Kirjoittaja Aihe: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet  (Luettu 275804 kertaa)

Poissa riinam

• HAIRahtanut
Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet
« Vastaus #180 : 15.11.10 - klo:21:57 »
Olen tässä pähkäillyt, että olisi mukava omistaa jokin kiharruslaite. Kannattaisiko aluksi hankkia lämpörullat vai kiharrin? Tukka on jotain olkapäämitan ja bsl:n välillä. Mahtuvatko kaikki hiukset kerralla rullille? Rullat kiinnostavat jotenkin enemmän, kuvittelisin että ne ovat helpommat laittaa itse ihan taaksekin. Mitkä olisivat hyvät lämpörullat ja mikä olisi hyvä kiharrin?

Orange

• Vieras
« Vastaus #181 : 19.11.10 - klo:09:06 »
Eilen testasin Remingtonin sauvakiharrinta ekan kerran, ja hyvä oli! Kiharat tuli tosi helposti! Olen tooosi huono muuten laittamaan hiuksia, yleensä vaan föönaan suoraksi.

Poissa SannaS

• HAIRahtanut
    • Team Sanna & Schapet
« Vastaus #182 : 19.11.10 - klo:10:07 »
^Kiva kuulla, nimittäin mä en kanssa ole mikään hiustenlaiton osaaja, yleensä ne vaan on  :D Ehdin jo toivoa tuota Joulupukilta ja oon vähä miettinyt että tuliko huti vai napakymppi tahdottua...
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.

käyräkoira

• Vieras
« Vastaus #183 : 20.11.10 - klo:20:02 »
Minäkin olisin jonkinmoista kiharrinta hankkimassa, eikä minulla ole juuri kokemusta kyseisistä laitteista. Lisäksi olen aika onneton laittamaan hiuksia, joten siksikin suosittelut olisivat tarpeen  :D

Tarkoituksenani olisi väsätä tämmöinen kampaus pikkujoulu- ym. juhlintaan. Millainen laite olisi tuohon tarkoitukseen paras, ilmakiharrin vai piippausrauta? Myös tuo Remingtonin muotoilusauva kiinnostaisi, saisiko sillä tuollaisia kiharoita aikaan? Yhtenä kriteerinä olisi helppokäyttöisyyden lisäksi se, että laitteen saisi helposti mukaan reissuun, joten lämpörullille minulla ei juuri ole tarvetta. Korkkiruuvikiharoistakaan en kauheasti välitä, joten niiden tekoon en kiharrinta tarvitse.

Poissa Miia

• HAIRahtanut
« Vastaus #184 : 21.11.10 - klo:22:38 »
Mua vähän hotsittaisi ostaa itselleni joululahjaksi tuommoinen tyvikohotusrauta ja pohdinkin nyt, minkä levyisen sitä ostaisi. Hiukseni ovat olkamittaiset ja melkosen ohuet, joten vähän mietityttää, kuinka kreppaus näkyy päällihiuksien alta. Kapeampi rautaosa voisi tehdä huomaamattomampaa jälkeä, vai mitä luulette? OBH Nordican Volumasteria olisi nyt kapeampanakin  myynnissä, mutta kaikkein kapein löytämäni tyvikohotusrauta oli tämä Valeran rauta:

Minkähän sitä nyt sitten ostaisi, auttakee viisaammat :)

Poissa ilona

• HAIRahtanut
« Vastaus #185 : 23.11.10 - klo:16:08 »
^ Minä ostin juuri viime viikolla OBH Nordican Volumasterista tämän mallin:

Björn Axén Tools Volumaster Professional
http://www.obhnordica.fi/Default.aspx?ID=439&ProductID=PROD572

Vasta kerran olen tuota ehtinyt kokeilla, mutta sen perusteella olen aivan ihastunut rautaan  <3.
Mä joudun normaalisti pesemään hiukset aamulla jos aion jättää ne auki, mutta nukutun yön jälkeen tukka oli yhtä kuohkea kuin illallakin. Mulla on ohuet ja hennot hiukset, mutta aika hyvin tyven kreppikuvio pysyi piilossa kun jätti päällihiukset käsittelemättä.

Hintaa raudalla oli 49 euroa Prismassa. Perinteisen Volumasterin näyttäis saavan n. 30 euroon, mutta Professional-mallissa oli mm. lämpötilansäätö joten päädyin kuitenkin siihen. Laite näyttää muuten livenä paljon pienemmältä kuin tietokoneen ruudulla, eli jos ostoa harkitsee niin kannattaa käydä liikkeessä vertailemassa.

Poissa Campino

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #186 : 01.12.10 - klo:11:40 »
Äiti toivoi joululahjaksi ilmakiharrinsettiä. Siinä saa olla monennäköistä eri päätä, joista yhden pitää olla sellainen "harjannäköinen", jolla tukkaa saa kohotettua juuresta ylöspäin. Äidin tukka on lyhyt, pisimmillään sellainen lyhyt polkka- tyyppinen.

Minä kun en ikinä ole moisia välineitä tarvinnut, niin olen asiasta melkoisen pihalla. Jos joku pystyisi tuon selityksen perusteella ehdottamaan jotain hyvää versiota, niin olen kyllä tosi kiitollinen.

Poissa SannaS

• HAIRahtanut
    • Team Sanna & Schapet
« Vastaus #187 : 03.12.10 - klo:02:21 »
^Omistan jonkun Braunin halvan räpsyn, jota en ole tainnut edes käyttää kuin kokeilumielessä kerran. Jos nyt ostaisin moista värkkiä niin katsoisin että siinä on viileällä puhallus, ja sitten tietysti jos äitisi toivoo sitä tietynlaista päätä niin olishan se varmaan ihan hyvä olla  :3
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #188 : 05.12.10 - klo:00:05 »
Mulla on sellainen vekotinsetti, jossa on vaihdettavat päät ja se on kyllä ihan lelu. Ei lämpene tarpeeksi ja kaikki osat ovat jotenkin huonon mallisia tai kokoisia. On muistaakseni merkiltään Babyliss. Varmaan tästä mallista vanhempi versio: http://www.gigantti.fi/product/pienkoneet/kauneuden-ja-terveydenhoito/hiustenhoito/BA2020E/babyliss-kiharrinpaketti

Mie melkein mieluummin ostaisin ihan sellaisen tavallisen ilmakihartimen, jos tuuheutta haluaa tai ainakin huolella tsekkaisin setissä olevien osien koot ja maximilämpötilan.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa Miia

• HAIRahtanut
« Vastaus #189 : 05.12.10 - klo:18:51 »
Mie ostin nyt sitten tuon Valeran Volumissima -tyvikohotusraudan. Nuo raudat ovat tosi kaposet ja niillä on erittäin helppoa kohotella tyveä. Tykkäsin ihan valtavasti lopputuloksesta! Yleensä kohotan tyven tyvivaahdon ja villin föönauksen avulla, ja latvoista katoaa aina föönauksessa kaikki kiilto. Nyt annoin tukan kuivua itsestään ja muotoilutuotteena on ainoastaan lämpösuoja, ja nyt on tyvi kohollaan sekä kiiltävät, ilmavat latvat! Aikaa tukan käsittelyyn meni 10minuuttia. Ja toisin kuin föönauksella ja mömmöillä saavutetun tyvikohotuksen kanssa, raudalla kohotettu tyvi säilyy kohollaan vaikka päällihiukset silottelisi kiiltoa antavalla tuotteella ja kammalla ihan kokonaan läpi :) Kreppausjälki ei ohuesta tukastani huolimatta vilku yhtään päällihiuksien alta. Tykästyin kertaheitolla tähän vehkeeseen <3

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #190 : 10.12.10 - klo:08:33 »
Curlformerseista,
Bongasin eilen curlformersit netistä ja täällä olikin onneksi jo asiasta juttua!

Ootko Harley vielä tykännyt "kiharasukista?"  ;D
Onko olleet kestäviä ja ahkerassa käytössä?

Muakin nyt vähän kiinnostaisi kokeilla tuollaisia. Vaikka olen aika satavarma, että ei ne kovalla käytöllä olisi, kun en mä vain jaksa/ ehdi laittaa hiuksia alkuinnostuksen jälkeen ikinä...
« Viimeksi muokattu: 10.12.10 - klo:08:35 kirjoittanut -j- »
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Strix

• Vieras
« Vastaus #191 : 11.12.10 - klo:00:46 »
^Olen tykännyt kovasti. Väkkäröiden kanssa on hieman hankala nukkua, mutta parhaan tuloksen olen saanut laittamalla ne puhtaisiin kuiviin hiuksiin jotka joko ovat vielä hieman nihkeät tai sitten jälkikäteen suihkupullolla kosteutetut. Annan olla päässä siihen asti että tukka tuntuu kuivalta, joskus kauemmin joskus vähemmän. En käytä muotoilutuotteita niin ovat silti pysyneet pitkään kivannäköisinä, muotoilusuihkeella kestäisi hiukset muutenkin paremmin säätä.

Ahkerasta käytöstä en tiedä kun en ole hiuksia hetkeen muotoillut, mutta jatkuvassa valmiudessa ne silti on. Kestävät kuin mitkä, pitävät mallinsa täysin eikä haittaa vaikka miten venyttelisi.
Toki nämä oman aikansa vievät laittamisessa, mutta asentamismekaniikka on niin simppeli etten sen sanoisi olevan sen pidempi kuin hiusten raudoilla kihartaminen. Suosittelen ehdottomasti jos haluaa hyvät korkkiruuvikiharat ilman lämpökäsittelyjä.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #192 : 13.12.10 - klo:10:24 »
^
Hienoa, kiva kuulla kokemuksia :)

Voi olla, että tätä tulee kokeiltua jossain vaiheessa.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #193 : 15.12.10 - klo:15:39 »
Pääsin eilen kokeilemaan kaverin GHD:tä. On kyllä joo aivan eri ääripäästä nykyiseen rautaani verrattuna ::) Meni kyllä itellekin ostoslistalle! Toivotaan että synttärilahjaks tulis tammikuussa ;D
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #194 : 18.12.10 - klo:22:27 »
Mun nopein ja helpoin muotoilutapa on tää: Laitan hiusten tyviin isot samettipaplarit, ainoastaan päälaelle ja ohimoille, en pituuksiin enkä latvoihin - kierrän siis hiukset tyvestä kerran rullan ympärille niin että loppu pitkästä suortuvasta roikkuu rulla ulkopuolella jolloin se rullattu osa kuivuu tosi nopeesti. Ja suihkautan ensin hiuksiin ja sitte vielä rullauksen jälkeen jotain muotoilunestettä.
Rullia käytän tähän systeemiin yhteensä noin 5.