Kirjoittaja Aihe: Suoristusraudat  (Luettu 295481 kertaa)

Poissa Ulriikka83

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Suoristusraudat
« Vastaus #555 : 06.02.11 - klo:16:25 »
En sitten ostanut sitä Herstyler rautaa.. Ne kuositkin oli kyllä niin ihanat. Mutta, mutta.. Luotin Kimaran arvioon.
Hauskaa tilanteessa oli se, että olin nettiin pääsemättömissä, joten rekrytoin poikaystäväni etsimään tietoa Juurikasvun sivuilta ja netistä yleensä, sekä odottamaan vastausta kysymykseen.
Oli rakkaus lujilla... ::)

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #556 : 18.03.11 - klo:10:30 »
Pakko tulla hehkuttamaan että mä osaan tehdä pienellä suoristusraudalla tosi nättiä kiharaa! Olen nyt tämän viikon kulkenut miltei joka päivä "uudessa kampauksessani" (  ;D ) eli yöksi kosteahkoon tukkaan kiharanvirkistäjää ja aamulla olen vähän vahvistellut ja parannellut loivaa kiharaa sieltä täältä. Etenkin sivuhiuksiin olen tehnyt myös muutaman kunnon korkkiruuvi suoristusrautakiharan. Sivuotsis vielä huomaamattomalla pinnillä sivuun ja kampaus on ollut sellainen sotkuinen kiharatukka mutta silti asiallinen. Tosi piristävää vaihtelua pelkkään perus suoristettuun tukkaan, varsinkin kun tää on ollut niin helppo ja nopea toteuttaa. Tukan laittoon on mennyt ehkä se 5 minuuttia aamulla, maksimissaan 10 minuuttia.

Ison raudan kanssa en osaa tehdä kiharaa, en sitten millään. Yhden kiehkuran saan ehkä väkisin väännettyä mutta pienellä raudalla taas tulee melkein itsestään ja hyvin nopeasti. Johtuu varmaan siitä tukan määrästä mikä on raudan välissä ja raudan kuumuudesta.

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #557 : 06.04.11 - klo:22:14 »
Ostin eilen Remingtonin Pearl-raudat ja oon tänään päässyt kokeilemaan niitä ekan kerran. Entuudestaan mulla oli jotkut muinaismuistoraudat, halvimmat mahdolliset Vidal Sassoonit. Ostin ne joskus, kun kampaaja sanoi, että voisin kokeilla suoristusrautaa. Epäilin silloin, ettei rautoja tule käytettyä juurikaan enkä silloin kyllä käyttänytkään. Nyt pidemmän tukan kanssa on tullut käytettyä enemmän, ja surkeat raudat kuluivat nopeasti ja olivat kaikin puolin huonot.

Vertailin vähän valikoimia ja tulin aika nopeasti siihen tulokseen, että haluan säädettävän lämpötilan. Tuossa Pearlissa vakuutti myös 5 vuoden takuu. Tuo lämpötilan säädettävyys olikin tosi hyvä juttu! Kokeilin nimittäin tänään alimmalla mahdollisella asteella (ohjeen mukaisesti) eli 150 asteella ja se riitti tekemään arkisen perustukan jotain ziljoona kertaa vanhaa rautaa paremmin. Tuntuis hullulta kärventää jollain parillasadalla asteella, jos jo 150 astetta riittää perusjuttuihin.

Kiharoita en ole vielä kokeillut, mutta jännittää ja syyhyttää kyllä jo kovasti! Rauta kuumeni aivan tajuttoman äkkiä ja oli muutenkin tosi kiva, liukas, hieno ja ylellinen. :D

Poissa eveleen

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #558 : 10.04.11 - klo:23:35 »
GHD seikkaili taloon joulun jälkeen (päästyään vihdoin talvimyrksyn jälkeen Suomeen) ja on täyttä kultaa  <3 Vanhempaan Remingtonin Sleek & Curl rautaan nähden hiukset liukuvat levyjen välissä kuin silkki, kiharat onnistuvat mainiosti (vaikkakin täydellinen suoristusrautakiharoiden muotoilutuote vielä puuttuu), rauta on oikeasti käyttövalmis hetkessä toisin kuin Remington, jonka sai laittaa lämpenemään ennen muotoilun aloittamista ja jälki on tasaisen sileää tai juuri oikeaan suuntaan taipuvaa jo ensimmäisellä vedolla.

Mitään valittamista aihetta ei tosiaankaan ole, ainoastaan hieman himottaisi kapeampi ministyler, jolla saisi polkkatukkaan myös napakampaa kiharaa... Ehkäpä nykyinen kullanuppu saakin sitten jossain vaiheessa pikkusiskon tai -veljen itselleen :D
2b F ii

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #559 : 18.04.11 - klo:22:01 »
Minunkin oli pakko luovuttaa ja tilata GHD. Tukka on kasvanut kovasti, on tällä hetkellä jo yli BSL-pituuden - tavallaan lasimainen, mutta samalla kihartuva ja pörröisyyteen taipuva. Vaikka tykkäänkin vanhasta Babylissin Wet & Dry -raudasta juuri tuohon kosteaan tukkaan käytön mahdollisuuden takia, niin se liukuu hiuksissa todella huonosti.

Mitään ihmeitä en odota, mutta haluan hellävaraisen työkalun näin pitkille hiuksille.
« Viimeksi muokattu: 18.04.11 - klo:22:11 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #560 : 27.05.11 - klo:21:12 »

Manzzi

• Vieras
« Vastaus #561 : 02.06.11 - klo:11:08 »
Onko kellään kokemuksia Cloud nine suoristusraudasta? On GHD:n keksijäkaksikon kehittämä rauta, jonka pitäisi olla vielä parempi kuin itse GHD:n. Suoristusraudan osto on edessä ja kaipailisin vielä kommentteja kumman sitä itselleen ostaisi..  :)

Poissa Susse

• HAIRahtanut
« Vastaus #562 : 02.06.11 - klo:15:58 »
Itsellä ei ole kokemuksia Cloud 9:stä mutta Mungolifen Annalla on:

http://www.rantapallo.fi/mungolife/2011/06/01/yhdeksannella-pilvella-seitsemannessa-taivaassa/

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #563 : 02.06.11 - klo:19:43 »
Myös Olivia-lehden kauneusblogissa on kokeiltu Cloud Nineä:

http://www.olivialehti.fi/Blogit/Puuterituiskua/tabid/351/Default.aspx?PostId=638

Poissa zubi

• Tukkaguru
« Vastaus #564 : 31.07.11 - klo:21:04 »
Jaahas, tällaista uutuutta tarjolla:
http://moumou.indiedays.com/2011/07/29/erilainen-suoristusvehje/

Alkoi kiinnostaa, onko kukaan kokeillut?

Poissa Linnee-

• Hiushörhö
« Vastaus #565 : 31.07.11 - klo:22:03 »
^Itsekkin tutustuin tuohon juttuun tänään, mutta en erityisemmin kiinnostunut koska sillä ei ilmeisesti saa sitä todella sileää lopputulosta jota itse haen suoristamisella. Varmaan jollekkin kiharatukkaiselle joka haluaa vähän kesymmän pehkon ihan ok tuote.
Hiuslaatu 1b M/C ii. Pituus n.mid back

Poissa marrriik

• Hiushörhö
« Vastaus #566 : 01.08.11 - klo:00:32 »
Onko kukaan huomannut, että verkkokauppa.com on alkanut myymään GHD muotoilurautoja?  :o

Poissa Yayah

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #567 : 01.08.11 - klo:01:44 »
Ostin eilen Remingtonin Pearl-raudat ja oon tänään päässyt kokeilemaan niitä ekan kerran

Vertailin vähän valikoimia ja tulin aika nopeasti siihen tulokseen, että haluan säädettävän lämpötilan. Tuossa Pearlissa vakuutti myös 5 vuoden takuu. - -

Ostin juuri saman raudan. En muista mistä sain inpiraation, oliko jopa siitä, kun luin viestistäsi tuosta 5 vuoden takuusta. Siinä aikana kun olen omistanut suoristusraudan, kolmeen on tullut johtoon kontaktivika ja kaksi on ollut muuten kelvottomia.

Remington Pearl maksoi tavallaan paljon, mutta toisaalta ei, jos se kestää seuraavat 5 vuotta. Ja näyttää hyvältä, kiva sininen näyttö. Litteä, pysyy pystyssä. Automaattisammutus, ei tarvitse enää juosta asioilta kotiin tarkistamaan tuliko rauta pois päältä. Ja äänimerkki kun rauta on valmisi. Hyvää tuotekehitystä täytyy sanoa, nuo on ainakin mulle tarpeellisia ominaisuuksia. Lisäksi vaikutti se, että lämpötilaa saa säädettyä.

« Viimeksi muokattu: 17.10.12 - klo:14:09 kirjoittanut Yayah »

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #568 : 24.08.11 - klo:23:27 »
Mun etuhiukset on jostain syystä alkanut kihartua ja pitäisi hankkia suoristusrauta niitä varten. Ei ole mitään kokemusta suoristusraudoista ylipäänsä eli onko niistä miniraudoista mihinkään? En siis luultavasti kyllä tulisi käyttämään siitä muuhun kuin otsatukkaan.

Mietin että sellainen märillekin hiuksille sopiva rauta olisi kätevä, jos aamulla käy suihkussa eikä viitsi alkaa odotella, että otsatukka kuivuu. Muut hiukset saa kuivua ihan luonnollisesti, mutta otsatukkaa ei voi jättää kuivumaan itsekseen ellei halua näyttää siltä kuin niissä olisi kasaripermis.  >:D

Babylissin rautoja katselin Gigantin nettisivulla, onko kellään niistä kokemuksia tai osaisiko joku suosittella joltain muulta merkiltä rautaa joka sopisi tarpeisiini? Märkä-ominaisuus ei ole must.
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa armi

• Tukkaguru
« Vastaus #569 : 25.08.11 - klo:00:28 »
Suoristusrautojen kuumenemista on vertailtu

Hauska tutkimus, jossa GHD oli taas ykkösenä.

Aina mukava lukea jotain tieteellistä hiuksista. Harmi, että tämä uutisointi oli vähän kurjasti kyhätty. Mulla on nimenomaan tuo "pohjalukemat vetäissyt" Remingtonin S9950 Shine Therapy, ja siinä tuo 230 astetta on vain maksimi (150 minimi). Ja siinäkin, kuten kiitellyssä Braunissa, on digitaalinen näyttö. :P Olisi ollut mielenkiintoista myös tietää se GHD:n lämpötila. Otsikko "Suorista harvemmin ja ilman suoristuaineita" mielestäni kuulostaa siltä, kuin lämpösuojia tulisi välttää, vaikka oikeasti jutulla kai viitataan joihinkin DIY-suoristuspermiksiin.
So it goes.