Kirjoittaja Aihe: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet  (Luettu 275398 kertaa)

Poissa mingtang

• Tukkaguru
Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet
« Vastaus #255 : 19.02.11 - klo:09:37 »
Osaako kukaan kokeneempi sanoa, miksi hiuksista nousi savua? Hiukset olivat kuivat ja olin laittanut märkiin hiuksiin vain muotoiluainetta joka on tarkoitettu nimenomaan lämpökäsittelyyn.

Ja siis kuinka paljon tuo laite tuhoaa hiuksiani? Olen nyt muutamalta foorumilta lukenut, että lämpökäsittely ei vaurioita hiuksia ollenkaan ja se olisi vain urbaani legenda, eikä niin ollen lämmöltä suojaavia tuotteita edes tarvitsisi käyttää. Onko sitten niin että kuumuus ei hiusta rasita, ainoastaan mahdollinen mekaaninen käsittely (esim. vetäminen suoristusraudalla)? Voinko käyttää pearl wandiä pari kertaa viikossa, vaikka letti savuaakin? :D

HUH. Pää savuaa? >:(. Mun kampaajani kertoi että suoristusraudat polttavat hiusta ja niin varmaankin tämäkin vempele, ei tämä ihan 100 % ihanuus ole :/. Lämmönsuoja-aine on aivan välttämätön, ja siltikään en joka päivä tätä hiuksiini tyrkkäisi, vaikka ihana muuten onkin...
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
« Vastaus #256 : 19.02.11 - klo:10:39 »
En yleensä käsittele hiuksia laitteilla (minulla on fööni ja suoristin mutta olen niitä käyttänyt vain pari kertaa), joten tarvitsen vielä varmaan harjoittelua. Osaako kukaan kokeneempi sanoa, miksi hiuksista nousi savua? Hiukset olivat kuivat ja olin laittanut märkiin hiuksiin vain muotoiluainetta joka on tarkoitettu nimenomaan lämpökäsittelyyn.

Eikös monet tuollaiset pinnoitetut vempaimet käryä ensimmäisillä käyttökerroilla. Savu saattoi siis nousta hiusten sijasta  kihartimesta kun se ekan kerran kuumennettiin. :)

Poissa riinam

• HAIRahtanut
« Vastaus #257 : 19.02.11 - klo:18:18 »
Luin jostain blogista, jossa kirjoittaja oli laittanut remingtonille palautetta puuttuvasta hanskasta (kun selkeästi pakkauksessa annetaan olettaa, et sellainen tulis mukana) ja remington lähetti hänelle puuttuvan hanskan. Pitäisi varmaan itsekin pistää palautetta, mutta hanska oli tullut ilmeisesti kuriiripalvelulla kun piti toimitusaika erikseen sopia ja se on aina niin vaivanloista

Poissa Arnella

• Tukkaguru
« Vastaus #258 : 19.02.11 - klo:20:20 »
Noniin, tänään vihdoin ostin tuon Pearl Wandin ja kyllähän se taitaa olla kaikkien kehujen arvoinen. Sain niin helposti kiharat, että ihan pelottaa tuleeko tästä tapa, kun yleensä yritän välttää lämpökäsittelyjä.  ::) Muotoilutuotteina käytin Tresemmen lämpösuojaa, Tigin Freak of Naturea ja ihan hitusen XZ Aito muotoilusuihketta. En kihartanut ihan läheltä tyveä, mutta tuli silti kunnon kiharapilvi. Täytyy kokeilla ensi kerralla tehdä vähän isommilla osioilla tai muuten vaan yrittää saada loivempaa kiharaa.

Ainiin, ja hanska oli mukana. ;)
1bMii, vaalennettu.

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #259 : 20.02.11 - klo:12:23 »
Osaako kukaan kokeneempi sanoa, miksi hiuksista nousi savua? Hiukset olivat kuivat ja olin laittanut märkiin hiuksiin vain muotoiluainetta joka on tarkoitettu nimenomaan lämpökäsittelyyn.

Ja siis kuinka paljon tuo laite tuhoaa hiuksiani? Olen nyt muutamalta foorumilta lukenut, että lämpökäsittely ei vaurioita hiuksia ollenkaan ja se olisi vain urbaani legenda, eikä niin ollen lämmöltä suojaavia tuotteita edes tarvitsisi käyttää. Onko sitten niin että kuumuus ei hiusta rasita, ainoastaan mahdollinen mekaaninen käsittely (esim. vetäminen suoristusraudalla)? Voinko käyttää pearl wandiä pari kertaa viikossa, vaikka letti savuaakin? :D

Kyllä lämpökäsittely aina kulutaa ja kuivattaa hiusta. On varmaan hius- ja käsittelytapakohtaista, kuinka paljon hiukset vaurioituvat. Ehdottomasti kannattaa käyttää lämpösuojaa, mutta ei lämpösuojakaan täysin suojaa. Kukaan ei varmaan osaa antaa sen kummempaa neuvoa kuin että seuraa hiustesi kuntoa, että tuntuuko se 2 kertaa viikossa sopivalta. Tehokkaampi hiustenhoito varmaan tasapainottaa lämpökäsittelyn vaurioita.
Olen ollut siinä käsityksessä, että hiuksiin sitoutuu jonkin verran vettä ja hiuksista lähtevä savu on siis höyryä.

Tuli munkin ostettua pearl wand, kun halvalla sain. Olen sitä mieltä, että se wand olisi voinut olla vähän paksumpi. Mun mielestä kiharoista tulee melkein liian kiharoita, jos sillä perustyylillä tekee, kun olisin halunut loivia kiharoita. Pitää armin ohjeilla kokeilla uudestaan tai isommilla osioilla.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #260 : 20.02.11 - klo:12:46 »
^Mitenkähän öljykäsittelyt säännöllisesti hoitaisivat lämmöstä kärsinyttä hiusta? Noin yleisest öljy (ja kananmuna) ovat toiminee thyvin  tukassani  vahvistajina.
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #261 : 20.02.11 - klo:13:14 »
^Öljyjä on monenlaisia, joten uskoisin, että varmasti niistä löytyy apua hiusten kunnon ylläpidossa. En ole itse öljyihin perehtynyt, mutta tässä ketjussa on enemmän asiaa niistä: http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=975.0

Poissa Chloe

• HAIRahtanut
« Vastaus #262 : 20.02.11 - klo:14:21 »
Mä kävin myös ostamassa Pearl Wandin eilen. Samat fiilikset kuin Mustikalla, eli sauva voisi olla paksumpi. Minun makuun  tuli liian pientä kiharaa, mutta pitää harjoitella lisää armin ohjeilla. Kiharat kyllä pysyy hyvin.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #263 : 20.02.11 - klo:17:03 »
Jos haluaa loivempaa kiharaa, silloin voin myös suositella esim. Babylissin lämpörullia. Onhan ne vähän vaivalloisemmat ja tunti menee ennenkuin saan ne päähän, mutta niistä tulee seksikäs loiva kihara ;)

Niin ja vielä yksi kysymys pearl wandistä (ja suoristajistakin): voiko ennen käsittelyä laittaa märkiin hiuksiin myös muotoilutuotetta, kuten jätettävä hoitoaine + geeliä tai vaahtoa + lämpösuoja, sitten anttaa kuivua ja sen jälkeen tehdä kiharat? Olen kait hiukan neuroottinen että onnistun jollain tavalla pilaamaan hiukset :D

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #264 : 20.02.11 - klo:17:26 »
^Voit laittaa muotoilutuotetta ennen käsittelyä. Muotoilutuotteet kuitenkin auttavat kiharaa tai suoristusta pysymään muodossaan.

Mulla ei toiminut lämpörullat ollenkaan. Joko rullat olivat huonot tai sitten mun hiukset on liian pitkät, kun kiharoita ei tullut ollenkaan tai suoristuivat samantien. Yritin tehdä pienillä osioilla, mutta rullat ei riittäneet edes puoleen päähän.

Poissa Arnella

• Tukkaguru
« Vastaus #265 : 20.02.11 - klo:18:43 »
Eiliset kiharat loivenivat yön aikana ihan täydellisiksi! Tällaisia voisin pitää vaikka joka päivä. :l

Lämpörullakiharat eivät kestä minullakaan. Rullien poistamisen jälkeen loivat kiharat ovat täydelliset ehkä pari minuuttia, mutta sitten suoristuvat, vaikka miten kuorruttaisi hiuslakalla.  :-\
1bMii, vaalennettu.

Poissa Emily D.

• HAIRahtanut
« Vastaus #266 : 20.02.11 - klo:19:52 »
Mun kerrostetussa tukassa lämpörullat on toimineet hyvin. Selvää kiharaa ei kauaa munkaan liukkaassa hiuksessa näy, mutta kuohkeus ja "tekstuuri" säilyy parikin päivää :) Tykkään käyttää etenkin kampauksien alla ja nostamaan tukkaa irti päänahasta, ettei rasvoitu niin pahasti. Pituutta mun hiuksilla on olkapäille.

Mulla on mennyt ehkä vähän turhankin paljon rahaa oman muotoilulaitearsenaalini (kuivain, lämpörullat, Pearl Wand, patukat, lainerauta, GHD) kokoamiseen, mutta olen kokenut kaikki tarpeellisiksi. Jokainen tekee erilaista jälkeä ja mahdollistaa kaikenlaiset tyylit. En sano, etteikö yhdelläkin pärjäisi, mutta mulla ei riitä mielikuvitusta ja/tai pinnaa keksiä useita käyttötapoja yhdelle laitteelle  :P
I had actively participated in every moment of the creation of this life. So why didn't I see myself in any of it?
The only thing more impossible than staying was leaving.
I didn't wanna hurt anybody. I wanted to slip quietly out the back door and not stop running until I reached Greenland.

Poissa Kaisuli

• HAIRahtanut
« Vastaus #267 : 21.02.11 - klo:09:42 »
hitto ku täällä hehkutetaan tota pearl wandia, tuntuu, että munkin se pitäis mennä hakemaan...Mitä sanotte, jos omistaa ghd:n, niin onko tuo tarpeellinen?

Poissa Arnella

• Tukkaguru
« Vastaus #268 : 21.02.11 - klo:13:25 »
Ilta-Sanomien nettivuille on ilmestynyt Pearl Wand video-ohje. Että ihan taikakiharat kyseessä!  ;D

1bMii, vaalennettu.

Poissa Neulanen

• HAIRahtanut
« Vastaus #269 : 21.02.11 - klo:20:48 »
Luinkin jo harleyn kokemuksia curlformerseista, onko kukaan muu hankkinut? Tai bongannut eurooppalaisesta nettikaupasta?

Vastaan nyt itse itselleni kun tuli nuo kapineet hankittua. Tilasin omilta nettisivuilta. Oon ollut tosi tyytyväinen tulokseen, tulee nätit ja kestävät kiharat, kestävät kivasti ilman suurta määrää muotoilutuotteita. Kuitenkin, oon miettinyt, että ei nuokaan ihan täysin hellävaraiset ole tukalle. Suortuva pörröttyy jonkin verran kun kapineen vetää pois, minkä kyllä saa helposti siloittettua kiepauttamalla kiharan sormen ympäri, mutta väistämättä se putki silloin raapii suortuvan pintaa. Jos nuo tehtäisiin jostain liukkaammasta ja sileämmästä aineesta niin sitten olisivat ihan täydeliset. Tosin saattaisivat sitten luistaa hiuksista pois.