Kirjoittaja Aihe: Suoristusraudat  (Luettu 296060 kertaa)

Poissa SannaS

• HAIRahtanut
    • Team Sanna & Schapet
Vs: Suoristusraudat
« Vastaus #540 : 31.12.10 - klo:23:15 »
Mulla on Remingtonin Shine therapy -suoristusrauta, ja siinä on kanssa ne napit niin kevyet painaa, että aluksi mä painelinkin lämpötiloja vuoroin ylös ja alas ja sammutinkin raudan joskus kesken suoristamisen. Aloin ihmetellä kun hiukset ei enää suoristukaan yhtä hyvin  :T Sitten hoksasin käyttöohjeesta että ne napithan saa lukittua... Tuo on ollut kyllä hyvä rauta ja vielä hivelee värillään mun silmää  :l
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.

usagi

• Vieras
« Vastaus #541 : 10.01.11 - klo:17:46 »
Tyhmä kysymys : voiko suoristusrautaa käyttää kosteisiin hiuksiin?
Hommasin ensimmäisen suoristusrautani tänään, jos sillä saisi vähän hiuksia kuriin. Se on tuollainen Vidal Sassoon-merkkinen, se kun sattui olemaan alessa   :P.  Ohjeissa lukee ettei laitetta saa käyttää märillä käsillä tai ei saa "allow to get wet in any way". Kosteista hiuksista ei kyllä erikseen sanottu mitään.

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #542 : 10.01.11 - klo:18:28 »
^ Tuskinpa siitä sähköiskua saa, mutta hiukset eivät taida tykätä siitä, että niissä oleva vesi alkaa kiehua. Eikös suoristusrautaa suositella vain kuiviin hiuksiin?
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

usagi

• Vieras
« Vastaus #543 : 10.01.11 - klo:18:33 »
^ Ai joo  ::). No ehkä sitten tarvitsen sen föönin erikseen jos meinaan tukkaa kuivatella.
En oikeen tiedä mitään suoristusraudoista, mun hiuksissa sellainen on ollut vain kerran enkä nyt muistanut suoristiko se kampaaja mun tukkaa kuivana vai märkänä.
Mut miksei niissä ohjeissa sanottu mitään  ;D.

Poissa armi

• Tukkaguru
« Vastaus #544 : 11.01.11 - klo:09:15 »
Käsittääkseni pelkästään Wet 'n Dry-raudalla saa suoristaa märkiä hiuksia. Olikohan se rauta nyt Babylissin tekele. En kyllä tiedä miten se sitten poikkeaa tavallisesta raudasta, ei se ainakaan ulkoisesti näytä mitenkään erilaiselta... Itse kerran kokeilin sitä kosteaan tukkaan eikä se edes kuivannut samalla. Hiuksista tuli vaan suoremmat ja ehkä olisivat ilmakuivuessaan pysyneet suorina. Eli mulle ainakin jäi sellainen mielikuva että jos ihan tosissaan pesun jälkeen haluaa nopeasti muotoilemaan ilman ilmakuivatusta, niin fööni ennen rautaa on aika must. Kai sillä Wet 'n Dry-raudalla olisi saanut hiukset kuivaksi asti vetelemällä samaa osiota tosi moneen kertaan... tai sitten en vaan osannut. :P
So it goes.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #545 : 11.01.11 - klo:09:29 »
^ Mulla on samanlainen käsitys, että vain wet and dry suoristusraudalla voisi suoristaa märkiäkin hiuksia. Maalaisjärjellä ajateltuna hellävaraisempaa kuitenkin olisi että antaisi hiusten kuivua ( tai kuivaisi ne föönillä ) ja sitten vasta käyttäisi rautaa. Mä suoristan melkein joka päivä, ehkä jokatoinen päivä ja yritän säästää hiuksia edes sen vertaa että annan tukan kuivua rauhassa ilman mitään fööniä. En usko että lämpösuojasuihkeet suojaisi niin paljoa että pystyisin joka päivä kuivaamaan ensin hiustenkuivaajalla, sitten suoristaa ja välillä suoristaa märkää tukkaa. Kaljujahan tässä pian oltaisiin  ;D

Poissa Quutti

• Tukkaguru
  • Minä soitan, harva diggaa.
« Vastaus #546 : 11.01.11 - klo:10:47 »
Tämä ei nyt varsinaisesti liity suoristusrautoihin, mutta mun kiharahiuksinen sisko saa uskomattoman suorat hiukset sellaisella isolla ilmakihartimella! Sillä voi tosiaan pistellä menemään, vaikka hiukset ovat märät. Lopuksi voi ehkä silottaa pinnan vielä raudoilla jos haluaa, mutta olen tosiaan erittäin vaikuttunut tuloksesta ilman rautojakin. Hänellä on ohuehkot, korkkiruuveille luonnostaan menevät olkapäämittaiset hiukset. Laite on oikeastaan äidin lyhyisiin hiuksiin kääntämistarkoituksessa ostettu (paplarien sijaan), mutta toimii pitkissäkin hienosti.

En ole ihan varma onko se juuri tämä, mutta violetti kahva ja ulkonäkö on samankaltainen. Laite on tosiaan aika iso.
http://www.gigantti.fi/product/pienkoneet/kauneuden-ja-terveydenhoito/hiustenhoito/AS80E/babyliss-air-styler-kiharrin
Sinisilmäinen blondi, ohuet ja keskipitkät hiukset.

Poissa kiskis

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #547 : 13.01.11 - klo:19:34 »
Käsittääkseni pelkästään Wet 'n Dry-raudalla saa suoristaa märkiä hiuksia. Olikohan se rauta nyt Babylissin tekele. En kyllä tiedä miten se sitten poikkeaa tavallisesta raudasta, ei se ainakaan ulkoisesti näytä mitenkään erilaiselta... Itse kerran kokeilin sitä kosteaan tukkaan eikä se edes kuivannut samalla. Hiuksista tuli vaan suoremmat ja ehkä olisivat ilmakuivuessaan pysyneet suorina. Eli mulle ainakin jäi sellainen mielikuva että jos ihan tosissaan pesun jälkeen haluaa nopeasti muotoilemaan ilman ilmakuivatusta, niin fööni ennen rautaa on aika must. Kai sillä Wet 'n Dry-raudalla olisi saanut hiukset kuivaksi asti vetelemällä samaa osiota tosi moneen kertaan... tai sitten en vaan osannut. :P

Mun aiempi Babylissin rauta oli tuo Wet&Dry. Kokeilin vissiin kerran suoristaa kosteaa tukkaa ja tuntui niin karmeelle että enpä enää uudestaan vaivautunut. Siinä on niiden levyjen sivuissa semmosia aukkoja, joiden kautta sen veden kuuluisi höyrystyä pois, mutta en mä ainakaan saanut sillä kosteaan tukkaan hyvän tuntuista tai kovin suoraa lopputulosta. Tosiaan kun hiukset ei edes kuivaneet sillä suoristuksella, niin mitä järkeä... mun luonnonkihara pehko ei taatusti pysyisi suorana kuivuessaan :)

Poissa Ulriikka83

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #548 : 24.01.11 - klo:19:38 »
Olen pikaisesti Helsingissä käymässä.

Forumissa myytiin käytävällä HER-nimisiä suoristusrautoja.
Myyjät kiharsivat tukkaani, mielestäni tulos oli hyvä.
Hintaa raudalle olisi 90€.

Olisiko kellään antaa pikaista arvostelua kyseisestä HER-nimisestä suoristusraudasta?
Kannattaako ostaa?

Poissa Kimara

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Smartass
« Vastaus #549 : 24.01.11 - klo:22:34 »
^Ei kannata. Herstyler on raudan koko nimi. Samalla rahallahan saa perus-GDH:nkin Englannista halutessaan tilattua. :) Ei raudassa mitään vikaa sinällään ole, mutta aika kova hintahan sillä on. Jostain syystä muiden merkkien rautoja ei tarvitse kaupitella ostoskeskusten käytävillä kampaustarjousten kanssa. ;)
1a F ii Tukkakuva

usagi

• Vieras
« Vastaus #550 : 25.01.11 - klo:22:36 »
Suoristusrauta kyllä näyttää kuivattavan tukkaa ihan himona  ::). Mulla on lämpösuojana toi XZ:n tyrni-kampausneste, ehkä se ei ole ihan paras mahdollinen (no ei tietenkään mutta edes noista markettien halpisjutuista). Nyt parin viikon ahkeran suoristelun jälkeen oli pakko lähmätä tukkaan öljyä ja hoitoainetta ja pitää vähän taukoa ettei tukka ihan haperru.
Eihän toi kyllä paras mahdollinen rautakaan ole.

Kyllä tolla ihan kivannäköisiä kampauksia saa. Tukka näyttää laitetulta eikä miltään oudolta harakanpesältä aina  ::). Pitää vaan harjoitella ton käyttöä vielä.

Poissa tiita

• HAIRahtanut
« Vastaus #551 : 27.01.11 - klo:12:48 »
^Mie ehkä lähtisin tuossa tilanteessa siitä, että vaihtasin tuon XZ:n kampausnesteen johonkin parempaan lämpösuojaavaan (ja muotoilevaan) tuotteeseen. Esimerkiksi Tresemmellä ja Lorealilla on hyviä suihkittavia suoristusnesteitä, joiden hinta jää reilusti alle 10e. Itse joskus omistin jonkun vanhemman version tuosta XZ:n kampausnesteestä ja kokemukset siitä huonot, koska toisena incissä komeili ainakin silloin alcohol denat. joka taas korputti hiuksia jo itsessään. Siihen kun lisäsi föönin tai kihartimen, niin kyllähän se näkyi hiuksissa.
Kyllä se siitä, koska aina se siitä

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #552 : 27.01.11 - klo:13:14 »
^^ Mullakin tuo tyrni kampausneste kuivatti tukkaa eli minäkin suosittelisin jotain muuta tuotetta. Tresemmen lämpösuojasuihke on tosi hyvä, riittoisaa, ei lähmää ja tukka jää sileäksi.
Oma tukka vetää heti loivalle kiharalle jos on vähääkään kosteaa. Sadepäivinä tms. kosteina ilmoina käytän tresemmeä ja tyrni kampausnestettä molempia. Lopputulos on sileä ja tukka pysyy suorana. Nämä kaksi pelaavat siis yhdessä tosi hyvin, vaikka yksikseen tuo tyrni suihke on tosi kuivattava.

Poissa zubi

• Tukkaguru
« Vastaus #553 : 02.02.11 - klo:09:56 »
Kampaajani kertoili, että GHD:n valmistaja olisi vaihtunut. Olivat tilanneet uudet raudat, mutta menivät kuulemma palautukseen - laatu ei ollut entisenlainen. Onko jollain juureksella lisätietoa tästä?

Poissa riinam

• HAIRahtanut
« Vastaus #554 : 03.02.11 - klo:18:43 »
^Jos tuo on totta, niin pitää kyllä pitää ihan superhyvää huolta omasta raudasta, se kun ainakin on vielä laadukas.