Kirjoittaja Aihe: Suoristusraudat  (Luettu 296061 kertaa)

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
Vs: Suoristusraudat
« Vastaus #480 : 25.04.10 - klo:16:22 »
Eilen kokeilin ensimmäistä kertaa ghd:tä. Yritin tehdä sillä kiharoita. Sain latvoihin jotain kieppiä aikaiseksi.. Se oli tosi hankalaa! Hiussuortuva ei pysynyt hyvin siellä rautojen välissä vaan lipsahti alemmaksi.
Kaverini näytti mallina itselleen tekniikan ja sille tuli aivan täydellinen, pompahteleva kiehkura. Kun ysti yritti mulle tehdä niin eipä jäänyt kun latvaan.. Onkohan mun hiukset sitten liian pitkät suoristusraudalla kiharrettavaksi?
No, oon oikeastaan tosi tyytyväinen tohon kokemukseeni.. En suorista hiuksiani juuri koskaan, ehkä max 5 krt vuodessa. Kiharat saan helposti keraamisella piipparillani.
Se, ettei ghdn lämpötilaa voi säätää hämää mua paljon. En pystyis käsitteleen niin kuumalla raudalla hiuksiani joka viikonloppu. Mulla kihartuu hiukset hyvin alhaisissakin lämpötiloissa..
Jos innostun suoristamisesta joskus enemmän niin sitten ghd olis kyllä hyvä ostos. Normi suoristusraudalla tehty suoristus ei pysy hiuksissani hyvin.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #481 : 27.04.10 - klo:11:40 »

Keijukaisen suoristusrauta-arpominen jatkuu  ::)

Kysyin Beautybaysta onko heidän Babyliss-raudassaan se universal-plug, jotta sitä voisi käyttää myös muualla kuin Briteissä. Vastasivat eilen, että siinä on pelkkä 3-päinen brittipistoke ja vaatii adaptorin muualla maailmassa.

Voiko siis minkä tahansa brittipistokkeen avata niin, että alta paljastuu meidän mallinen, vai onko tämä ominaisuus vain joissain tietyissä pistokkeissa? Mietin että onko mahdollista ettei BB:n asiakasneuvoja esim. tiedä tuosta pistokkeenavausjutusta, koska mitäpä se heitä liikuttaa kun malli on valmiiksi britti.
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

Poissa Kaisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #482 : 27.04.10 - klo:11:55 »
Keijukainen, kaikissa brittipistokkeissa ei ole tuota "suomalaista" mallia alla kuten ghd:n muotoiluraudassa. Itselläni on Feeluniquesta tilattu Tigin Hardcore Professional -sarjan hiustenkuivaaja ja siihen piti vaihtaa koko pistoke.
1c F ii

Poissa Herbina

• HAIRahtanut
« Vastaus #483 : 27.04.10 - klo:14:26 »
Keijukainen, kaikissa brittipistokkeissa ei ole tuota "suomalaista" mallia alla kuten ghd:n muotoiluraudassa. Itselläni on Feeluniquesta tilattu Tigin Hardcore Professional -sarjan hiustenkuivaaja ja siihen piti vaihtaa koko pistoke.

Eikä taida olla mikään helppo homma pistokkeen vaihtaminen? Miten se Kaisa sulla onnistui, käytitkö jossain sähköliikkeessä? Se brittipistokehan on ihan järkyttävä mokkula, siihen jos vielä adapteri lisäksi niin kuka sellaisten kanssa jaksaa pelailla? Varsinkaan kylppäriolosuhteissa, joissa roiskeenpitävyys ja sähköturvallisuus on erityisen tärkeä asia.

Poissa Kaisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #484 : 27.04.10 - klo:16:55 »
^ En käyttänyt liikkeessä vaan mies vaihtoi pistokkeen. En tiedä onko tuo kovin suositeltavaa, mutta helppo homma ja hyvin on toiminut jo toista vuotta. :D Eli vaihto tapahtui siis ihan leikkaamalla johto brittimallisen pistokkeen tyvestä poikki ja kuorimalla johtoa sen verran, että Bauhausista ostetun vaihtopistokkeen sai liitettyä paikoilleen.
1c F ii

Poissa Herbina

• HAIRahtanut
« Vastaus #485 : 28.04.10 - klo:16:34 »
^ En käyttänyt liikkeessä vaan mies vaihtoi pistokkeen. En tiedä onko tuo kovin suositeltavaa, mutta helppo homma ja hyvin on toiminut jo toista vuotta. :D Eli vaihto tapahtui siis ihan leikkaamalla johto brittimallisen pistokkeen tyvestä poikki ja kuorimalla johtoa sen verran, että Bauhausista ostetun vaihtopistokkeen sai liitettyä paikoilleen.

Ok. Periaatteessa tuollaisiakaan hommia ei saa tehdä ellei ole sähkärioikeudet. Mutta moni taitaa silti tehdä.. Sellaista viritelmää kannattaa käyttää ekstravarovaisuudella varsinkin kosteissa tiloissa.

Poissa Kaisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #486 : 28.04.10 - klo:17:24 »
^ Totta, ja siksi en haluakaan mitenkään sen kummemmin neuvoa tekemään noita omia viritelmiä. ;)
1c F ii

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #487 : 01.05.10 - klo:03:15 »

^^Tukesilta löytyi ohjeet pistokkeen vaihtamiseen. Tuotetakuu menee oletettavasti samantien ja tuossa sivullakin todetaan, että itse olet vastuussa korjaustöistä. Ei siis kuitenkaan vaikuta aivan mahdottomalta operaatiolta ja mietin jo uskaltaisinko kuitenkin tilata Babylissin raudan silläkin uhalla että siinä on UK plug.

Poissa zzww

• HAIRahtanut
  • Rakkaus on tarinoita, joita ei koskaan kerrota.
    • blogini
« Vastaus #488 : 01.05.10 - klo:22:39 »
kannattako hiukset suoristaa tänää illálla vai huomen aamulla jos huomenna on ristiäiset?
Kirjoitin nimesi taivaalla,mutta tuuli pyyhki sen pois.Kirjoitin nimesi hiekkaan,mutta aallot pyyhkivät sen pois.Kirjoitin nimesi sydämmeeni ja ainiaan siellä pysyy.Joka ilta kun suljen silmäni,tulet uniini.

http://lovinglife92.blogspot.fi/

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #489 : 01.05.10 - klo:23:24 »
^^ Siis mä oon ostanut jostain (oiskohan ollut verkkokauppa.comista) tommoisen adapterin pistorasiaan, johon saa UK-pistokkeen kiinni. Maksoi ehkä 6e, suosittelen ensisijaisesti harkitsemaan semmoista ennen mitään tee-se-itse viritelmiä.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #490 : 01.05.10 - klo:23:37 »

^Juu olet ihan oikeassa, mutta tuntuu niin vaivalloiselta kun UK plug on jo itsessään suhteellisen kookas mötikkä ja vielä adapteri päälle. Tästäkin vaivasta toki pääsisi jos ostaisi ihan suorilta dual plug-laitteen ::)

Poissa Chili

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #491 : 03.05.10 - klo:00:40 »
Osaisikohan joku kertoa, onkohan GHD:n suoristusraudassani vikaa? Kyseessä on IV styler ja ne kuumuvat levyt eivät mene täysin vastakkain. Eli painaessani levyt yhteen, levyt ottavat toisiinsa ainoastaan toisesta päästä ja lähempää raudan keskiosaa levyt jäävät pari milliä irti toisistaan. Eli pitäisikö noiden levyjen ottaa toisiinsa koko raudan mitalla?
« Viimeksi muokattu: 04.05.10 - klo:19:37 kirjoittanut Chili »

Poissa Sis

• HAIRahtanut
« Vastaus #492 : 10.05.10 - klo:14:23 »
Mua kiinnostaisi Moserin suoristusrauta, kun niiden hiustenleikkuukoneitakin on ylistetty maasta taivaisiin. Onko kenelläkään kokemusta esim. Moser CeraStylestä? Ei oo mitenkään pahan hintainen esim. Saksasta tilattuna.
iHerb -5$ alekoodi ensikertalaiselle DAH903

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #493 : 11.05.10 - klo:17:15 »

Onko kukaan sattunut ostamaan tällaista Fake Baken JBF Mini Professional-suoristusrautaa? Kokemuksia kaipailisin ja vähän lisätietoja levyjen koosta, lämmönsäädöstä yms.

Raudat tuli sitten vihdoin viime viikolla postissa ja kokeilin viikonloppuna kertaalleen. Parinkympin (!) hintapiste on mielestäni todella hyvä, raudat on tosiaan pienet mutta mielestäni koko huomioon otettuna tekevät yhtä hyvää jälkeä kuin GHD:ni. Eli toimivat loistavasti otsahiuksiin, ja hätätapauksessa saa myös koko hiukset suoristettua. Tosin aikaa tuhraantuu enemmän kun pitää ottaa pienempinä osioina. Näissä tosin ei taida olla universaalijännitettä eli ei toimi kuin 240V sähköverkossa. Englantilaisen pistokkeen sai ruuvattua europistokkeen päältä pois samoin kuin GHD:ssäkin. Näistä tuli hyvät kakkosraudat otsikselle ja matkoille, voin suositella. Lämmönsäätöä näissä ei ole, vaan lämpötila on se about 210 astetta kuten GHD:n raudoissakin.

Tilasin sitten minäkin nämä samat Just Been Funkedin miniraudat ja äsken juuri kokeilin eka kerran yhtä positiivisin tuloksin kuin Herbinakin. Rauta lämpeni hetkessä ja liukui tosi hyvin hiuksissa verrattuna niihin kavereiden rautoihin (Vidal Sassoon & Remington) joita oon aiemmin testannut ja jotka tuntui omaan tukkaan aika raastavilta. Minimalli on tuhat kertaa kätevämpi otsikseen ja latvoihin, joita tulen tällä lähinnä käsittelemään. Luulen, että viilentyminen kestää kauemmin kuin kalliimmissa malleissa, mutta en usko että on mun kohdalla ongelma. Söpö pieni laite  :-*

Poissa QueenOfWinter

• HAIRahtanut
« Vastaus #494 : 11.05.10 - klo:20:49 »
Olen vähän harkinnut minisuoristusrautojen hankkimista, mutta en oikein tiedä mistä ja minkälaisen hankkisi. Myöskin lämpösuojatuote on ihan hakusessa. Itse kun todella harvoin edes föönaan hiuksia. Olisi vain melko kätevä tuon otsiksen muotoilussa.