Kirjoittaja Aihe: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet  (Luettu 275845 kertaa)

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet
« Vastaus #165 : 05.10.10 - klo:18:01 »
Aah, hankin Volumasterin pari viikkoa takaperin ja en voi kyllä muuta sanoa, kun IHANAA. Toimii täydellisen mahtavasti mun lasimaisessa ja ohuehkossa tukassa, josta normaalisti tupeerauksetkin liukuvat pois nopeasti. Pari ensimmäistä kertaa meni vähän harjoitellessa, mutta niiden jälkeen ei ole huonoja tukkapäiviä näkynyt. Monen vuoden yrityksen jälkeen hiukset kohoavat vihdoinkin irti päänahasta :D

Tupeeraatko ennen kreppausta? Käytätkö alle jotain muotoiluainetta?

Poissa hilpsu

• HAIRahtanut
« Vastaus #166 : 05.10.10 - klo:18:11 »
Tupeeraan, mutta muotoilujuttuja en laita noihin tyviin, kun tuntuu pysyvän noin hyvin ilmankin. Krepattuihin osioihin suihkin sitten kevyesti lakkaa.

Poissa eveleen

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #167 : 12.10.10 - klo:23:06 »
Nyt on näköjään ilmestynyt noita ns. conical wand mallisia kihartimia ihan tavallisiin kodinkoneketjuihin, en ainakaan itse ole siis aiemmin esim. kesällä vastaavia huomannut kun näistä oli ketjussa puhetta.

Ainakin NetAnttilassa ja Gigantin nettikaupassa on tätä Remingtonia tarjolla ja pitäneekin käydä kaupassa katselemassa miltä tuollainen klipsitön vaikuttaisi "livenä".
2b F ii

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #168 : 13.10.10 - klo:16:40 »
Ooh miten paljon tuuheampi lopputulos Volumasterilla tulee, kun ensin tupeeraa hiukan. Aivan mahtavaa tuuheutta aika helposti ja kestää seuraavaan pesuun asti oikeastaan. Ainut ongelma ainakin mulla on saada krepatut jäljet täysin piiloon. Vaikka jättääkin suht paksun kerroksen päällimmäisiä hiuksia kreppaamatta, tuntuu, että jostain välistä krepatut osiot silti paistaa. Etenkin jos päättää jossain vaiheessa päivää laittaakin tukan kiinni vaikka aluksi on pitänyt auki.

Poissa Kaisuli

• HAIRahtanut
« Vastaus #169 : 13.10.10 - klo:17:08 »
^mä oon huomannut, että jos tuolla tekniikalla (tupeeraus+volumaster) käsitellyn osion harjaa auki, tuuheus kyllä jää mutta ei ole niin paljon peiteltävää. kannattaa kokeilla, jos et ole jo niin tehnyt! :)

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #170 : 13.10.10 - klo:17:17 »
^Harjasin kyllä varovasti päältä, ja ehkä se vähän auttoi. Täytyy testailla lisää  :)

Poissa Arnella

• Tukkaguru
« Vastaus #171 : 13.10.10 - klo:18:01 »
Lueskelin tätä ketjua ja keksin, että haluan ehdottomasti laineraudan. Mielellään heti huomenna, mutta voi olla, että maltan odottaa viikonlopulle ::) Oon kyllä äärettömän laiska käyttämään mitään laitteita, mutta osittain siksi, että oon niin tumpelo käsistäni. Tuo lainerauta vaikuttaisi aika helpolta. Käytetäänkö sitä siis samoin kuin kreppirautaa?

Volumasterkin löytyy kaapin pohjalta, pitäisikin taas kaivaa esiin. Sen kanssa ongelmani on, että jos käytän liian ylhäällä niin krepit vilahtelee ja kun taas aloitan alempaa niin pään muoto tulee hassuksi, kun päältä ei ole niin tuuhea kuin sivuilta. Onkohan kellään muulla samaa ongelmaa  ???
1bMii, vaalennettu.

Poissa hilpsu

• HAIRahtanut
« Vastaus #172 : 13.10.10 - klo:18:04 »
Volumaster on kyllä niin hintansa arvoinen  :-*.  Tuon kanssa ei tarvitse tinkiä sileydestä tai kiillosta, mutta tuuheutta piisaa.

Mäkin aluksi koitin ilman tupeerausta, mutta kyllä se pöyheys on ihan eri luokkaa tupeerauksen kanssa. Ja ihanaa kun tulos pysyy seuraavaan pesuun asti! Olen suht hidas tuossa hommassa, joten tosi mukavaa kun ei tarvitse joka aamu kreppailla.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #173 : 14.10.10 - klo:14:16 »
Lueskelin tätä ketjua ja keksin, että haluan ehdottomasti laineraudan. Mielellään heti huomenna, mutta voi olla, että maltan odottaa viikonlopulle ::) Oon kyllä äärettömän laiska käyttämään mitään laitteita, mutta osittain siksi, että oon niin tumpelo käsistäni. Tuo lainerauta vaikuttaisi aika helpolta. Käytetäänkö sitä siis samoin kuin kreppirautaa?

Me too! :D Tosin olen halunnut sitä jo kuukausia, täytynee pyytää joululahjaa. Ja lisäisin noihin kysymyksiin vielä että pysyvätkö kiharat hyvin? Ja millä pohjustuksella te käytätte kyseistä laitetta :)

Poissa Winnie

• HAIRahtanut
« Vastaus #174 : 19.10.10 - klo:15:40 »
Onko kenelläkään kokemusta Remingtonin volyymikihartimesta? Löysin tiptoes-blogista vähän juttua tuosta ja kiinnostus heräsi heti. http://suosikki.fi/tiptoes/tunniste-remington
En tiedä eroaako laite normaalista ilmakihartimesta, mutta kiinnostaisi kyllä kokeilla. Helsingin Sokoksista tuota näyttäisi saavan nyt vielä alehintaan. :)
2aMii

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #175 : 19.10.10 - klo:17:39 »
Mä haluaisin saada käsiini jonkun toimivan satunnaiseen käyttöön sopivan kreppiraudan. Olen yrittänyt tutuilta tiedustella että olisiko niille jäänyt kaappiin taannoisten vuosien kapineita, mutta kukaan ei tunnusta. Olisin mielelläni ostanut toimivan käytetyn krepparin pois lojumasta. ;D
Ilmeisesti mun pitää sitten löytää jostain uusi kreppirauta ja ehkä suoristusrautakin, tai joku hybridi... Molempia kaipailisin satunnaiseen käyttöön joten etsin varmaankin halvemman hintaluokan kapinetta, mikä kumminkin toimii.

Onko kellään sattunut silmään tuollaisia vekottimia? Mä en tajua näistä hiustenmuotoilulaitteista yhtään mitään, ainoastaan fööniä olen käytellyt melko usein, suoristusrautaa olen käyttänyt kerran ja silloinkin kaverin tukkaan. ::)
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Arnella

• Tukkaguru
« Vastaus #176 : 19.10.10 - klo:17:57 »
Onko kenelläkään kokemusta Remingtonin volyymikihartimesta? Löysin tiptoes-blogista vähän juttua tuosta ja kiinnostus heräsi heti. http://suosikki.fi/tiptoes/tunniste-remington
En tiedä eroaako laite normaalista ilmakihartimesta, mutta kiinnostaisi kyllä kokeilla. Helsingin Sokoksista tuota näyttäisi saavan nyt vielä alehintaan. :)

Mielenkiintoista  :). Sain tuosta blogijutusta jotenkin sen kuvan, ettei se puhaltaisi ilmaa lainkaan vaan olisi siis vaan kuumeneva niinkuin kihartimet yleensä. Veikkaan, että pitkät hiukset saisin vaan solmuun tuon kanssa, mutta mielenkiintoinen silti. Olisi kyllä ollut kiva nähdä kuvia tuosta sauvakihartimen käytöstä ja tuloksesta myös.
1bMii, vaalennettu.

Poissa Winnie

• HAIRahtanut
« Vastaus #177 : 19.10.10 - klo:18:41 »
^ Kävin tänään sitten ohikulkiessa Sokoksella ja tosiaan tuo ei puhalla ilmaa yhtään vaan valittavana on kaksi lämpötilaa mihin keraaminen pinta kuumenee. Itse käytän jonkinverran ilmakiharrinta, mutta tuo voisi olla ihan toimiva vaihtoehto polkkamittaisille hiuksille. Laite olisi ainakin äänetön (nykyinen ilmakiharrin on todella äänekäs) ja ehkä hiusta vähemmän kuluttava. Kai se pitää loppuviikosta hakea tuo testiin. :)
2aMii

Poissa Arnella

• Tukkaguru
« Vastaus #178 : 22.10.10 - klo:13:59 »
^ Kävin eilen itsekin Sokoksella tuota ihastelemassa. Vaikuttaa tosi kivalta, mutta varmaan toimii parhaiten juuri polkka- ja hartiamitassa. Paketissa oli kyllä tosi kiva kuva pidemmästäkin tukasta, mutta hiustenlaitossa minulla on vain kaksi vasenta kättä, joten en varmaan saisi samanlaista tulosta aikaiseksi.  :) Myös se sauvakiharrin oli tarjouksessa, mutta Hakaniemessä siitä ei ollut lainkaan mallikappaletta esillä. Harmi, olisi ollut kiva tutkia vähän tarkemmin.

Himoitsemaani lainerautaa en löytänyt kyseisestä paikasta ollenkaan. Pitää viikonloppuna käydä kiertelemässä muita paikkoja.  :)
1bMii, vaalennettu.

Poissa SannaS

• HAIRahtanut
    • Team Sanna & Schapet
« Vastaus #179 : 05.11.10 - klo:21:40 »
Kirjoitinkin jo tuonne kiharaketjuun, mutta tätä lueskellessani alkoi kiinnostaa tuo Remingtonin muotoilusauva. Tohtisikohan tuollaisen hankkia? Kun mä oon nyt pähkäillyt ja jahkaillut lämpörullat vs. tuo muotoilusauva... Jollain tähän päähän olisi kiva tehdä kiharaa mahdollisimman helposti, ja kun mistään kiharrusjutuista ei ole mitään kokemusta, niin kumpikohan noista olisi helpompi/nopeampi/sopisi aloittelijalle paremmin?  :-\
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.