihan rasvaisen näköinen. Vaikka suoristan vastapestyjä hiuksia niin lopulta ne näyttävät ihan likaisilta.

En hae mitään täydellistä suoristusta, vaan sellaista pientä siistimistä ja kiiltoa.

Rauta on siis joku Remingtonin ja olen kokeillut suoristamista ilman mitään aineita, sekä aineiden kanssa. Tosin nuo aineet mulla ei mitään erityisen hyviä ole, mutta esimerkiksi Got2b Smoothing lotionia olen käyttänyt.

Annatko hiusten kuivua ensin vai föönaatko ne? Voisi ehkä kannattaa kokeilla jonkin suihkemaisen lämpösuoja-aineen kanssa suoristamista, voidetta tulee helposti annosteltua liikaa (ja sehän kannattaa laittaa mieluiten märkiin hiuksiin ennen kuivaamista).

Poissa Liina

• Hiushörhö
« Vastaus #460 : 12.04.10 - klo:10:15 »
Mulla on ollu noin vuoden käytössä Remingtonin Sleek & Curl. Sitä ennen oli BaBylissin Wet & Dry (vanhempi hopea versio), joka oli ihan ok, mutta siitä kului muoviset reunat vuodessa tosi pahasti ja niitä sai olla joka välissä putsaamassa. Itse levyt oli ihan kunnossa, mutta kun käytän nimenomaan muotoiluun, en suoristamiseen niin ne takersi, jos oli vähänkään likaiset.

Remington on kyllä muutenkin parempi: liukuu paremmin, täysin pyöristetyt reunat eli sopii juuri muotoiluun, helpompi kihartaa (BaBylissillä en koskaan oppinut). Nyt vaan tuntuu, että Remintonissa ois levyt jotenkin kuluneet, koska niitä on hankalampi puhdistaa, niissä ei siis näy mitään kulumajälkiä kuitenkaan. Tai sitten ne on vaan päässy pinttymään ja pitäis pitää niistä parempaa huolta.

Käytän rautoja kuitenkin joka päivä - joka toinen päivä eli kovalla kulutuksella on. Mulla on kuitenkin ohuet lasimaiset hiukset, joten en aio hankkia ghd:tä, koska siinä ei saa lämpötilaa säädettyä ja 200-220 astetta on todellakin liikaa.
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #461 : 15.04.10 - klo:01:12 »
Taisin löytää vihdoin mulle sopivan suoristusraudan Babylissin Pro Micro Straightenerin, jossa on kapeat levyt ja säädettävä lämpö ja hinta vajaa 25 puntaa. Kyseessä siis tämä laite: http://www.babylisspro.co.uk/products/pro-micro-straightener

Kukaan testannut?

Edit: Oh, unohdimpa et oon tilaamassa tuota Briteistä ja voi tulla pistokeongelmia. Onko kukaan tilannut Beautybaysta suoristusrautoja ja minkä mallisella pistokkeella on tulleet?
« Viimeksi muokattu: 15.04.10 - klo:01:13 kirjoittanut keijukainen »

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #462 : 15.04.10 - klo:08:31 »

Annatko hiusten kuivua ensin vai föönaatko ne? Voisi ehkä kannattaa kokeilla jonkin suihkemaisen lämpösuoja-aineen kanssa suoristamista, voidetta tulee helposti annosteltua liikaa (ja sehän kannattaa laittaa mieluiten märkiin hiuksiin ennen kuivaamista).

Olen laittanut lämpösuojan kosteisiin hiuksiin, föönannut ne ja sitten kuivana suoristanut.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

pla

• Vieras
« Vastaus #463 : 15.04.10 - klo:12:07 »
Edit: Oh, unohdimpa et oon tilaamassa tuota Briteistä ja voi tulla pistokeongelmia. Onko kukaan tilannut Beautybaysta suoristusrautoja ja minkä mallisella pistokkeella on tulleet?

GHD:ssa oli ainakin ihan meikäläisen pistokkeen päällä britti-pistoke parilla ruuvilla, jonka sai tosi helposti irti. En osaa sanoa miten muissa merkeissä.
Googlaamalla löytyy ohjeet sen britti-pistokkeen irrottamiseen, mutta käytännössä siis ruuvaat auki ne kaksi ruuvia, jotka pistokkeessa siinä näkyy, ja avot! homma selvä.

Poissa riinam

• HAIRahtanut
« Vastaus #464 : 15.04.10 - klo:12:35 »
Olen nyt vakaasti päättänyt hankkia GHD:n, sillä minulla ja pikkusiskollani on yhteinen suoristusrauta (josta kyllä pidän kovasti) ja muutan kesäkuussa toiseen kaupunkiin, joten oma rauta on pakko hankkia. Mietin nyt tässä vaan, että kannattaako mun tilata se heti, vai onko lookfantasticissa (josta sen näyttäs halvimmalla saavan) jotain tarjouksia ollut siitä? Mulla on kuitenkin tässä vielä kaks kuukautta aikaa odotella, jos sellanen tarjous tulisi, mutta muistelen, että jostain olisin lukenut että tarjoukset eivät yleensä koske ghd:tä?