Kirjoittaja Aihe: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet  (Luettu 275568 kertaa)

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
  • recovered hair dye junkie
Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet
« Vastaus #120 : 27.04.10 - klo:22:34 »
^Kai olet huomannut kammata krepit auki käsittellyn jälkeen?
Ja päällihiuksien kevytkin kiinnitys auttanee kyllä.

Volumaster on kyllä ihana laite ainoa varjopuoli on, että kreppaillessa pitää tietää, miten aikoo hiukset laittaa eikä voi ennen seuraavaa pesua välttämättä tuosta vaan vaihtaa jakauksen paikkaa tai kiinnittää otsahiuksia ylös ilman, että krepit lähtisivät vilkkumaan.
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Poissa slala

• HAIRahtanut
« Vastaus #121 : 27.04.10 - klo:22:44 »
^ Mä käytin sitä taktiikkaa, että tupeerasin krepattavan kohdan kevyesti ennen käsittelyä. Kreppaamisen jälkeen sitten kampasin tupeerauksen pois. Noin jälki ei ollut mitään selkeää kreppisiksakkia, vaan ihan vain epämääräistä söheröä. Suoraan sanottuna en ole lukenut mitään käyttöohjeita tai muotoiluvinkkejä enää tuon ostamisen jälkeen, ja ihan muistin varassa kokeilin tuota. Olikohan tää mun taktiikka ihan oikea? :)

Ei nuo siis pahasti vilku, jos liikkuu ympäriinsä siivosti pää pystyssä eikä joudu tuulen tuivertamaksi, varsinkin kun päädyin suihkimaan jonkin verran lakkaa päällihiuksiin. Sitten jos alkaa yhtään näpertää tukkaa tai vaikka kumartuu ja hiukset siirtyy, niin tosi helposti näkyy Volumasterin jälki.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #122 : 27.04.10 - klo:23:13 »
^tuotahan siinä suositeltiin :) Itse en ole tupeerannut, suojelen tukkaa edes sen verran :P

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
« Vastaus #123 : 28.04.10 - klo:00:10 »
^^Joo, kyllä noin suositellaan käytettäväksi. Itse en tosin koskaan tupeeraa koska olen laiska ja haluan säästää tukkaa, toimii minusta todella hyvin ilman tupeeraustakin.
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #124 : 28.04.10 - klo:14:54 »
Mulla on jäänyt Volumaster kylppärin kaapin perälle pölyä keräämään. Syy on se, että saan paljon näyttävämmän tuuheuden nopeammin vain pää alaspäin vähän tupeeraamalla hiusten tyviä ja suihkaisemalla lakkaa päälle. En myöskään jaksa uskoa, että kevyt tyvitupeeraus on hiuksille pahempi rasitus kuin "grillaaminen" krepeille.

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #125 : 29.04.10 - klo:11:53 »
No mä tilasin ton Volumasterin Hobby Hallista, ja luettuani käyttöohjeet ja vähän rupesin funtsimaan onkohan se ihan mun laite - jatkuva tyven tupeeraus, sitte grillaus, sen jälkeen päälihiuksiin ehkä lakkaa et ne pysyy peittämässä kreppikohtia, en tie...

Mut ehkä suurin syy siihen et mä vähän karsastan sitä nyt (en vielä tie vienkö takasin), on se et mä en todellakaan tykkää käsitellä kuumia rautoja lähellä kasvoja; riippuu laitteesta, tietynlaisilla kihartimilla on yllä ihan iisiä toimia - mut nyt en välitä mistään näkyvistä kiharoista -

- kreppiraudan ostin jo vuosia sitte enkä mä nää tossa Volussa mitään suurta eroa; kreppiraudan kanssa kävi suoraan sanottuna joskus niin että auts, jotain paikkaa se pääs polttamaan - ei se mitään jos käviä vähän polttaa, mut kasvoihin en haluis mitään palovammoja  >:D
En mä siis ihan tupelo ole enkä laittele hiuksiani kännissä, mut jotenki vaan....ja jatkuvasti kuumaa lähelle päänahkaa - taidan pysytella samettipaplarit + kunnon kampausneste-linjalla -

- vai onko Volumaster niin suurenmoinen ?

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #126 : 29.04.10 - klo:11:56 »
^En mä ainaakaan tupeeraa ennen Volumasterin käyttöä.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #127 : 29.04.10 - klo:12:03 »
^^ Mulla ei ole volumasterista kokemuksia kun en sellaista omista, mutta oon itse ainakin pärjännyt hyvin joko tupeeraus tai sitten juuren kreppaus menetelmällä. Mua kiinnostaisi kokeilla tuota volumasteria, mutta en oikeasti usko että se on niin erikoinen verratuna perus kreppirautaan ennenkuin itse näen/koen. Sama idea kuitenkin molemmissa...

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #128 : 29.04.10 - klo:22:32 »

^^^Mä en ole itse käyttänyt Volumasteria, joten en voi kommentoida sitä tuleeko sitä loppujen lopuksi käytettyä. Mulla ei tullut sitä ostettua, vaikka kampaajan tuolissa lopputulos olikin loistava. Toisaalta se nopeuttaisi muotoilua huomattavasti näin suorahiuksisella, koska ei tarvis tehdä muuta kuin grillata juurikasvu koholle ja kammata muu tukka ;)

Tuosta käytöstä vaan kommentoisin, että kun kampaaja käytti sitä mun hiuksiin, niin kohotus pysyi hyvänä seuraavankin päivän yöllä latistumatta, vaikka juuria ei tupeerattu. Kampaaja ei myöskään kohottanut hiuksia ihan läheltä kasvoja, vaan enemmänkin korvan kohdalta taaksepäin ja isoin volyymi oli takana ja sivuilla eli kasvojen grillaaminen ei välttämättä ole ongelma. Vilkaise vaikka Ostolakko-blogista Volumasterin käyttövinkit ja mieti tulisiko käytettyä itse.

Suurin ero kreppirautaan on mun mielestä se levyjen koko. Ihmekös tuo jos kreppiraudalla pelkkiin juuriin tähdätessä palaa ihokin kun onhan se nyt aika kömpelö siihen touhuun. Joskus kun kreppiraudalla tehtiin niitä koko pään kreppauksia, niin eihän sillä aivan juureen päässyt kiinni ellei halunnut päänahkaa polttaa. Myöskin se levyjen muotoilu pitäis olla erilainen eli sinne ihan juureen tulee pienempi "aalto", jotta kohotus on siellä vahvempi.
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
« Vastaus #129 : 29.04.10 - klo:23:03 »
Mä en kyllä suostu uskomaan, että tupeerauksen mekaaninen rasitus yhdistettynä siitä aiheutuvien takkujen selvittelyyn tulisi tukalle yhtään hellävaraisemmaksi kuin kreppaaminen, varsinkaan kunnon lämpösuojan kanssa.

Lisäksi mun lasimaisessa tukassa hyvin kevyt tupeeraus ei pidä ilman kunnon tanakkaa lakkakerrosta (ja se lakkakin kuivattaa tukkaa) ja voimakkaampi tupeeraus aiheuttaa hyvin helpolla kunnon röllipeikko-efektin eli volumasterilla käsittely vaatii paljon vähemmän aikaa ja vaivaa ja bonuksena kohotus kestää seuraavaan pesuun saakka eikä tukkaa tarvitse kuorruttaa lakkakerroksella joten pesuvälikin lyhenee tupeeraukseen verrattuna koska ainakin mun on kyllä paljon hankalampi taltuttaa lakattua ja tupeerattua pehkoa enää seuraavana päivänä sellaiseksi, että voisi pitää auki pesemättä ensin.  <3

Kuontalot ja mieltymykset ovat kuitenkin erilaisia joten kyseessä taitaa olla niin puhtaasti makuasia, ettei juupas-eipäs -vääntöön kannata lähteä. On hienoa, että tupeerausmetodiin mieltyneet ovat löytäneet juuri omalle tukalleen sopivan keinon saada kuohkeutta tukkaan ja jos volumasterille ei löydy käyttöä niin kannattaa myydä/lahjoittaa laite eteenpäin, en uskoisi, että hylätyn volumaster-raasun olisi kovin vaikea löytää uutta rakastavaa kotia.  ;)

Pointtini kuitenkin on, että jos kokee tupeerauksen/tarrarullat, tms. rasittaviksi käyttää ja volumaster houkuttaisi niin ei kannata jättää kokeilematta vain tukan kärsimisen pelossa koska mekaaninen rasitus ja muotoilutuotteet rasittavat tukkaa myös niin, ettei volumaster ole tukalle sen pahempi rääkki kuin tupeerauskaan vaan joissain tapauksissa jopa kokonaisuutena arvioiden hellävaraisempi vaihtoehto.
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #130 : 30.04.10 - klo:00:08 »
Lisäksi mun lasimaisessa tukassa hyvin kevyt tupeeraus ei pidä ilman kunnon tanakkaa lakkakerrosta (ja se lakkakin kuivattaa tukkaa) ja voimakkaampi tupeeraus aiheuttaa hyvin helpolla kunnon röllipeikko-efektin eli volumasterilla käsittely vaatii paljon vähemmän aikaa ja vaivaa ja bonuksena kohotus kestää seuraavaan pesuun saakka eikä tukkaa tarvitse kuorruttaa lakkakerroksella joten pesuvälikin lyhenee tupeeraukseen verrattuna koska ainakin mun on kyllä paljon hankalampi taltuttaa lakattua ja tupeerattua pehkoa enää seuraavana päivänä sellaiseksi, että voisi pitää auki pesemättä ensin.  <3

Tämän allekirjoitan minäkin lasimaisen tukkani kanssa :)
On ehkä omista tupeeraustaidoistakin kiinni, mutta en ole saanut mitään tupeerausta pysymään kunnolla kokonaista päivää hiuksissani, vaan aina sitä on joutunut siistimään pitkin päivää. Volumasterin jälkeen ei tosiaan tarvinnut tehdä muuta, kuin katsoa seuraavana aamuna, että kreppaukset peittyvät taas päällyhiusten alle. Kohotuksessa oli myös se hyvä puoli, että ilmavan ja kohotetun juuren kanssa pesuväli piteni. Nyt joku voi ihmetellä miksi en sitten osta rautaa kun se on mun mielestä niin hyvä, mutta syy on se ettei ole juuri nyt varaa sijoittaa siihen enkä vakuuttunut että jaksaisin sen kanssa vääntää aamuisin kun on sen föönaamisenkin kanssa siinä ja siinä. Puolipitkä malli on myös helppo vielä pörrötellä, mutta pitkän tukan kanssa tuo olisi mullakin ihan huippulaite jos vielä pitkään malliin päädyn. Äitini kyllä jo kyseli että pitäisköhän mulle kuitenkin hankkia se rauta kun siitä puhuttiin joten toivossa on hyvä elää ;)
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
« Vastaus #131 : 30.04.10 - klo:00:13 »
^Ei muuta kuin laitat yv:tä octagonille tai jollekin muulle volumasteriin pettyneelle ja teet ostotarjouksen, josta ei voi kieltäytyä  ;)
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #132 : 01.05.10 - klo:18:20 »
Osaisikohan joku suositella mulle ilmakiharrinta? Kampaaja yleensä viimeistelee mun hiukset föönaamisen jälkeen ilmakihartimella ja tykkään siitä lopputuloksesta. Mun tukka on bsl-pituinen, luonnontaipuisa ja takkuuntuva joten olisi haussa sellainen kiharrin johon hiukset takertuisi mahdollisimman vähän. Niin ja olen tumpelo. ::)
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa slala

• HAIRahtanut
« Vastaus #133 : 01.05.10 - klo:18:33 »
Lisäksi mun lasimaisessa tukassa hyvin kevyt tupeeraus ei pidä ilman kunnon tanakkaa lakkakerrosta (ja se lakkakin kuivattaa tukkaa)
Tämän allekirjoitan minäkin lasimaisen tukkani kanssa :)
On ehkä omista tupeeraustaidoistakin kiinni, mutta en ole saanut mitään tupeerausta pysymään kunnolla kokonaista päivää hiuksissani, vaan aina sitä on joutunut siistimään pitkin päivää. Volumasterin jälkeen ei tosiaan tarvinnut tehdä muuta, kuin katsoa seuraavana aamuna, että kreppaukset peittyvät taas päällyhiusten alle.

Mä allekirjoitan nämä kans täysin liukkaan ja lasimaisen hiustyyppini kanssa. Mun hiuksissa ei tupeeraukset juuri pysy, ellei sitten läträä aivan hervotonta määrää lakkaa. Silloinkin tupeeraukset lässähtää ja katoaa päivän aikana, varsinkin jos hiukset ovat auki. Volumasterin kreppaukset on ja pysyy melko hyvin ihan seuraavaan pesuun saakka, ja hiukset pysyvät edelleen luonnollisen liikkuvina. Oon testaillut tuota lisää, ja oon alkanut löytää sopivat paikat, joista krepit ei juuri vilku. Kiva laite kyllä! En oo kovin huolissani tuon hiuksia vaurioittavasta vaikutuksesta, kun kuumuus kohdistuu kuitenkin kaikista terveimpiin hiusten osiin, jotka kestävät paremmin käsittelyä. :) Ja kun mun käyttö ei tule olemaan päivittäistä eikä edes viikottaista.
« Viimeksi muokattu: 02.05.10 - klo:21:06 kirjoittanut slala »

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #134 : 02.05.10 - klo:16:49 »
Vielä Volumasterin ihkutusta... minulle se sopii hyvin siksi, että en jaksa tupeerata ja inhoan kaikkien muotoiluaineiden käyttöä hiuksissa. Volumaster riittää mulle ihan mainiosti. Jos on kiirus, käsittelen ihan vaan sieltä täältä (ei kuitenkaan edestä ja päällyhiuksista) nopsaan, jo ihan muutamalla kreppauksella saa ihmeesti tuuheutta. En ihan joka päivä tuota käytä vaan ehkä kerran viikossa tms. Tulos säilyy seuraavaan pesuun asti ja minusta tuo jopa pidentää pesuvälejä, koska kohottaa hiuksia irti päänahasta, muuten ne minulla menevätkin niin päätä pitkin että. Lämpösuojaa en ole käyttänyt, mutta hiukset on kyllä hirmu hyväkuntoiset alunperinkin, koska sellaiset 20cm hiuksista on ainoastaan kasviväreillä värjättyä ja palashampoolla pestyä. Ainakaan vielä en ole huomannut hiusten kunnon heikkenemistä.