Kirjoittaja Aihe: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet  (Luettu 275449 kertaa)

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet
« Vastaus #105 : 21.03.10 - klo:23:46 »
Hei nyt pikaista infoo höyryrullista/lämpörullista minulle kiitos!  :D
Sain päähäni et tarviin sellaset ja löysin kivan hintaiset. Onko höyryrullat hellävarainen tapa kihartaa hiuksia?
Etsin siis hellävaraista tapaa tehdä sellasia suuria hollywood kiharia/laineita. Varsinkin jos jollain on kokemusta Phillipsin aqua wave laitteesta niin kiinnostaisi tietää että pysyykö ne rullat hiuksissa? Tuleeko mukaan siis sellainen klipsi mikä rullaa puristaa, kun eihän tuo tarramaisuus voi yksin riittää kun on parikin kieppausta siihen hiusta laittanut. Minkälaiset olisivat parhaat?
« Viimeksi muokattu: 21.03.10 - klo:23:58 kirjoittanut Luscious »
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa Firestarter

• HAIRahtanut
« Vastaus #106 : 09.04.10 - klo:15:02 »
Olen aivan ihastunut tällaiseen laitteeseen http://www.amazon.com/Revlon-RV084C-3-Barrel-Jumbo-Ceramic/dp/B000FRWNL2/ref=pd_bbs_sr_2?ie=UTF8&s=hpc&qid=122901850
mutten tähän asti ole löytänyt paikkaa josta juuri kyseisen laineraudan saisi tilattua  Suomeen asti (enkä siis Suomesta tuota ole löytänyt).
Osaisiko joku vinkata vastaavaa laitetta tai paikkaa josta Revlonin jumbo-rautaa saisi?
Niitä pienempiähän (esim OBH nordican)  myydään ihan jokaisessa isommassa markeitssa mutta sellainen ei tietenkään minulle kelpaa  ;D

Miten kävi tuon Revlonin kans? Iskin nimittäin silmäni ihan samaan vekottimeen tajuamatta, että eipä sitä Suomesta taida saada! Postikulujen kans hinta taas nousee huimasti eikä viitsisi ihan summissa ostaa sitten.

Vastataanpa tähän pienellä viiveellä  ;D
Eli, luovutin ko. raudan suhteen kun en löytänyt tahoa joka olisi sen suostunut postittamaan Suomeen.

Poissa Iiris

• Tukkaguru
« Vastaus #107 : 16.04.10 - klo:19:09 »
Lusciousin tavoin olisin kiinnostunut lämpörullakokemuksista.
Onko esim noista Remingtoneista kokemusta? En yhtään tiedä, olisiko niistä kuohkeuttamaan lasimaisia, ohuita polkkapituisia hiuksiani, eli senkin suhteen kuulisin mieluusti kokemuksistanne.
# 1a F i #
Ohuet ja suorat, hyvin "pohjoismaiset" hiukset.
Lempimuotoilutuote: Label.m:n Texturizing Volume Spray + hiuspuuteri (Redken).

Poissa -Mansikka_

• HAIRahtanut
« Vastaus #108 : 16.04.10 - klo:19:24 »
^Minä omistan 2x pakettia remington "räsyrullia" eli niitä lämpöpatukoita.
Mulla on paksu tukka ja se vaatii kaksi pakettia,ohuempaan tukkaan riittää yksi.
Pelkkää hyvää sanottavaa löytyy minulta,tulee todella hienot ja kestävät kiharat,ei katko hiuksia eikä ne kuumene kovin paljoa että sekään ei tee hallaa.
Laitan aina kosteaan tukkaan ja nukun ne päässä,ne on niin pehmoset että tosiaan voi nukkua niiden kanssa.
Laitan vain pari huivia siihen päälle että pysyy mukana koko yön.
Todella tuuhea paksu tukka tulee niillä,kiharat kestää minulla 2 päivää ihan priima kunnossa.
En voi muuta kun suositella!
Annan niiden lämmitä 30min,sitten laitan tukkaan,ylhäältä aloitan patukoiden laitoin ja siirryn lopuksi ala hiuksiin.
Osioista ei kannata hirmu isoja tehdä koska muuten tulee aika laimeaa kiharaa ja jos pari tuntia vain pitää niitä patukoita niin tulos olisi mahdollisimman hyvä.
Nopeasti oppii laittamaan ne oikein,nyt menee joku 5-10min kun laittaa koko päähän.

Poissa Amy

• HAIRahtanut
« Vastaus #109 : 16.04.10 - klo:22:12 »
Minä ostin tällaiset patukat tällä viikolla

Osaisiko joku selittää selkeästi miten nuo pitäisi rullata hiuksiin? Näissä on tosi outo ohje mukana! Tän ohjeen mukaan mun pitäisi asettaa patukka hiusosion alle 5cm päästä tyvestä ja yhdellä liikkeellä kiepauttaa hiukset patukan ympärille.  ??? En käsitä ollenkaan. Itse oisin lähtenyt rullaamaan ihan latvasta tyveä kohti niin kuin lämpörullillakin.

Poissa -Mansikka_

• HAIRahtanut
« Vastaus #110 : 16.04.10 - klo:22:20 »
^ Rullaa ihan vaan niin kuin laittasit rullia,minä kieritän sivu suunnassa ensin hiukset niihin ja sitten tyvessä vaakaan niin että rulla jää siihen alle sillein että tyvi jää koholle kun rullat ottaa pois.
Korkkiruuvit on helppo muista ensin pystyyn patukkaa ja lopuksi vaakaan.
Käännä päät joko sillein että toinen kärki ylös ja toinen alas kun saat ruttatua loppuun,taikka sitten käännät päät vastakkain sökerölle sillein yhdeksi palloksi.
Patukat pysyy parhaiten juuri kun lopettaa vaakaan koska jos jättää sen sivu suuntaat loppuun niin hyvin helposti lähtee purkaantumaan ja saa laittaa koko ajan uudelleen.
Noissa patukka pakettien ohjeissa on aina ihan tökeröitä neuvoja joten kannattaa tehdä niin kuin itse parhaaksi näkee.

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
« Vastaus #111 : 17.04.10 - klo:00:02 »
Mun tukkaan ei enää tehoa kuin ghd-lämpötilat, joten kai se olisi pakko ghd:n rauta hankkia jos haluan kihartaa tai laittaa muuten pysyvämpää kiharaa tukkaan. En tiedä, mikä hiuksia nykyään vaivaa, mutta niitä on ihan mahdoton edes taivuttaa mihinkään suuntaan.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #112 : 17.04.10 - klo:18:56 »
^ ...minä kieritän sivu suunnassa ensin hiukset niihin ja sitten tyvessä vaakaan niin että rulla jää siihen alle sillein että tyvi jää koholle kun rullat ottaa pois.

Mun täytyy kiittää tuosta vinkistä! Olen aina tuskaillut miten niitä rullia rullaisi jotta tyvi kohoaisi ja patukat pysyisivät päässä. Täytyisikin taas kokeilla kiharrella.

Poissa Amy

• HAIRahtanut
« Vastaus #113 : 18.04.10 - klo:13:38 »
^ Rullaa ihan vaan niin kuin laittasit rullia,minä kieritän sivu suunnassa ensin hiukset niihin ja sitten tyvessä vaakaan niin että rulla jää siihen alle sillein että tyvi jää koholle kun rullat ottaa pois.
Korkkiruuvit on helppo muista ensin pystyyn patukkaa ja lopuksi vaakaan.

Siis hetkinen, sivusuunnassa? Tarkoittaako se siis ikään kuin viistossa, eli ei pystysuorassa eikä vaakasuorassa, vaan vähän siltä väliltä? Ymmärsin ensin että sivusuunnassa ois sama kuin vaakasuorassa. Minäkö tyhmä  :D

Ja korkkiruuveilla sitten ihan pystysuorassa mutta nekin lopulta käännetään vaakasuoraan? Tää varmaan vaatii kokeilua että hahmottaa paremmin.

Poissa -Mansikka_

• HAIRahtanut
« Vastaus #114 : 18.04.10 - klo:14:15 »
^Hirmu vaikea selittää,kuvilla onnistuisi paremmin.
Aloittaa kierittämään patukkaan tukkaa niin että se on pysty suuntaan sitten lopuksi kääntää patukan vaaka tasoon hiusten alle.
Oliko yhtään selkeempi?
Tavallisia sellasia ei niin korkki ruuvimaisia kiharoita tulee kun aluksi kiertää tukan vähän viistossa ei pysty suuntaan ja lopuksu taas vaakaan hiusten alle jos haluaa sen tyven sieltä ylös.

Poissa Amy

• HAIRahtanut
« Vastaus #115 : 18.04.10 - klo:21:27 »
^ No nyt uskoisin ymmärtäväni, kiitos kun viitsit vääntää rautalankaa.  :) Pitää testailla noita patukoita ennen varsinaista käyttöiltaa, taidan kokeilla puolet päästä eri tavalla kuin toisen puolen niin tietää sitten mitä tekee juhlailtana. Kiitos avusta!

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #116 : 19.04.10 - klo:09:29 »
Tulenpas tänne raportoimaan kokemusta Volumasterin kera;
Kokeilin sitä ensimmäistä kertaa eilen, ja edelleen on tuuhea tukka! Takaa tosin suoristuneet kreppaukset yön jäljiltä mutta tuuhea edelleen yhtä kaikki. Kreppaaminen oli suht helppoa, ja harjoittelemalla se helpottuu :) tyytyväinen olen ehdottomasti, oma liru tukkani näytti ihanan tuuhealta ja nätiltä koko päivän. Mitä nyt vaikutelmaa pilasi hamppuuntuneen kerrostukset >:(

Poissa slala

• HAIRahtanut
« Vastaus #117 : 27.04.10 - klo:12:04 »
^ Mäkin sain nyt vasta aikaiseksi testata Volumasteriani. Ostin sen taannoin, kun en raaskinut jättää sitä poistokoriin 30 euron hinnalla. Kyllä tuo tekee sen, mihin on tarkoitettu! Käytin tuota vain pieneen osaan hiuksia ja kohotus oli silti tuntuva. Mun tukka valuu yleensä pään myötäisesti, joten vehjas tuli tarpeeseen - tuolla saa tarvittaessa nopsasti ja helposti kohotusta tukkaan. Vähän oon huolissani siitä, että nuo krepit vilkkuu aika helposti. Ongelma on varmaan pienempi, jos latva/päällihiukset ja juuret ovat täysin saman sävyiset. Mun kasvustossa näyttää vähän eripariselta, kun vaaleampien, suorien pituuksien/päällihiusten alta vilkkuu hiukan tummempi, kreppikähärä juuri.

Kovin helposti tuolla ei saa päänahkaansa poltettua, mikä on hyvä juttu. Mulla on tapana korventaa päänahkani esim. suoristusraudan kanssa, jos meen yhtään lähemmäs juurta. Olin positiivisesti yllättynyt myös siitä, miten helppoa tuota laitetta oli käyttää molemmille puolille päätä. Oikealla kädellä pystyi hyvin käsittelemään molemmat puolet päästä, eikä ollut edes hankalaa.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #118 : 27.04.10 - klo:17:13 »
^itse maksoin laitteesta suolaiset 49.90 :-X
Mutta tuon vilkkumisongelman itse ainakin ratkaisin sillä että kreppasin tyvet n.kulmien tasalta. Tulee luonnollisempi kohotus eikä tosi tuuhea ylhäältä ja liru alhaalta, eikä kreppaukset vilku tosiaankaan niin helposti kun on enemmän tukkaa päällä. On kyllä ihana laite, mii laiks :-*

Poissa slala

• HAIRahtanut
« Vastaus #119 : 27.04.10 - klo:18:04 »
Mutta tuon vilkkumisongelman itse ainakin ratkaisin sillä että kreppasin tyvet n.kulmien tasalta. Tulee luonnollisempi kohotus eikä tosi tuuhea ylhäältä ja liru alhaalta, eikä kreppaukset vilku tosiaankaan niin helposti kun on enemmän tukkaa päällä.

Mäkin jätin päältä reilusti hiuksia kokonaan käsittelemättä, suunnilleen just kulmakarvoista ylöspäin. Lisäksi en kreppaillut ihan hiusrajan vierestä niskasta tai kasvojen vieriltä. Mulla on niin liukas ja liikkuva tukka, että krepit vilkahtelevat välillä siltikin näkyviin. :) Tuohon auttaisi varmaankin, jos esim. lakkailisi päällihiuksiakin vähän liikkumattomammiksi, mutta siitä tulee tosi helposti sitten kypäräefekti.