Kirjoittaja Aihe: Suoristusraudat  (Luettu 295472 kertaa)

Poissa Sylver

• HAIRahtanut
  • Kissojen ystävä
Vs: Suoristusraudat
« Vastaus #90 : 27.11.08 - klo:22:17 »
Wellan uusi pro-straight shine suoristusrauta on minusta todella hyvä.. Tuli kyllä ihanan kiiltävää jälkeä kun sitä testailin.. Kallishan se on jotakin parin sadan paikkeilla.. Mutta oli se kyllä ihan hintansa väärti :)
« Viimeksi muokattu: 28.11.08 - klo:21:11 kirjoittanut Sylver »

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #91 : 27.11.08 - klo:23:27 »
Onko noilla GHD-suoristusraudoilla jotain (merkittäviä) eroja? Olen siis katsellut rautoja lookfantasticin sivuilta. Tiedän, että niitä on eri kokoja (ja värejä), mutta onko muuten eroja?

edit. Samalla haluaisin tietää, että kumpi olisi parempi GHD IV Styler vai GHD Salon Styler IV? Salonissa saisi suoristettua kerralla enemmän, mutta onko muuten "parempi?"

edit2. Mainitsemasi ketju luettu läpi, mutta pidän viestini täällä, jos jollakulla tulee mainitsemisen arvoista mieleen.

Viesti siirretty tänne missä aiheesta nykyisin puhutaan, vanha GHD-ketju oli tarkoitettu alunperin hiustuotteille mutta on päässyt rönsyilemään, nyt kaikki rautoja koskevat rönsyilyt on siivottu arkistoon. Kannattaakin lukea arkistossa oleva aiempi suoristusraudat-ketju, siellä on puhuttu paljon GHD:stä.
« Viimeksi muokattu: 28.11.08 - klo:13:58 kirjoittanut kiwi »

Poissa Charleen

• HAIRahtanut
« Vastaus #92 : 28.11.08 - klo:16:56 »
^ tuo normaali IV Styler on kapeampi, eli sillä on helpompi tehä kiharoita ja muutakin kuin vain suoristaa.

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #93 : 28.11.08 - klo:18:39 »
^ Luin tuosta asiasta aikaisemmasta ketjusta, mutta oma kampaajani teki itselleni kiharat juuri sillä leveämmällä salonilla. Saattaa toki olla, että itse saisin kätevämmin kiharat kapeammalla.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #94 : 05.12.08 - klo:23:11 »
Jokos joku muu on hurahtanut minisuoristusrautaan?

Mä olen aivan rakastunut! :-* Mulla on itseasiassa juuri tuo kuvan suoristusrauta, mutta samalta nuo kaikki minit ovat vaikuttaneet mitä olen testaillut. Tälläiselle lyhyt tukkaiselle minisuoristusrauta on pelastus, kun ei semmoinen iso ja kömpelö oikein pelaa näin lyhyessä. Suoristelen tuolla siis pidemmän sivun hiuksia ja taivuttelen takaosan hiuksien tyveä. Toi on just tosi kätevä yksittäisten osioiden suoristamiseen ja tyven kohottamiseen. Niin ja matkalle mukaan!
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #95 : 05.12.08 - klo:23:32 »
^ Äidilläni on muuten kaapissa semmoinen minisuoristusrauta. Oli joskus ostanut ihan kampaajalta lyhyille hiuksilleen, mutta eipä se sitä oo paljoa käytellyt. Voisin vaikka kinuta sen itselleni jos lyhyeen tukkaan toimis se paremmin. Paitsi että oon kyllä luvannut olla suoristusrautakiellossa jonkun aikaa..  ::)
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

hooams

• Vieras
« Vastaus #96 : 08.12.08 - klo:23:25 »
Heissan! Mistä erottaa onko rauta vanhaa esim. medium styler vai uusi IV styler? Ja paljonko raudoissa on takuuta ????

Yhdistin viestisi tänne suoristusrautoja käsittelevään ketjuun, täällä ei ole tapana aloittaa uutta keskustelua jos sopiva aihe viestille jo löytyy. :) -Hunis
« Viimeksi muokattu: 08.12.08 - klo:23:34 kirjoittanut Hunajapupu »

Poissa Aleese

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #97 : 09.12.08 - klo:17:52 »
Mä hommasin itselleni GHD:n ja se on kyllä ihan huippu! Mun hiukset on jo aika suorat ja kiiltävät luonnostaan, mutta rauta antaa niille vielä asteen verran kiiltoa lisää ja pitää hapsottavat irtohiukset kurissa. Ajattelin käyttää rautaa myös kiharoiden tekoon, mutta siinä tarvitsen vielä harjoittelua ennen kuin osaan sanoa, kuinka kätevä tuo siinä on. Harkitsin ensin jotain edullisempaa mallia, mutta eipä tuo GHD:kään loppujen lopuksi mikään superkallis ollut kun sen sai ulkomailta tilattua.

Poissa Sway

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #98 : 10.12.08 - klo:16:48 »
Kesällä ostin elämäni ensimäisen suoristusraudan, jonka ajattelin tulevan lähinnä kiharoiden teko käyttöön. Ostin sitten Vidal Sassoonin muotoiluraudan, joka on erityisesti kiharoiden tekemiseen tarkoitettu. Kyseessä on valkoinen laite, jonka suoristusosat ovat semmoiset hassun puikulan malliset. No, eipä olisi kannattanut ostaa, en tiedä onko vika käyttäjässä vaiko laitteessa, mutta en saa tällä aikaan kiharoita sen enempää kuin suoraakaan lopputulosta. Suoristusosa on todella kapea ja pyöristetty, ja minun liukas hiukseni liukuu kiharrettaessa aina levyjen välistä karkuun ja samaa hiusosioita joutuu siis väkertämään monta kertaa, jolloin hius kärsiikin tietty enemmän. Lisäksi rauta ei oikein painu napakasti kiinni ja sen takia suoristaminenkin on vähän niin ja näin, leveämpi suoristin olisi tähän varmasti kätevämpi. Kaiken huipuksi rautaosa on ympäriinsä kuumeneva, eli tällä vehkeellä polttaa todella helposti niin näpit kuin koko päänkin!! En tajunnut tätä seikkaa ostohetkellä, olisi jäänyt samantien kaupan hyllylle. Harmittaa kun menin innostuksissani tähän hukkamaamaan 50e, olisi parempaakin käyttöä sille rahalle löytynyt.. :( Olikohan kyseessä joku rajoitettu erä, en ole näitä muotoilurautoja missään kesän jälkeen nähnyt.
Kosmetiikkahörhö.

Poissa zubi

• Tukkaguru
« Vastaus #99 : 15.12.08 - klo:14:54 »
Nyt on ekaa kertaa kokeiltu uutta ghd IV styleria, jonka tilasin Lookfantastic.comista. Maltoin jopa ensin katsoa sen ohje-dvd:n, jonka jälkeen odotukset olivat korkealla! Tietysti kuvittelin, että tukkani muuttuisi jotenkin maagisesti niin ihanaksi, pitkäksi vaaleaksi kiharapehkoksi kuin sillä dvd:n kaunokaisella.  ;D

Ihan hyvältä ostokselta tuo rauta vaikuttaa. Kuumenee tosi nopeasti ja liukuu silkkisesti hiuksissa. Lopulta käyttö ei kuitenkaan juurikaan tunnu erilaiselta kuin Vidal Sassoonin halpisrautojeni kanssa. Samalla tavalla suoristaa ja muotoilee, ihan saman kokoiset levytkin. Ehkä tuo VS ei sittenkään ole ihan surkimus... (?)

Lopputulos on kyllä jotenkin napakan oloinen. Tuntuu, että ghd:lla ei saa aikaiseksi pelkästään suoraa tukkaa, vaan myös rakennetta ja ilmavuutta hiuksiin. Otsiksen muotoilussakin vaikuttaa toimivan tosi hyvin toisin kuin vanhat rautani. Todelliseen testiin tämä ghd-suoristus pääsee oikeastaan vasta tässä päivän mittaan kun nähdään, pysyykö muotoilutulos hyvin menossa mukana, pyöräilyssä ja jumpassakin.  ;) Noissa vanhoissa raudoissa kun ehdottomasti ongelmana oli se, että suoristustulos pysyi ehkä sen 30 minuuttia ja sitten hiukset alkoivat taipua taas omille sijoilleen.

Testasin samalla rautojen mukana tullutta Paul Mitchell seal&shine -ainetta, jossa on denaturoitu alkoholi heti toisella sijalla. Vaikuttaa olevan täyttä kuraa tämä aine, huomenna kyllä kokeilen ilman tätä - varmaan saan paremman tuloksen.

LF:n nettisivuilla mainittiin 2 vuoden takuusta, mutta mä en ainakaan löytänyt paketista mitään varsinaista takuukuittia. Laitteen johtoon liimatussa tarrassa oli maininta, ettei sitä saa poistaa takuun vuoksi. Eli siis riittääkö nyt takuun saamiseksi, että säästän ostoskuitin ja tuotteen pakkauksen enkä poista tuota johtotarraa?

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #100 : 15.12.08 - klo:15:14 »
Käypä rekisteröimässä rautasi tässä osoitteessa, niin takuu on voimassa.  :)

http://www.ghdhair.com/fi/customer-care/product-registration
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Poissa zubi

• Tukkaguru
« Vastaus #101 : 15.12.08 - klo:18:57 »
^ Kiitos! :)

Testi suoritettu: mm. pyöräilyä lumisateessa pipo päässä ja hikinen jumppa takana. Ei tämä suoristustulos nyt niin pahasti pettänyt kuin vanhoilla raudoilla, mutta jonkin verran kuitenkin. Ilmeisesti mulla on vaan niin mahdottomat nää tapuilevat ja itsepäiset latvat, ettei muuta voi odottaakaan.  :-\ Harjoitukset ghd:n kanssa jatkukoon.

Poissa Jonsu

• Tukkaguru
« Vastaus #102 : 15.12.08 - klo:19:25 »
Mäkin tilasin HQ:n outletista GHD:t viikonloppuna. Oli halvat ja koska punta on nyt halpaa niin tilasin punnissa. Saa nähdä tulevatko ennen joulua. Odotukset on kanssa kovat. Toisaalta olisin pärjännyt noilla mun Lookfantasticin nimikkoraudoillakin, mutta olen GHD:ta himoinnut jo vuoden päivät.

Poissa zubi

• Tukkaguru
« Vastaus #103 : 15.12.08 - klo:23:31 »
Käypä rekisteröimässä rautasi tässä osoitteessa, niin takuu on voimassa.  :)

http://www.ghdhair.com/fi/customer-care/product-registration

Onpas muuten todella ovela markkinointitemppu tuo rekisteröinti. Nuohan tietävät ihan tarkkaan, minkä ikäiset ja millaiset ihmiset eri puolilla maailmaa tuotteita käyttävät ja mistä he ovat ne hankkineet.

Poissa Neulanen

• HAIRahtanut
« Vastaus #104 : 16.12.08 - klo:00:20 »
Tarvitseeko Britanniasta tilattuun rautaan jonkun adapterin tms. vai meneekö ihan suomalaiseen pistorasiaan?